Bah bah bah
+5
Lavendel
Mamsie
Susan
sheila123
Coco
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Bah bah bah
Op spinazie en broccoli na worden alle groenten die puur zijn (dus niet verwerkt in een schotel o.i.d.) uitgespuugd met een "bah" melding. Dit is sinds een 1,5 a 2 maand (13 maand oud).
Hoe gaan jullie daarmee om? Alleen nog maar verwerken in schotels o.i.d. of moeten ze het leren eten, of zijn er dagen dat ze alleen aardappelen/pasta en vlees etc eten?
Papa lust alleen maar komkommer, mais, sla en tomaat. Dus ik ben een beetje huiverig en weet even niet wat wijsheid is.
Geef wel dreumesmelk ipv gewone melk, dus er komen wel wat vitamines binnen, maar dat zal wel niet volstaan.
Hoe gaan jullie daarmee om? Alleen nog maar verwerken in schotels o.i.d. of moeten ze het leren eten, of zijn er dagen dat ze alleen aardappelen/pasta en vlees etc eten?
Papa lust alleen maar komkommer, mais, sla en tomaat. Dus ik ben een beetje huiverig en weet even niet wat wijsheid is.
Geef wel dreumesmelk ipv gewone melk, dus er komen wel wat vitamines binnen, maar dat zal wel niet volstaan.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Bah bah bah
Ik heb dit stukje nu al echt 3 keer gelezen maar ik snap nog steeds niet wat je vraag nu eigenlijk is..
(ik weet niet of het nou aan mij ligt )
Gast- Gast
Haha dat is toch niet zo moeilijk? Ze vraagt advies want haar kindje van 13 maand spuugt alle groenten uit, dus weet ze niet meer hoe ze dit het beste kan oplossen, kind moet toch groenten eten.Razz_ schreef:Ik heb dit stukje nu al echt 3 keer gelezen maar ik snap nog steeds niet wat je vraag nu eigenlijk is..
Gast- Gast
Storm schreef:Haha dat is toch niet zo moeilijk? Ze vraagt advies want haar kindje van 13 maand spuugt alle groenten uit, dus weet ze niet meer hoe ze dit het beste kan oplossen, kind moet toch groenten eten.Razz_ schreef:Ik heb dit stukje nu al echt 3 keer gelezen maar ik snap nog steeds niet wat je vraag nu eigenlijk is..
Het zal er wel aan liggen dat ik vreselijke koppijn heb sorry..
Gast- Gast
Als hij het wel eet in een verwerking in een schotel dan doe je dat toch lekker? Dat 'los' groente eten komt vanzelf wel. Je kunt het af en toe aanbieden. Eet ie wel eet ie wel. Eet ie niet,dan eet ie niet...simpel. Niet te druk over maken. Hier ook weer: het is een fase....blijven aanbieden,hij gaat het vanzelf wel weer eten.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Van mij 'moeten' ze alles eten, ook de jongste van 15 maanden. Ik bied het aan, spuugt ze het uit, dan blijf ik het opnieuw aanbieden. Meestal vermeng ik het dan met de rest van het eten, of gooi het in de blender met een klein klontje boursin (vind ze altijd heerlijk) en dan eet ze het wel zo op. De oudste heeft er ook een handje van om het 'dat lust ik niet' zinnetje te gebruiken, maar ze moet het toch eten. Ik eet ook weleens dingen die ik liever niet eet/of minder lekker vind, zou wat zijn als ik alleen maar dingen at die ik zelf lekker vind. Daarnaast heb ik geen zin ik gedoe aan tafel, er wordt gegeten wat ik heb gemaakt en je mag dankbaar zijn dat je iedere dag een vers bordje eten op tafel hebt staan.
Gast- Gast
En als je het prakt? Bijvoorbeeld een stukje tartaar met gekookte aardappelen en broccoli. Lust ze het dan wel of ook niet?
Ik zou het igg wel steeds blijven aanbieden
Ik zou het igg wel steeds blijven aanbieden
Gast- Gast
Ik zou het gewoon een beetje afwisselen, dus de ene dag groente verwerken in een schotel en de andere dag niet. Dat houdt dus in dat er dagen zijn waarop je kind weinig tot geen groente zal eten, maar dat is niet zo'n ramp.
Hoe los je dat eigenlijk op met de beperkte smaak van je man? Heeft hij dan geen groenten op zijn bord, of alleen de groenten die hij lust? Ik vind zelf wel dat ouders het goede voorbeeld moeten geven, dus ik zou dat wel heel vervelend vinden.
Hoe los je dat eigenlijk op met de beperkte smaak van je man? Heeft hij dan geen groenten op zijn bord, of alleen de groenten die hij lust? Ik vind zelf wel dat ouders het goede voorbeeld moeten geven, dus ik zou dat wel heel vervelend vinden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Mama_van2 schreef:Van mij 'moeten' ze alles eten, ook de jongste van 15 maanden. Ik bied het aan, spuugt ze het uit, dan blijf ik het opnieuw aanbieden. Meestal vermeng ik het dan met de rest van het eten, of gooi het in de blender met een klein klontje boursin (vind ze altijd heerlijk) en dan eet ze het wel zo op. De oudste heeft er ook een handje van om het 'dat lust ik niet' zinnetje te gebruiken, maar ze moet het toch eten. Ik eet ook weleens dingen die ik liever niet eet/of minder lekker vind, zou wat zijn als ik alleen maar dingen at die ik zelf lekker vind. Daarnaast heb ik geen zin ik gedoe aan tafel, er wordt gegeten wat ik heb gemaakt en je mag dankbaar zijn dat je iedere dag een vers bordje eten op tafel hebt staan.
+1 er word gewoon gegeten.
Ze hebben wel alle 2 iets wat ze echt niet lusten en daar hou ik dan rekening mee maar verder echt niet.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wilde net hetzelfde vragen als Susan, hoe doe je dat met de groenten keuze van je man ? Ook ik vind dat je als ouders zijnde het goede voorbeeld moet geven. Zo lust ik b.v echt geen bloemkool en rundvlees, mijn vriend lust echt geen witlof/spinazie en zuurkool maar we eten het wel, al is het maar een klein beetje om toch het goede voorbeeld te geven. Als je zelf al aan tafel zegt die je iets niet lust, dan is dat ook niet echt motiverend voor je kind.
Gast- Gast
Broccoli gaat er nou juist net wel in
Maar sperziebonen of iets hoef ik niet te mengen met iets, dan worden de aardappels ook niet opgegeten.
Ik eet meestal rond 12 uur warm met de kinderen omdat ze rond 18u uitgeteld naar bed gaan, dus ze krijgen het van mijn man niet mee. Maar hij probeert wel steeds meer, hij moet ook gewoon het goede voorbeeld geven.
Maar sperziebonen of iets hoef ik niet te mengen met iets, dan worden de aardappels ook niet opgegeten.
Ik eet meestal rond 12 uur warm met de kinderen omdat ze rond 18u uitgeteld naar bed gaan, dus ze krijgen het van mijn man niet mee. Maar hij probeert wel steeds meer, hij moet ook gewoon het goede voorbeeld geven.
Coco- Ratel
Mamsie schreef:Mama_van2 schreef:Van mij 'moeten' ze alles eten, ook de jongste van 15 maanden. Ik bied het aan, spuugt ze het uit, dan blijf ik het opnieuw aanbieden. Meestal vermeng ik het dan met de rest van het eten, of gooi het in de blender met een klein klontje boursin (vind ze altijd heerlijk) en dan eet ze het wel zo op. De oudste heeft er ook een handje van om het 'dat lust ik niet' zinnetje te gebruiken, maar ze moet het toch eten. Ik eet ook weleens dingen die ik liever niet eet/of minder lekker vind, zou wat zijn als ik alleen maar dingen at die ik zelf lekker vind. Daarnaast heb ik geen zin ik gedoe aan tafel, er wordt gegeten wat ik heb gemaakt en je mag dankbaar zijn dat je iedere dag een vers bordje eten op tafel hebt staan.
Ze hebben wel alle 2 iets wat ze echt niet lusten en daar hou ik dan rekening mee maar verder echt niet.
Volgens mij voed jij je kinderen precies zo op als ik zou doen later, Mamsie. Ik denk altijd bij jou reacties in deze pijler dat zou ik ook zo doen (denk ik)
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Mamavan2 en Mamsie, hoe doen jullie dat dan? Laten jullie je kinderen gewoon aan tafel zitten totdat ze groenten eten en wordt dat dan geen ongelofelijke strijd?
Gast- Gast
Ik zou het ook doen zoals Mamsie en Mama_van2, ook omdat het bij ons thuis (bij mijn ouders dus) juist andersom ging. Eerst moesten we wel alles eten, met als gevolg dat we als we boerenkool hadden allemaal zaten te kokhalzen aan tafel. Later hoefde mijn zusje en broertje bepaalde dingen niet meer te eten, en dát zou ik dus niet laten gebeuren. Als je kinderen bijna letterlijk over hun nek gaan dan maar niet, maar niet voor jantje boontjes, voor pietje bloemkool en voor klaasje witlof maken bijv. zo werkt het niet. Oja, en ons menu werd op een gegeven moment heel beperkt omdat we niks lustte allemaal.
Gast- Gast
Mamsie schreef:Mama_van2 schreef:Van mij 'moeten' ze alles eten, ook de jongste van 15 maanden. Ik bied het aan, spuugt ze het uit, dan blijf ik het opnieuw aanbieden. Meestal vermeng ik het dan met de rest van het eten, of gooi het in de blender met een klein klontje boursin (vind ze altijd heerlijk) en dan eet ze het wel zo op. De oudste heeft er ook een handje van om het 'dat lust ik niet' zinnetje te gebruiken, maar ze moet het toch eten. Ik eet ook weleens dingen die ik liever niet eet/of minder lekker vind, zou wat zijn als ik alleen maar dingen at die ik zelf lekker vind. Daarnaast heb ik geen zin ik gedoe aan tafel, er wordt gegeten wat ik heb gemaakt en je mag dankbaar zijn dat je iedere dag een vers bordje eten op tafel hebt staan.
+2!!!
En verder heb ik ook een man die een zeer lastige eter is maar hij eet gewoon wat de pot schaft! Hij moet een voorbeeld zijn voor de kids dus hij heet alles wat we voorzetten.
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
Storm schreef:Mamavan2 en Mamsie, hoe doen jullie dat dan? Laten jullie je kinderen gewoon aan tafel zitten totdat ze groenten eten en wordt dat dan geen ongelofelijke strijd?
Ik probeer het leuk te houden en vaak de kinderen te laten meehelpen met koken als ik al weet dat ze het minder lekker gaan vinden. Vaak schep ik op en als ze het niet willen en het duurt te lang dan maak ik een deel wat ze wel op moeten eten. Soms geef ik er een half glaasje water bij en zeg ik dan spoel je het maar snel weg. Of ik zeg snel door eten dan ben je er vanaf. Ook probeer ik vaak andere bereidingswijze.
Ook ben ik een stiekeme koker, wat ze niet lusten in bijv de spaghetti saus dat pureer ik met de staafmixer en gooi ik er gewoon doorheen. Dan eten ze het wel. De ogen doen veel voor smaak.
Mamsie- Ratel
@ lavendel. leuk om te horen.
Mamsie- Ratel
Mijn kind is nog maar 5 maanden maar ik zou haar niet verplichten om iets te eten. Niet verplichten, daar bedoel ik mee, ik ga er geen strijd om maken.
Natuurlijk kan een kindje gewoon luisteren naar je en in ieder geval een paar hapjes proberen.
Maar als ze het na bijv. 3 hapjes nog niet wil, dan niet. Dan komt er vanzelf een dag dat ze het weer wel wil.
Maar ja, als dat bij een heleboel groenten is dan is dat nogal lastig. Want je wilt wel dat je kindje alle vitamines en mineralen binnen krijgt.
Mijn broertje en ik hoefden vroeger ook niet te eten wat we niet lusten, en vol is vol.
Maar wij lusten allebei veel verschillende dingen dus het betekent niet dat je dan later ook maar niets wilt eten.
Natuurlijk kan een kindje gewoon luisteren naar je en in ieder geval een paar hapjes proberen.
Maar als ze het na bijv. 3 hapjes nog niet wil, dan niet. Dan komt er vanzelf een dag dat ze het weer wel wil.
Maar ja, als dat bij een heleboel groenten is dan is dat nogal lastig. Want je wilt wel dat je kindje alle vitamines en mineralen binnen krijgt.
Mijn broertje en ik hoefden vroeger ook niet te eten wat we niet lusten, en vol is vol.
Maar wij lusten allebei veel verschillende dingen dus het betekent niet dat je dan later ook maar niets wilt eten.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Ik ga er ook geen strijd van maken, vind ik niet nodig. Ik eet zelf ook niet iets wat ik niet lust. Mijn moeder zorgde ook altijd voor iets anders voor degenen die het niet lusten. Vaak hadden we twee soorten groenten en konden we kiezen.
Ik vind het ook echt niet nodig dat ze iets eten wat ze gewoon niet lusten, zolang het niet zover komt dat ze vrijwel niks lusten. Aangezien dit vast een fase is komt dat vast wel goed en in schotels eten ze het verder prima (moet zeggen dat ik een kale groente ook weinig aan vind).
Ik vind het ook echt niet nodig dat ze iets eten wat ze gewoon niet lusten, zolang het niet zover komt dat ze vrijwel niks lusten. Aangezien dit vast een fase is komt dat vast wel goed en in schotels eten ze het verder prima (moet zeggen dat ik een kale groente ook weinig aan vind).
Coco- Ratel
Ik hoop dat als ik kinderen heb ik dat ook op deze manier kan doen. Ik moest vroeger van mijn ouders ook alles eten. (muv asperges en witlof want dat vond ik echt heeel vies).. Spruiten moest ik bijv. eten naar leeftijd. Mijn zus moest er toen ze 12 was 12 en ik moest er 10 .. (en ik luste volgens mij zelf echt veel niet, altijd had ik wel wat te zeuren aan tafel haha.. Maar ik at het wel altijd op.. als de groente maar niet met de aardappels deden 'vrijen' want die mochten elkaar absoluut niet aanraken )
Gast- Gast
Misschien is dit niet verantwoord, maar wat mijn moeder deed met mijn zusje is met groenten die ze als 6maanden oud meisje niet wilde op de eerste lepel een beetje honing (echt maar drupje!!) dan vond ze het heerlijk en de happen erna was ze erin geluisd hahaha.. daar zat geen honing meer bij haha.
Als ze ouder zijn kan je andere dingen laten proberen..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:Misschien is dit niet verantwoord, maar wat mijn moeder deed met mijn zusje is met groenten die ze als 6maanden oud meisje niet wilde op de eerste lepel een beetje honing (echt maar drupje!!) dan vond ze het heerlijk en de happen erna was ze erin geluisd hahaha.. daar zat geen honing meer bij haha.
Vroeger wisten ze dat nog niet, maar tegenwoordig is bekend dat je kinderen onder het jaar geen honing mag geven.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:2CKC2 schreef:Misschien is dit niet verantwoord, maar wat mijn moeder deed met mijn zusje is met groenten die ze als 6maanden oud meisje niet wilde op de eerste lepel een beetje honing (echt maar drupje!!) dan vond ze het heerlijk en de happen erna was ze erin geluisd hahaha.. daar zat geen honing meer bij haha.
Vroeger wisten ze dat nog niet, maar tegenwoordig is bekend dat je kinderen onder het jaar geen honing mag geven.
Oh echt? Mmjah, ik kreeg ook babybiscuit geprakt met sinassappelsap als ontbijt.. zal ook niet best geweest zijn maar dat wisten ze gewoon niet.
Waarom mogen kinderen onder de 1 dat dan niet?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:Susan schreef:2CKC2 schreef:Misschien is dit niet verantwoord, maar wat mijn moeder deed met mijn zusje is met groenten die ze als 6maanden oud meisje niet wilde op de eerste lepel een beetje honing (echt maar drupje!!) dan vond ze het heerlijk en de happen erna was ze erin geluisd hahaha.. daar zat geen honing meer bij haha.
Oh echt? Mmjah, ik kreeg ook babybiscuit geprakt met sinassappelsap als ontbijt.. zal ook niet best geweest zijn maar dat wisten ze gewoon niet.
Waarom mogen kinderen onder de 1 dat dan niet?
doordat het een natuurlijk product is kan het besmet zijn met een bepaalde bacterie en daar kunnen baby's ernstig ziek van worden.
Gast- Gast
Inderdaad. Biscuit met sinaasappel is voor een heel jonge baby gewoon nog niet zo goed voor de darmen, maar zal niet enorm ernstige gevolgen hebben. Honing kan infantiel botulisme veroorzaken en daardoor kan een baby verlammingsverschijnselen krijgen en zelfs overlijden.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: