Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

KDV 'perikelen'

+9
Ayla
Caroow
Limburg85
Snoopy
Printje
Twellie
Nana
Dora
_Lana_
13 plaatsers

Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty KDV 'perikelen'

Bericht  _Lana_ vr 30 aug 2013 - 9:07

Is het bij meer mensen een rommeltje op het kinderdagverblijf?
Ik weet natuurlijk wel dat het echt niet goed loopt en dat er bezuinigingen zijn enz. Maar op het moment vind ik het hier wel wat vervelend.
Er staan 2 mensen op de groep, die maximaal gevuld is. Een ervan ( die er nog maar een half jaar is ) gaat weg en er komt de komende maand iemand invallen. Dan gaat de ander weg en komt er een leidster van een andere groep.
Degene die invalt gaat in oktober weer weg en dan komt er als het goed is weer een nieuw iemand.
Ik vind het wel heel veel wisselingen in korte tijd.
Maar goed, ik snap wel dat de leidsters er ook niets aan kunnen doen.

Verder is het een hele volle groep en zitten er momenteel een aantal kleinere baby's, die gewoon veel aandacht nodig hebben. Ik krijg steeds het gevoel dat de kinderen daar maar een beetje dartelen en er wordt echt heel weinig ondernomen met de kinderen, wat ik soms wel jammer vind.

Maar goed, op het moment is het niet anders denk ik.
Is er iemand die het herkent?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  Dora vr 30 aug 2013 - 9:21

Ik herken het niet, want hier gaan ze naar een gastouder, maar ik zou wel zo snel mogelijk een gesprek aanvragen en je zorgen op tafel neerleggen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  Nana vr 30 aug 2013 - 9:25

Bij mijn kinderen op het kdv merken we ook echt dat er bezuinigd wordt: veel wisselende leidsters, kinderen die eraf gehaald worden, groepen die worden samen gevoegd.
Mede door deze omstandigheden hebben we besloten om na mijn verlof een gastouder aan huis te nemen.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  Twellie vr 30 aug 2013 - 9:26

Zo ging het ook op de eerste opvang waar mijn dochter op zat, om die reden heb ik haar er ook af gehaald. Vooral wat je zegt van dat 'dartelen'. Ze zeiden over mijn dochter: 'Fijn dat ze er weer is, daar heb je tenminste niets mee van doen!' En vervolgens haalde ik haar vijf uur later op met nog dezelfde luier aan, dus dat niets mee van doen namen ze erg letterlijk.

Op de opvang waar de oudste twee nu zitten, zijn ook wel redelijk wat wisselingen. Maar dat leggen ze goed uit aan de ouders en kindjes en er is ook altijd een bekend gezicht op de groep.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  _Lana_ vr 30 aug 2013 - 9:29

Dora schreef:Ik herken het niet, want hier gaan ze naar een gastouder, maar ik zou wel zo snel mogelijk een gesprek aanvragen en je zorgen op tafel neerleggen.
Ja ik denk dat ik dat ook eens ga doen.
We kregen gisteren een brief, waarin de bovenstaande ontwikkelingen staan.
De leidster die weg gaat, heeft het ook vorige week pas aangegeven.

Ik heb soms echt het idee alsof ze het zelf ook echt veel te druk vinden. De kinderen hebben ook altijd een hele volle luier als we ze ophalen en lekken daar 9 van de 10x door, met als gevolg kapotte billen. Terwijl ze hier thuis bijna geen last hebben.

Voor de leidsters is het dus ook wel goed om het eens aan te geven.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  Printje vr 30 aug 2013 - 10:36

Kan er een boek over schrijven, zou ze er graag weghalen maar helaas geen andere opties.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  Snoopy vr 30 aug 2013 - 11:22

_Lana_ schreef:
Dora schreef:Ik herken het niet, want hier gaan ze naar een gastouder, maar ik zou wel zo snel mogelijk een gesprek aanvragen en je zorgen op tafel neerleggen.
Ja ik denk dat ik dat ook eens ga doen.
We kregen gisteren een brief, waarin de bovenstaande ontwikkelingen staan.
De leidster die weg gaat, heeft het ook vorige week pas aangegeven.

Ik heb soms echt het idee alsof ze het zelf ook echt veel te druk vinden. De kinderen hebben ook altijd een hele volle luier als we ze ophalen en lekken daar 9 van de 10x door, met als gevolg kapotte billen. Terwijl ze hier thuis bijna geen last hebben.

Voor de leidsters is het dus ook wel goed om het eens aan te geven.
Ik zou zeker van die luiers iets zeggen. Tuurlijk het is druk en lastig soms voor leidsters. Veel onduidelijkheid en wisselingen. Daardoor kan het gebeuren dat er minder activiteiten worden gedaan, maar de standaard verzorging gaat door. Dus zeker een luier checken. Wij hebben toch echt wel 3/4 momenten dat we ze allemaal checken en meestal ook tussendoor nog.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  Limburg85 vr 30 aug 2013 - 18:16

Hier was dat ook van toepassing en dat ivm slechte communicatie over het hele verloop hebben wij ze op een ander kdv gedaan waar het allemaal tegenovergestelde is.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  Caroow vr 30 aug 2013 - 19:34

Hier gelukkig niet herkenbaar.  Ze gaan elle dag even naar buiten,  eendjes voeren ed. Ook veel grotere uitstapjes. Zoon krijgt altijd enorm veel aandacht, op de foto's zie ik hem nooit alleen liggen.

Vervelend dat het bij jou zo anders is. Ik zou daar zeker wat van gaan zeggen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  Ayla vr 30 aug 2013 - 20:05

Van die luiers zou ik ook zeker wat zeggen Lana, dat is "basis" verzorging dat moet gewoon in orde zijn. Heb je een andere mogelijkheid qua opvang als het niet verbeterd?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  Maple vr 30 aug 2013 - 20:09

Op mijn werk is het ook verschrikkelijk rommelig, maar ik moet zeggen dat ik dit niet herken. Ik zou hier een officiële klacht van maken. Bezuinigingen of niet, voor een béétje continuïteit moeten ze kunnen zorgen.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  Laurientje vr 30 aug 2013 - 20:34

Bah wat een narigheid op sommige kinderdagverblijven zeg.. Ik zou opzoek gaan naar wat anders, zo laat je ze toch niet gerust achter..
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  _Lana_ vr 30 aug 2013 - 22:13

Caroow schreef:Hier gelukkig niet herkenbaar.  Ze gaan elle dag even naar buiten,  eendjes voeren ed. Ook veel grotere uitstapjes. Zoon krijgt altijd enorm veel aandacht, op de foto's zie ik hem nooit alleen liggen.

Vervelend dat het bij jou zo anders is. Ik zou daar zeker wat van gaan zeggen.
Dat is ook zo, ze gaan hier echt nóóit naar buiten. Op zich is dat met het hele warme weer wel goed, omdat ze net de heetste uren wakker zijn. Maar daarbuiten gaan ze ook nooit buiten spelen. Ze doen volgens mij echt nooit iets.
Het is een grote stichting, waar ik ook lid ben van hun Facebook en daar zie ik bij de andere locaties echt continue leuke foto's voorbij komen van activiteiten en knutselwerkjes enz.
Maar dit zal ik eerst bij de leidsters aangeven, ipv meteen bij de stichting zelf.
Ze hoeven niet elke keer te knutselen, maar de reden dat ik voor een KDV gekozen heb, is dat er juist meer kennis is bij de leidsters, om naar de ontwikkeling te kijken.

@ Laurientje: We hebben maar 1 dag nodig, dus we zouden het eventueel wel op een andere manier kunnen regelen.

_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  Ibbeltje vr 30 aug 2013 - 22:18

Ik herken de wisselingen bij waar ik werk ook en daar ben ik zelf als pm'er niet blij mee. Maar ja reorgansatie en zo waar wij niks aan kunnen doen.

Wel gaan wij zoveel mogelijk naar buiten en doen wel van alles met ze. Raar dat ze niet eens naar buiten gaan. Ik zou echt wel dat aan gaan kaarten. Want dat heeft niks te maken met wisselingen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  chipa za 31 aug 2013 - 0:36

Bij het kdv waar f zit was ik ook niet tevreden over de babygroep. Erg veel wisselingen van leidsters. Heb toen mijn beklag hierover gedaan. Ze begrepen mijn bezorgdheid wel maar konden er weinig aan doen. Er moest personeel uit , onderling werd er gewisseld, leidsters met zwangerschapsverlof enz. Vond de groep ook vaak erg chaotisch ogen en rode billen doordat de luier te weinig werd verschoond.

Nu f op de peutergroep zit gaat het wel goed. Is er veel rustiger, wordt lekker buiten gespeeld en geknutseld. Ook vrijwel geen rode billen meer.
Zodra ik met verlof ga, gaat f ipv 2 dagen nog maar 1 dag naar het kdv. Na mijn verlof wil ik 3 dagen gaan werken. De baby hoop ik in ieder geval het eerste jaar bij mijn ouders onder te kunnen brengen als ik werk.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV 'perikelen' Empty Re: KDV 'perikelen'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum