Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

4 plaatsers

Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  duckie di 22 maa 2011 - 22:59

mn dochtertje krijgt nu ivm reflux nexium.
dit zit in een zakje en dat moet ik oplossen in water en dan de helft via een spuitje aan haar geven
dat zit dan op 7.5ml, maar ze vind het zo vies dat ze het weer uitspuugd dus ze krijgt voor mijn gevoel erg weinig binnen
heb een tijdje infacol gebruikt omdat we dachte dat ze krampjes zou hebben en dit vond ze ook zo vies dat ze het direct weer uitspuugde...

iemand tips hoe ik dit kan toe dienen?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:00

Even kijken of het door dr fles heen mag? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:03

Onze dochter krijgt Zantac en vindt dat ook heel vies.
Wij maken dan een fles en doen een beetje melk uit die fles in een andere fles. Daar doen we dan de Zantac doorheen en met de melk erbij drinkt ze het zo op.
Als je de medicijnen door een hele fles doet en hij gaat niet leeg, heeft ze dus ook niet alle medicatie op. Dus vandaar dat wij het met een klein beetje doen.

Wel even navragen bij de apotheek of het kwaad kan om het door de fles te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  Roze Roos di 22 maa 2011 - 23:09

Als het niet door de fles mag kan het volgende wel helpen..

Haar op haar rug leggen en dan met het spuitje achterin haar wangzak spuiten, als ze niet slikt even in haar gezicht blazen, dan slikken kindjes vaak wel.
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:39

Roze Roos schreef:Als het niet door de fles mag kan het volgende wel helpen..

Haar op haar rug leggen en dan met het spuitje achterin haar wangzak spuiten, als ze niet slikt even in haar gezicht blazen, dan slikken kindjes vaak wel.

+1 Het wordt meestal aangeraden om medicijnen het liefst zo min mogelijk door voedsel te doen. Omdat je toch meer verlies hebt op die manier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  loesje di 22 maa 2011 - 23:40

onze zoon krijgt ook nexium hij vind het wel erg lekker. je kunt het ook ook door de fles heen doen je moet het dan eerst aanmaken met 2 telepeltjes water dan 2 minuten wachten en dan door de fles heen doen en goed schudden.
succes
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:44

Roze Roos schreef:Als het niet door de fles mag kan het volgende wel helpen..

Haar op haar rug leggen en dan met het spuitje achterin haar wangzak spuiten, als ze niet slikt even in haar gezicht blazen, dan slikken kindjes vaak wel.

Dat wilde ik net zeggen, dan doen wij hier ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  duckie wo 23 maa 2011 - 6:47

loesje schreef:onze zoon krijgt ook nexium hij vind het wel erg lekker. je kunt het ook ook door de fles heen doen je moet het dan eerst aanmaken met 2 telepeltjes water dan 2 minuten wachten en dan door de fles heen doen en goed schudden.
succes

welke nexium heb jij dan? zakjes of tablet?

ik heb de zakjes en ik moet 1 zakje oplossen in 15ml water en dan 7.5ml geven
ik geef het 1 x per dag
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  loesje wo 23 maa 2011 - 6:48

ik heb ook zakjes maar dan van 10 mg en dan krijgt hij 2x 5 mg per dag.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  duckie wo 23 maa 2011 - 6:50

heb ook zakjes van 10mg en ze krijgt dan 1 x daags 5 mg en de rest moet ik weggooien (hoezo zonde maar goed)
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  loesje wo 23 maa 2011 - 6:53

Wat raar dat je die weg moet gooien want het blijft gewoon goed. oja als je het door de fles gaat doen word de voeding iets dikker en dat is ook fijn voor de kleine
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  duckie wo 23 maa 2011 - 6:56

ik kon het niet bewaren zeiden ze hier, maar ja ik moet het dan een hele dag bewaren tot de volgende ochtend.... hoe maak jij het eigenlijk klaar?
zal wel even aankijken hoe het gaat anders even navragen of het ook door de bv mag
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  loesje wo 23 maa 2011 - 7:01

ik doe 5mg in een klein bakje en doe daar 2 teelepels water bij dan roer ik het door en laat ik het 2 minuten staan. dan geef ik het met een lepeltje aan hem. maar je kunt het ook door de fles/borstvoeding heen doen dan word de voeding iets dikker van dat heb ik ook een hele tijd gedaan.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  duckie wo 23 maa 2011 - 7:29

oh jij weegt dus een deel van het poeder af.... ik maak gewoon het hele zakje aan (advies apotheek) zodoende dat ik dus de helft weg moet gooien
doe de inhoud van het zakje in een bakje en dan 15ml water erbij, roeren en even laten staan en dan 7.5ml met een spuitje opzuigen en dan een poging doen om aan haar te geven hahaha

vanmorgen was haar pyama meer geel van de medicatie dan wit wat ie hoort te zijn angel
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  loesje wo 23 maa 2011 - 8:44

Wat apart... bij ons heeft de kinderats gezegt dat we een half zakje per keer moesten gebruiken en dat het ook evt gewoon door z'n voeding kon. En met een spuitje dat hebben we nooit gedaan dat zou onze zoon ook nooit leuk vinden en gelijk gaan huilen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  loesje wo 23 maa 2011 - 8:45

oja een half zakje is ongeveer 1 theelepeltje.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  duckie wo 23 maa 2011 - 8:49

aha, nou ik heb het recept meegekregen vanuit het ziekenhuis na ontslag zeg maar dus heb verder ook helemaal geen tips of wat dan ook gekregen. ben het zelf ook helemaal vergeten te vragen door alle spanning enzo dus achteraf beetje vaag. moet over 3 week wel weer op de poli komen dus zal dan wel even na vragen en evt volgende week op t cb nog....

hebben net onder het bed een plankje gelegd maar hoe hoog hebben jullie het bedje verhoogt? en hoe heb je het aankleedkussen gedaan dan? box moeten we nog even doen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  loesje wo 23 maa 2011 - 19:55

wij hebben alleen het bedje verhoogd met 3 dikke boeken eronder. in de box wilde hij niet liggen alleen zitten(wij denken vanwege zn ruflex) en dan in de hoek zodat ie ook echt kan zitten. Pas sinds kort wil hij af en toe een kwatiertje liggen en heeft hij zich al na de zei zelf omgedraaid:). Wij merkten al binnen een week verschil toen we met nexium begonnen hoop dat dat bij jou kindje ook zo is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  duckie wo 23 maa 2011 - 21:06

wij hebben nu een dun plankje onder het bedje liggen maar dan moet het nog wel een stukje hoger verhoogd worden zie ik... dacht ik gister ook al wel maar hadden zo even niet meer voor het grijpen... (na de verhuizing zijn de boeken nog niet weer uitgepakt Embarassed ) liggen in de box vind ze niet altijd leuk soms wel maar soms niet, misschien ook wel door de reflux idd. zitten op mn voedingskussen in de bank vind ze wel weer heerlijk.

ze krijgt nu een kleine week nexium, en vind al wel dat ik een ander meisje heb terug gekregen uit het zkh dan voor dat ik haar daar bracht zeg maar. moeten gewoon nog wel beetje uitvogelen wat ze wel en niet fijn vind met drinken enzo dus dat heeft iets tijd nodig maar dat komt ook wel goed.

vanmorgen weer nexium geprobeerd erin te krijgen maar dat werkte echt niet bijna alles zat in dr nek of op t slabbetje, eigenlijk nog wel grappig om te zien ook dat ze heel goed door heeft dat et geen melk is en dus lijkt het of ze doorslikt maar dan spuugt ze het heel voorzichtig weer langs dr lippen er uit.

strax maar eens kijken of ik het door de bv mag mengen in een klein flesje en dat we dat eerst geven en dan de volle fles.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  Teddyaapje wo 23 maa 2011 - 22:15

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar ik zou wel uitkijken met de nexium door de voeding te doen en het via de fles te geven...omdat ze het zo vies vindt zou het kunnen dat ze de fles gaat weigeren omdat ze denkt dat ze weer dat vieze goedje krijgt (ik weet niet hoeveel ze hier nog van proeft als het door de voeding gaat?).

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  duckie wo 23 maa 2011 - 22:20

daar zit ook wat in, heb nu op internet van nuby een medicijnflesje gezien, strax even bij etos ofzo zien of ze het daar hebben en dat proberen.

ben benieuwd als we een keer met fruit en groente gaan beginne hoe dat gaat haha want alles anders als melk is vies Very Happy
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening?? Empty Re: medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum