Waterwratjes
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waterwratjes
Onze dochter heeft waterwratjes. Het begon met 1 wratje op haar borst, maar het worden er steeds meer en meer. Ook nu op haar schouders en over haar buik. Ik ben ermee naar de huisarts geweest, maar die doet er niks aan, want het schijnt vanzelf weer weg te gaan.
Ze heeft er volgens mij geen last van, maar ik krijg er wel opmerkingen over en dat vind ik vervelend (ook al kan ze er natuurlijk helemaal niks aan doen en ik evenmin). Nu vraag ik me af hoelang het duurt voordat die wratjes vanzelf weer weggaan, is er iemand die dit weet?
Ze heeft er volgens mij geen last van, maar ik krijg er wel opmerkingen over en dat vind ik vervelend (ook al kan ze er natuurlijk helemaal niks aan doen en ik evenmin). Nu vraag ik me af hoelang het duurt voordat die wratjes vanzelf weer weggaan, is er iemand die dit weet?
Gast- Gast
Re: Waterwratjes
Wat ik bij kindjes op het werk mee krijg, kan dat best lang duren! Het is natuurlijk ook heel besmettelijk, waardoor het er steeds meer worden. Krabt ze eraan? Zo ja: dat moet je haar proberen af te leren. Zo wordt het ook erger namelijk. Verder is er niks aan te doen helaas. En wat de opmerkingen betreft... Dat men daar ook al iets over te zeuren heeft... jeetje. Naast je neer proberen te leggen denk ik.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb zelf ook waterwratjes gehad en die zijn weggestipt door de dokter. Weekje verder en ze waren weg.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Het schijnt wel een jaar tot anderhalf jaar te kunnen duren. Ezra heeft ze vorig jaar gekregen en bij hem zijn ze gelukkig wel sterk verminderd, Yrsa heeft ze nu net als A. op haar buik en borst. Bij Ezra hebben we Bethadine gebruikt, daar gaan ze niet echt sneller van weg, maar je voorkomt wel dat het zich nog verder verspreidt. Voor Yrsa heb ik nu Spray-Away van Natusor, speciaal voor waterwratjes, ik gebruik het nog niet zo lang, dus het is even afwachten of het iets doet.
Het is vervelend, maar een troost, als ze het eenmaal gehad hebben dan krijgen ze het niet nog een keer.
Het is vervelend, maar een troost, als ze het eenmaal gehad hebben dan krijgen ze het niet nog een keer.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Het duurt inderdaad wel een hele tijd en schrik niet wanneer het er veel worden want het is ontzettend besmettelijk! Dylan had de pech dat het er héél veel werden (echt honderden overal) en groot en heel pijnlijk waardoor we uiteindelijk bij de dermatoloog terecht zijn gekomen en die ze na veel proberen met zalfjes en tijd (ruim een jaar gewacht en werd niet minder) uiteindelijk onder narcose heeft weggehaald. (de grote gesneden en de rest gestipt)
Dit is wel een uiterste dus hoef je niet vanuit te gaan maar zou het wel in de gaten houden maar dat doe je vast en zeker!
Dit is wel een uiterste dus hoef je niet vanuit te gaan maar zou het wel in de gaten houden maar dat doe je vast en zeker!
Gast- Gast
Ik hou het zeker goed in de gaten. Mijn man heeft dus ook honderden waterwratjes gehad toen hij ietsje ouder was dan onze dochter nu is en die zijn allemaal uitgelepeld. Hij weet nu nog dat dat vreselijk veel pijn heeft gedaan. Daarom hou ik het ook goed in de gaten bij onze dochter, voor het geval ze mijn man achterna gaat (ze heeft al zijn 'problemen', ook eczeem en astma). Bedankt voor jullie reacties!
Gast- Gast
Volgens mij doen ze dat nu niet meer zo snel, juist omdat de behandeling erg pijnlijk kan zijn. Ik bedek Yrsa's borst en buik trouwens wel, met warm weer trek ik haar een badpakje of een broekje en een T-shirtje of hemdje aan zodat ze er niet aan gaat krabben. Ik probeer er ook op te letten dat ik het niet verspreid tijdens het afdrogen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: