Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

huis kopen... maar waar?

+8
Serena
Pien
Mamasapje
Verona
Tania
TGR
VeryCherry
Guus
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty huis kopen... maar waar?

Bericht  Guus di 17 mei 2011 - 23:04

Mijn vriend en ik hebben een dubio-tje

We wonen nu op de meest fantastische plek waar we ooit gezeten hebben. Leuk buurt, vlakbij strand, duinen en bos en toch ook vlakbij de stad waar we zo van houden (Den Haag) en alle vrienden die hier wonen.

nu willen we we in de nabije toekomst wel een huis gaan kopen (kan nu nog niet, maar over een jaar ofzo als we beide een vast contract hebben)

Mijn vriend zou het liefst hier in de buurt iets vinden, en ik eigenlijk ook maarrrrr

Hij werkt in Zeist en is nu dus elke dag 1,5 uur heen en terug onderweg waardoor hij om 7 uur al de deur uit gaat en om half acht pas thuis komt. Nu is dat nu nog niet zo'n probleem, maar als we een huis gaan kopen willen we er graag ook kinderen krijgen en dan is het niet zo leuk om zo lang van huis te zijn.
Dan ziet hij vooral als ze klein zijn de kinderen alleen in het weekend en hij geeft zelf ook aan dat echt niet te willen.

misschien op de zaken vooruit lopend maar ik vind dat we er rekening mee moeten houden!

Nu zijn de huizen in Zeist van onze smaak (liefst een jaren 30 woning met tuin, en 3 slaapkamers) onbetaalbaar voor ons. Maar bijvoorbeeld in Hilversum of Amersfoort zijn onze droomhuizen al veel beter te betalen. Maar wat zijn de leuke buurten daar?

maar het is zo ver weg ook van mijn familie en van al onze vrienden en we zijn juist zo verliefd op deze buurt...

arrg het is dat hij z'n baan zo leuk vind anders was een andere zoeken nog een oplossing geweest :P

wat zouden jullie doen?

En mensen uit die buurt die nog tips hebben wat leuk is om te wonen?
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  VeryCherry di 17 mei 2011 - 23:08

In Hilversum heb je in Oost leuke huizen die betaalbaar zijn, oude wijk over 't spoor zeg maar. Vogelbuurt enzo smile
In Amersfoort zijn in het Soesterkwartier leuke huizen, maar je moet wel 'aan de goede kant' wonen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Guus di 17 mei 2011 - 23:17

haha thanks! woon je in de buurt?

en welke kant is de goeie? Wink

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  TGR di 17 mei 2011 - 23:23

Woon je nu in het Valkenboskwartier toevallig? Embarassed

Ik wil om die redenen die je noemt (strand, vrienden enz) niet zomaar weg uit Den Haag. Dan betaal ik liever meer voor mijn droomhuis of blijf ik langer kleiner wonen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Guus di 17 mei 2011 - 23:36

TGR schreef:Woon je nu in het Valkenboskwartier toevallig? Embarassed

Ik wil om die redenen die je noemt (strand, vrienden enz) niet zomaar weg uit Den Haag. Dan betaal ik liever meer voor mijn droomhuis of blijf ik langer kleiner wonen.

haha nee, Belgisch park dus de huizen hier zijn ook flink aan de prijs... maar dat zou het ons zeker wel waard zijn.

ik wil hier ook eigenlijk helemaal niet weg, maar het lijkt me gewoon echt niks om, mochten er straks kinderen komen, lijkt het me niet echt prettig om een vriend te hebben die 12,5 uur per dag van huis is (zonder overwerken wat ook nog wel eens gebeurd)

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 23:51

Ik vind de stad waar je woont érg belangrijk!! Als ik jou zo hoor, wil je helemaal niet weg, dus ik zou zeker niet verhuizen alleen voor de baan van je vriend. Hij kan misschien minder gaan werken of eventueel een andere baan zoeken waar hij flexibeler kan zijn als er kinderen komen, zodat hij zeker een dag tijd heeft voor de kinderen zeker als deze nog klein zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Guus wo 18 mei 2011 - 0:00

klopt ook, ik wil eigenlijk helemaal niet weg, en mijn vriend ook niet.

Maar ik ga mijn vriend niet vragen naar een andere baan te zoeken, na jaren van zoeken heeft hij nou eindelijk een baan gevonden die helemaal bij hem past en waar hij heel happy van wordt. En en dat vind ik nog belangrijker eigenlijk...

en minder werken, tsja dan kunnen we weer geen huis kopen hier in de buurt :P haha nee zonder dollen. Ik vind het belangrijker qua tijd voor elkaar en in de toekomst voor de kinderen dan waar ik woon.

En ik werk vanuit huis voor een baas op Curacao, dus dat maakt het makkelijk!

tsja...

mensen met kinderen en een man/vriend die zo lang van huis is en er een mening over hebben?
(ookal zegt mijn vriend zelf dat hij het echt niet leuk zou vinden als hij doordeweeks zijn kind(eren) bijna niet zou zien)
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Tania wo 18 mei 2011 - 0:04

VeryCherry schreef:In Hilversum heb je in Oost leuke huizen die betaalbaar zijn, oude wijk over 't spoor zeg maar. Vogelbuurt enzo smile

+1
Geuzenbuurt en Havenstraatbuurt zou ik zelf niet zo snel gaan wonen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Verona wo 18 mei 2011 - 0:55

Ik kan eventueel aan mijn vriend vragen in welke buurt van Hilversum het minste gebeurd (qua criminaliteit). Weet niet of je dat prettig vind om te weten?
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Guus wo 18 mei 2011 - 1:15

ja Verona! dat zou ik erg fijn vinden om te weten! misschien eerder de buurten waar ik niet moet wezen? ik denk dat de wijk waar het minste gebeurd onbetaalbaar is... en heuj, ik kom uit de grote stad dus ben wel iets gewend Wink

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Verona wo 18 mei 2011 - 1:21

Haha dat is waar! Ik zal even vragen aan hem welke wijken je niet een woning moet gaan kopen Wink. Maar volgens mij zijn de dingen die er genoemd zijn al dicht in de buurt. Laat het straks aan je weten Wink.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  VeryCherry wo 18 mei 2011 - 1:28

Tania schreef:
VeryCherry schreef:In Hilversum heb je in Oost leuke huizen die betaalbaar zijn, oude wijk over 't spoor zeg maar. Vogelbuurt enzo smile

+1
Geuzenbuurt en Havenstraatbuurt zou ik zelf niet zo snel gaan wonen.

Oh hell no, al hebben ze in de Havenstraatbuurt wel ontzettend leuke huizen, vind het volk daar alleen drie x niks.

Oh ja, en in Amersfoort, Soesterkwartier moet je zo ver mogelijk van het spoor af wonen. Tegen de doorgaande weg aan, die buurt is het leukste.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Mamasapje wo 18 mei 2011 - 2:13

Goochempie schreef:klopt ook, ik wil eigenlijk helemaal niet weg, en mijn vriend ook niet.

Maar ik ga mijn vriend niet vragen naar een andere baan te zoeken, na jaren van zoeken heeft hij nou eindelijk een baan gevonden die helemaal bij hem past en waar hij heel happy van wordt. En en dat vind ik nog belangrijker eigenlijk...

en minder werken, tsja dan kunnen we weer geen huis kopen hier in de buurt :P haha nee zonder dollen. Ik vind het belangrijker qua tijd voor elkaar en in de toekomst voor de kinderen dan waar ik woon.

En ik werk vanuit huis voor een baas op Curacao, dus dat maakt het makkelijk!

tsja...

mensen met kinderen en een man/vriend die zo lang van huis is en er een mening over hebben?
(ookal zegt mijn vriend zelf dat hij het echt niet leuk zou vinden als hij doordeweeks zijn kind(eren) bijna niet zou zien)

Belgisch Park... kind, je bent gek als je weg gaat daar !

Ik heb 3 kinderen, woon in de plaats ( ook dichtbij het mooie DH) waar mijn vriend ook werkt. Ondanks dat is hij hooguit in de ochtend thuis ( nu ze klein zijn, ziet hij ze dus nog in de ochtend, maar de oudste zit nu op school en die brengt en haalt hij van/naar school en dat was zijn contactmoment voor de dag met haar. Zij is om 13 uur uit elke dag en dan begint zijn werkdag. Hij komt pas weer thuis als zij slaapt. Hij ziet de middelste en jongste nu nog wel vaker..dat verandert als ze 4 worden..maar het zegt dus niet veel waar je gaat wonen in ons geval.
Wij gaan in september verhuizen, wel binnen dezelfde stad. Ik voel me hier fijn en heb hier mijn ouders, zusjes en vrienden wonen. Ik werk hier zelf ook in deze stad en zie het niet zitten om mijn sociale leven om te gooien ( juist niet omdat er kinderen zijn en mijn vriend langer van huis is, weet niet hoe jij dat voor je ziet.. maar ik heb echt veel aan de steun van familie / vrienden - qua oppas ook handig).
In jouw verhaal lees ik ook dat jij helemaal niet weg wilt.. ik snap dat je niet wil vragen aan je vriend om van baan te wisselen. Mijn vriend heeft een baan die superleuk was toen hij nog geen vader was en alle tijd van de wereld had. Zijn baan is als papa toch iets minder leuk voor mij en de kinderen.. Het is zijn droombaan waar hij echt met zo veel passie zijn werk doet.. Hij is gelukkig met dit werk.
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Tania wo 18 mei 2011 - 2:18

VeryCherry schreef:
Tania schreef:
VeryCherry schreef:In Hilversum heb je in Oost leuke huizen die betaalbaar zijn, oude wijk over 't spoor zeg maar. Vogelbuurt enzo smile

+1
Geuzenbuurt en Havenstraatbuurt zou ik zelf niet zo snel gaan wonen.

Oh hell no, al hebben ze in de Havenstraatbuurt wel ontzettend leuke huizen, vind het volk daar alleen drie x niks.


Ja inderdaad. Vorig jaar stond daar echt zo'n onwijs leuk huis koop. Ik was er echt helemaal verliefd op. Gelukkig vond m'n man het geen goed plan omdat ik eerst echt niet in die buurt wilde wonen en hij vond dat ik me dan niet moest laten verleiden door zo'n huis. Hij had natuurlijk helemaal gelijk, maar toch jammer smile.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Guus wo 18 mei 2011 - 2:31

@ mamasapje

wat betreft mij vrienden en familie nodig hebben heb je wel een punt, ik bedacht me altijd maar zo: als ik een auto heb komt het goed. maar zo makkelijk is dat niet met kinderen dat weet ik ook wel.

ik snap dat het voor jullie niet uitmaakt waar je woont met de werktijden voor je vriend, maar mijn vriend heeft verder gewone kantoor uren, het is alleen dat reizen wat het nekt. En naast mijn geneuzel over kinderen die er nog niet zijn (al merk ik dat nu we hier ook over praten ik soms akelig veel last krijg van rammelende eierstokken) gaat hij het op een goed moment ook zat zijn om drie uur per dag op pad te zijn...

hmmm ik ben er nog niet uit...

@ VC en Tania, thanx voor de tips! Ohw nog een eis: het moet op loopafstand zijn van een park/gebied waar de kleine frustel die ik wel nu al heb los mag lopen. Alleen maar rondjes door een wijk na strand, bos en duinen gewend te zijn is ook niks natuurlijk Wink
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Tania wo 18 mei 2011 - 2:43

Goochempie schreef:@ mamasapje

@ VC en Tania, thanx voor de tips! Ohw nog een eis: het moet op loopafstand zijn van een park/gebied waar de kleine frustel die ik wel nu al heb los mag lopen. Alleen maar rondjes door een wijk na strand, bos en duinen gewend te zijn is ook niks natuurlijk Wink

Als je kijkt bij de buurt die vc zei, dan woon je vlak bij anna's hoeve.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 2:49

Ik zou toch maar - samen met je vriend - eens een lijstje maken en alle voor en tegens van een verhuizing op papier zetten en hierover een goed gesprek voeren. Werk is natuurlijk belangrijk (waar werk jij zelf eigenlijk?_), maar het hebben van familie en vrienden om de hoek is ook zéér handig en waardevol met kleine kinderen en kan een hoop gedoe schelen... Mijn vader werkte trouwens ook op een uur reizen en hij kwam vaak pas later thuis, maar als kind gaat het je er denk ik meer om dat de tijd dát je samen hebt op een goede manier wordt besteed en dat je aandacht krijgt etc. Quality time noemen ze dat geloof ik tegenwoordig Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Guus wo 18 mei 2011 - 3:04

Ohw maar het is ook niet zo dat we volgende maand op pad gaan hoor, waarschijnlijk gaat dit allemaal nog wel even duren en gaan we over een jaar pas echt kijken omdat we ook willen wachten totdat we een vast contract hebben beide (nu zitten we nog op een jaarcontract) en net iets meer uit willen kunnen geven.

die lijstjes die maak ik zeker, ben helemaal van de lijstjes, en we hebben het er denk ik wel een keer per week over en denken er ook elke week anders over dus gelukkig hebben we nog even smile soms zien we hier een huis te koop staan en dan denken we, ach wat maakt die reistijd nou uit! en andere keren moet hij drie dagen achter elkaar maar een uurtje over werken en is hij pas om half 9 thuis en dan denken we... tsja misschien toch maar dichterbij...

En soms denk ik ook maar... het is hier leuk, maar daar misschien ook wel. Ik heb nu nog vrienden hier zitten maar het zijn bijna allemaal studievrienden en wie zegt dat ze wel hier een huis kopen en niet ergens anders een baan krijgen en daar naartoe vertrekken? humbug

Ik werk vanuit huis voor mijn baas op Curaçao, dus voor mij maakt het allemaal niet uit wat dat betreft. (maar dat betekend wel dat ik ook geen baan/collega's heb om vrienden mee te maken daar)

ach, ik ben er nog niet uit... en tot die tijd funda ik de ene week daar en de andere week hier Wink

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 3:15

Oohh jij hebt nu toch die mooie woning met die hoge plafonds en die deuren in de woonkamer..haha daar zou ik al nooit weggaan :o

Voor mij persoonlijk zou het niet zoveel uitmaken waar ik woon als ik maar een briljant huis heb. (ik zou later graag een speciale woning willen/kunnen kopen. Een oud schooltje, klooster, melkfabriek.. Loft achtig iets..). Als mijn vriend maar mee verhuist dat vind ik het belangrijkste!

Wel vind ik het belangrijk om nieuwe vrienden te krijgen als ik verhuis. Ik zou dus wel een sport gaan doen, of iets creatief met groepjes o.i.d. Ik heb het bij mijn zus gezien, die is verhuist naar lelystad en heeft daar eigenlijk niemand naast haar man, schoonouders en schoonzus. Dat lijkt me echt vreselijk, en dan ook nog in Lelystad.. (haha okee ik heb het niet zo op lelystad Wink )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 3:20

.


Laatst aangepast door Coco op ma 20 jun 2011 - 7:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Guus wo 18 mei 2011 - 4:00

Punk'd schreef:Oohh jij hebt nu toch die mooie woning met die hoge plafonds en die deuren in de woonkamer..haha daar zou ik al nooit weggaan :o

Voor mij persoonlijk zou het niet zoveel uitmaken waar ik woon als ik maar een briljant huis heb. (ik zou later graag een speciale woning willen/kunnen kopen. Een oud schooltje, klooster, melkfabriek.. Loft achtig iets..). Als mijn vriend maar mee verhuist dat vind ik het belangrijkste!

Wel vind ik het belangrijk om nieuwe vrienden te krijgen als ik verhuis. Ik zou dus wel een sport gaan doen, of iets creatief met groepjes o.i.d. Ik heb het bij mijn zus gezien, die is verhuist naar lelystad en heeft daar eigenlijk niemand naast haar man, schoonouders en schoonzus. Dat lijkt me echt vreselijk, en dan ook nog in Lelystad.. (haha okee ik heb het niet zo op lelystad Wink )

haha met dit soort huizen wordt je doodgegooid hier in Den Haag hoor! maar vandaar dat ik wel opzoek ben naar een jaren 30 woning, dat soort details vinden we beide erg, erg mooi! We kunnen hier voorlopig nog wel even blijven zitten, maar stel dat er een kind komt moet ie op de gang slapen en sjouw ik me een breuk met de kinderwagen trap op trap af haha

(okee ik loop op de zaken vooruit!)

@ Coco, ik kan het me voorstellen dat het irritant is, maar jij hebt het dus beide! en de reistijd van je vriend, en ver van vrienden en familie. Dan heb ik nog het geluk dat we nog kunnen 'kiezen' Wink
enneuh als ajaxied niet in Den Haag willen wonen gaat wel erg ver! er wonen hier genoeg andere Ajax aanhanger kan ik je verklappen!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  VeryCherry wo 18 mei 2011 - 20:20

Whahahaha Anna's Hoeve wonen we vlakbij, is praktisch de straat uit Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Pien wo 18 mei 2011 - 20:39

Ik zou zelf niet zo snel voor een baan verhuizen want een baan kan ook veranderen in de toekomst... Je bent nooit verzekerd dat die baan over 3 of 6 jaar nog steeds die droombaan is....

Wij wonen in Harderwijk, blijven hier ook altijd wonen omdat wij hier ons leven hebben, onze familie, onze vrienden, onze herinneringen....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Serena wo 18 mei 2011 - 20:41

Is het eigenlijk niet een optie om een plaats tussen Zeist en DH te zoeken? Amersfoort (vooral) en Hilversum liggen namelijk echt nog wel een stuk van het strand. Ik ben zelf ook verhuist van vlakbij het strand naar het midden van het land, maar dat strand is toch wel een groot gemis. Plus dan ben je toch nog iets dichter bij je familie en vrienden en hoeft je vriend niet zo heel ver te reizen..
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Serena wo 18 mei 2011 - 20:44

Pien schreef:Ik zou zelf niet zo snel voor een baan verhuizen want een baan kan ook veranderen in de toekomst... Je bent nooit verzekerd dat die baan over 3 of 6 jaar nog steeds die droombaan is....

Wij wonen in Harderwijk, blijven hier ook altijd wonen omdat wij hier ons leven hebben, onze familie, onze vrienden, onze herinneringen....
3 uur reizen op een dag gaat je echt wel nekken trouwens, en is sommige werkvelden kan je niet zomaar weer een leuke baar ergens anders vinden..


Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huis kopen... maar waar? Empty Re: huis kopen... maar waar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum