hygiëne oppasadres
+3
Teddyaapje
moepie
Pien
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
hygiëne oppasadres
in hoeverre uit je commentaar op de hygiëne op jouw oppasadres? Of dat nu op het KDV is, bij jouw (schoon)ouders of de buurvrouw...
En in hoeverre vind je dat je daar recht op hebt (op commentaar leveren)?
Niet speciale aanleiding, vroeg hij mij gewoon af.
En in hoeverre vind je dat je daar recht op hebt (op commentaar leveren)?
Niet speciale aanleiding, vroeg hij mij gewoon af.
Gast- Gast
Re: hygiëne oppasadres
Als iets niet door de beugel kan benoem ik dat absoluut!!
Onze gastouder is pas gestart en krijgt regelmatig controle nog voor de juiste papieren etc. Zij is ook door volgens mij de gggd aangesproken op hygiene. Vind dat heel goed!
Onze gastouder is pas gestart en krijgt regelmatig controle nog voor de juiste papieren etc. Zij is ook door volgens mij de gggd aangesproken op hygiene. Vind dat heel goed!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Bij mijn schoonmoeder is het wel eens vies, M. komt daar ook wel eens vies van terug als hij is geweest. Dan denk ik wel van, had je niet even een doekje over zijn gezicht/handjes kunnen halen? Als hij terug komt heeft hij ook standaard vieze sokjes enzo aan.
Maar ach, even in bad thuis en hij is weer schoon, dus daar maak ik niet zo'n probleem van verder.
Bij mijn moeder thuis is het brandschoon, ze doet hem elke keer in bad als hij daar is en trekt hem altijd schone kleertjes aan. Wereld van verschil dus, maar qua oppas-kwaliteiten doen ze niet voor elkaar onder hoor.
Maar ach, even in bad thuis en hij is weer schoon, dus daar maak ik niet zo'n probleem van verder.
Bij mijn moeder thuis is het brandschoon, ze doet hem elke keer in bad als hij daar is en trekt hem altijd schone kleertjes aan. Wereld van verschil dus, maar qua oppas-kwaliteiten doen ze niet voor elkaar onder hoor.
Gast- Gast
Mijn schoonmoeder heeft laatst het speelgoed van zolder getoverd (van toen mijn vriend nog een klein mannetje was) en huppa in de box gepleurd.
Ik vind dat eigenlijk best smerig. Ik was speelgoed 1x in de maand zeker wel af.
Als X. van KDV / oppas komt, maak ik altijd eerst zn handjes schoon trouwens.
Ik vind dat eigenlijk best smerig. Ik was speelgoed 1x in de maand zeker wel af.
Als X. van KDV / oppas komt, maak ik altijd eerst zn handjes schoon trouwens.
Gast- Gast
D. komt vaak smerig terug van de creche. Snottebel, koekje uitgesmeerd tot achter de oren etcetera.
Op de creche zelf is het wel netjes: ze zijn altijd aan het stofzuigen en dweilen als ik haar kom brengen. Ook waren ze laatst al het speelgoed aan het afsoppen.
Ik zou het wel wat prettiger vinden als mijn dochter er ietsje netter uit zou zien als ik haar kwam ophalen, maar ik vind het geen groot issue. Ik vind het belangrijker dat het verblijf zelf schoon is.
Op de creche zelf is het wel netjes: ze zijn altijd aan het stofzuigen en dweilen als ik haar kom brengen. Ook waren ze laatst al het speelgoed aan het afsoppen.
Ik zou het wel wat prettiger vinden als mijn dochter er ietsje netter uit zou zien als ik haar kwam ophalen, maar ik vind het geen groot issue. Ik vind het belangrijker dat het verblijf zelf schoon is.
Gast- Gast
precies, die kleertje kunnen in de wasmachine, en de koekjes die was je wel weer uit de haartjes....
maar zaken als dweilen, handen wassen, schone bekers. Dat vind ik wel heel belangrijk.
maar zaken als dweilen, handen wassen, schone bekers. Dat vind ik wel heel belangrijk.
Gast- Gast
Twellie schreef:
Ik zou dit gewoon eens aankaarten. Dan wordt er vast beter op gelet.
Wij proberen ons er heel bewust van te zijn om snottebellen direct af te vegen maar soms schiet het er toch bij in en zo heb ik wel eens gehoord dat het kindje vaak thuis kwam met opgedroogde snotjes. Dat is natuurlijk niet te bedoeling, dus ik vind het prettig als ouders dat zeggen.
De leidsters op het kdv van je dochtertje kunnen het ook vast waarderen en waarschijnlijk komt ze dan minder vaak met snotjes in haar gezicht thuis.
Ik werk op het kdv waar mijn dochtertje ook heen gaat. Ik weet dus precies hoe er word omgegaan met hygiëne. Er wordt elke week druk schoongemaakt. Dit moet ook echt want we zijn een gecertificeerd kdv, alles moet worden ingevuld op lijstjes. Iedereen houd zich hier ook goed aan.
Ik vind het ook belangrijk hoor. En weet je wat grappig is, sinds ik zelf moeder ben werk ik toch wat anders. Er vallen mij andere dingen op en ik kan me beter verplaatsen in de ouders. (dit hoor ik van veel collega's die nu zelf ouder zijn)
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn ouders wonen op een boerderij en daar ligt altijd zand binnen, zitten vaker muizennesten enz. Met handen wassen ed. zijn ze ook niet zo strikt...mij is het vroeger ook niet echt geleerd, dat kwam pas later, toen ik het zelf zag bij andere zeg maar.
Als ze weten dat ik kom met T. wordt er van te voren gestofzuigd en wordt er die dag niet binnen gerookt en wordt alles goed gelucht. Over het handen wassen heb ik ze gewoon eens aangesproken en ook dat doen ze voordat ze T. aanpakken.
Mijn ouders passen trouwens niet echt op. Gewoon af en toe eens als wij een feestje oid hebben.
Als ze weten dat ik kom met T. wordt er van te voren gestofzuigd en wordt er die dag niet binnen gerookt en wordt alles goed gelucht. Over het handen wassen heb ik ze gewoon eens aangesproken en ook dat doen ze voordat ze T. aanpakken.
Mijn ouders passen trouwens niet echt op. Gewoon af en toe eens als wij een feestje oid hebben.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
De psz is over het algemeen erg schoon. Wel krijg ik Q vaak terug met opgedroogd snot op de wangen. Ook kwam hij al twee keer thuis met een poepluier. Nu kan het natuurlijk zijn dat die luier net vies was vlak voor ik hem kwam halen, maar mocht het nog eens gebeuren, ga ik er wat van zeggen.
Gast- Gast
Mijn ouders hebben een boerderij, binnen is het best een zooitje, er ligt zand, stro enz, maar ik stoor me er niet zo aan, want ik ben daar zelf ook in opgegroeid en mijn ouders passen toch niet zo vaak op, alleen als we echt geen andere oppas kunnen vinden. Zelf ben ik ook niet echt super hygienisch, maar ik hou er wel van als alles netjes en schoon is in mijn eigen huis. Ik was wel heel vaak mijn handen als ik eten maak of als ik de luier heb verschoond enz.
Als het bij anderen smerig is, stoor ik me daar niet echt aan.
Als het bij anderen smerig is, stoor ik me daar niet echt aan.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Bij onze gastouder is het netter en schoner dan hier . Dus ik heb niks om over te mopperen. Als dat wel zo zijn, zou ik het wel zeggen als ik zou denken dat mijn zoontje er last van zou hebben.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Het is altijd netjes bij (schoon)ouders.
Verder zorg ik dat hier thuis ook altijd schoon is.
Verder zorg ik dat hier thuis ook altijd schoon is.
Gast- Gast
Bij mijn schoonmoeder is het gewoon schoon in huis, alleen zal zij straks bij ons op gaan passen. Mijn zwager en schoonzus zouden gaan oppassen, maar o.a. vanwege de hygiene zijn we hier op terug gekomen.
Ik ga er vanuit dat bij de KDV het straks wel goed gesteld is met de hygiene
Ik ga er vanuit dat bij de KDV het straks wel goed gesteld is met de hygiene
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
volgens mij wordt het boxkleed en babyspeel goed nooit schoongemaakt/ gewassen. Ik leg mijn zoontje dat ook regelmatig met afkeer in de box daar op het kdv waar mijn kinderen heen gaan. Nog een paar weken en dan gaan ze daar niet meer heen. Neuzen en handjes worden wel schoongemaakt en handjes was na het plassen. Of ze ander speelgoed afpoetsen weet ik zo niet.
Mijn schoonmoeder doet wel het speelgoed af maar heeft een houten vloer en vertelde laatst dat ze die maar 1 keer per jaar dweilt. En dat vind ik toch wel smerig!
Mijn schoonmoeder doet wel het speelgoed af maar heeft een houten vloer en vertelde laatst dat ze die maar 1 keer per jaar dweilt. En dat vind ik toch wel smerig!
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Ik hoef me daar gelukkig geen zorgen om te maken, bij mijn ouders waar onze dochter heen gaat is het altijd schoon!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: