Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderdagverblijf (kiezen)

+6
Mida4you
PapillonRose
Tania
moepie
meisjesmama
blondje1313
10 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 7:15

Wij hebben besloten dat ik 3 dagen ga werken, en allebei de (opa's en) oma's willen 1 dag per week oppassen. Er blijft dus 1 dag over voor andere opvang.

Als we besluiten een kinderdagverblijf te kiezen vind ik het erg moeilijk welke keuze we moeten maken. Hebben jullie andere dagopvang? Zat ook te denken aan een gastouder.

Hoe lang van te voren hebben jullie je kindje aangemeld bij een dagverblijf? Hoe hebben jullie deze keuze gemaakt, ben je er gaan kijken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  blondje1313 do 10 maa 2011 - 7:18

Als je 18 weken zwanger bent is het hier in de buurt al normaal om je in te schrijven!

Wij kiezen voor het kinderdagverblijf waar we de meeste mensen kennen die er werken, zij zijn allemaal tevreden over hun baan, dus ik vertrouw er ook wel op dat het goed is. De locatie van onze keuze is nieuwbouw, ben er zelfs nog nooit langsgereden...

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  meisjesmama do 10 maa 2011 - 7:20

Mijn oudste is eerst 1,5 jaar 3 dagen per week opgevangen door de oma's (opa's) en toen naar een Kdv voor 2 dagen in de week. Het was net geopend waardoor er plek was want de wachtlijsten zijn hier erg lang. De jongste is met 10 weken zwangerschap ingeschreven en kon niet eens terecht met 3 maanden. Maar dat kwam hier goed uit.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:34

Hier in de omgeving is inschrijven vanaf 12 weken normaal gezien de wachtlijsten. Hoe eerder je erop staan, hoe meer kans je maakt.

Ik had de voorkeur voor kleinschalige opvang, liefst christelijk en in de buurt. En heb ze bij 2 kdv ingeschreven.
2e moet ik de wachtlijst nog even nabellen, mochten ze het niet zeker weten ga ik nog voor een 3e inschrijving.

Zit te twijfelen over gastouder, misschien laat ik mijn gegevens daar ook wel achter...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:43

Hier was weinig keus. Er is 1 kdv in onze woonplaats en 1 kdv in de plaats waar mijn vriend werkt. We hadden mijn zoon voor beiden ingeschreven. Bij die in onze woonplaats bleek er geen plek te zijn en ook niet te komen voorlopig en die in de andere stad had wel plek. En ben blij dat we daarvoor gekozen hebben, want het is een onwijs leuk kdv. Gastouder was niet mijn voorkeur.

Ik was trouwens 12 weken zwanger toen ik zoon had ingeschreven en dat was ook echt nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  moepie do 10 maa 2011 - 9:49

Ik zou eens om je heen vragen of mensen ervaringen hebben met een bepaald kinderdagverblijf. Dan zou ik een afspraak maken om eens een kijkje te nemen. Als er meerdere mogelijkheden zijn zou ik ook bij meer gaan kijken.
Dan kun je kijken wat je het meest lijkt en vaak krijg je dan ook nog van allerlei informatie.

Bij ons op het kdv mag je opgeven als je 12 weken zwanger bent.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Tania do 10 maa 2011 - 9:51

Ik heb me pas met 32 weken ingeschreven bij het kdv. Wij wilden een gastouder en hadden die ook gevonden maar vlak voor dat het contract rond was haakte ze af omdat ze andere kindjes met meer uren kon krijgen.
Toen ik het kdv belde was er meteen plek vanaf de datum dat wij wilden (is een grote stichting met veel vestigingen). Uiteindelijk was ik niet echt tevreden en inmiddels hebben we een hele lieve en flexibele gastouder gevonden waar mijn zoontje het super naar z'n zin heeft.

Ik zou is in je omgeving vragen wat mensen een goed kinderdagverblijf vinden en wat niet en wat de reden is daarvan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  PapillonRose do 10 maa 2011 - 10:50

Ik heb me pas met 6 maanden ingeschreven voor opvang, achteraf heb ik het gelukkig ook nog niet nodig gehad. Maar als ik had gewild, was ze gewoon netjes op tijd aan de beurt geweest. Scheelt wel dat ik juist op de populaire dagen dinsdag en donderdag geen opvang wilde..

Maar je hoort veel verschillende verhalen over wachtlijsten, dus als ik jou was zou ik voor de zekerheid niet te lang wachten met inschrijven.

De keuze voor het dagverblijf heb ik gemaakt door eerst de websites eens goed door te nemen, hierbij viel er al meteen eentje af. Uiteindelijk naar degene die mij zo op basis van de informatie het beste leek toe geweest om te kijken. Beviel gelukkig! En daarnaast hoor ik hier in de omgeving ook veel positieve verhalen over het dagverblijf, ook van mensen die er werken of gewerkt hebben.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 20:22

Hier staan volgens mij helemaal geen wachtlijsten voor de kdv, ik ben bij de ene kdv weggegaan omdat ze daar niet erg proffesioneel personeel hadden en ik had binnen een maand weer een andere waar plek was smile

Toch verbaast het me, dat hier zoveel opa's en oma's op kunnen passen, werken die niet dan? Pf had ik het maar haha Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Mida4you do 10 maa 2011 - 20:27

FoolishSam schreef:Hier staan volgens mij helemaal geen wachtlijsten voor de kdv, ik ben bij de ene kdv weggegaan omdat ze daar niet erg proffesioneel personeel hadden en ik had binnen een maand weer een andere waar plek was smile

Toch verbaast het me, dat hier zoveel opa's en oma's op kunnen passen, werken die niet dan? Pf had ik het maar haha Wink

Ja had ik dat ook maar. Mijn ouders hebben een eigen tankstation en wonen een half uur bij ons vandaan. Die kunnen af en toe wel oppassen maar geen vaste dagen. Mijn schoonmoeder heeft een schoonmaakbaantje voor bijna elke ochtend dus dat wordt ook niet wat. HELAASSSS
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Tania do 10 maa 2011 - 22:53

FoolishSam schreef:Hier staan volgens mij helemaal geen wachtlijsten voor de kdv, ik ben bij de ene kdv weggegaan omdat ze daar niet erg proffesioneel personeel hadden en ik had binnen een maand weer een andere waar plek was smile

Toch verbaast het me, dat hier zoveel opa's en oma's op kunnen passen, werken die niet dan? Pf had ik het maar haha Wink

Mijn moeder werkt 2,5 dag per week. De andere 2,5 dag kan ze dus oppassen als ik moet werken (ik werk onregelmatig).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 22:54

Tania schreef:
FoolishSam schreef:Hier staan volgens mij helemaal geen wachtlijsten voor de kdv, ik ben bij de ene kdv weggegaan omdat ze daar niet erg proffesioneel personeel hadden en ik had binnen een maand weer een andere waar plek was smile

Toch verbaast het me, dat hier zoveel opa's en oma's op kunnen passen, werken die niet dan? Pf had ik het maar haha Wink

Mijn moeder werkt 2,5 dag per week. De andere 2,5 dag kan ze dus oppassen als ik moet werken (ik werk onregelmatig).

Heerlijk Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Meeko do 10 maa 2011 - 23:02

Ik heb degene gekozen die ik het leukst vond. Ik werk op en bso en binnen de stichting hebben we nog 3 kdv's. Op alle 3 heb ik ook gewerkt, dus de leukste daarvan heb ik gekozen.
Voordeel is dat ik meteen als 1e op de wachtlijst sta. Heb met 12 weken ingeschreven en nog heb ik niet meteen plek als ik weer aan t werk ga. Dus de wachtlijsten zijn hier enorm.
Wel hebben we naar kdv's hier in de buurt gekeken (dus niet van waar ik werk) zijn gewoon langs de 2 gegaan die t dichts bij ons huis zitten, degene waar we t beste gevoel bij hadden zou ze naar toe gaan.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Meeko do 10 maa 2011 - 23:09

Mijn moeder is trouwens een dag minder gaan werken. Ze werkte altijd 5 middagen en nu 4 middagen. wel nog dezelfde uren maar dan dus in 4 dagen verdeeld. Mijn schoonmoeder past ook 1 dag op, die werkte altijd al 4 dagen, heeft alleen haar vrije dag omgeruild voor ons.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Filoria do 10 maa 2011 - 23:10

Vraag of je een rondleiding kunt krijgen op de dagverblijven die je leuk lijken, dan krijg je een veel betere indruk dan als je alleen de website hebt gezien.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  JD vr 11 maa 2011 - 4:15

hier mag je je inschrijven vanaf 10 weken zwangerschap. Ook al twijfel je dus nog tussen gastouder of kdv, ik zou je wel evengoed meteen alvast bij een paar dagverblijven gaan inschrijven. Als je een aanbod krijgt, kun je dat straks altijd nog afslaan.

En inderdaad, vraag gewoon een rondleiding aan op een paar dagverblijven die je leuk lijken. Vaak krijg je dan al een goed beeld van de meiden die er werken, het pand, de hygiene, etc. Misschien kun je na de rondleiding een pedagogisch beleidsplan meevragen (of van internet halen?) zodat je dat even kunt inlezen om te kijken of het bij je past?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Fiebje vr 11 maa 2011 - 7:55

Hoi kruumel, hier in de regio moet je z.s.m. inschrijven anders heb je zodra je kindje 3 maanden oud is geen plek. En bij sommige duurt het nog langer. Ik ga blijf zo 2,5 dag werken het gaat 1 dag naar mijn moeder en 1,5 naar een gastouder. Deze woont op 5 min van m'n werk en is een bekende. Zijn er onwijs blij mee dat we bij haar terecht kunnen.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 4:50

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!

Hier zijn de wachtlijsten niet zo lang gelukkig... we gaan deze week effe actie ondernemen. Kijken of we bij bepaalde dagverblijven even kunnen gaan kijken. Ik heb op verschillende sites gekeken, en het verblijf dat mijn voorkeur heeft heeft ook een hele mooie uitgebreide site. Daar heb ik al heel veel info af kunnen halen.

Mijn vader werkt wel full-time, maar wil ook graag een dag oppassen. Ik werk ook weekenden dus dat is heel makkelijk. Mijn schoonmoeder werkt part-time, dus die wil ook een dagje oppassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 4:59

Hou je er wel rekening mee dat het wel erg veel is, én één dag oma A, én één dag oma B, én één dag kdv met heel veel indrukken en prikkels? Juist omdat het allemaal losse daagjes zijn wil het soms gebeuren dat een kindje zich moeilijker aanpast aan het ritme. In één week drie verschillende opvangadressen voor drie dagen vind ik zelf wel veel.

Ik ben daarom in sommige gevallen ook geen voorstander van één dag kdv in de week. De meeste kinderen doen het er goed op, maar de praktijk wijst ook vaak uit dat één dag kdv voor sommige kindjes te weinig kan zijn om goed te wennen.

Maar ontopic: Ik zou een rondleiding vragen en gaan voor het kdv die het beste bij jullie situatie past en wara jullie het prettigste gevoel bij hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 6:05

Maple schreef:Hou je er wel rekening mee dat het wel erg veel is, én één dag oma A, én één dag oma B, én één dag kdv met heel veel indrukken en prikkels? Juist omdat het allemaal losse daagjes zijn wil het soms gebeuren dat een kindje zich moeilijker aanpast aan het ritme. In één week drie verschillende opvangadressen voor drie dagen vind ik zelf wel veel.

Ik ben daarom in sommige gevallen ook geen voorstander van één dag kdv in de week. De meeste kinderen doen het er goed op, maar de praktijk wijst ook vaak uit dat één dag kdv voor sommige kindjes te weinig kan zijn om goed te wennen.

.

eens.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf (kiezen) Empty Re: Kinderdagverblijf (kiezen)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum