Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oog/iemand die dit weet??

+2
Angela_1986
Error
6 plaatsers

Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 9:20

Misschien is er hier wel iemand die dit weet.
Ik snap dat ik naar mijn huisarts zou kunnen, maar dat ligt een tikje complex, dus hoop ik dat hier al iemand iets weet...

Ik heb sinds een paar maanden een soort 'uitslag' rondom mijn oog. Begon aan een kant, alleen op het ooglid, toen breidde het zich uit, in veel mindere mate naar het andere oog, maar inmiddels zit het ook ónder het oog aan de kant waar het begonnen is.
Dat is allemaal tot daaraantoe, ik heb verschillende oogcreme's en homeopatische zalfjes geprobeerd (cardiflor/callendullan etc) zonder resultaat, maar nu lijkt het alsof het 'ergst aangedane oog' ook af en toe opzwelt en ik zie er waziger mee..

Ik dacht dat het exzeem was, heb dat altijd in stressvolle tijden, hoewel nooit op die plek, maar toch...
Het jeukt, ziet rood en soms schilferig maar inmiddels doet het pijn, voelt het ontstoken en zie ik dus raar, blurry...

Is er iemand die dit herkent of die een idee heeft wat het anders zou kunnen zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 9:24

Ik herken het van mijn man. Hij heeft altijd al wel exceem gehad bij stress, dus bij zijn ogen dacht hij ook aan stressexceem, toch maar naar de huisarts gegaan en het bleek een bacteriele infectie te zijn, opgelopen door een allergie. Na een tijdje zat het over zijn hele rug, armen, knieholten, nek etc. Hij heeft er zo'n 3 maand mee thuis gezeten.

Ik zou dus ondanks dat het wat complex ligt, toch naar de huisarts gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 9:36

Ik herken het ook...ik heb er veel last van in periodes dat mijn asta en hooikoorts het ergst is. Vermoed ook dat het daarmee samenhangt. Sinds ik een goed astmamedicijn heb ben ik er ook vanaf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Error ma 14 maa 2011 - 9:52

Kun je er een foto van maken?
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 10:02

In vind je ogen toch niet iets om zelf mee aan te rommelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Angela_1986 ma 14 maa 2011 - 10:06

Smikkell schreef:In vind je ogen toch niet iets om zelf mee aan te rommelen.

+1
Ik zou hier ondanks de complexiteit toch zéker mee naar de huisarts gaan...!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Caramba ma 14 maa 2011 - 10:16

Dit is zeker een bezoekje aan de huisarts waard. Wij weten nu niet hoe het eruit ziet (sommigen hebben misschien wel een idee) en doktoren zijn wij niet.

Sterkte ermee, ogen zijn nu eenmaal erg kwetsbaar en er zelf mee rommelen raad ik jou af.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 19:09

Lieve Do, ik denk dat je echt toch het beste naar de huisarts kan hoe complex ook. Dit klinkt immers niet goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Jeanette ma 14 maa 2011 - 21:55

Ik zou er toch mee naar je huisarts gaan. Je kunt toch ook een andere aanvragen?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Curious di 15 maa 2011 - 8:50

Ik denk er hetzelfde over als de andere meiden, maar omdat ik niet weet hoe complex de situatie met jou huisarts is (misschien een andere zoeken?) zal ik je toch een tip geven.
Ik heb er zelf ook regelmatig last van, stress is dan vaak de oorzaak. En de ene keer is daar niets voor nodig, terwijl een andere keer een restje mascara kan zorgen dat het weer een drama is.
Wat bij mij hielp was de zalf van VSM voor exceem/huidirritatie. Heb je die al geprobeerd? Dag of 3/4 smeren en weg is het.
Een vriendin van me die heeft het ook wel eens, en die gebruikt van die hormonenzalf die je bij de apotheek kunt halen.
Misschien het zoveelste zalfje? Maar ik denk toch dat het uiteindelijk daar wel ligt.
Al kan idd een anti-allergie pilletje ook veel doen als het daar vandaan komt.
Succes!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 11:54

mozzarella schreef:Ik herken het ook...ik heb er veel last van in periodes dat mijn asta en hooikoorts het ergst is. Vermoed ook dat het daarmee samenhangt. Sinds ik een goed astmamedicijn heb ben ik er ook vanaf.

Dat was het eerste wat de longverpleegkundige aan me vroeg, of ik last heb van eczeem. Schijnt inderdaad met elkaar te maken te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  minoessepoes di 15 maa 2011 - 22:23

Ik heb er inderdaad ook wel eens last van, heb ook astma en eczeem. Maar dan herken ik het echt als eczeem, helpt de zalf die ik standaard in huis heb en dan slaat het ook niet zomaar over van het ene naar het andere oog. De huid rond je ogen is ook wat dunner en kwetsbaarder. Maar ik vind dit zelf niet echt als eczeem klinken eerlijk gezegd en eerder als iets besmettelijks omdat het zich uitbereid.

Ik denk dat ik er toch even iemand naar zou laten kijken, maar goed ook ik weet niet wat de compexiteit is mbt je huisarts. Maar als dat zo moeilijk ligt dan zou ik wel opzoek gaan naar een andere!

Die zalf van vsm en alle andere huis/tuin en keuken zalfjes helpen hier trouwens ook helemaal niks, ik heb zalf van de dermatoloog en dat werkt, verder niks. Dus het is niet zo heel gek dat het niet helpt.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  minoessepoes di 15 maa 2011 - 22:35

Dijn82 schreef:
mozzarella schreef:Ik herken het ook...ik heb er veel last van in periodes dat mijn asta en hooikoorts het ergst is. Vermoed ook dat het daarmee samenhangt. Sinds ik een goed astmamedicijn heb ben ik er ook vanaf.

Dat was het eerste wat de longverpleegkundige aan me vroeg, of ik last heb van eczeem. Schijnt inderdaad met elkaar te maken te hebben.

Wat daar allemaal niet mee samenhangt! Echt om gek van te worden, astma, eczeem, allergieen, hooikoorts, oorontstekingen, andere ontstekingen in en rond het gezicht en psoriases.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 22:44

Je hebt maar 1 paar ogen, ik zou zeker ook uitkijken met zelf dingen erop te smeren. En als je wazig begint te zien duid dat meestal op een ontsteking etc.

Ook ik zou er toch iemand naar laten kijken waarbij het zijn werk is. Veel succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 9:06

Curious schreef:Wat bij mij hielp was de zalf van VSM voor exceem/huidirritatie. Heb je die al geprobeerd? Dag of 3/4 smeren en weg is het.
Een vriendin van me die heeft het ook wel eens, en die gebruikt van die hormonenzalf die je bij de apotheek kunt halen.

Die van VSM is volgens verschillende artsen waar wij zijn geweest juist helemaal niet goed om te gebruiken als je niet weet wat het probleem is en kan het alleen maar verergeren. En sowieso raden ze het heel sterk af om iets te smeren rondom je ogen, wat niet op doktersrecept is.

Hormonenzalf zou ik ook niet zomaar mee aan het smeren gaan zonder recept. Niet bepaald goed voor je bijnieren. Voor je ogen is er ook weer een speciaal hormonenzalf. Daar moet je niet de gewone voor gebruiken. Daar is de huid rondom je ogen veel te kwetsbaar voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 10:34

lieve allemaal,

Op dit moment heb ik een zalfje van de apotheek.
Dit omdat ik vroeger ook veel last van exzeem had, maar niet opdeze plek. Ik heb ook veel allergieën en een hormoonzalf zorgt in mijn geval voor zover andere problemen dat ik dan bijna liever dit ooggedoe heb...

Maar na 48 uur intensief smeren is de situatie nog niks verbeterd. Ik zal komende week dus, ook op advies van jullie allemaal, naar een huisarts gaan om te kijken wat er verder nog mogelijk is...

Erg bedankt voor alle reacties

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 18:24

Balen dat het niet helpt en je alsnog naar de huisarts moet. Succes! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast do 17 maa 2011 - 5:21

Dolores, is het geen optie voor jou om anders naar de huisartsenpost in het weekend te gaan als je niet naar je eigen wilt? Dit heeft mijn man toen ook gedaan en die hielp juist geweldig.
Terwijl de eigen huisarts het geen bezoekje waardig vond en dus gewoon tefelonisch een recept heeft uitgeschreven wat mijn man helemaal niet mocht hebben.
Huisartsenpost vond het ernstig genoeg om langs te komen, omdat het de ogen betrof.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 4:55

Omdat ik hier had geklaagd, ook even het vervolg...

Het weekend nadat ik dit topic had geplaatst, werden de klachten zo erg dat ik naar de weekendarts móest. Deze constateerde een 'infectie' en ik kreeg een zalf en dan zou het verbeteren.
Na drie dagen was het nóg erger geworden, kreeg ik er koorts bij en kon ik vooral in de avond mijn ogen niet meer openkrijgen.
Toen weer naar een andere arts die constateerde dat het een allergie was, icm contactexzeem. Daarvoor kreeg ik een smeerseltje en vervolgens heb ik die avond erop zo'n ernstige allergische reactie gehad dat ik in het ziekenhuis uitkwam.

Na een anti-histamine spuit bleek ik ook allergisch voor het 'anti allergie smeersel' en toen moest ik een speciale pillenkuur gaan nemen.
Nu ben ik vandaag weer teruggeweest omdat de verbetering niet afdoende is, en nu komt en nóg een kuur en nog een zalf bovenop...
Maar zeker weten wat het is, of vooral waarvan het komt, dat is er nog niet bij en dat kan pas onderzocht worden als mijn systeem weer in orde is...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 11:58

Heb je er wel een allergietest naast gehad? Of hebben ze dat alleen geconcludeert door je reactie erop?
Mijn man had vrijwel hetzelfde, ze constateerden ook eerst een infectie, hij kreeg er zalf voor waardoor het nog erger werd. Zijn ogen gingen er van etteren, en daarna kreeg allerlei creme's, zalven waar hij dus uiteindelijk allergisch voor bleek waardoor alles alsmaar erger werd en zijn huid heel erg beschadigd werd.
Hij heeft 3 maanden thuis gezeten en nog een jaar in het ziekenhuis gelopen voor allerlei allergietesten.

Uiteindelijk bleek hij een allergie te hebben voor cocamido propyl betaine (zit in vrijwel alle soorten douchegel, alles wat schuim aan maakt). Volgens die arts zijn de symptomen die hij had, en waar die van jou erg op lijken heel veel voorkomend bij mensen met deze allergie. Misschien zou je je daar op kunnen laten testen als je dat nog niet gedaan hebt. Het zat ook in 1 van de oogsmeersels, waardoor de allergie erop heftiger is geworden waarschijnlijk.


Beterschap in ieder geval!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 15:22

Oow Do wat vreselijk zeg Sad Ik hoop echt dat ze er toch gauw achter komen wat het nu is en dat de middeltjes gaan werken. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog/iemand die dit weet?? Empty Re: Oog/iemand die dit weet??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum