Baby en jetlag
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Baby en jetlag
12 augustus is het (eindelijk) zover, we gaan terug naar Nederland verhuizen vanuit Canada. Nu zien we zelf niet echt op tegen de vlucht, onze dochter huilt weinig en vind nieuwe mensen reuze interessant. We hebben er beide vertrouwen in dat dat wel goed komt.
Waar ik wel tegenop zie is de ( eventuele) jetlag van D. Ze heeft nu een ritme waarbij ze overdag nauwelijks slaapt om dan van ongeveer 8 tot 8 te slapen. Het tijdsverschil met hier is 9 uur.
Nu heb ik zelf al wat zitten zoeken op google maar kan er niet veel over vinden. 1 site gaf als tip je kind elke dag 15 min eerder/later naar bed te doen tot je op de tijd van het land waar je heen gaat zit. Dit is voor ons natuurlijk geen optie want als het in Nederland 20u is dan is het hier 11u in de ochtend.
Dus wie heeft er tips mbt jetlag bij een baby? Hoe zorgen we ervoor dat ze er zo min mogelijk last van heeft en snel aan de Nederlandse tijd is gewend?
( ik kan zelf pas vanavond ( voor jullie) weer reageren aangezien ik ga slapen als jullie opstaan)
Waar ik wel tegenop zie is de ( eventuele) jetlag van D. Ze heeft nu een ritme waarbij ze overdag nauwelijks slaapt om dan van ongeveer 8 tot 8 te slapen. Het tijdsverschil met hier is 9 uur.
Nu heb ik zelf al wat zitten zoeken op google maar kan er niet veel over vinden. 1 site gaf als tip je kind elke dag 15 min eerder/later naar bed te doen tot je op de tijd van het land waar je heen gaat zit. Dit is voor ons natuurlijk geen optie want als het in Nederland 20u is dan is het hier 11u in de ochtend.
Dus wie heeft er tips mbt jetlag bij een baby? Hoe zorgen we ervoor dat ze er zo min mogelijk last van heeft en snel aan de Nederlandse tijd is gewend?
( ik kan zelf pas vanavond ( voor jullie) weer reageren aangezien ik ga slapen als jullie opstaan)
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Baby en jetlag
Wat fijn en spannend tot het bijna zover is!
Wij zijn toen ons zoontje 12 maanden was naar Curacao geweest, dat heeft 6 uur tijdsverschil met Nederland. Onze ervaring was dat hij op de heenweg meer last had van een jetlag dan terug naar Nederland.
Wat ons heeft geholpen is meteen mee te gaan in het ritme van het land van aankomst.
Hoelaat vertrek je en land je? En hoe zit het dan met Canadese tijd en Nederlandse tijd?
Op de heenweg duurde de dag namelijk 6 uur langer, dus hij wilde heel graag slapen. We vertrokken NL tijd 10.00 uur en kwamen NL tijd om 19 uur aan. Toen was het daar pas 13 uur. We hebben hem wakker gehouden tot het niet meer ging. Het was toen 00.00 uur NL tijd en dus 18.00 uur lokale tijd (terwijl hij normaal om 19 uur naar bed zou gaan). Hij werd toen 's nachts wel eerder wakker. Maar na 3 dagen had hij het ritme
daar onder de knie.
Op de terugweg vlogen kwamen we om 06.00 uur 's ochtends aan op Schiphol. We hebben in het vliegtuig hem dus zijn nachtslaap laten doen en toen we terug in Nederland waren zijn middagslaapjes zoals hij gewend was. Dit ging prima en hij heeft toen geen last gehad van een jetlag.
Jullie vliegen dus de 'goede kant' op dus hopelijk valt het voor jullie meisje ook mee!
Succes met de verhuizing *ik heb voor mijn koffer inpakken voor vakantie al stress*
Wij zijn toen ons zoontje 12 maanden was naar Curacao geweest, dat heeft 6 uur tijdsverschil met Nederland. Onze ervaring was dat hij op de heenweg meer last had van een jetlag dan terug naar Nederland.
Wat ons heeft geholpen is meteen mee te gaan in het ritme van het land van aankomst.
Hoelaat vertrek je en land je? En hoe zit het dan met Canadese tijd en Nederlandse tijd?
Op de heenweg duurde de dag namelijk 6 uur langer, dus hij wilde heel graag slapen. We vertrokken NL tijd 10.00 uur en kwamen NL tijd om 19 uur aan. Toen was het daar pas 13 uur. We hebben hem wakker gehouden tot het niet meer ging. Het was toen 00.00 uur NL tijd en dus 18.00 uur lokale tijd (terwijl hij normaal om 19 uur naar bed zou gaan). Hij werd toen 's nachts wel eerder wakker. Maar na 3 dagen had hij het ritme
daar onder de knie.
Op de terugweg vlogen kwamen we om 06.00 uur 's ochtends aan op Schiphol. We hebben in het vliegtuig hem dus zijn nachtslaap laten doen en toen we terug in Nederland waren zijn middagslaapjes zoals hij gewend was. Dit ging prima en hij heeft toen geen last gehad van een jetlag.
Jullie vliegen dus de 'goede kant' op dus hopelijk valt het voor jullie meisje ook mee!
Succes met de verhuizing *ik heb voor mijn koffer inpakken voor vakantie al stress*
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Nana schreef:
Wat ben jij vroeg op,
We vliegen om 12u Canadese tijd, dit is 21u Nl tijd. We komen dan de volgende dag 7u NL tijd aan dit zou 21u Canadese tijd zijn. Misschien is het idd een goed idee haar nachtslaap dan in het vliegtuig te doen ( als dat lukt) Middagslaapjes doet madam niet aan, maar wie weet dan wel.
Vancity_girl- Prater
Haha ja vroeg hè! Maar een klein dametje had hier honger
Ja dat zou ik dan ook proberen. Waarschijnlijk zal de aurline ook doen alsof het een nachtvlucht is, dus alle lampjes uit. Ons zoontje zijn nachtslaap bestond trouwens maar uit 4 uurtjes. Maar dat was net genoeg om het weer te trekken tot zijn volgende middagslaapje.
Ja dat zou ik dan ook proberen. Waarschijnlijk zal de aurline ook doen alsof het een nachtvlucht is, dus alle lampjes uit. Ons zoontje zijn nachtslaap bestond trouwens maar uit 4 uurtjes. Maar dat was net genoeg om het weer te trekken tot zijn volgende middagslaapje.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Onze dochter slaapt s'nachts meestal zo'n 6 uur komt dan voor een voeding en slaapt dan nog een paar uurtjes. Overdag heeft ze alleen hier en daar een powernap van 30/45 min. Als ze idd alle lampen uit doen etc trapt ze er misschien wel in en gaat ze wat langer slapen
Nog meer mensen met tips?
Nog meer mensen met tips?
Vancity_girl- Prater
Ik zou zo snel mogelijk aan het ritme hier in NL aanpassen. Ze zal misschien de eerste dagen wat ontregeld zijn maar dan snel weer het ritme oppakken.
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Ik zou zo snel mogelijk aan het ritme hier in NL aanpassen. Ze zal misschien de eerste dagen wat ontregeld zijn maar dan snel weer het ritme oppakken.
Ik denk dat er inderdaad niets anders op zit dan wat snoepy zegt. Ze zal een paar dagen ontregeld zijn maar komt denk ik heus wel goed. En wie weet valt het enorm mee en is ze zo moe van alles dat ze gelijk al aan het ritme gewend raakt.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Ja ik denk ook dat er niets anders op zit dan maar gewoon meteen het NL ritme toe te passen en te hopen dat ze er niet te veel last van heeft. Bedankt voor het meedenken igg.
Vancity_girl- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Baby tv...???
» baby en gel
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Hik-baby
» baby en gel
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Hik-baby
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: