Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van jfk naar Manhatten

+5
Atelier Madame
Harrison
Sam
Marin
stella.nova
9 plaatsers

Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Van jfk naar Manhatten

Bericht  stella.nova do 29 aug 2013 - 8:07

Nog een topic over New York. Ik ga over 3 weken naar New York alleen. Mijn hotel zit vlakbij het grand central station. Ik heb naar de metro gekeken en dan zou ik over moeten stappen. Of ik zou een shuttle bus kunnen nemen maar de reacties op internet zijn hierover erg negatief.

Iemand ervaring? Ik kom om 18h aan en wil dan zo snel mogelijk naar het hotel. Wat is de beste optie? Is de metro te doen na een lange reis en met een koffer?

Ik weet dat een taxi makkelijker is maar dat vind ik te duur.
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Re: Van jfk naar Manhatten

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 9:07

Ik heb heen wel een taxi genomen, ze hebben een flat rate van $40 naar overal in Manhattan, excl fooi. Ik vond dat wel zo makkelijk, maar wel duur ja. Ik wilde ook niet overstappen met de metro met de bagage hoewel t schijnbaar wel te doel is.
En op de terugweg heb ik wel zo'n shuttle bus genomen vanuit m'n hostel. Was $20 dus stuk goedkoper. Duurde wel ellendig lang, zo'n 2 uur, want we gingen heel Manhattan over van hotel naar hotel om mensen op te pikken.
Misschien dat dat bij jou ook zo is maar dan andersom, van JFK naar hotel naar hotel tot je er bent. Na zo'n reis lijkt me dat vrij lang duren idd.
Eigenlijk lijkt de metro me dan t goedkoopst en snelst. Maar wel overstappen idd. Maar dat wordt volgens mij goed uitgelegd op de JFK website.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Re: Van jfk naar Manhatten

Bericht  Sam do 29 aug 2013 - 9:07

Metro is goed te doen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Re: Van jfk naar Manhatten

Bericht  Harrison do 29 aug 2013 - 9:17

Metro is eigenlijk heel goed te doen. Maar wij hebben toen een of ander busje gepakt. Dat was super leuk! Ik weet niet of het echt helemaal legaal was maar het was een hele leuke kerel die ons allemaal leuke dingen vertelde haha!
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Re: Van jfk naar Manhatten

Bericht  Atelier Madame do 29 aug 2013 - 9:24

Metro idd!
Je betaalt iets van 6 dollar extra bovenop de kaart voor een week!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Re: Van jfk naar Manhatten

Bericht  Kannibaal vr 30 aug 2013 - 9:48

Je kunt heel simpel en goedkoop met de subway van JFK naar Manhattan reizen.

Op het vliegveld neem je de shuttle (zo'n onbemand treintje) naar Howard Beach en daar stap je op de metro naar Manhattan. Kost iets van 1,25 dollar per persoon.
Kannibaal
Kannibaal
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 57
Registratiedatum : 16-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Re: Van jfk naar Manhatten

Bericht  Japie vr 30 aug 2013 - 21:31

Wij zijn toen met een busje wat op het vliegveld stond naar het hotel gereden. Was een klein busje en alleen wij zaten er met zn tweeen in. Kostte volgens mij 10 of 15 dollar en was prima te doen.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Re: Van jfk naar Manhatten

Bericht  Atelier Madame vr 30 aug 2013 - 22:25

Eventjes het topic kapen: naar Manhattan vanaf newark airport? Is dat een beetje te doen? 
Er rijdt een trein begreep ik en die dan naar Union statiom pakken ofzo?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Re: Van jfk naar Manhatten

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 22:34

Is allemaal echt heel makkelijk. Gewoon even info vragen op het vliegveld, of waar je ook maar bent en ze leggen je precies uit waar je naartoe moet en welk ticket je nodig hebt. Echt, het is niet zo moeilijk allemaal.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Re: Van jfk naar Manhatten

Bericht  Atelier Madame vr 30 aug 2013 - 22:40

Engelse Drop schreef:Is allemaal echt heel makkelijk. Gewoon even info vragen op het vliegveld, of waar je ook maar bent en ze leggen je precies uit waar je naartoe moet en welk ticket je nodig hebt. Echt, het is niet zo moeilijk allemaal.
Jeetje wat ben jij toch ook irritant. Soms willen mensen gewoon goed voorbereid op pad. Maar goed sinds jij weer terug bent vind ik je toevoeging echt nog nihil. 
Kan je niet weer weg? 
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Re: Van jfk naar Manhatten

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 22:44

Haha, ik vind dit soort topics gewoon zo grappig, omdat het écht heel gemakkelijk is. Als je nu naar Myanmar gaat zoals Marin en daarover wat informatie zoekt op fora, ok, dat begrijp ik helemaal, maar New York? Man, stap alsjeblieft gewoon in dat vliegtuig en als je er ter plekke niet uitkomt (wat ik me sowieso al niet kan voorstellen) dan staan daar 24/7 mensen voor je klaar aan wie je het gewoon kan vrágen en die je met alle liefde willen helpen.

Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Re: Van jfk naar Manhatten

Bericht  Middleme vr 30 aug 2013 - 22:49

Engelse Drop schreef:Haha, ik vind dit soort topics gewoon zo grappig, omdat het écht heel gemakkelijk is. Als je nu naar Myanmar gaat zoals Marin en daarover wat informatie zoekt op fora, ok, dat begrijp ik helemaal, maar New York? Man, stap alsjeblieft gewoon in dat vliegtuig en als je er ter plekke niet uitkomt (wat ik me sowieso al niet kan voorstellen) dan staan daar 24/7 mensen voor je klaar aan wie je het gewoon kan vrágen en die je met alle liefde willen helpen.

Oh ja, als je dat niet weet dan ben je echt dom ja, niet wereldkundig, geen goed mens Rolling Eyes Sommige mensen willen graag vooraf weten waar ze aan toe zijn, wat ze kunnen verwachten. Ik denk persoonlijk dat ik na zo'n lange vlucht ook best meteen in het juiste vervoersmiddel naar de eindbestemming zou willen stappen.

OT: geen advies, want nog nooit geweest. Je komt er vast snel genoeg achter en alvast veel plezier!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van jfk naar Manhatten Empty Re: Van jfk naar Manhatten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum