Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

+5
Middleme
Sneeuwvlok
Atelier Madame
xxjojootjexx
Fjell
9 plaatsers

Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  Fjell vr 30 aug 2013 - 22:49

Ik heb vorige week mijn eerste auto gekocht! Ben er erg blij mee, eindelijk wat meer vrijheid. Nu heb ik al lang mijn rijbewijs maar daar eigenlijk nooit veel mee gedaan. Heb in het voorjaar wel een opfriscursus gedaan van 5 lessen omdat ik niet meer zo de weg opdurfde. Die lessen gingen goed en ik had weer genoeg vertrouwen om te gaan rijden. 

Nu kan ik dat dus ook echt ga doen maar ik merk dat ik 'moeilijke' verkeerssituaties het liefst uit de weg ga en dan liever een stukje om rij.  Vlakbij mijn huis is er bijvoorbeeld een vrij steil heuveltje met bovenop een stoplicht. Daar rijdt ik dus niet langs want dan ben ik bang dat ik niet weg kom en daardoor iedereen ophoudt (is ook vrij drukke weg). Hetzelfde geldt voor een druk stadscentrum. Dan parkeer ik liever op een parkeerplaats aan de rand van de stad. En ook bij parkeren ga ik op zoek naar een normale parkeerplaats en niet een plaats waar je moet fileparkeren. 

Nu gaat het rijden verder wel goed vind ik en misschien moet ik ook gewoon nog weer even wat ervaring opdoen en 'durf' ik dan alles wel. Maar ik vroeg mij af of anderen hier ook 'last' van hebben?
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Re: Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  xxjojootjexx vr 30 aug 2013 - 22:55

Zelf heb ik hier geen last van, ga met auto, bus+aanhanger of motor alle kanten op. 
Lijkt mij heel vervelend dat je dit hebt en het heeft vooral met je zelfvertrouwen te maken. Kun je misschien nog wat lessen nemen en dan vooral dat soort moeilijke situaties oefenen? Dus een les en dan hartje Amsterdam, Rotterdam of den haag oid in gaan?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Re: Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  Atelier Madame vr 30 aug 2013 - 22:57

Ik herken het wel van toen ik net mijn rijbewijs had. Toen reed ik ookliever niet op stukjes zoals jij beschrijft. Je moet het alleen niet gaan ontwijken! 
Overigens waren wij van de zomer in de Ardennen. Sms heb je daar zulke scherpe haarspeldbochten en heuvels, dan laat ik lekker mijn vriend rijden.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Re: Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  Sneeuwvlok vr 30 aug 2013 - 23:00

Ja ik herken het wel.. Bij mij komt het denk ik doordat ik eigenlijk m'n rijbewijs iets te snel gehaald heb ( 26 uur lessen en in 1x gehaald ), je hoort mij uiteraard niet klagen, maar daardoor moet ik nog wat meer ervaring op doen in mijn eentje. Ik hoor van mijn ouders wel dat ze vinden dat ik nu al veel beter rij dan in het begin, dus het verbeterd wel. 

Misschien kan je af en toe wel langs dat drukke kruispunt gaan op momenten van de dag dat het niet zo druk is? Dan kan je oefenen. En soms ook gewoon niet te veel denken aan de mede weggebruikers. Tuurlijk is het vervelend als zij even op je moeten wachten, maar dat is dan niet anders!
En bv fileparkeren, daar begin ik ook niet aan, dan maar even omrijden. Je zou het eens samen met een ( geduldige ) bijrijder kunnen oefenen op een verlaten terrein?
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Re: Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  Middleme vr 30 aug 2013 - 23:02

Nee, herken ik niet. Alle mogelijke situaties onderweg durf ik aan smile. Meestal een kwestie van goed kijken en je tijd nemen. Qua verkeer ben ik niet heel bang aangelegd, met dank aan een vader die al het mogelijke doet in auto (+aanhanger) en een vriend die overal durft te rijden.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Re: Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  Rush vr 30 aug 2013 - 23:05

Dat soort dingen als heuvels etc. leer je door het vaak te doen. Dus gewoon gaan!

Ik was nooit heel goed in rechtdoor achteruit rijden, ging altijd scheef. Nu moet ik dagelijks de hele oprit achteruit rijden tussen een muur en een schutting, nou dan leert het wel. Nu zou ik het blind wel kunnen bij wijze van spreke.

Als je niet vaak hoeft te fileparkeren en het je niet echt ligt, heeft het weinig nut om te oefenen op een verlaten iets ergens. Wanneer je het echt vaak moet doen, leert het snel genoeg.

En ik parkeer nog steeds niet in moeilijk hoekjes of whatever, waarom zou ik het mezelf moeilijk maken?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Re: Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  Middleme vr 30 aug 2013 - 23:08

Rush schreef:

En ik parkeer nog steeds niet in moeilijk hoekjes of whatever, waarom zou ik het mezelf moeilijk maken?
Ik vind het juist een sport om mn auto er dan tussen te proppen :P
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Re: Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  Rush vr 30 aug 2013 - 23:09

Middleme schreef:
Rush schreef:

En ik parkeer nog steeds niet in moeilijk hoekjes of whatever, waarom zou ik het mezelf moeilijk maken?
Ik vind het juist een sport om mn auto er dan tussen te proppen :P
Ik ben niet zo sportief :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Re: Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  ExpressoB za 31 aug 2013 - 0:49

Rush schreef:
Middleme schreef:
Rush schreef:

En ik parkeer nog steeds niet in moeilijk hoekjes of whatever, waarom zou ik het mezelf moeilijk maken?
Ik vind het juist een sport om mn auto er dan tussen te proppen :P
Ik ben niet zo sportief :P
Laughing
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Re: Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  M@niek za 31 aug 2013 - 0:52

Ik heb er nu geen last meer van. Maar toen ik net mijn rijbewijs had vond ik vooral die grote bult met die stoplicht er boven op erg moeilijk en ja daar reed ik ook echt voor om haha.

Gewoon veel doen en veel rijden in moeilijk situaties dat is wat ik heb gedaan. Nu rijd ik echt overal heen.

En parkeren maak ik het mij ook gewoon makkelijk hoor haha.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Re: Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  Fjell zo 1 sep 2013 - 7:30

Fijn om te lezen dat het wel herkenbaar is voor sommigen! En het is inderdaad ook wel zo dat ik moeilijke dingen niet moet gaan ontwijken want dan leer ik het nooit.. Ga de komende tijd gewoon veel rijden en dan komt het hopelijk wel goed! Bedankt voor de tips! Very Happy
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Re: Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  Bazinga zo 1 sep 2013 - 7:50

Heb je het meegekregen? Dit forum gaat verdwijnen! Heb je je al aangemeld op 't nieuwe forum?

www.zegmaaryes.nl
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto Empty Re: Moeilijke verkeerssituaties ontwijken met de auto

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum