nnn
+3
Wennes
Annemie
nisavi
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Re: nnn
ivax schreef:mijn moeder pas 1 dag in de week op...sinds dat ik weer aan het werk ben (X was 4mnd)
Vaak komt ze hier, soms breng ik hem daarheen, zodat mijn vader hem ook ziet (en mn moeder niet altijd benzine kwijt is met ritje naar ons huis).
Mn schoonouders wonen voor een aantal jaren in het buitenland. Volgend jaar komen ze voorgoed terug. Nu zijn ze hier momenteel een aantal weken 'op vakantie', en ging X. (met tegenzin van mama) ipv naar mijn moeder, naar mn schoonouders. Mn vriend vond dat wel een keer leuk voor ze, en ik kan dat natuurlijk niet tegenhouden...X. is niet alleen van mij.
Toch vind ik het niet prettig dat hij daar is.
Hond (2x kind gebeten) No way dat ik mijn kind daarheen zou brengen, tenzij ide hond opgesloten zit, hygiëne, niet aan mijn 'regels' houden. X. slaapt sinds kort 1x per dag, en dat moeten we dus even consequent aanhouden Hoezo consequent? Als hij nog twee slaapjes nodig heeft en het niet tot 12u trekt mag hij toch gewoon naar bed?. Hij gaat dan om 12.15 ong. naar bed (na brood). Nu blijkt dus, dat hij afgelopen week om 11u (voor het brood) naar bed is gegaan, tot 12u. En daarna niet meer.....dus ik had een gigantisch chagrijnig ventje 's avonds. Dat hij chago is, begrijp ik, maar dan moeten ze hem gewoon `s middags nogmaals op bed leggen.
Enfin...nu waren mijn ouders daar gister op bezoek, en nu hebben mn moeder en schoonmoeder afgesproken dat mn schoonmoeder deze week ook oppast.
Is het heel vreemd dat ik best boos was, dat dat zonder ons medeweten wordt afgesproken? Nu gaan we akkoord omdat ze binnenkort toch weer weggaan, maar ik vind zoiets niet om achter onze rug om af te spreken.
Nee, daar zou ik ook boos om worden. Er is niemand, buiten ons om die bepaald wanneer mijn kind waar heen gaat. Dat bepalen wij zelf.
Mn schoonmoeder gaat er ook vanuit dat ze volgend jaar, om en om op gaan passen. Terwijl ik nog nóóit over die optie gesproken heb. Ik zou meteen aangeven dat jullie daar nog niet over nagedacht hebben en dat het misschien helemaal niet nodig is.Dat wil ik ook niet. Mn vriend wil kijken wat mogelijk is om minder uren te gaan werken...of meer uren op een dag, zodat hij 1dag pw vrij kan nemen op den duur.
Vinden jullie dat ik mij aanstel? Of?
Ik weet van mijzelf dat ik gewoon heel voorzichtig ben met X., daarom twijfel ik of dit aan mij ligt of niet.
Gast- Gast
Had je er net zo over gedacht als het jouw ouders zouden zijn?
Ze hadden het op zich wel met jou kunnen bespreken, maar in hun ogen is er niets ergs aan de hand. Ze zien het, denk ik, als gelijk en niet zoals jij dat ziet (bij schoonouders niet hygiënisch, etc). Kaart het aan zou ik zeggen, als het jou niet bevalt moet je dat gewoon duidelijk maken.
Ik moet wel zeggen dat mijn moeder elke week oppast op mijn dochter en zij kan ook niet altijd volgens mijn wensen oppassen. Bij mijn dochter is het één of twee keer slapen ook een punt. De laatste tijd slaapt ze maar één keer en dan pas 's avonds weer. Liever zie ik niet dat ze na drie uur 's middags nog in bed wordt gelegd, maar soms kan het gewoon niet anders (ik geef mijn moeder dan ook groot gelijk). Ik bedoel dus dat er soms niets aan te doen is. Ben je misschien ook extra kritisch op jouw schoonmoeder/schoonouders?
Ze hadden het op zich wel met jou kunnen bespreken, maar in hun ogen is er niets ergs aan de hand. Ze zien het, denk ik, als gelijk en niet zoals jij dat ziet (bij schoonouders niet hygiënisch, etc). Kaart het aan zou ik zeggen, als het jou niet bevalt moet je dat gewoon duidelijk maken.
Ik moet wel zeggen dat mijn moeder elke week oppast op mijn dochter en zij kan ook niet altijd volgens mijn wensen oppassen. Bij mijn dochter is het één of twee keer slapen ook een punt. De laatste tijd slaapt ze maar één keer en dan pas 's avonds weer. Liever zie ik niet dat ze na drie uur 's middags nog in bed wordt gelegd, maar soms kan het gewoon niet anders (ik geef mijn moeder dan ook groot gelijk). Ik bedoel dus dat er soms niets aan te doen is. Ben je misschien ook extra kritisch op jouw schoonmoeder/schoonouders?
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10
In het begin is het erg lastig als ze overgaan van 2 naar 1 slaapje.
Dat kun je niet forceren, daar groeien ze vanzelf in.
H. heeft nu nog steeds weleens dat ze twee keer slaapt.
so be it. Daar zou ik me niet druk over maken.
EN het geeft toch niet dat ze hem `s middags ergens mee naar toe genomen hebben?
Tenzij ze hem er expres vroeg in gelegd hebben en hem er eerder uit hebben gehaald.
Daar zou ik ook niet zo heel blij mee zijn, ik vind dat je een kindje moet laten slapen als het dat nodig heeft.
Tenzij het niet anders kan. Maar goed, ik heb een moeder die daar in mee gaat en het met mij eens is en ook nooit dingen afspreekt als ze weet dat H. komt.
Als X. er vaker heen gaat dan zou ik hele duidelijk afspraken maken met je schoonmoeder.
Oh en verder blijf ik erbij dat het niet aan andere mensen is (of dit nu ouders, schoonouders of zussen of wat dan ook zijn) om te bepalen wie er wanneer op mijn kind past. Dat bepale ouders nog altijd zelf m.i.)
Dat kun je niet forceren, daar groeien ze vanzelf in.
H. heeft nu nog steeds weleens dat ze twee keer slaapt.
so be it. Daar zou ik me niet druk over maken.
EN het geeft toch niet dat ze hem `s middags ergens mee naar toe genomen hebben?
Tenzij ze hem er expres vroeg in gelegd hebben en hem er eerder uit hebben gehaald.
Daar zou ik ook niet zo heel blij mee zijn, ik vind dat je een kindje moet laten slapen als het dat nodig heeft.
Tenzij het niet anders kan. Maar goed, ik heb een moeder die daar in mee gaat en het met mij eens is en ook nooit dingen afspreekt als ze weet dat H. komt.
Als X. er vaker heen gaat dan zou ik hele duidelijk afspraken maken met je schoonmoeder.
Oh en verder blijf ik erbij dat het niet aan andere mensen is (of dit nu ouders, schoonouders of zussen of wat dan ook zijn) om te bepalen wie er wanneer op mijn kind past. Dat bepale ouders nog altijd zelf m.i.)
Gast- Gast
Ik kan alleen maar zeggen, het is jouw kindje en jij bepaald hoe hij word opgevoed en wie er oppast. En ik vind dat als jij zegt dat hij 's middags om 12.15 naar bed gaat dat ze zich daar dan aan moeten houden, zodat hij ook in zijn ritme blijft. Ik vind wel dat ze naar je moeten luistern qua voeding enz.
Wat vind je vriend er dan van??
Wat vind je vriend er dan van??
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Volgens mij ligt je probleem bij het loslaten van X en de angst dat je schoonmoeder iets doet wat jij niet wil en dat jij daar geen controle over hebt. Heel herkenbaar hoor, want ik heb het zelf ook en weet dus hoe vervelend het voelt.
Ik denk dat het belangrijk is dat als X naar je schoonmoeder gaat dat je vooraf duidelijke afspraken maakt. Op het moment dat zij zich hier niet aan houdt dat je dit dan gelijk aangeeft. Misschien is het een idee om samen een dag met X te zijn en haar dan het voortouw te laten nemen. Jij kan dan inspringen waar nodig is.
Zolang je schoonmoeder niet in 7 sloten tegelijk loopt met X zou ik haar toch het vertrouwen proberen te geven. Voor haar is het natuurlijk ook leuk om af en toe op te mogen passen.
Zoals ik al zei heb ik dit ook met mijn schoonmoeder. Ik merk wel dat nu B ouder wordt ik er zelf ook makkelijker in wordt. Hij is minder kwetsbaar en afhankelijk en kan zelf goed aangeven wat hij wil. Ik zou haar nog niet iedere week op laten passen, maar af en toe is leuk voor beiden.
Ik denk dat het belangrijk is dat als X naar je schoonmoeder gaat dat je vooraf duidelijke afspraken maakt. Op het moment dat zij zich hier niet aan houdt dat je dit dan gelijk aangeeft. Misschien is het een idee om samen een dag met X te zijn en haar dan het voortouw te laten nemen. Jij kan dan inspringen waar nodig is.
Zolang je schoonmoeder niet in 7 sloten tegelijk loopt met X zou ik haar toch het vertrouwen proberen te geven. Voor haar is het natuurlijk ook leuk om af en toe op te mogen passen.
Zoals ik al zei heb ik dit ook met mijn schoonmoeder. Ik merk wel dat nu B ouder wordt ik er zelf ook makkelijker in wordt. Hij is minder kwetsbaar en afhankelijk en kan zelf goed aangeven wat hij wil. Ik zou haar nog niet iedere week op laten passen, maar af en toe is leuk voor beiden.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Vind het niet raar dat je boos bent omdat je moeder wel even met je schoonmoeder het oppassen afstemt. Jouw moeder zet jou zo eigenlijk voor het blok. Ik zou het wel duidelijk tegen mijn moeder zeggen dat ik dit soort actie's niet kan waarderen. Het is aan jou om te beslissen of je ook wil dat je schoonmoeder oppast. Vind jij dat ok dan kunnen de oma's het met elkaar afstemmen.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik vind dat je overdrijft behalve wat betreft de hond.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind niet dat je overdrijft. De oma's moeten niet onderling gaan besluiten waar JIJ volgend jaar JOUW kind naartoe mag brengen. Dat is aan jou en je man. Wat betreft je redenen om niet naar schoonmoeder te gaan: daar moeten jullie over oordelen. Ik zou het volgend jaar wel uitproberen maar met afspraken en na een goed gesprek.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ooh wacht ze hebben samen besloten dat ze dan voor altijd om en om oppassen. Nee dat zou ik ook niet tof vinden. Maar ik dacht dat je moeder je schoonmoeder gewoon nog 1 dagje gunde.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind niet dat je overdrijft. Het is jouw kind, en jij bepaald. (met je vriend). Een ander moet dat maar accepteren en respecteren.
Overigens zou ik mijn kind niet ergens laten waar een hond is die al 2 keer een kind heeft gebeten.
Overigens zou ik mijn kind niet ergens laten waar een hond is die al 2 keer een kind heeft gebeten.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: