Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

+8
Fayebella
Zonnetje
Aziraphale
Caro
luisa
Primrose
Caramba
Sterre
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:52

We gaan 5 dagen naar Spanje en nemen alleen handbagage mee (koffer kost 30 euro en voor die 5 dagen lijkt me dat niet echt nodig). Maar hoe doe ik dat nou het handigst? Het is in oktober, dus ik moet wel iets meenemen voor als het wat afkoelt. Lange broek en shirt met lange mouwen in het vliegtuig en de korte kleren in de handbagage? Wie heeft handige tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Sterre di 12 jul 2011 - 7:58

Ik zou inderdaad laagjes aandoen, schoenen aan die je daar veel zou dragen en dan alleen nog maar slippers en lichtere kleding in je koffer.

Shampoo en douchegel zou ik daar kopen, andere crèmetjes en vloeistoffen in kleine verpakkingen meenemen. Deoroller mee, want een spuitbus mag geloof ik niet in het vliegtuig.

Voor 5 dagen is het wel een uitdaging, ik vind het zelf altijd irritant dat je zo weinig vloeistoffen mee mag nemen. Verder moet het wel makkelijk lukken lijkt me!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Caramba di 12 jul 2011 - 8:01

Handbagage mag maar 5 kg zijn.
Toiletspullen krijg je zelf zo niet mee, tenzij je dat tax free koopt.

Ik zat zomaar op 4 kilo, een dik boek en 2 vesten.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Primrose di 12 jul 2011 - 8:12

Inderdaad laagjes aantrekken, sowieso is het hier bij vertrek waarschijnlijk best fris, dus dan iets van hempdje, shirtje, evt lange mouwen en een vestje oid. Dan in je trolley bv nog een lange broek en korte broek/jurkje/rokje, ondergoed, en evt nog slippers/andere schoenen. Heel veel heb je natuurlijk niet nodig, dus dat moet prima te doen zijn.

@spetterdespsat, hoe bedoel je? Ik heb van die kleine flesjes, dan maak ik zelf mini's met mijn eigen producten zeg maar, dat in zo'n doorzichtig zakje, en klaar is kees.

Bobbie, vlieg je met Ryanair? Handbagage is volgens mij 10 kilo, toch?
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  luisa di 12 jul 2011 - 8:15

Handbagage mag overal het algemeen 10 kilo zijn. Ryanair is zover ik weet de enige die ook echt wegen, de overige maatschappijen kijken voornamelijk naar voormaat.
Ik heb laast erg veel mee genomen in de handbagage, waaronder 8 dikke wintertruien. De kleding had ik in van die vaccuumzakken, scheelt toch een hoop ruimte.
Maar voor 5 dagen neem je toch niet zoveel mee denk ik. Gewoon dikste kleding onderweg aan en dan nog 2 broeken en 3 truien ofzo in de tas? Moet lukken hoor.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 8:18

De dikste kleding aantrekken. Warme jas, warme trui en gympen dus. In je koffer evt pumps en de kleding die je nodig denkt de hebben. Bedenk ook wat je daar wilt gaan doen. Wil je gaan shoppen, hou daar dan ook rekening mee. Koop van die miniflesjes voor shampoo. Vlieg je bv met Ryanair dan moet je er ook rekening mee houden dat je absoluut geen handtas naast je handbagage mag hebben. Het is echt 1 stuk bagage, zelfs een iniminitasje is daarnaast niet toegestaan dus dat moet ook echt dan in je koffertje passen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 8:20

Spetterdespat schreef:Handbagage mag maar 5 kg zijn.
Toiletspullen krijg je zelf zo niet mee, tenzij je dat tax free koopt.

Ik zat zomaar op 4 kilo, een dik boek en 2 vesten.

Aantal kilo verschilt per maatschappij.
Toiletspullen mag je mee mits het kleine flesjes zijn (max 100ml) en dan alles bij elkaar geloof ik max 1L, moet in zo'n zakje passen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Caro di 12 jul 2011 - 8:55

Ik heb laatst voor een zakenreis ook alleen handbagage meegenomen voor vijf dagen. Plus nog een laptop.. Kan prima :-). In jouw geval zou ik je dikste broek, lang t-shirt en een vest/ jasje in het vliegtuig zelf aandoen. Verder een zo licht mogelijke tas/ koffer pakken en daar je bagage indoen.

Op mijn zakenreis had ik best veel mee, twee bloesjes, drie shirtjes, extra paar schoenen, zes paar sokken, zes onderbroeken, extra broek en een colbertje. Ging prima en ik had nog ruimte over..

Qua toiletspullen had ik alles mee in kleine flesjes. Alleen met de deo zat ik een beetje te puzzelen maar en klein spuitbusje van rexona mag wel mee. Ik heb van mijn werk hele handige tasjes met mini-flesjes die je zelf kan vullen dus daar had ik er een mee voor shampoo, een voor douchespul, een voor oogmake up remover, tonic en mondwater. Je kan ze ook met minder inhoud vullen, zodat je meerdere flesjes kan meenemen maar niet aan je max inhoud zitten. Plus dat het gewicht scheelt.. Een handdoek kan natuurlijk niet mee.. Maaaaar je bikini wel!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Aziraphale di 12 jul 2011 - 9:51

Ik neem aan dat je dan met Ryanair vliegt? Ik had laatst voor een weekje Rhodos 9 kilo mee in een trolley van de maximale maat. Ging prima! smile Ik had ook nog 2 boeken mee en twee paar Birkenstocks. Verder had ik m'n kleding in vacuumzakken gedaan, scheelt best ruimte. Die van de Bever Zwerfsport want ik had geen stofzuiger op de terugweg om de zak mee leeg te zuigen Wink Oh en ik had een grote badhanddoek mee en drie bikini's!
ik had reisflacons die 100ml zijn gekocht bij Xenos en die zelf gelabeld, erg handig. Deorollertje mee en tandpasta van Theramed is al minder dan 100ml. En ik mocht wat vloeistoffen dumpen in m'n vriends koffertje :P.


Laatst aangepast door Aziraphale op wo 13 jul 2011 - 4:47; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Zonnetje di 12 jul 2011 - 10:14

Ik ga eind augustus ook vliegen met alleen handbagage en ik vraag me af hoe ik dat het beste met mijn lenzenvloeistof kan doen. Die hebben ze namelijk alleen in grote flacons en ik weet niet of je dat zomaar in een ander flesje mag doen. Weet iemand een winkel/opticien waar je kleine flacons lenzenvloeistof kunt kopen? Of mag je dat zelf in zo'n klein flesje doen?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Fayebella di 12 jul 2011 - 10:56

Een vriendin van mij woont in Duitsland en daar vlieg ik regelmatig heen met alleen handbagage. Ik heb een klein koffertje (= een standaardmaat en die kan zelfs met ryanair mee). Ik vlieg meestal met Air Berlin en daar mag 20 kg bagage + plus nog 15 kg handbagage. Mij hebben ze nog nooit gewogen, ook hier kijken ze alleen naar het formaat.
Ik neem ook altijd mini's mee in een doorzichtig zakje wat je kunt hersluiten. Anders moet je een ander zakje kopen. Ik heb gewoon hersluitbare diepvrieszakjes en die mogen gewoon mee. Wat iemand vroeg, je mag altijd een vloeistof overschenken in een ander flesje, ik zou het wel labelen. Verder zijn de normale tandpasta's maar 75 ml. dus dat kan ook.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  silly-one di 12 jul 2011 - 19:23

zonnetje schreef: Weet iemand een winkel/opticien waar je kleine flacons lenzenvloeistof kunt kopen? Of mag je dat zelf in zo'n klein flesje doen?
Bij de opticien kan je vaak van die kleine proefsetjes kopen. Deze zijn klein en ideaal voor vakanties. Mijn zus heeft deze een keer gehaald toen ze de trans-mongolie expres heeft genomen. Juist vanwege de grote temperatuursverschillen. Anders kon ze de grote na 4 weken gelijk weggooien.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Travelgurly di 12 jul 2011 - 23:01

shamppo, cremespoeling , badschuim etc daar kopen.
Of zonnebrand en bovenstaande in een mini flesje doen of kopen.

Verder zoveel mogelijk anatrekken,zonnebril op, en je boek in je hand houden Wink en de rest in een koffertje doen, slippers, make up, bikini, etc.

suc6, let wel goed op de afemteingen van je tas/koffer.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  xxDila do 14 jul 2011 - 7:35

Ik breek eventjes in met een vraag over handbagage.. Mag je mascara mee nemen? :o
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  JoyceVL do 14 jul 2011 - 7:39

Mag wel, alleen moet het ook in een afgesloten doorzichtige zak van max. 1 liter, omdat de inhoud telt als 'vloeibaar'.
JoyceVL
JoyceVL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 256
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  xxDila do 14 jul 2011 - 7:48

Okee, dankjee! En die zakken, die kan ik krijgen op het vliegveld?
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 5:23

Op Schiphol delen ze ze volgens mij uit maar op Eindhoven moet je ze kopen voor een paar dubbeltjes in dat winkeltje daar. Je kunt ook gewoon een diepvrieszak nemen van max 1 liter geloof ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie? Empty Re: Wat stop je in je handbagage voor 5 dgn vakantie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum