Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ouderschapsverlof vragen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vragen Empty Ouderschapsverlof vragen

Bericht  Robin_ do 29 aug 2013 - 4:46

.


Laatst aangepast door Robin_ op zo 1 sep 2013 - 2:44; in totaal 1 keer bewerkt
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vragen Empty Re: Ouderschapsverlof vragen

Bericht  chipa do 29 aug 2013 - 6:37

Robin_ schreef:Sinds de geboorte van mijn dochter heb ik nog geen ouderschapsverlof opgenomen. Ik ben me er nu een beetje in aan het verdiepen, maar ik vraag me af of het wel aantrekkelijk voor mij is. Ik snap ook niet helemaal hoe het werkt. Een aantal vragen:

- Ten tijde van de geboorte van mijn dochter werkte ik fulltime. Op dit moment werk ik 16 uur per week. Heb ik nu 26x36 uur recht op ouderschapsverlof of 26x16?

26x16 want dat isme huidige contractduur

- Mijn CAO vergoed volgens mij helemaal niks (zal hem straks nog even helemaal napluizen). Als ik besluit om 4 uur per week op te nemen en dus 12 uur te gaan werken, krijg ik dan maar voor 12 uur betaald? Dat is toch helemaal niet aantrekkelijk? Of zie ik dit verkeerd? Het levert me toch niks op, behalve tijd?

Het is inderdaad onbetaald maar je kunt via de belasting ouderschapsverlofkorting krijgen

- Via de belastingdienst kun je ouderschapsverlofkorting krijgen. Krijg je dit één keer met terugwerkende kracht terugbetaald of maandelijks?

Volgens mij per jaar bij je belastingteruggaaf

- Wat is jullie reden geweest om ouderschapsverlofkorting op te nemen en hoeveel ben je daar op achteruit gegaan (volgens mij ga je er toch altijd financieel op achteruit?)?
Mijn man heeft 1 dag ouderschapsverlof opgenomen en ging er dus 20% op achteruit. De ouderschapsverlofkorting was een paar honderd euro meen ik. Ik hoop volgend jaar ouderschapsverlof op te kunnen nemen als ik 1 jaar in dienst ben.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vragen Empty Re: Ouderschapsverlof vragen

Bericht  Darius do 29 aug 2013 - 6:48

Robin_ schreef:Sinds de geboorte van mijn dochter heb ik nog geen ouderschapsverlof opgenomen. Ik ben me er nu een beetje in aan het verdiepen, maar ik vraag me af of het wel aantrekkelijk voor mij is. Ik snap ook niet helemaal hoe het werkt. Een aantal vragen:

- Ten tijde van de geboorte van mijn dochter werkte ik fulltime. Op dit moment werk ik 16 uur per week. Heb ik nu 26x36 uur recht op ouderschapsverlof of 26x16?
26x16

- Mijn CAO vergoed volgens mij helemaal niks (zal hem straks nog even helemaal napluizen). Als ik besluit om 4 uur per week op te nemen en dus 12 uur te gaan werken, krijg ik dan maar voor 12 uur betaald? Dat is toch helemaal niet aantrekkelijk? Of zie ik dit verkeerd? Het levert me toch niks op, behalve tijd?
Je contract blijft voor 16 uur bestaan, dus als je ouderschapsverlof is afgelopen, kun je weer terug naar 16 uur werken.

- Via de belastingdienst kun je ouderschapsverlofkorting krijgen. Krijg je dit één keer met terugwerkende kracht terugbetaald of maandelijks?
In een keer, bij de jaarlijkse inkomstenbelasting teruggaaf. Ik weet niet hoe het zit met bezuinigingen, maar ging die korting er niet af in 2014?

- Wat is jullie reden geweest om ouderschapsverlofkorting op te nemen en hoeveel ben je daar op achteruit gegaan (volgens mij ga je er toch altijd financieel op achteruit?)?
Mijn man werkte 32 uur en heeft 1 dag ouderschapsverlof opgenomen en werkt nu dus 24 uur per week. Hij is er maandelijks 300 euro op achteruit gegaan ofzo.


Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vragen Empty Re: Ouderschapsverlof vragen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum