Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heel netjes! Maar nu?

+5
Aziraphale
Jerry
Melis_je
Burn
Arwyn
9 plaatsers

Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 4:12

Hoi,

Vandaag trof ik een briefje onder mijn ruitenwisser aan. Op het briefje stond geschreven:"We hebben per ongeluk onze deur tegen de uwe geslagen. T.h.v. slotgat. Excuses". En daaronder een telefoonnummer.

Heel erg netjes en heel erg fijn dat ze het hebben gemeld. Maar ze zijn niet de eersten die de deuren heeft laten kussen. Ik kom om van de putjes, rode, groene, blauwe verf en ik vind het een rot idee om hen te laten opdraaien voor iets waar ze niet de eersten in waren.

Eigenlijk wil ik ze bellen om ze te bedanken voor het feit dat ze een briefje hebben achtergelaten, maar voor de rest wil ik het er gewoon bij laten. Het is een mooie schram, maar volgens mij nog best weg te poetsen?

Wat hadden jullie in mijn geval gedaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Arwyn do 21 apr 2011 - 4:16

Sowieso even bellen natuurlijk!
Als jij het verder niet nodig vind dat die schram gemaakt wordt, is het verder prima zo denk ik.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 4:20

Natuurlijk vind ik het wel erg en als ze de eersten waren geweest die mijn auto hadden beschadigd, dan had ik zeker gekeken wat er mogelijk is qua verzekering. Maar omdat ze niet de eerste zijn, vind ik het zo oneerlijk om ze beboeten voor iets dat ze goed hebben gedaan, namelijk het briefje achterlaten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Burn do 21 apr 2011 - 4:21

Omdat ze niet de ersten zijn, vind ik niet dat je het kunt maken om het op ze te verhalen. Je kunt ze dit natuurlijk aan de telefoon even uitleggen..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Melis_je do 21 apr 2011 - 4:22

Als het de waarde niet verlaagd heeft, zou ik ook alleen bedanken voor het briefje.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 4:28

Burn schreef:Omdat ze niet de ersten zijn, vind ik niet dat je het kunt maken om het op ze te verhalen. Je kunt ze dit natuurlijk aan de telefoon even uitleggen..

Precies. Dat was ook mijn gedachtengang. Ik heb soms echt zitten huilen, omdat ze weer mijn auto hadden geramd. En vervolgens ben ik heel erg boos geweest, omdat ze weer geen briefje achter hadden gelaten.

Ik heb deze schram even bekeken, gevoeld en het is echt enkel een schram en geen deuk. Ik kan dit, naar mijn mening, gewoon laten wegpoetsen (mijn auto wil ik binnenkort weer door de autocleaning gooien). En zo niet, mijn auto moet sowieso gerepareerd worden (Heel veel krassen, deukjes etc.) en dan zie ik het dan wel weer.

Ik heb de meneer zojuist gebeld en hem bedankt voor het briefje. Hij bedankte mij op zijn beurt voor te bellen. Opgelost. Dit lijkt mij het redelijkste wat ik kan doen.

Melisje - Mijn auto is bijna niets meer waard, dus deze schram zal weinig schade berokkenen aan de waarde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Jerry do 21 apr 2011 - 4:47

ik zou 't als een mooie kans zien om al die putjes weg te krijgen :P
Het kost de eerlijke veroorzaker (of zijn verzekeraar) niet meer of er nou één putje of een paar peer worden uitgehaald lijkt mij smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 4:49

Daar ben ik echt te eerlijk voor, om heel eerlijk te zijn. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Aziraphale do 21 apr 2011 - 6:04

Jerry schreef:ik zou 't als een mooie kans zien om al die putjes weg te krijgen :P
Het kost de eerlijke veroorzaker (of zijn verzekeraar) niet meer of er nou één putje of een paar peer worden uitgehaald lijkt mij smile

Dat is niet waar. Want hij krijgt gewoon te zien wat de kosten zijn en ziet direct dat dat hoger is dan de reparatie van één krasje. Het kan zijn dat hij het namelijk privé betaalt om zijn schadevrije jaren te kunnen houden (=korting op z'n premie).
Dus ontzettend gemeen om zo'n eerlijk iemand aan te doen.

ABE, goed dat je even gebeld hebt!


Laatst aangepast door Aziraphale op do 21 apr 2011 - 6:09; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 6:07

Ik heb dat ook een keer gehad. Er was een ouder man langs mijn auto gereden waardoor ik wat lichte schrammen had. Hij had vriendelijk een briefje met gegevens achter gelaten. Dat vond ik zeer attent aangezien het al vaker was gebeurd.
Maar ook idd ik kon deze man niet voor dat beetje laten opdraaien want er zat nog veel meer schade wat eerder was gebeurd.

Ik heb die meneer opgebeld met de mededeling dat ik er verder niks mee deed maar wel blij was dat hij zijn naam en telefoon nummer had achter gelaten.
Die zelfde avond stond hij nog voor de deur met een fles wijn om te bedanken hahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  TukTuk do 21 apr 2011 - 6:07

Heel netjes opgelost! Er zullen genoeg mensen zijn die daar misbruik van maken! Overigs had je ook kans dat die persoon zelf ook even foto's gemaakt heeft van "zijn" schade, om te voorkomen dat hij ook voor de rest op zou draaien, en dan had jij mooi voor l*l gestaan als je toch probeerde alles te laten maken.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 6:11

AngelNyn schreef:Heel netjes opgelost! Er zullen genoeg mensen zijn die daar misbruik van maken! Overigs had je ook kans dat die persoon zelf ook even foto's gemaakt heeft van "zijn" schade, om te voorkomen dat hij ook voor de rest op zou draaien, en dan had jij mooi voor l*l gestaan als je toch probeerde alles te laten maken.


Och, dat niet alleen. Waarom zou ik hem moeten laten opdraaien voor fouten van anderen? Hoe zou ik het vinden als iemand me probeert te belazeren, terwijl ik alleen maar het goede probeerde te doen? Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet (of zoiets).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  TukTuk do 21 apr 2011 - 6:12

ABE schreef:
AngelNyn schreef:Heel netjes opgelost! Er zullen genoeg mensen zijn die daar misbruik van maken! Overigs had je ook kans dat die persoon zelf ook even foto's gemaakt heeft van "zijn" schade, om te voorkomen dat hij ook voor de rest op zou draaien, en dan had jij mooi voor l*l gestaan als je toch probeerde alles te laten maken.


Och, dat niet alleen. Waarom zou ik hem moeten laten opdraaien voor fouten van anderen? Hoe zou ik het vinden als iemand me probeert te belazeren, terwijl ik alleen maar het goede probeerde te doen? Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet (of zoiets).

Oh dat zeker ook, dat bedoelde ik ook met mijn eerste zin Wink Maar dat andere was meer bedoelt naar Jerry, die daar dus wel gebruik van zou maken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 6:14

Shit, Nonnevot. Ik had hem natuurlijk wel moeten verplichten met een bedankje te komen. :P

Eigenlijk had ik na zeven jaar deze auto te hebben, nooit een briefje onder de ruitenwisser te vinden. Nu het is gebeurd, vind ik het heel erg zonde dat het briefje met het oud papier mee zal gaan. Ik denk dat ik hem ga inlijsten. smile:P

Angelnyn; Snapte ik. smile Wilde het nog even benadrukken n.a.v. jouw post. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 6:27

ABE schreef:Shit, Nonnevot. Ik had hem natuurlijk wel moeten verplichten met een bedankje te komen. :P

Eigenlijk had ik na zeven jaar deze auto te hebben, nooit een briefje onder de ruitenwisser te vinden. Nu het is gebeurd, vind ik het heel erg zonde dat het briefje met het oud papier mee zal gaan. Ik denk dat ik hem ga inlijsten. smile:P

Angelnyn; Snapte ik. smile Wilde het nog even benadrukken n.a.v. jouw post. Wink

Op zijn minst !!! een doos chocolade is nooit verkeerd Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Jeanette do 21 apr 2011 - 6:42

Wat netjes zeg! Ik had een keer dat heel mijn voorkant weg gebutst was en zijn ze gewoon mee door gereden.. Mad
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Jerry do 21 apr 2011 - 7:19

Aziraphale schreef:
Jerry schreef:ik zou 't als een mooie kans zien om al die putjes weg te krijgen :P
Het kost de eerlijke veroorzaker (of zijn verzekeraar) niet meer of er nou één putje of een paar peer worden uitgehaald lijkt mij smile

Dat is niet waar. Want hij krijgt gewoon te zien wat de kosten zijn en ziet direct dat dat hoger is dan de reparatie van één krasje. Het kan zijn dat hij het namelijk privé betaalt om zijn schadevrije jaren te kunnen houden (=korting op z'n premie).
Dus ontzettend gemeen om zo'n eerlijk iemand aan te doen.

ABE, goed dat je even gebeld hebt!

Had niet gelezen dat het niet om een deukje ging.. Dacht namelijk dat als ze de deur uit moesten deuken, ze wellicht wat meer mee konden nemen (of de hele deur overspuiten... Dan is de rest ook weg:P)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Lady4 do 21 apr 2011 - 10:52

Heel netjes van je ABE!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Xanna do 21 apr 2011 - 20:59

Erg netjes van je ABE!

Ik heb enkele weken geleden een soortgelijk geval gehad. Alleen bij mij was de tegenpartij wel ter plaatse (die beste man gooide zijn deur open, hij stond notabene buiten zijn auto, op het moment dat ik wegreed). We hebben toen afgesproken dat ik het zou laten taxeren door een schadebedrijf en hij dan zou beslissen om het met of zonder de verzekering op te lossen (ook in verband met no claim..)

Mijn auto'tje is 9 jaar oud en heeft al genoeg krasjes aan de zijkant van deuren van andere mensen, dus dit mini deukje viel ook nauwelijks op, maar het kan natuurlijk wel gaan roesten eronder. Het schadebedrijf taxeerde de schade echter op 450 euro, voor uitdeuken en het overspuiten van het achterpand (ik heb een 3-deurs). Zo'n hoog bedrag voelde voor mij echt niet goed tegenover die beste man, dus we hebben het geschikt met 100 euro, buiten de verzekering om.

Mocht ik het alsnog laten repareren, dan leg ik de rest zelf wel bij. Die man was bijna verbaasd toen ik zei dat ik het zo wilde oplossen, hij was er erg content mee en vond het prettig dat ik ook met hem mee dacht. Binnen een uur stond het op mijn rekening, met een nogmaals bedankt in de mededelingen regel. Dus ook van zijn kant erg netjes smile

Dus dat is ook nog een manier ABE, het is maar net waar je jezelf prettig bij voelt!

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heel netjes! Maar nu?  Empty Re: Heel netjes! Maar nu?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum