Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is verstandig?

+6
Susan
Serena
NerdChic
VeryCherry
minoessepoes
S@nne
10 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:28

Susan schreef:Oh, maar twee kamers vind ik ook geen absurde eis, ik heb het meer over mensen die voor het eerst gaan samenwonen en minimaal drie slaapkamers willen, dat vind ik een beetje overdreven als je nog maar net uit huis bent.
Daar ben ik het mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  VeryCherry ma 6 dec 2010 - 0:31

Inderdaad, wij wonen nu met z'n 3en op 65m en het is echt groot genoeg hoor. Gelukkig hebben wij een hele grote slaapkamer waar ook een computer staat, zodat een van ons zich ook even terug kan trekken. Of gewoon om wat anders te doen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Silver ma 6 dec 2010 - 0:33

Mijn vriend heeft dit huis zelf gebouwd, (grote woonkamer en keuken, bijkeuken, garage 3 slaapkamers, studeerkamer, en grote zolder waar ook 2 slaapkamers kunnen) dus ik kom als het ware ook in een "gespreid bedje" Maar daarintegen ziijn de meubels, en het huishoudelijke gedeelte allemaal van mij, daar heb ik al veel jaren daarvoor al voor gespaard. Nu zit ik weer op school en kan ik mijn "bijdrage" even niet leveren.. Dat begrijpt hij ook volkomen..
Ik kom ook van het plattelandsleven, heb ook op kamers gezeten (werd gek in de stad) en woon nu aan de rand van het dorp, maar dat komt omdat mijn vriend al aan het bouwen was toen ik in the picture kwam. Als ik hem niet had ontmoet, dan woonde ik misschien nog thuis, of in een huurwoning, maar lenen zou ik never nooit doen. Te veel ervaringen al mee door ex-vriendjes die diep in de schulden zaten.
En het is wel een risico als jij als meisje gaat lenen voor iets samen, en hij weinig bij kan dragen...
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  minoessepoes ma 6 dec 2010 - 0:47

Susan schreef:
minoessepoes schreef:Maar in een groter huis word je echt niet gelukkiger hoor!

Nee, dat is waar, maar ik droom wel echt van een grote speelkamer voor de kinderen en ik zou ooit ook wel een eigen schrijfkamer willen met een mooi bureau en veel boekenkasten. Het lijkt me ook heel leuk om lekker landelijk en vrijstaand te wonen, in het dorpje dat aan de stad grenst waar wij wonen staat een heel leuke boerderij te koop en daar dromen we allebei van. Maar het is niet dat ik er 's nachts van wakker lig dat we dat nu niet hebben.

Ow het lijkt mij ook heerlijk als ik in de zomer op mijn balkon een wijntje zou kunnen drinken, of de was zou kunnen drogen en wat meer bergruimte zou ook lekker zijn, oe en een plekje waar ik mijn naaimachine gewoon zou kunnen laten staan en een bijkeuken of iets dergelijks waar we onze vieze schoenen uit zouden kunnen doen en de natte paraplu's neer kunnen leggen. Maar dat zit er nu gewoon niet in, leuk om van te dromen, maar ik weet wel zeker dat ik dan niet gelukkiger zou worden. Ik verkies het samenwonen en de financiële ruimte om leuke dingen te doen boven een groot huis, want ik denk dat ik daar meer geluk uit haal dan een groot huis en een te hoge hypotheek waardoor ik elke avond thuis op de bank moet zitten en elk dubbeltje om moet draaien.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Gizmo ma 6 dec 2010 - 0:50

Absoluut niet lenen. Als je het te klein vindt, dan moet je maar nog een jaartje thuis blijven wonen. Zo lang is dat nou ook weer niet.
Daarnaast wellicht eens je eisen bijstellen. Grote kans dat je later niet eens een dergelijk huis als van je ouders kan betalen, de markt is zo veranderd de afgelopen jaren, en dit gaat de komende jaren ook nog door.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:59

Nou ja, ik werd wel gelukkiger van een groter huis. Toen wij naar een eengezinswoning gingen, was en ben ik wel degelijk gelukkiger. Maar dat lijkt me ook niet zo gek.

TO, ik snap je wel wat betreft je vriendinnen. Ik moet ook zeggen dat ik af en toe ook wel redelijk jaloers kan zijn op mijn vriendinnen die allemaal stuk voor stuk een nieuwbouwhuis kopen wat tot in de top gestyled is. Maar ja, onze situatie is daar helaas niet na. Zij hebben allemaal een goede baan, werken allebei fulltime, ja dan heb je daar geld voor. Mijn vriend verdient niet zo veel en mijn situatie is ook niet ideaal. Misschien over een paar jaar. En zo dacht ik ook toen ik net ging samenwonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 2:50

Ik zal wel net zo verwend zijn als topicopenster, maar ik zou ook echt niet kunnen leven met zijn tweeën op 45m2 met die indeling.
Ik vind daar niets verkeerds aan. De één kan het wel, de ander niet. Zeker als je van het platteland komt is dat een grote stap, en niet zozeer dat je dan voor anderen misschien faalt, maar je bent die ruimte dan zo gewend.
Nu zou het wellicht anders zijn als die woonkamer wat kleiner was en de slaapkamer groter, maar een slaapkamer waar net een bed in past, daar trek je je niet zo snel terug als je eventjes de ruimte wilt hebben. Was de kamer 10m2, is dat al een heel ander verhaal,

Maar ik vind haar echt niet te verwend.

Ik zou alleen niet zo'n bedrag gaan lenen. Ga eerst een rustig op zoek naar een ander huis, die wellicht goedkoper is dan deze of dezelfde prijs, maar dan groter. Dan kun je ondertussen die paar honderd sparen en in het nieuwe huis stukje bij beetje dingen gaan vervangen. Als jij meedeelt in de kosten houdt je vriend ook wat meer geld over dan € 50,- en dan kom je echt wel een keer bij die € 2000,-
En als je dan toch per se wilt lenen, leen het dan bij je ouders als die mogelijkheid er is en niet bij een bank of iets dergelijks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Jerry ma 6 dec 2010 - 7:02

Ben ik nou de enige die niet goed snapt waarvoor TO nou precies die 2000 euro voor wil gaan lenen??
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 7:06

Voor zover ik begrijp is dat dan voor de vloeren en de muren maar goed, ik vind het behoorlijk veel geld voor alleen dat eerlijk gezegd. Dan nog zou ik het er niet voor lenen maar gewoon bij elkaar sparen. Lenen is over het algemeen zo veel makkelijker dan afbetalen. Ze gaan ook duurder wonen dus dan kan de TO ook niet meer aflossen wat ze nu kan sparen. Sparen zal dus in haar geval sneller gaan dan afbetalen.

Je vraagt wat verstandig is, lenen is dat in ieder geval niet. Niet in dit geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Jerry ma 6 dec 2010 - 7:08

Misschien snap ik dan iets niet aan het verhaal, maar als TO pas over een jaar kan verhuizen en wel een paar honderd euro per maand kan sparen (+ vriend ongeveer 50), dan moet je per maand iets meer dan 200 euro sparen en heb je na een jaar 2500 euro...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 7:09

Ze kan dan pas over een jaar verhuizen, als ze spaart. Ze wil liever nu... Dat is het probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Jerry ma 6 dec 2010 - 8:19

Oh, nou snap ik m.
Dacht dat ze pas over 'n jaar kon verhuizen ivm wachtlijsten enzo...

Geld lenen voor 'n muur en vloer, terwijl je ook gewoon kunt sparen (maar dan minder snel kunt verhuizen), lijkt mij een beetje dom... Dan betaal je weet ik veel hoe lang rente over (als je 't heel sec bekijkt) je vloer en behang...
Dus gewoon geduld hebben of de loterij winnen of familie vragen of ze bij willen springen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  S@nne ma 6 dec 2010 - 9:28

Super bedankt voor al jullie reacties! Maar ik/wij hebben besloten om toch maar niet te lenen. Een jaartje is inderdaad niet zoveel en eerlijk gezegd ben ik zelf ook meer van het sparen dan van het lenen maar het is gewoon omdat wij het nú willen. Ik blijf nog een half jaartje thuis wonen zodat ik alvast een flink bedrag kan sparen en waarschijnlijk trek ik daarna een paar maand tot een half jaar bij hem in smile

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie goede adviezen!


S@nne
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 7
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? - Pagina 3 Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum