Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

+2
ekjir@M
mauwmauw
6 plaatsers

Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  mauwmauw vr 10 jun 2011 - 4:48

had jouw kindje hier veel moeite mee,ik hoor vaak dat die overgang toch best moeilijk is,ik heb nu 8 maanden potjes in huis,maar ook voor de zekerheid 6 maanden potjes,ik ben benieuwd of jullie kindjes meteen de 8 maanden potjes goed aten.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 4:51

Y. heeft nooit 6 maanden potjes gehad nerd Ze had er geen moeite mee toen we ermee begonnen. Nu krijgt ze meestal potjes voor 12 of 15 maanden en daar heeft ze ook geen moeite mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  ekjir@M vr 10 jun 2011 - 5:08

Hier heb ik ook de 8 maanden potjes geprobeerd maar hij vind de stukjes niks. Dus ik laat J. nog even op de 6 maanden potjes en prak er een aardappel doorheen zodat hij steeds wat grovere stukjes krijgt. Bij de fruithap prak ik de banaan ipv pureren en hij krijgt af en toe een stukje brood zodat hij wat kan wennen aan stukjes. Maak me er verder ook niet zo druk om, hij zal echt als hij 18 is niet nog steeds vloeibaar eten omdat hij niet snapt dat er stukjes in z'n eten zitten.

Wat ik heb begrepen van een logopediste is dat kinderen vaak moeite hebben met de 8 maanden potjes omdat ze verwachten een vloeibaar hapje te krijgen dat ze zo door kunnen slikken en in hun mond blijkt dat er stukjes in zitten. Dit hebben ze nog nooit gehad en begrijpen ook niet in 1 keer dat je er op moet kauwen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 5:17

H. was al heel snel over gegaan op de 8mnd potjes omdat ze die van 6mnd veel te gepureerd vond.
Dat ging meteen goed.

Maar ze heeft merendeel gewoon vers gehad, alleen een potje als ik niks had wat zij ook mocht of als we ergens anders waren ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 6:12

Hier was het op het begin ook een ramp hoor Wink die vieze stukjes ook! Nu krijgt ie zo nu en dan een 12 maanden potje, maar meneer eet in principe ook wel alles nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  snoezel vr 10 jun 2011 - 6:42

L.iz heeft heel lang stukjes vies gevonden. Ze krijgt sowieso weinig potjes, maar zodra er in haar eten een stukje zat ging ze echt zitten kokken. Van een broodkruimel zat ze al te kokken.
Vanaf 8 maanden en 2 weken was dit van de ene op de andere dag over. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 6:45

Die overgang ging eigenlijk vrij makkelijk. S. eet nu soms ook potjes van 12 maanden (hij is nu 10,5 maand) en hij krijgt het goed weg
Hij eet ook al brood met korstjes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  loesje vr 10 jun 2011 - 6:50

a.lex wil geen 8 maanden potje hij vind die stukje moeilijk en begint dan te huilen. maar het gekke is als hij mee eet met ons eten die ik dan purreer dan vind hij het minder moeilijk en eet hij het wel op.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  Annemie vr 10 jun 2011 - 8:54

mijn zoontje eet goed brood en soepstengel, maar 8 maanden potjes eet hij absoluut niet, dat spuugt hij meteen uit, we proberen het wel af en toe, maar hij krijgt eigenlijk altijd 6 maanden potjes, hij is al bijna 1!! laughcry
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  Mida4you vr 10 jun 2011 - 9:57

Mijn dochtertje is nu 10 maanden en eet nog steeds de potjes van 6 maanden. Die van 8 maanden moet ze nog steeds niets van hebben, die vieze stukjes. Ze spuugt alles er zo weer uit. Ik probeer het wel vaak aan te bieden maar nog steeds moet ze er niks van hebben.

Maar ze eet ook wel gewoon een soepstengel, brood, rozijntjes, stukjes banaan. Raar eigenlijk, maar ik maak me er niet druk om.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 10:44

geen problemen mee eigenlijk. Hij eet alles wat los en vast zit, ook de potjes met stukjes Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  mauwmauw vr 10 jun 2011 - 21:04

beetje van alles wat dus,bij de 1 gaat het makkelijk en de andere hoeft het niet,ik ben benieuwd hoe V het gaat oppakken,ben wel blij dat ik nog wat 6 maanden potjes in huis heb staan.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 22:07

Merle heeft altijd gewoon stukjes gegeten en vooral ook potjes geweigerd.. heeeel handig is dat (not)
Ze lust trouwens wel potjes fruit voor 6 maanden dat smeer ik wel eens op brood.. maar ik ben daar niet verder mee gekomen aangezien ze ook stukjes eet.

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 7:45

Ik geef dan geen potjes voeding, maar ik pureerde eerder alles, ook de aardappel voor B. Tegenwoordig prak ik het zelf met de vork, zodat het al iets grover is dan echt glad gepureerd. Hij eet alles zo op. Hij krijgt sinds afgelopen week ook een hele boterham met boter (beiden koemelkvrij) per dag. Ik knip het dan in kleine vierkantje stukjes. En de korstjes geef ik als tussendoortje smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van 6 maanden potje naar 8 maanden potje Empty Re: van 6 maanden potje naar 8 maanden potje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum