Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tuin...

2 plaatsers

Ga naar beneden

Tuin... Empty Tuin...

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:37

Mijn tuin is nu een grote puinhoop, maar begin juli komt de hovenier en krijg ik eindelijk een tuin Very Happy
Ik vind het alleen wel lastig wat ik wil en welke tegels enz.
Het idee is om aan de kant waar je buiten komt een terras te maken, zo breed als het huis (een meter of 6) en ik denk een meter of 3 lang (er staat aan beide kanten een witte muur van ongeveer 3 meter, en dan begint daarnaast de schutting ook aan beide kanten, het terras zou dan dus tussen de witte muren in komen). Ik wil daar graag grijze tegels van 60x60 cm. Dan komt er een paar meter gras (5 meter ongeveer) en dan wil ik helemaal achterin de tuin nog een terras van 4 meter, ook over de hele breedte (en 4 meter omdat het dan eindigt na de poort, dan hoef ik niet met mijn fiets over het gras). Daar staat ook een stenen berging, waardoor ik aan de ene kant een smaller terras zal krijgen. Dat wil ik wat verhogen en houten planken op leggen, dat wordt dan het loungeplekje met een hangmat. Dan wil ik van het ene naar het andere terras een paadje met dezelfde tegels. In de tuin staat 1 boom en wat planten, die gaan er allemaal uit maar de boom wil ik laten staan. Die komt dan in het grasveldje te staan. Nu zoek ik dus nog wat ideeen om wat meer groen in de tuin te krijgen en om de tuin leuk aan te kleden.

Zelf dacht ik aan grote potten met grote groenblijvende planten erin aan beide zijkanten en wat leuke lampen of lantaarns aan de schutting. De witte muren wil ik graag oudroze verven (de keukenmuur is ook oudroze en dan betrek ik de buitenmuur wat meer bij de keuken, die er tegenaan ligt). Ik heb een klein lounge tuinsetje wat ik op de houten verhoging wil zetten en op het grote terras bij het huis wil ik een wit houten tuinset waar ik lekker buiten aan kan eten.

Qua aankleding wil ik het romantisch doen, wit, roze, lichtgrijs. De tuin zelf wordt strak, strakke vrij donkergrijze tegels en strakke lijnen.

Wie weet leuke sites om wat inspiratie op te doen? En hoe ziet jullie tuin eruit? En zou het mooi staan om het ene terras van tegels van 60x60 te leggen en het andere terras met dezelfde tegels alleen dan in het klein?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin... Empty Re: Tuin...

Bericht  Tsjip ma 13 jun 2011 - 6:02

https://yescafe.actieforum.com/t9157-show-je-tuin-topic Hier een topic met een aantal tuinen van forumsters.

Succes met je tuin!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin... Empty Re: Tuin...

Bericht  rapa nui ma 13 jun 2011 - 6:31

Ik heb ook 2 soorten tegels in mijn tuin. Had de ene soort gekregen maar had nog andere bij nodig.Het terras is nu van grote tegels en de rest van soort gewone straatstenen formaat en het staat prima, ik vind het nu zelfs leuker staan en wat meer sfeer brengen dan alles in 1 soort tegel.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin... Empty Re: Tuin...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum