Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

middagslaapje?

+4
Flemy
Petteflet
Catwoman79
Juutjepetuutje
8 plaatsers

Ga naar beneden

middagslaapje? Empty middagslaapje?

Bericht  Juutjepetuutje do 18 nov 2010 - 22:06

Mijn zoontje is al een tijdje aan het rommelen met zijn slaapjes overdag. hij sliep altijd ong 1.5 uur 's ochtends en 1.5 uur 's middags. maar de laatste tijd wil hij vaak 's morgens of 's middags niet meer slapen. dus dan halen we hem er na een tijdje maar weer uit. ik heb het idee dat hij toe is aan 1 slaapje. we zijn dat gaan proberen van een uur of 11.30 en hadden gehoopt dat hij dan wat langer zou slapen, maar hij blijft gewoon bij zijn 1.5 uur. hij is dan om 13.00 wakker en redt het eigenlijk net niet tot een uur of 19.00.
dus we proberen nu toch maar weer 2 slaapjes op een dag, maar nu begint hij 's nachts te spoken. hij is dan klaar wakker en zit heerlijk te kletsen, geluiden te maken en als je bij hem bent om hem weer even toe te stoppen en zijn muziekdoosje aan te doen wil hij er uit. vannacht wilde hij dus echt niet meer slapen en is mijn man om 05.00 met hem naar beneden gegaan Neutral we vroegen ons allebei af, zou hij dan overdag te veel slapen?
herkennen jullie dit? en wat zouden jullie doen?

Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  Catwoman79 do 18 nov 2010 - 23:53

Heel herkenbaar. Ik wist eerst ook niet wat ik er mee aan moest. En de overgangsfase is het allermoeilijkst.
Wij legden R.uben gewoon tussen 11:30 en 12 op bed en lieten hem slapen tot hij wakker werd. Eerst was dit ook maar een uurtje, maar later werd dit weer 2,5 uur. Maar de laatste tijd maakt hij er weer een potje van.
Wat we wel deden was als R.uben van 11:30 tot 13 had geslapen dat we hem van 16 tot 16:30 even op bed legden en hem dan wakker maakten.

Vaak als hij smorgens niet echt meer wakker te houden was ging ik met hem fietsen of wandelen en dan was het geen probleem om hem op te houden en dat deden we smiddags ook vaak.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  Petteflet do 18 nov 2010 - 23:56

Herkenbaar. Luka ging toen ook over van 2 slaapjes naar 1 slaapje. Legde hem dan rond half 1 op bed en dan sliep hij zo tot een uurtje of 3/half 4. Je moet even door die periode heen.

Luka zit nu een beetje tussen niet meer slapen en wel slapen in. Merk wel dat als hij toch slaapt 's middags (ook al is het maar een uurtje), dat hij 's avonds echt moeite heeft met in slaap komen. Maar soms kun je het gewoon niet tegenhouden om hem te laten slapen 's middags.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  Flemy vr 19 nov 2010 - 4:09

Mijn oudste had ik met 14 maanden ook zo. Niet dat ze 's nachts wakker werd, maar toen begon het gerommel met 1 of 2 slaapjes.. Zij sliep eerst ook maar kort als ze rond 11:30 naar bed ging, maar dat werd uiteindelijk steeds langer toen ze daar weer aan gewend was. Toen is ze ook steeds iets later naar bed gegaan, uiteindelijk zaten we dan op 12:30 en dat is nu nog steeds zo.
Ik denk niet dat een kindje overdag te lang kan slapen, waardoor ze 's nachts wakker zijn. Ik denk dat ze slapen naar wat ze nodig hebben op dat moment. Mijn dochter slaapt de ene dag ook langer dan de andere.

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  Juutjepetuutje vr 19 nov 2010 - 5:12

bedankt voor jullie reacties! fijn om te lezen dat het bij jullie dus ook even zoeken was.
Ik heb hem vandaag ook tussen de middag in bed gelegd en hij was met een uur al weer wakker. de rest van de middag wat mopperig.
maar wat ik begrijp, dus even volhouden!

groetjes
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  maiadebij vr 19 nov 2010 - 9:57

N was 10 maanden toen het 2x slapen echt 2x net niks werd. We zijn toen over gegaan op 1 slaapje, hij ging dan 11 uur naar bed en sliep tot een uurtje of 1/ half 2. De ochtend moesten we echt rekken (idd met wandelen of fietsen) maar na een tijdje werd dat beter. Nu gaat hij nog steeds tussen 11 en 12 naar bed en slaapt soms tot 3 uur en soms helemaal niet. Het blijft zoeken!

Oja en dat om 5 uur beneden zitten herken ik helaas ook... N vrolijk aan het spelen en ik helemaal gesloopt op de bank. En als mama dan naar haar werk ging, ging N weer lekker slapen :P

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  LMCurious vr 19 nov 2010 - 10:20

Ik ging met Joris ook vaak even wandelen zodat ik om 12.00 thuis was ipv 11.30 (dan was hij vaak moe). Ik zorgde dan dat hij in de kinderwagen al een boterhammetje at of een cracker ofzo. En dan ging het prima. Ik had trouwens sowieso altijd in die overgangsperiode dat ik hem sochtends meer te eten en drinken gaf, want ik had het idee dat hij maar even sliep omdat hij dan honger had. Eerst sliep hij sochtends at dan een boterham en spelen en dan weer slapen. Dus die tijd van rond 13.00 eten werd hij altijd wakker. Misschien helpt dat bij jullie ook wel.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  moepie zo 21 nov 2010 - 6:35

misschien kan je het nog iets rekken totdat je hem naar bed doet? Dus ipv 11.30 bijvoorbeeld 12.00/12.30? Dit gebeurt bij E. nu ook.. in het begin sliep ze dan ook maar 1,5 uur hoor. Maar nu gemiddeld 2/2,5 uur. Ze heeft ook een week gehad dat het 3 uur was. Dus ik denk dat het ook best wisselend kan zijn.
Maar ik hoor wel vaak dat het in die overgansfase een beetje lastig is.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 8:09

Pfff vreselijk die overgangsperiode haha. Ik hield Jesper tot een uur of 11 op langer lukte niet. Hij sliep dan tot half 2 en soms tot 2. En langzaam aan heb ik dat verplaatst naar half 12. En dat is het nu gebleven.

Het was wel heel lastig. Hij was gewoon niet te genieten. Meestal ging ik lekker even fietsen om tijd te rekken of zo. Echt even ergens heen om hem bezig te houden.

Succes, want als ik je verhaal zo lees is hij inderdaad wel toe aan 1 slaapje...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  Juutjepetuutje zo 21 nov 2010 - 9:23

haha ja hij is inderdaad niet te genieten. vandaag ook weer een slaapje van 1 uurtje. van half 12 tot half 1. om 14.00 was hij maar aan het drammen en huilerig, echt bekaf, dus ik denk, hup weer naar bed jij, maar hij vertikte het om te slapen. toen hij uit bed kwam had ik wel een ander kind, net alsof ik even iets doorbroken had bij hem!

maar wat denken jullie, moet ik nu 'vol blijven houden'? of het aankijken per keer? vind het soms zo lastig in te schatten, dan doe ik hem bijv 's morgens in bed maar wil hij 's middags echt niet meer, dus dan is het misschien wel beter om het tot 11.30 ofzo te rekken.. maar ja ik wil hem ook niet oververmoeid maken.

lastig hoor haha
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  Mamsie zo 21 nov 2010 - 9:27

Ik zou idd overgaan naar 1 slaapje. Dat moet hij echt wel kunnen nu en dan zal hij op den duur ook gewoon 2 a 3 uur achter elkaar slapen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 22:18

Hier sliep Jens als met 8 maanden nog maar 1x per dag. De overgang was hier niet zo moeilijk, meneer sliep gewoon niet. Toen heb ik besloten om hem om half 12 een boterham te geven en om 12 uur in bed te leggen. Dat gaat nu eigenlijk nog steeds zo. Hij slaapt eigenlijk standaart van 12 tot 15 uur, soms zelfs wel langer. Dat is op zich ook wel lekker, heb je weer wat meer vrijheid overdag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 22:24

Zoals alle anderen is het hier ook heel herkenbaar !
Ik heb hier een hele tijd gesukkeld in de overgang van 2 naar 1 slaapje. Mijn zoontje sliep eerst ook 2x 1,5 tot 2 uur. En opeens wilde hij de ochtend of de middag niet meer.
Ik ben toen overgestapt naar 1 slaapje en een tijdje heeft hij ook maar kort geslapen met als gevolg dat hij 19:00 uur echt niet haalde.
Ik heb toch doorgezet en hem 's avonds dan of wat eerder op bed of een stuk wandelen om tijd te rekken.
En na een korte periode sliep hij steeds langer tussen de middag. En nu is het van 12:00 tot 14:30/15:00 uur !

even doorzetten !! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

middagslaapje? Empty Re: middagslaapje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum