Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bedtijden?

+2
sheila123
mauwmauw
6 plaatsers

Ga naar beneden

bedtijden? Empty bedtijden?

Bericht  mauwmauw wo 15 dec 2010 - 20:44

onze zoon is nu 2 maanden,en sinds gister eigenlijk merk ik dat hij veel minder slaapt.normaal gesproken word hij rond 6-7uur wakker en krijgt hij zijn fles,dan stop ik hem meestal weer terug naar bed toe en sliep hij altijd wel tot zijn volgende fles,maar nu slaapt hij dus niet meer.
wat was jullie slaap ritme van een kindje van 2 maanden.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bedtijden? Empty Re: bedtijden?

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 20:53

Met 2 maanden had mijn zoontje nog helemaal geen ritme. De ene keer sliep ie tussen 2 voedingen gewoon door en de andere keer was ie volledig wakker. Ik keek puur naar zijn 'tekens' of hij moe was en naar bed moest.

Gast
Gast

Bericht  sheila123 wo 15 dec 2010 - 21:05

Jetje schreef:Met 2 maanden had mijn zoontje nog helemaal geen ritme. De ene keer sliep ie tussen 2 voedingen gewoon door en de andere keer was ie volledig wakker. Ik keek puur naar zijn 'tekens' of hij moe was en naar bed moest.
Hier precies hetzelfde. De eerste paar weken heb ik erg veel geknuffeld en sliep ze ook regelmatig op mij of in de wandelwagen Very Happy Dat ritme komt vanzelf meid!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Flip Fluitketel wo 15 dec 2010 - 21:47

J. is ook 2maanden, maar die heeft nog niet echt een ritme. Dit is nog erg wisselend zeker overdag. S'nachts slaapt ze nu al enkele dagen door van 23.00 tm 8.30/9.00. Hoop dat in ieder geval het doorslapen s'nachts er voorlopig in blijft!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  maiadebij wo 15 dec 2010 - 22:10

Flip Fluitketel (do dec 16, 2010 9:47 am) schreef:J. is ook 2maanden, maar die heeft nog niet echt een ritme. Dit is nog erg wisselend zeker overdag. S'nachts slaapt ze nu al enkele dagen door van 23.00 tm 8.30/9.00. Hoop dat in ieder geval het doorslapen s'nachts er voorlopig in blijft!

Oh FF wat heerlijk dat je J al zo doorslaapt!
J.ennah ging al vrij snel met haar broer mee naar boven om 19:00 en wordt daarna nog wel wakker voor voedingen, maar wilde dan niet meer spelen maar sliep meteen verder. Overdag hebben we nu een beetje een ritme (maar ze is dan ook iets ouder als 2 maanden natuurlijk). Ze komt 9:00 uit bed, voeden, spelen (om de dag in bad) en na een uurtje wordt ze weer moe, dan slaapt ze tot 13:00 en dan bekijken we de middag even. Soms slaapt ze in de drager, soms in bed.
Maar on 19:00 (en soms al om 17:30) ligt ze in bed en komt ze pas de volgende morgen weer beneden.

N.adeem had overigens totaal geen ritme op die leeftijd en daar liepen we vaak tot 12 uur 's nachts mee te zeulen omdat hij alleen maar huilde. Het verschilt echt per kind.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 23:20

Toen Y. 2 maanden was hadden we nog totaal geen ritme, de ene keer sliep ze rond half 8, maar het kwam ook wel eens voor dat ze om half 12 nog wakker was. Pas toen ze een maand of 3/3.5 was ging ze steeds vaker rond half 7/7 uur slapen. Nu ze vier maanden is slaapt ze 's middags tot een uur of 5 en daarna gaat ze rond half 7/7 uur weer naar bed en dan slaapt ze de hele nacht.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw do 16 dec 2010 - 0:54

oke bedankt voor de reacties.ik dacht al dat het aan mij(ons)lag dat v nog geen ritme had.is dus nog even afwachten dus.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722

Bericht  ekjir@M do 16 dec 2010 - 0:57

Het ligt er hier een beetje aan. Mijn zoontje is nu 12 weken en heeft al een aantal weken een ritme...

7.00 eerste fles en dan slapen tot 11 uur
11.00 tweede fles, spelen tot 12 uur en dan slapen tot 15 uur
15.00 derde fles en daarna wakker tot +/- 17 uur en slaapt dan tot 19 uur
19.00 vierde fles en slaapt daarna
22.30 vijfde en laatste fles en slaapt door tot +/- 7 uur

De tijden wisselen wel eens. Hij komt ook om 6 uur wel eens om de eerste fles en krijgt die dan gewoon. Ik heb het idee dat hij de laatste dagen steeds eerder om een fles komt (om de 3 uur ipv 4 uur) en dan door probeert te slapen tot de volgende ochtend.

Hoeveel doe je trouwens in z´n fles aan voeding? Jij kolfde ook af toch?

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872

Bericht  Flemy do 16 dec 2010 - 2:48

Hier nog geen vaste tijden, maar ze is altijd ongeveer een uur beneden (inclusief voeding) en gaat dan weer naar bed. Dan slaapt ze gemiddeld 2,5 / 3 uur. Na de laatste avondvoeding slaapt ze 6 uur door en na die nacht- of vroegeochtend voeding slaapt ze altijd 5 uur door.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 10:31

Mijn dochter had vanaf een paar weken al een vrij vast ritme.

Met 3 weken sliep ze door van 22.30 tot 07.00 ongeveer.
Daarna (met 2 maanden ongeveer) kwam ze om de 3½ a 4uur voor de fles.
Daar tussenin sliep ze redelijk veel. Soms bij mij, soms in de box en soms in haar bedje.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: