Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vroeg in de peuterpubertijd?

+5
Choco*
Robin_
Parel
Printje
Sanne
9 plaatsers

Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Sanne di 27 aug 2013 - 8:39

Ik weet dat de meeste kinderen rond hun 2e in een soort peuterpubertijd komen. Maar kan dat ook al een stuk eerder, rond 1,5 jaar?

Ik word af en toe (dagelijks...) knettergek van de driftbuien van mijn dochter als ze iets niet mag. Continue uitdagen, stampvoeten en dramatisch ter aarde storten als iets niet mag, met veel gegil en gehuil woest uit mijn armen draaien, het gaat soms de hele dag door. Als dit alleen maar erger wordt, dan ga ik volgens mij een zware tijd tegemoet. Het is echt pittig. Ook op het KDV is het sinds kort losgebarsten, ze heeft een ontzettend sterke wil en een pittig karakter. Dat herken ik helemaal niet van mezelf, dus ik vind het soms best moeilijk om er mee om te gaan en geduldig te blijven. Dat lukt dus ook niet altijd.

Is dit herkenbaar? Is dit ook een fase of gaat dit gedrag naadloos over in de echte peuterpubertijd straks?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Printje di 27 aug 2013 - 8:42

Mag ik mijn dochter van bijna 8 mnd ook aanmelden Wink Waar R nooit geen driftbuien gehad heeft, of in ieder geval zeer weinig, kan onze kleine dame er nu al wat van.

Ik denk ook dat het iets echt meisjesachtigs is. Dat drama maken etc. In ieder geval succes!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Parel di 27 aug 2013 - 8:42

Ik moet zeggen, dat heeft L. de afgelopen maanden gehad (van 15 tot 20 maanden ongeveer), maar nu is ze zoveel wijzer en leuker. Ze is nog steeds een pinnetje, maar ze snapt dingen veel meer, en zolang we duidelijkheid en uitleg bieden gaat het eigenlijk heel goed.

Hou hoop!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Robin_ di 27 aug 2013 - 8:44

Ik denk dat dit de 'echte' peuterpuberteit is. Die begint toch ongeveer rond die leeftijd? Wij zitten ook al in de aanloopfase Laughing.
Dat van die botsende karakters herken ik. Het schijnt dat mijn vriend vroeger precies zo was, dus van een vreemde heeft ze het niet. En hij is uiteindelijk een heel leuk persoon geworden, dus aan dat idee hou ik me maar vast Very Happy.
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Choco* di 27 aug 2013 - 8:45

Oh, heel herkenbaar! Toen dochter ongeveer 17.5/18 maanden was heeft ze ook even zo'n fase gehad. Elke keer als ze iets niet mocht ging ze op de grond liggen, gillen en met haar voeten stampen. Haar oppakken en proberen te troosten moest ik dan vooral niet doen, dan maakte ze een nog groter drama. Ik ging er dan altijd naast zitten en liet haar 'uitrazen' en legde uit waarom iets niet mocht. Daarna konden we dan weer verder. Volgens mij heeft het een week of twee geduurd.
Choco*
Choco*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 47
Registratiedatum : 10-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Robin_ di 27 aug 2013 - 8:47

Printje schreef:Mag ik mijn dochter van bijna 8 mnd ook aanmelden ;)Waar R nooit geen driftbuien gehad heeft, of in ieder geval zeer weinig, kan onze kleine dame er nu al wat van.

Ik denk ook dat het iets echt meisjesachtigs is. Dat drama maken etc. In ieder geval succes!
In je ticker staat dat ze net 7 maand is. Het gaat wel heel hard met die kleine N. Wink
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Vixen di 27 aug 2013 - 8:48

Met ruim 1.5 dacht ik dat onze dochter ook al in de peuterpubertijd kwam, maar toen ze twee werd begon ie pas echt laughcry. Nu ze drie is, is ze echt wel uit die pubertijd, ze is niet meer zo rebels en opstandig en luistert weer een stuk beter.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Sanne di 27 aug 2013 - 8:49

Haha, Printje, 'wacht maar...' Wink 
Van mij mag je haar aanmelden hoor, H. is ook altijd al een driftkop geweest.
Of in de woorden van het CB 'temperamentvol'.

Parel, dan heb ik nog 3 maanden te gaan... Fijn dat L. weer een stuk gezelliger is zo. Ik probeer H. ook wel dingen uit te leggen, maar wat ze daarvan begrijpt, weet ik niet.

Robin, ik dacht altijd dat het met 2 begon. Mijn vriend denkt juist dat ze het van mij heeft, maar ik herinner me van vroeger (ok, toen was ik wel iets ouder dan 1,5) dat ik juist rustig en eerder wat timide was. Ik herken echt niets in H. van mezelf, behalve haar uiterlijk.


Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Printje di 27 aug 2013 - 8:49

Robin_ schreef:
Printje schreef:Mag ik mijn dochter van bijna 8 mnd ook aanmelden ;)Waar R nooit geen driftbuien gehad heeft, of in ieder geval zeer weinig, kan onze kleine dame er nu al wat van.

Ik denk ook dat het iets echt meisjesachtigs is. Dat drama maken etc. In ieder geval succes!
In je ticker staat dat ze net 7 maand is. Het gaat wel heel hard met die kleine N. Wink
hahahha ja idd, ik rond graag omhoog af Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Sanne di 27 aug 2013 - 8:50

Hè, Vixen... Dat wilde ik juist niet horen...
Ik vind het nu al pittig.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Printje di 27 aug 2013 - 8:51

hahaha Sanne, ze is aan de andere kant ook weer enorm makkelijk maar ze heeft nu eten ontdekt en mijn magere ding wil wel graag alles proeven. Ze mag van mij veel proeven maar cake vond ik nog net wat te vroeg...

Echt ik hou mijn hart nu ook al vast, als ze nu al zo kan doen.... wat is dat over een jaar...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Printje di 27 aug 2013 - 8:52

Sanne schreef:Hè, Vixen... Dat wilde ik juist niet horen...
Ik vind het nu al pittig.
hahaha ach ja, wat is nu een jaar Wink Over 2 jaar is het allemaal alweer voorbij, en wij knettergek Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Twellie di 27 aug 2013 - 9:35

Mijn oudste dochter zat er vlak na haar eerste verjaardag volop in. Tot haar eerste woordjes behoorden: nee, niet, zelf en mijn. Het was echt een ongelooflijk drama dat het hoogtepunt bereikte zo rond de 2,5. Toen durfde ik nauwelijks meer met haar naar een winkel. Na de drie werd ze weer lief Wink .  

Ik ben echt zo blij dat mijn middelste dochter geen last heeft van de peuterpuberteit. Ik vind het nu zelfs met drie kinderen nog stukken relaxter dan de tijd dat ik alleen nog mijn oudste had en zij 2,5 was.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Flower_L di 27 aug 2013 - 9:42

hier begon het na zijn 2de verjaardag. Sindsdien fases.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Laurientje di 27 aug 2013 - 18:32

Herkenbaar!  Mijn dochter kan d'r ook wat van, maar ik weet dat t nog veel pittiger kan want mijn zoon begon er ook al zo vroeg mee maar dat werd heftiger rond t 2e jaar
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in de peuterpubertijd? Empty Re: Vroeg in de peuterpubertijd?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum