Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoeveelheid afgekolfde melk

+5
Jezzie
Darius
Printje
Robin_
_Mashimaro_
9 plaatsers

Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  _Mashimaro_ di 27 aug 2013 - 7:37

Ik heb er vandaag voor gekozen om niet meer live te voeden,  maar over te gaan op volledig kolven.
Nu is mijn vraag: hoeveel ml voeding per keer gemiddeld/normaal is bij de leeftijd van mijn dochter. Ik kan namelijk op internet alleen maar vinden hoevaak ze mag drinken. Of de hoeveelheid bij flesvoeding (poeder).

Ik hoef trouwens geen discussie over mijn keuze. Ik heb hem na lang twijfelen weloverwogen genomen.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  Robin_ di 27 aug 2013 - 7:45

Hoe zwaar is ze?

Kun je niet op verzoek voeden? Ik denk dat 90cc per keer nog wel voldoende is, maar denk dat je daar snel genoeg achterkomt als je het probeert.
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  Printje di 27 aug 2013 - 7:49

Ze is tien dagen zie ik uit je ticker? klopt dat? Ik weet niet meer precies hoeveel N toen kreeg maar zo rond de 90 cc per keer dacht ik.

Ik heb dan wel geen ervaring met bv maar kun je niet de hoeveelheden van fv aanhouden?


Laatst aangepast door Printje op di 27 aug 2013 - 7:49; in totaal 1 keer bewerkt
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  Darius di 27 aug 2013 - 7:49

Wat leuk dat jouw zoon en dochter allebei op de 17e geboren zijn. Ik heb geen antwoord op je vraag, helaas.

Wel nieuwsgierig waarom je fulltime gaat kolven. Ik vind het heel knap en petje af hoor! Ik snap dat je geen discussie wil overigens.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  Jezzie di 27 aug 2013 - 7:56

Toen ik fulltime kolfde heeft ze vanaf ongeveer een week oud heel lang 100/110 cc gehad. Als ze meer kreeg kwam alles er weer uit.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  Sanne di 27 aug 2013 - 7:57

Je zou ervoor kunnen kiezen om deze formule aan te houden: lichaamsgewicht x 150 / aantal voedingen = aantal cc per voeding. Ik denk dat ik wel zo'n 9 à 10 voedingen zou aanhouden nu.

Stel dat er 80 cc uitkomt, dan zou ik iets minder geven, want bijverwarmen is makkelijker en borstvoeding weggooien is wel zonde.

Knap dat je het helemaal gaat kolven, dat lijkt me best pittig.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  _Mashimaro_ di 27 aug 2013 - 8:28

Ze woog zaterdag 3070 gram, dus zou ik uitkomen op 450 ml per 24 uur. Ze krijgt 7-8 voedingen, dus zou ik uitkomen op 55-65 ml per keer.
Ze heeft vandaag 40,80,100, en 120 ml gedronken op eigen verzoek. Ik houd ongeveer het ritme aan dat ze ook had bij het live voeden. Vandaar ook mijn vraag.

@darius Leuk hè! Ik had steeds al zo'n voorgevoel, maar ja dat heb ik vaker gehad. Het voelt voor mij in ieder geval speciaal.

Het volledig kolven lijkt mij ook pittig hoor, maar ik zie wel hoe lang ik het volhoud.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  Jade di 27 aug 2013 - 8:30

R. Kreeg toen 60 ml per keer op verzoek. Ik merkte vanzelf wanneer ze toe was aan iets meer.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  Sanne di 27 aug 2013 - 8:31

Oh, dan is die berekening niet helemaal goed in haar geval. Het is wel weinig in vergelijking met wat ze vandaag gedronken heeft. Dan zou ik uitgaan van 80 ongeveer en wat extra verwarmen als ze nog meer wil.

Op die manier kun je het wel mooi op verzoek blijven geven. Als ze sneller honger heeft, komt ze vanzelf eerder.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  Robin_ di 27 aug 2013 - 8:34

Sanne, jouw formule klopt wel (in ieder geval bij kunstvoeding) maar het mag ook meer zijn. Het advies is 150-180cc per kg lichaamsgewicht. Met 7 voedingen zit je dan op 80cc ongeveer.
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  Flip Fluitketel di 27 aug 2013 - 8:38

Toen onze jongste zo oud was als jullie dochter kreeg ze volgens mij (pfff ze is nog 'maar' 7 maanden, maar lijkt zo lang geleden) rond de80 á 100cc en dan op verzoek. Meestal kwam ze om de 2 á 3u met uitglijders van 4u (we lieten er trouwens nooit langer dan 4u tussen zitten met uitzondering van s'nachts). En had ze niet genoeg aan de hoeveelheid die ze kreeg dan kreeg ze er nog wat bij. Er zal denk ik redelijk gauw een ritme in komen wat betreft aantal voedingen en de hoeveelheid hiervan.

Hoe is je productie? Hoeveel keer kolf je? Als je genoeg kolft zou ik ook beginnen met een voorraad aan te maken. Je weet nooit of je productie minder word en het is ook zonde om melk weg te gooien!

Ik vind het knap van je dat je de beslissing heb genomen en dat je er volledig  achter sta. Hopelijk is het allemaal haalbaar!

Ik kolf nu zelf alweer 7 maand volledig voor de jongste en mijn volgende doel is de 9maanden en misschien langer!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  _Mashimaro_ di 27 aug 2013 - 9:03

Op dit moment kolf ik ook 100-120 ml per keer. Dus voorraad aanleggen gaat niet hard. Mijn kleine voorraad die ik heb, heb ik afgelopen paar dagen aangelegd. Maar ik wil de tijd die ik kolf langzaam opvoeren en daarmee mijn productie verhogen.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  Twellie di 27 aug 2013 - 9:49

Met borstvoeding is daar volgens mij geen zinnig woord over te zeggen. Mijn oudste dochter dronk altijd erg weinig, met vier maanden dronk ze pas iets van 600 cc op een dag. Mijn jongste dochter is twee weken en heeft vandaag al een liter gedronken met nu nog een voeding te gaan.

Het is gewoon even uitproberen wat jouw kindje nodig heeft. En echt knap dat je alle voedingen gaat kolven! Heb je al contact gehad met een lactatiedekundige of er nog andere opties zijn? (Niet om discussie uit te lokken, ik probeer te helpen omdat alle voedingen kolven me echt pittig lijkt).
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveelheid afgekolfde melk Empty Re: hoeveelheid afgekolfde melk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum