Heb ik dat?
+4
Eris
Monte
Mamsie
Prosecco
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Heb ik dat?
Zoals sommigen wel zullen weten ben ik druk mijn huisje aan het verbouwen. Op het moment ben ik aan het behangen en gisteren ging ik nieuwe behanglijm halen omdat deze op was. Dit haal ik allemaal bij een professionele verf en behang winkel zodat ik zeker weet dat het goed spul is. Wat blijkt nu? De vorige keer heb ik de verkeerde lijm mee gekregen waardoor het nu een wonder is dat het behang uberhaupt op m'n muren zit.
Die man die me de verkeerde lijm heeft meegegeven weet wat voor behang ik heb, want dat heeft hij zelf voor mij besteld. Ook heb ik het nog gezegd toen ik het op kwam halen.
Nu is er dus best wel een groot risico dat mijn behang er af gaat komen. Ik heb even gekeken, en het gaat inderdaad heel makkelijk los. Op het eerste gezicht zit het vast, maar als je een klein stukje los krijg heb je ook zo een meter los.
De man in de winkel die me gister hielp schrok zich rot toen ik hoorde dat ik deze lijm had meegekregen, en gaat zijn collega er ook op aanspreken. Als het behang er af kwam moest ik maar weer terug komen.
Maar ja, wat als mijn behang nu nog een soort van vast blijft zitten maar er over een half jaar al af komt zetten? Ik baal echt gigantisch, er zit weet ik hoe veel uur in, en er zit voor 750 euro behang op de muren. Ik ben echt niet van plan om weer opnieuw te beginnen, maar ja, voor nu lijkt het vast te zitten...
Hoe zouden jullie hier mee om gaan?
Die man die me de verkeerde lijm heeft meegegeven weet wat voor behang ik heb, want dat heeft hij zelf voor mij besteld. Ook heb ik het nog gezegd toen ik het op kwam halen.
Nu is er dus best wel een groot risico dat mijn behang er af gaat komen. Ik heb even gekeken, en het gaat inderdaad heel makkelijk los. Op het eerste gezicht zit het vast, maar als je een klein stukje los krijg heb je ook zo een meter los.
De man in de winkel die me gister hielp schrok zich rot toen ik hoorde dat ik deze lijm had meegekregen, en gaat zijn collega er ook op aanspreken. Als het behang er af kwam moest ik maar weer terug komen.
Maar ja, wat als mijn behang nu nog een soort van vast blijft zitten maar er over een half jaar al af komt zetten? Ik baal echt gigantisch, er zit weet ik hoe veel uur in, en er zit voor 750 euro behang op de muren. Ik ben echt niet van plan om weer opnieuw te beginnen, maar ja, voor nu lijkt het vast te zitten...
Hoe zouden jullie hier mee om gaan?
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Re: Heb ik dat?
Ik zou het daar voorleggen en overleggen dus wat je het beste kunt doen. En eventueel op papier laten zetten mocht je het er op laten zitten maar het behang komt alsnog over een tijdje los.
Wat vervelend zeg dat je de verkeerde lijm hebt gehad.
Wat vervelend zeg dat je de verkeerde lijm hebt gehad.
Gast- Gast
't Is een professionele winkel, dus ik neem aan dat ze wel mannetjes in huis hebben die normaalgesproken tegen een vergoeding het behangen voor de klant doen? Dan zou ik met de winkel bespreken dat het wel zo fair is om het behang volledig overnieuw te vergoeden en dat zij voor je behangen. Ik neem aan dat ze je niet laten wachten tot je een meer op de bank zit en er een baan behang op je hoofd terecht komt...
Gast- Gast
Ik heb maar 1 tip: Alles zwart op wit zetten!! Mondeling ga je over een tijdje echt geen gelijk meer krijgen bij ze. Geloof me ik spreek uit ervaring.
Gast- Gast
Maple schreef:'t Is een professionele winkel, dus ik neem aan dat ze wel mannetjes in huis hebben die normaalgesproken tegen een vergoeding het behangen voor de klant doen? Dan zou ik met de winkel bespreken dat het wel zo fair is om het behang volledig overnieuw te vergoeden en dat zij voor je behangen. Ik neem aan dat ze je niet laten wachten tot je een meer op de bank zit en er een baan behang op je hoofd terecht komt...
Ik ga er ook vanuit dat ze dat soort mannetjes hebben, of anders wel kunnen regelen. Maar die man heeft tegen mij gezegd: "ik zie je wel weer verschijnen als het er af komt". Alleen heb ik natuurlijk geen zin om daar op te wachten. Dat betekent namelijk dat ik het hele appartement nu ga sauzen en inrichten, en straks valt dat behang er af. Kan ik weer alle spullen aan de kant doen omdat er van die werklui voor dat behang moeten komen.
Zou je kunnen eisen dat ze dat nu opnieuw komen doen? Opzich zijn die mensen heel vriendelijk en denken ze goed met je mee. Daarom betaal ik er ook wat meer voor zodat ik weet (normaal gesproken dan) dat ik goede spullen heb en ze me duidelijk uit kunnen leggen hoe ik het moet doen.
Prosecco- Kletskop
Puuc schreef:Ik heb maar 1 tip: Alles zwart op wit zetten!! Mondeling ga je over een tijdje echt geen gelijk meer krijgen bij ze. Geloof me ik spreek uit ervaring.
En hoe pak ik dat het beste aan dan? Het hele verhaal op papier zetten en dat door hun laten ondertekenen?
Ik heb helemaal geen ervaring met dit soort onzin, en m'n ouders zeggen: "als het er af komt zien we wel weer verder". Maar even serieus, ik ben toch niet voor Jan L*l al weken aan het behangen?
Prosecco- Kletskop
Trouwens.. Het behang ís er toch al afgekomen? Je kon het er immers zo aftrekken... Ik zou morgen gewoon naar die winkel gaan, aangeven dat je wilt dat het opgelost wordt zoals ik zei, en de dag voordat ze komen even twee of drie banen behang half lostrekken.
Oh hoe schandalig ben ik, ik ben nu precies m'n vader
Oh hoe schandalig ben ik, ik ben nu precies m'n vader
Gast- Gast
Prosecco schreef:Puuc schreef:Ik heb maar 1 tip: Alles zwart op wit zetten!! Mondeling ga je over een tijdje echt geen gelijk meer krijgen bij ze. Geloof me ik spreek uit ervaring.
En hoe pak ik dat het beste aan dan? Het hele verhaal op papier zetten en dat door hun laten ondertekenen?
Ik heb helemaal geen ervaring met dit soort onzin, en m'n ouders zeggen: "als het er af komt zien we wel weer verder". Maar even serieus, ik ben toch niet voor Jan L*l al weken aan het behangen?
Hen op papier laten zetten dat wanneer het behang eraf komt je bij hen terug mag komen voor een oplossing. Ik zou gelijk die oplossing ook op papier laten zetten trouwens, kosteloos nieuw behang en lijm e.d. Zij hebben je immers verkeerde lijm meegegeven. Maar wat Maple zegt is toch ook een goede: Het behang komt er nu al zo makkelijk af, laat ze gelijk voor een oplossing zorgen. Nieuw behang en nieuwe lijm. Wel kut dat je er weer veel werk aan hebt, maar ga eens na als het behang over een paar maanden los laat, dat is nog erger.
Gast- Gast
NU opnieuw laten doen op hun kosten. Je zult zien dat over een half jaar het behang niet meer leverbaar is of die man er niet meer werkt etc. Daarbij gaat het nog verder uitdrogen en dan komt het geheid van de muur af.
Is echt zonde als je het nu niet laat oplossen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:NU opnieuw laten doen op hun kosten. Je zult zien dat over een half jaar het behang niet meer leverbaar is of die man er niet meer werkt etc. Daarbij gaat het nog verder uitdrogen en dan komt het geheid van de muur af.
+1.
Ze hebben hun fout eigenlijk al toegegeven.
Ik zou ook niet gaan zitten wachten tot het er helemaal vanaf komt.
Gast- Gast
inderdaad, zit je over een half jaartje op de bank komt je hele behang van de muur en dan is het maar de vraag of ze het nog herinneren of dat ze inderdaad het behang e.d. nog hebben.Mamsie schreef:NU opnieuw laten doen op hun kosten. Je zult zien dat over een half jaar het behang niet meer leverbaar is of die man er niet meer werkt etc. Daarbij gaat het nog verder uitdrogen en dan komt het geheid van de muur af.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Oh wat balen! Ik zou het inderdaad ook met ze bespreken dat het op hun kosten over gedaan wordt. Is nu wel weer even meer werk waardoor de verbouwing uitloopt, maar de kans is groot dat je over een half jaar met los behang zit. Beter nu maar wat tijd investeren.
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Heb jij zin om over een half jaar je halve huis leeg te moeten halen, een week of 2 in de rotzooi te zitten en daarna alles weer op te ruimen?? Ik zou denk ik nu gewoon nieuw behang eisen met de goede verf. Dan maar een weekje later verhuizen maar alles zit er nu wel goed op. En daarbij heb je duur behang daar wil je toch van genieten en niet bang zijn dat het er weer af valt?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Maple schreef:'t Is een professionele winkel, dus ik neem aan dat ze wel mannetjes in huis hebben die normaalgesproken tegen een vergoeding het behangen voor de klant doen? Dan zou ik met de winkel bespreken dat het wel zo fair is om het behang volledig overnieuw te vergoeden en dat zij voor je behangen. Ik neem aan dat ze je niet laten wachten tot je een meer op de bank zit en er een baan behang op je hoofd terecht komt...
+1 Ik zou het ook lastig vinden om dat te regelen maar je hebt er gewoon recht op!
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Nou ik ben weer terug gegaan maar die man zegt dat als het er nu op blijft zitten het er sowieso op blijft zitten.
Ook wilde hij er geen notitie van maken, want hun service is altijd goed en daarom betaan ze tenslotte al 100 jaar
Niks opgelost dus. Ik hoop maar dat het behang ook daadwerkelijk blijft zitten...
Ook wilde hij er geen notitie van maken, want hun service is altijd goed en daarom betaan ze tenslotte al 100 jaar
Niks opgelost dus. Ik hoop maar dat het behang ook daadwerkelijk blijft zitten...
Prosecco- Kletskop
Ik zou eisen dat het nu opgelost wordt hoor. Anders zit je er over een half jaar of een jaar mee. En wat als ze dan dat behang niet meer hebben? Desnoods trek je stukken los, maar ik zou wel echt zorgen dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan wordt.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Ik zou echt ook gewoon een baan behang lostrekken en teruggaan en zeggen: "Het is begonnen hoor, de eerste baan is al losgegaan. Los het maar op."Stylegirl schreef:Ik zou eisen dat het nu opgelost wordt hoor. Anders zit je er over een half jaar of een jaar mee. En wat als ze dan dat behang niet meer hebben? Desnoods trek je stukken los, maar ik zou wel echt zorgen dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan wordt.
Kom nou zeg, zij geven JOU de verkeerde lijm mee, maar sturen je nu eigenlijk zonder oplossing weer naar huis. Lekker simpel. Laat je ons weten hoe het verder gaat? Sterkte/succes!
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: