Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke e-reader heb jij?

+3
Dennenappel
Effie_O
Natural
7 plaatsers

Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Welke e-reader heb jij?

Bericht  Natural za 16 jul 2011 - 23:11

Lange tijd heb ik gezegd dat ik er niet aan zou beginnen, maarrrr.. Nu ik binnenkort een rondreis door Indonesië ga maken, lijkt het me niet verstandig om heel veel boeken mee te nemen want al dat gewicht moet ook meegesleept worden. Toen ik naar Kenia ging had ik 16!! boeken bij me. Ja, ik lees veel. Nee, praktisch was het het absoluut niet en achteraf gezien vraag ik me af hoe ik het in mijn hoofd heb gehaald om dit te doen. Mijn hele handbagagekoffer zat vol met dikke boeken.

Kortom, ik ben op zoek naar een e-reader. Op internet heb ik verschillende recenties gelezen, maar ik kom er niet uit. Daarom mijn vraag: Welke e-reader heb je en ben je er tevreden mee?
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Effie_O zo 17 jul 2011 - 1:08

Ik heb een BeBook Mini en ben er ontzettend tevreden mee! Ook aangeschaft om tijdens vakantie niet met zoveel boeken te hoeven slepen (ik kampeer graag en de auto zit dan altijd stampvol, zou niet weten hoe ik al die boeken nog mee had moeten krijgen). Ook reis ik veel met de trein bijvoorbeeld voor het werk, dikke boeken in een schoudertas zorgden altijd na 5 minuten al voor schouder- en nekklachten. Heerlijk, zo'n lichte e-reader vol met boeken!

Ik heb destijds bewust voor de BeBook Mini gekozen, omdat er zo weinig opties op zitten. Voor mij was de reader echt bedoeld als 'boek', dus ik wou absoluut geen opties als wifi of andere internet dingen. Daarnaast is het lekker klein en licht, het 5 inch scherm vind ik groot genoeg. Ook geen touchscreen, vind ik ook niet praktisch. Wel met een uit te breiden geheugen, dat leek me wel weer handig en dat gebruik ik nu ook.
Nog een tip, let er wel op of het scherm een E-ink scherm heeft (mijn Mini heeft dat ook). Dat is wel zo rustig voor de ogen, een reader/tablet met backlight is meer vermoeiend voor de ogen (zoals een laptop of telefoon). Ik heb er nog wel een hoesje bij gekocht om het te beschermen en een leeslampje, die ik zo op het hoesje kan klikken.

Laatste tip: op ereaders.nl kun je aanvinken wat voor opties jij op de reader wilt hebben, dan geven zij tips welke readers geschikt zijn. Succes! En natuurlijk alvast een hele fijne vakantie Wink
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 3:07

Ik heb een Ipad 2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Dennenappel zo 17 jul 2011 - 8:31

Ik heb een Kindle, een heerlijk ding!
Echt mijn beste aankopen van het jaar geweest. Eerst dacht ik er ook nooit aan te beginnen, maar ben er nu toch wel erg blij mee.
Hij is heel rustig voor de ogen, leest in de zon zelf prettiger dan een gewoon boek. Daarnaast is hij gemakkelijk bedienbaar, amper gewicht, de batterij gaat erg lang mee en er kunnen veel boeken op.

Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Effie_O zo 17 jul 2011 - 8:59

Dennenappel schreef:Hij is heel rustig voor de ogen, leest in de zon zelf prettiger dan een gewoon boek.

Ja inderdaad, ik vind het ook nog eens prettiger lezen in de zon! Die witte pagina's van een gewoon boek zijn vaak zo fel, dit doet niet zo'n pijn aan de ogen smile
En de batterij ging bij mij zo'n 12 dagen mee, zeer intensief gebruikt (op vakantie met een lekke benzinetank waardoor we niet zo ver kwamen en een aantal dagen hevige rugpijn waardoor ik niet bij de tent weg kwam, dus echt hele dagen gelezen).
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Puk zo 17 jul 2011 - 21:15

Welke e-reader heb jij? 9000000010528202

Ik heb deze en hij bevalt super!! Hij is lekker klein, heel licht en er kunnen onwijs veel boeken op. De kleur vind ik ook tof:) Haha!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Natural ma 18 jul 2011 - 8:06

Bedankt voor jullie reacties smile ! Heb gister de Pocketbook Pro 602 in mijn handen gehad en ik denk dat ik toch het liefst een touchscreen heb. Moet binnenkort echt een keuze maken aangezien ik in augustus op vakantie ga.
Heb naar jullie advies geluisterd en ga voor een ereader met E Inkt. Neig nu naar de Iriver Cover Story, maar ben er nog niet helemaal uit nerd .
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Jules ma 18 jul 2011 - 22:42

Ik heb sinds vorige week de iRiver Cover Story en ben er erg blij mee. Ik heb lang getwijfeld tussen de Sony PRS 350 en deze. Uiteindelijk toch voor de Cover Story gekozen omdat dit scherm groter is.

Ik lees veel en vind het ideaal dat ik nu altijd een heleboel boeken bij me heb zonder dat ik me rot hoef te sjouwen.

Mocht je nog vragen hebben over deze e-reader, dan hoor ik het wel!
Jules
Jules
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Dennenappel di 19 jul 2011 - 0:38

Nog een aanvulling: je kunt op de Kindle ook aantekeningen maken tijdens het lezen, er zit een (engels) woordenboek op en hij kan het boek voorlezen (in het engels).
Verder als je bijvoorbeeld abonnee bent van de NRC Next kan je ervoor zorgen dat de krant dagelijks op je Kindle staat.
Batterij gaat ongeveer een maand mee.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Natural di 19 jul 2011 - 6:10

Jules schreef:Ik heb sinds vorige week de iRiver Cover Story en ben er erg blij mee. Ik heb lang getwijfeld tussen de Sony PRS 350 en deze. Uiteindelijk toch voor de Cover Story gekozen omdat dit scherm groter is.

Ik lees veel en vind het ideaal dat ik nu altijd een heleboel boeken bij me heb zonder dat ik me rot hoef te sjouwen.

Mocht je nog vragen hebben over deze e-reader, dan hoor ik het wel!

Een vraag heb ik nog wel Wink . Ik weet dat er een cover op de ereader zit, maar wil zelf heel graag zo'n hoesje waar je 'm in kunt laten zitten tijdens het lezen (kan ik eventueel ook het lampje daarop bevestigen namelijk).
Weet jij of dit gewoon mogelijk is? Vind dit op internet nergens terug.

Dennenappel, klopt het dat jouw ereader met name geschikt is voor engelse boeken? Zo staat het een beetje beschreven op internet.

Bedankt voor jullie hulp meiden, heel fijn!
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Jules di 19 jul 2011 - 18:51

Er zit inderdaad een cover op die je 'vastklikt' d.m.v. magneetjes. Ik heb zelf een hoesje besteld voor daar over, want de cover van de e-reader zelf is binnen de kortste keren los in m'n tas. Ik heb zelf een hoesje op maat laten maken.
Jules
Jules
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Natural za 23 jul 2011 - 4:24

Hey Jules, ik ben er helemaal uit. Het gaat de Iriver Cover Story worden. Ik zoek me alleen suf naar een hoes voor erbij. Waar heb jij die laten maken?
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Natural za 23 jul 2011 - 4:25

O ja, nog een vraagje.. Merk jij dat je beeldscherm vies wordt doordat het touchscreen is? Thanks again!
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 6:50

Natural schreef:O ja, nog een vraagje.. Merk jij dat je beeldscherm vies wordt doordat het touchscreen is? Thanks again!

Ja dat wordt vies. Doekje erover en klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Jules za 23 jul 2011 - 21:57

Ik heb op deze site een hoes besteld: http://www.bliinq.com/
Jules
Jules
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Cheesegirl ma 15 aug 2011 - 6:59

Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van een E-reader. Ik heb via Bol.com de Iriver Story HD gekocht. Ik ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe het allemaal werkt, maar op het eerste gezicht ziet het er allemaal goed uit! Ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen.

Welke e-reader heb jij? 9000000011376445
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 7:37

Carola589 schreef:Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van een E-reader. Ik heb via Bol.com de Iriver Story HD gekocht. Ik ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe het allemaal werkt, maar op het eerste gezicht ziet het er allemaal goed uit! Ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen.

Welke e-reader heb jij? 9000000011376445

Zeker weten dat het bevalt! Zooo fijn!
En gratis boeken lezen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Dennenappel ma 15 aug 2011 - 9:42

Natural schreef:
Dennenappel, klopt het dat jouw ereader met name geschikt is voor engelse boeken? Zo staat het een beetje beschreven op internet.

Bedankt voor jullie hulp meiden, heel fijn!

Whoeps, lees dit nu pas was op vakantie.
Je kunt er alle boeken opzetten die je wilt, de voorleestool en het woordenboek zijn echter engels. Er zit een erg gemakkelijk programma bij om de boeken erop te zetten.

Zelf heb ik ook een hoes gekocht op ebay, er zijn daar erg veel hoezen voor de Kindle. Deze komt trouwens kwaliteit/prijs verhouding het beste uit test naar voren.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  ThinkPink ma 15 aug 2011 - 10:06

Welke e-reader heb jij? Sony-reader-pocket-350

Uiteraard een roze angel
Dit is een Sony ereader pocket PRS-350.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke e-reader heb jij? Empty Re: Welke e-reader heb jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum