Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen? Empty Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 1:23

Heb vanuit Zweden amandelspijs meegenomen maar nu kan ik geen speculaaskruiden vinden nerd

OF weet iemand een ander lekker recept met spijs?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen? Empty Re: Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen?

Bericht  Beachgirl di 26 jul 2011 - 1:31

Misschien speculaaskruiden op de markt? Of vragen bij de bakker..
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen? Empty Re: Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen?

Bericht  minoessepoes di 26 jul 2011 - 1:31

Je hebt vast al bij de supermarkt gekeken voor de kruiden? Geen speciaal winkeltje met kruiden in de buurt?

Maar dit is ook lekker:

Neem een plak bladerdeeg en duw daar met de bovenkant van een kommetje of een glas een rand in, in het middenstuk gaatjes prikken. Dan gaat de rand omhoog staan tijdens het bakken en het middenste niet. Het spijs losprakken met wat appelsap of water en op het middenste stuk van het bladerdeeg doen, daarop dunne plakjes appel, wat kaneel erop strooien en amandelschaafsel, de randen van het bladerdeeg kan je nog insmeren met eigeel.

Afbakken in de oven en serveren met een bolletje ijs!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen? Empty Re: Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 1:41

In Leeuwarden zit in de St. Jacobstraat (waar we toen ook uit eten zijn geweest) een toko (de Groene Bij). Daar verkopen ze heel veel kruiden en specerijen! Ik denk ook wel speculaaskruiden. smile Anders zou je misschien in het Ockingahiem kunnen kijken, bij Jellema. Dat is wat dichterbij huis!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen? Empty Re: Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 1:42

Ik gebruik altijd koekkruiden en volgens mij is dat gewoon in de supermarkt verkrijgbaar nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen? Empty Re: Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 2:16

Luana schreef:In Leeuwarden zit in de St. Jacobstraat (waar we toen ook uit eten zijn geweest) een toko (de Groene Bij). Daar verkopen ze heel veel kruiden en specerijen! Ik denk ook wel speculaaskruiden. smile Anders zou je misschien in het Ockingahiem kunnen kijken, bij Jellema. Dat is wat dichterbij huis!

Hmm Leeuwarden staat voorlopig niet op de planning.
Dan maar eens bij Jellema kijken!
Laat ik nou net al in de stad zijn geweest Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen? Empty Re: Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen?

Bericht  MissD di 26 jul 2011 - 21:45

Ik heb het gewoon in de supermarkt gehaald (koek en speculaas kruiden van silvo).
Heb ze alleen nog niet gebruikt, dus geen idee of het lekker is.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen? Empty Re: Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen?

Bericht  Bay wo 27 jul 2011 - 1:20

MissD schreef:Ik heb het gewoon in de supermarkt gehaald (koek en speculaas kruiden van silvo).
Heb ze alleen nog niet gebruikt, dus geen idee of het lekker is.

Ja, die is lekker! Gebruik ik altijd in de kruidcake!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen? Empty Re: Waar kan je op dit moment speculaaskruiden krijgen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum