Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hond doet vreemd...

+5
Happydobby
rozeblond
dyingbride
Sunny
mickey
9 plaatsers

Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty hond doet vreemd...

Bericht  mickey wo 4 mei 2011 - 8:52

Titel is een beetje alsof het een CBL topic is, maar ja... dat moet dan maar Wink

Sinds 1,5 week doet mijn hond heel vreemd. Het is een Jack Russel mannetje, 5 jaar, gecastreerd. Normaal gesproken trekt hij aan de riem, loopt voor me uit en is hij niet lief voor andere honden. Hij trekt dan nog harder, gaat grommen en blaffen, vacht in zijn nek en bij zijn staart rechtop, nou ja... de standaard dingen bij opgewonden gedrag.
Maar sinds 1,5 week wilt hij nauwelijks meer lopen. Hij blijft heel vaak stil staan, loopt een meter (of 2) achter me aan en reageert amper op andere honden.
Dit gedrag vertoont hij ook als mijn vriend hem uitlaat. Vandaag heeft mijn vriend ruim 3 kwartier met de hond gelopen, terwijl hij dat rondje normaal binnen 20 minuten tot een half uur loopt, alleen maar omdat de hond steeds bleef staan. Vanochtend bleef hij al stil staan, toen we net buiten op de stoep stonden. Heb hem met pijn en moeite een rondje mee gekregen.

Afgelopen weekend zat het me echt dwars en heb ik de dierenarts gebeld. Ik wilde een afspraak maken voor maandag, maar ik kon direct komen. Eenmaal daar aangekomen heeft de arts hem onderzocht: temperatuur meten, hart en longen luisteren, in zijn bed gekeken, gevoeld, röntgenfoto. Noem het maar op. Het enige dat ze uit de foto kon opmaken, was dat zijn darmpjes behoorlijk vol zaten. Hij heeft toen een pijnstiller gekregen. Als hij pijn zou hebben, zou het gedurende 48 goed moeten zijn en zou hij dus gewoon moeten meelopen. Helaas heeft de pijnstiller niet geholpen. Hij was en bleef traag en het lijkt iedere dag wel erger te worden.

Mijn hond heeft sowieso een hele hoge pijngrens, maar ik weet het nu even niet meer. Hij wilt op de bank liggen (wat ook mag en wat hij zelf kan) maar hij springt er zelf niet op. Hij doet alsof hij het niet kan. Hij wilt dat schijnbaar dat ik hem erop til. Eerder vanavond had ik het koud, had een dekentje erbij gepakt. Hij kwam bij mijn voeten liggen, onder de deken. Hij loopt me sowieso overal achterna en piept en zucht om het minste of geringste.

Wie o wie heeft een idee? Ik wil morgen sowieso de dierenarts weer even bellen, voor info of advies, maar ik ben even op zoek naar ervaringen of steun ofzo... Ik word er helemaal gek van, dat weet ik wel!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  Sunny wo 4 mei 2011 - 9:12

Ach wat sneu! Eet en drinkt hij wel gewoon normaal? Gek dat ze ook niks gevonden hebben bij de dierenarts! Ik weet niet zo goed wat je eraan moet doen, maar sterkte ermee! Kan me voorstellen dat t niet leuk is om je hondje zo te zien.
Sunny
Sunny
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 04-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  mickey wo 4 mei 2011 - 9:15

Eten en drinken doet hij prima. Dat vroeg de arts inderdaad ook al. Hij speelt ook minder als voorheen. Vind het zo vreemd en zo niet hem Sad
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  dyingbride wo 4 mei 2011 - 9:19

Hoeft niet zo te zijn, maar je schrijft dat zijn darmpjes vol zaten, misschien heeft hij last van zijn anaalklieren. Onze hond had dit een tijdje terug ook, die vertoonde ook ander gedrag, uit zijn hum zeg maar, sloom, beetje tam. Dierenarts heeft ze leeg gemaakt en toen ging het direct beter met hem.

Hoop dat hij snel weer zich zelf gaat worden!
dyingbride
dyingbride
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  rozeblond wo 4 mei 2011 - 9:29

Mijn hond had ook last van de anaalklieren en was toen heel erg ziek. Maar die ging steeds op de kont zitten en "sleetje rijden" over de grond. Heeft de hond wel ontlasting gehad de afgelopen dagen dan? misschien heeft het beestje wel hele erge buikpijn. Ik zou de dierenarts morgen nog eens laten kijken. het is altijd zo zielig als je beestje ziek is. succes ermee, ik hoop dat ie snel weer de oude is.

rozeblond
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 54
Registratiedatum : 29-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  Happydobby wo 4 mei 2011 - 10:18

Is er niet iets gebeurd? Onze hond was ooit aangevallen door een andere hond en was weken van slag

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  ExpressoB wo 4 mei 2011 - 10:45

Zat vandaag naar dieren kliniek op tv te kijken. Was een hond(volgens mij teckel) die vertoonde ook ander gedrag en was zichzelf niet. Bleek ook last te hebben van z'n anaalklieren. Die vrouw helemaal verbaasd maar was toch echt zo.

Sneu altijd als een beest pijn heeft/ziek is, zij kunnen het niet zeggen.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  Moezie wo 4 mei 2011 - 20:06

Zo heeft mijn oude hond dat gedrag ook eens vertoond.. Alleen zij had toen haar darmen verstopt zitten..
De dierenarts heeft toen eerst zo'n anderhalve liter olie via een slangetje van achter naar binnen laten lopen, toen lopen bij haar achterom.. nog niets.. Dat een paar keer geprobeerd, toen de tuinslang van achteren naar binnen en de kraan aan..
Het zag echt verschrikkelijk uit maar diezelfde avond moest ik haar nog olie voeren en die nacht ben ik niet van haar mandje weg geweest.. Opeens was het daar ze moest gauw naar buiten en kwam alles!!
De dag erna was zij weer mijn oude vertrouwde beestje!!

Het is niet om aan te zien als een diertje ziek is
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  Jerry wo 4 mei 2011 - 20:18

loontjes-power schreef:Zo heeft mijn oude hond dat gedrag ook eens vertoond.. Alleen zij had toen haar darmen verstopt zitten..
De dierenarts heeft toen eerst zo'n anderhalve liter olie via een slangetje van achter naar binnen laten lopen, toen lopen bij haar achterom.. nog niets.. Dat een paar keer geprobeerd, toen de tuinslang van achteren naar binnen en de kraan aan..
Het zag echt verschrikkelijk uit maar diezelfde avond moest ik haar nog olie voeren en die nacht ben ik niet van haar mandje weg geweest.. Opeens was het daar ze moest gauw naar buiten en kwam alles!!
De dag erna was zij weer mijn oude vertrouwde beestje!!

Het is niet om aan te zien als een diertje ziek is

hond doet vreemd... AAAAArzSJrwAAAAAAD2Z6A
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  Moezie wo 4 mei 2011 - 22:12

Whahahahaha Jerry jou smiley.. Ik lig hier dubbel :P
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  stargirl do 5 mei 2011 - 4:28

Heb je de dierenarts nog gesproken vandaag? Hoop dat je hond zich gauw weer beter voelt!

stargirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 84
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  mickey do 5 mei 2011 - 6:48

Nou... daar ben ik weer. Heb de hele dag gewerkt, dus kon niet eerder reageren.

Vanochtend wilde mijn hond weer niet wandelen. I.pv. max. 15 minuten duurde de wandeling nu ruim 25 minuten. Veel stil staan, heel langzaam lopen, etc. Ik heb toen ik terug kwam direct de dierenarts gebeld. Om 11 uur kon mijn vriend met hem terecht.
Om een lang verhaal kort te maken: hij heeft de voorste kruisband aan zijn linkerachterpootje versleten! :shock: En dat terwijl hij pas 5 jaar is. (gemiddeld worden Jack Russels zo'n 12 tot 15 jaar..) Overigens staat er op de factuur dat de kruisband gedeeltelijk gescheurd is (in vaktermen, lang leve google Wink ), dus wat het precies is, weet ik niet. Ik was er zelf ook niet bij vandaag.
17 mei moet hij geopereerd worden. Daarbij wordt in het onderste bot van zijn pootje een stuk ingesneden, daar wordt een blokje metaal tussen gezet en daar wordt de kruisband weer aan bevestigd. Dit zou voor de rest van zijn leventje goed moeten blijven. Er is ook nog wel een ander soort operatie, waarbij er een soort elastiek/touw in zijn pootje wordt bevestigd op de plaats van de kruisband, maar dit geeft meestal maar een paar jaar resultaat, waardoor hij er na een paar jaar weer aan geopereerd moet worden. Tot die tijd moet hij het rustig aan doen, maar dat zal hij zelf ook wel doen, aangezien hij er waarschijnlijk veel pijn aan heeft. Na de operatie moet hij 6 weken rustig aan doen en mag hij zijn pootje niet veel belasten.
Als ik hem niet laat opereren (wat overigens voor mij geen optie is), is het een kwestie van tijd voordat de kruisband aan zijn andere pootje ook versleten is en hij dus kreupel wordt.

Nou... lang verhaal dus! Hopelijk is het wel een beetje duidelijk zo.
Bedankt voor al jullie reacties! Zijn anaalklieren zijn overigens ook nog nagekeken en leeg gemaakt, waren wat vol, maar niet extreem, dus bedankt voor diegene die dat aangaven.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  stargirl do 5 mei 2011 - 23:32

Ach wat sneu Cry Gelukkig weet je nu wat er aan de hand is en kunnen ze er wat aan doen. Zal wel even moeilijk worden komende weken, maar hopelijk heeft hij daarna nergens meer last van

stargirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 84
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 0:10

Wat sneu zeg! ik hoop dat jullie hondje snel weer opknapt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hond doet vreemd... Empty Re: hond doet vreemd...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum