Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help!! (trein hogeschool rotterdam)

+4
Rovine
Fiwen
xxjojootjexx
M@niek
8 plaatsers

Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  M@niek vr 30 aug 2013 - 3:07

Ik weet dat er hier meiden uit rotterdam en omgeving komen.

Maandag begint mijn eerste collegedag (brrrr spannend)! Ik moet vanuit Roosendaal naar hogeschool rotterdam met de trein, bus/metro.

Het lijkt mij dat ik gewoon naar rotterdam centraal moet of niet (er zijn daar ook zoveel stations) en welke metro moet ik dan pakken? Ik moet weer uitstappen tegenover de hogeschool (die ligt naast het ronals mcdonald huis).

Kan iemand mij helpen...ik kom er echt niet uit! :nopompom:
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  xxjojootjexx vr 30 aug 2013 - 3:12

9292.nl kun je daar wat mee?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  xxjojootjexx vr 30 aug 2013 - 3:15

Dit staat op de site van Hogeschool Rotterdam.

Neem vanaf Rotterdam Centraal Station metrolijn D richting De Akkers of E richting Slinge. Op station Beurs stap je over op de A, B of C lijn richting Schiedam Centrum. Stap uit bij halte Dijkzigt, deze ligt pal voor de hoofdingang van locatie Museumpark.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  M@niek vr 30 aug 2013 - 3:19

Thx voor het meedenken.

Mijn zusje was er ook mee bezig en die zei dat ik naar station blaak moest?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  Fiwen vr 30 aug 2013 - 3:53

Je kunt inderdaad ook via Blaak, en dan daar de metro richting Schiedam Centrum. Dan is het 3 haltes naar Dijkzicht.

Ohw dit roept herinneringen op, ben 5 jaar heen en weer gereisd naar Erasmus MC/Hogeschool Rotterdam

Heel veel succes maandag! Je doet er trouwens +- 15/20 minuten over van Rotterdam Centraal naar Dijkzicht.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  Rovine vr 30 aug 2013 - 4:00

Neem aan dat je Dijkzigt bedoelt? Zijn meerdere gebouwen van de Hogeschool. Dan is het inderdaad vanaf Blaak een paar haltes met de metro. Vanaf Centraal kan ook met de Erasmuslijn, dan stap je over op Beurs naar de Calandlijn.

Toen ik nog niet in Rotterdam woonde (en nog nooit een strippenkaart gezien had laughcry) liep ik het altijd vanaf het Centraal Station. Is klein halfuurtje wandelen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  Roxi3 vr 30 aug 2013 - 8:23

Er zijn meerdere vestigingen dus ik zou eerst uitzoeken naar welke locatie je moet.

Edit: Oh sorry, ik had de locatie niet zien staan. Dat is inderdaad locatie museumpark dan moet je er bij metrostation Dijkzigt uit en klopt de beschrijving die hierboven staat. Veel succes maandag!

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  Char1 vr 30 aug 2013 - 8:57

Volgens mij kan je toch ook via Alexander en dan de tram/metro? Ik moest daar vorig jaar een keertje zijn en kreeg via 9292 dat advies en ging helemaal prima.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  Roxi3 vr 30 aug 2013 - 9:07

Volgens mijn man kun je het beste de intercity nemen richting Amsterdam/Lelystad deze trein stopt op station Blaak. Dan kun je metrolijn a,b of c nemen richting schiedam en dan is het 3 haltes naar Dijkzigt. Hij zegt dat dit het snelste en makkelijkste is.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  GreenGrass vr 30 aug 2013 - 9:13

Als je trein stopt op Blaak, is de snelste route om daar van de trein naar de metro te gaan.

Indien je een trein hebt die daar niet stopt, dan ga je op R'dam Centraal eruit, daar op de metro ri. Slinge/Spijkenisse. Dan naar Beurs en overstappen.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  M@niek za 31 aug 2013 - 0:56

Super bedankt meiden! Ik heb alles opgeschreven en opgezocht...gaat helemaal goed komen (hoop ik) :cheering:
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  minoessepoes za 31 aug 2013 - 1:41

Niet gewend om met het openbaar vervoer te reizen zo te zien.
Misschien een tip voor de toekomst. Type in 9292ov de beide adressen in en de tijd en voila je hebt het antwoord! Je hoeft dus niet te weten naar welk station je moet en hij geeft een reisadvies waarbij gekeken wordt naar alle vormen openbaar vervoer. Ook krijg je een plattegrondje hoe je eventueel vanaf een halte nog moet lopen naar je eindbestemming.


Laatst aangepast door minoessepoes op zo 1 sep 2013 - 18:28; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  Rovine za 31 aug 2013 - 2:08

Char1 schreef:Volgens mij kan je toch ook via Alexander en dan de tram/metro? Ik moest daar vorig jaar een keertje zijn en kreeg via 9292 dat advies en ging helemaal prima.
Klopt. Alexander ligt alleen best ver van het centrum. Is dus alleen rendabel als je vanuit richting Utrecht komt, anders kun je beter via Blaak reizen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!! (trein hogeschool rotterdam) Empty Re: Help!! (trein hogeschool rotterdam)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum