Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koken voor een grote groep

+3
silly-one
Sneeuwvlok
VeryCherry
7 plaatsers

Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Koken voor een grote groep

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 21:55

Volgende week donderdag komt er een grote groep mensen bij ons thuis eten. Ik verwacht ongeveer 15-20 man. Wat kan ik klaarmaken voor zo'n grote groep?

Ik wil niet te moeilijk doen, maar ook geen soep met broodjes. We koken om de beurt en de rest maakt er ook altijd iets leuks van, dus ik wil er ook mijn best voor doen. Wie helpt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  VeryCherry di 8 maa 2011 - 21:59

Een rijsttafel?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  Sneeuwvlok di 8 maa 2011 - 22:09

Ik kook ook wel regelmatig voor 10 mensen.. iets minder groot aantal dan wel. Wat wel makkelijk is, is een grote pan pasta met saus, of grote pan rijst.. Je kan evt ook heel veel pasta koken en dan twee verschillende pasta sausen erbij doen
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 22:35

Ja, ik zat zelf ook te denken aan iets van een pastasalade ofzo, daar kan ik sowieso lekker veel van maken. En die hoeft dan ook niet per se warm te zijn en kan ik de avond van tevoren maken. Maar er moet nog wel iets bij (warme hapjes ofzo?).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 22:37

Macaroni
Pannenkoeken
Verschillende groente ( ik weet niet hoeveel pannen je hebt maar je kan bijv 3 verschillende groentes doen) met ovenfriet/gekookte aardappels
Salades

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  silly-one di 8 maa 2011 - 22:53

Wat ik afgelopen week in Oekraine op heb was heel lekker en verrassend en op zich niet zo heel moeilijk om te maken.
Pannenkoeken met daartussen kruidenroomkaas en een caramelsausje erbij. De combinatie was echt heel verrassend, maar juist de hartigheid met het zoetige van de caramelsaus was lekker.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:09

Wij maken dan altijd een grote pan met pasta en tomatensaus. Lekker simpel, gewoon gehakt (je hebt van die kilo voordeelpakken) rullen in een grote pan en tomatensaus maken (passata, blikjes tomatenblokjes en tomatenpuree doen wij altijd). En dan kan je allemaal losse bakjes op tafel maken met verse basilicum, geroosterde pijnboompitjes, bolletjes mozzarella, parmezaanse kaas etcetera. Dat ziet er gezellig uit op tafel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:57

Deze hadden wij laatst met de groep en dat was heel erg lekker. Het recept is al voor 10 personen.
Maaltijdsalade
1000 gram quinoa
1000 gram verse spinazie
10 lente uitjes
5 gele paprika's
3 bosjes peterselie
5 eetlepels zonnebloempitten
1250 gram verse geitenkaas
10 eetlepels olijfolie
15 - 20 eetlepels mayonaise (deze laat ik er altijd uit)
Zout en peper

Bereiding

Volg de instructies op de verpakking om de quinoa klaar te maken.
Bak de spinazie gedurende enkele minuten in een beetje olijfolie.
Gril de zonnebloempitten in een pan met antiaanbaklaag (gebruik hiervoor geen vetstof).
Zet de quinoa, de spinazie en de zonnebloempitten apart om te laten afkoelen.
Snij de lente uitjes, de paprika en de verse peterselie in stukjes.
Meng quinoa, spinazie, zonnebloempitten, lente uitjes, paprika, verse peterselie en geitenkaas door elkaar.
Schep de mayonaise door de maaltijdsalade heen.
Breng op smaak met peper en zout.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  rapa nui wo 9 maa 2011 - 0:45

Een soort buffetje maken met inderdaad de pastasalade, een groene salade, gebakken kippenpootjes, hartige taarten, wat pizzapunten e.d. Gehaktballetjes in saus met bv. rijst erbij.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  Inge wo 9 maa 2011 - 1:36

Als ik voor een grotere groep kook is het meestal:
- indische rijsttafel
- verschillende soorten pasta's en verschillende soorten sauzen en dan bakjes met pijnboompitjes, geraspte kaas etc
- buffet met pastasalade, gehaktballetjes, kippenpootjes, salade, hartige taart etc
- of rijst met verschillende soorten kip-groente-saus
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  minoessepoes wo 9 maa 2011 - 4:45

Vaak denk ik dan in een thema. Bijvoorbeeld Mexicaans of Grieks.

Dan maak je wraps met kip of gehakt, quessedilla's (soort Mexicaanse tosti) en een ovenschotel met tortilla chips, avocado, tomaat, lente ui, gehakt enz. En dan kipkluifjes erbij, maiskoekjes enzen tortilla chips uit de oven met geraspte kaas en gehakt enz bijvoorbeeld. En lekker guacamole maken, tomatensalsa, zure room op tafel zodat dat erbij gegeten kan worden en een frisse salade.

Of bijvoorbeeld Grieks, tomaten rijst, gekruide aardappeltjes, giros, met feta gevuld gehakt, moussaka, salade met olijven, rode ui, feta, tomaat, komkommer en eventueel verse spinazie en dan weer lekker tzatziki op tafel en goede olijven en lekker brood erbij.

Dan heb je een aantal dingen die je koud kan eten, ovenschalen die je van te voren kan voorbereiden en alleen in de oven hoeft te schuiven. De aardappels kan je al klaar zetten, het vlees hoef je dan alleen af te bakken, de rijst kan je al voorbereiden, de wraps enz ook. En dan is het op het moment zelf niet al te veel werk meer!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 10:18

Wow, bedankt voor jullie reacties!

Minoes, ik was inderdaad al van plan om een aantal dingen van tevoren te maken, zodat het donderdag zelf een kwestie is van nog even opwarmen of gelijk opdienen (als het koud geserveerd kan worden).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  Mizz_S ma 14 maa 2011 - 10:40

Sneeuwvlok schreef:Ik kook ook wel regelmatig voor 10 mensen.. iets minder groot aantal dan wel. Wat wel makkelijk is, is een grote pan pasta met saus, of grote pan rijst.. Je kan evt ook heel veel pasta koken en dan twee verschillende pasta sausen erbij doen

Dit had ik ook in gedachten, je kunt er dan nog allerlei lekkere dingetjes bijdoen zoals stokbrood/ciabatta met tapenade/kruidenboter/pesto, een lekere salade, en van die spiesjes met mozzarella/cherrytomaat.

Of bv. een soort buffet met groene salade, aardappelsalade, huzarensalade en wat warme dingen. Zoiets hadden wij laatst ook (maar dan voor 10 personen) en toen hadden wij: schaal aardappelsalade met vleesdingetjes erbij, schaal aardappelsalade met visdingetjes erbij, schaal olijven, stokbrood met kruidenboter/roomkaas/brie, pizzapunten, minischnitzels met ui en spek, groene salade, fruitsalade, quichepunten, en ik geloof nog wat kleins maar dat ben ik vergeten. Iedereen vond het erg leuk en lekker.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 10:45

Misschien is het een optie om twee dingen te maken zodat er keus is? Of is dat juist weer veel werk?

En het is inderdaad ook een goed/leuk idee om iets te maken waarbij ieder zelf kan samenstellen, zoals een salade of wraps waarbij alles apart ik bakjes zit en ieder pakt wat hij lekker vindt.

Maar leuk dat je een meeting geeft bij jou thuis, wie komen er allemaal ?? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 21:02

Whahaha Smik :P

Áls er een meeting is bij mij thuis moeten jij en Reva erbij zijn. Anders gaat het feest niet door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koken voor een grote groep Empty Re: Koken voor een grote groep

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum