Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

advies nodig

+2
Susan
mauwmauw
6 plaatsers

Ga naar beneden

advies nodig Empty advies nodig

Bericht  mauwmauw di 27 aug 2013 - 2:25

V zit nu op de psz aan de andere kant van de stad is voor mij 15-20 minuten fietsen.Hij heeft het hier erg naar zijn zin,ik ben bezig met een aanmelding voor een speciale psz vanwege het praten van V maar ik ben er voor 90% zeker van dat ik hier hem toch niet naar toe ga doen.Nu heeft de andere psz,die hier op 5 minuten vandaan zit,een plekje voor hem.Nu weet ik echt niet wat ik zal doen.

Voordeel van psz waar hij nu zit
-hij heeft het erg naar zijn zin,en komt eindelijk een beetje los.

nadeel
- is 15-20 minuten fietsen,voor nu geen probleem maar straks in de winter met sneeuw vind ik het toch wel minder(maar is natuurlijk meer een nadeel voor mij dan voor V)

voordeel nieuwe psz
- is in de buurt
-kindjes van de psz zullen hoogstwaarschijnlijk ook naar de basisschool gaan waar V op zit,dus vertrouwde gezichten in groep 1,ipv alles onbekend.

nadeel
-V zal weer opnieuw moeten wennen,en misschien een terug slag krijgen met praten op de psz.
-hij zal dan ook 2 middagen naar de psz moeten,en nu is het alleen de ochtend.

Dus advies,wat zouden jullie doen.

V is een erg verlegen jongentje die de kat uit de boom kijkt.Hij gaat sinds december 2012 naar de psz en wordt nu pas wat vrijer.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Susan di 27 aug 2013 - 2:55

Ik zou hem laten waar hij is. Een peuterspeelzaal in de buurt is ook geen garantie dat hij bij die kinderen in de klas komt, vaak zijn er ook meerdere scholen in de buurt en meerdere kleuterklassen op dezelfde school. Kinderen gaan ook niet allemaal tegelijk over naar de basisschool dus moeten toch in de tussentijd met anderen spelen. In de praktijk komt het erop neer dat je bij de overstap naar de basisschool toch wel weer nieuwe vriendjes moet maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Tania di 27 aug 2013 - 3:08

Ik zou hem laten zitten waar hij nu zit. Vooral als hij net een beetje los begint te komen zou ik niet weer iets gaan veranderen voor hem.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Jasmine di 27 aug 2013 - 3:14

Ik zou hem laten zitten waar hij nu zit.

Het is nog maar een jaartje, dan mag hij al naar de basisschool. Anders moet hij nu wennen, komt hij weer net los en dan mag hij na niet al te lange tijd wéér ergens opnieuw beginnen, nl. op de basisschool. Ik zou nu zeker niet het risico lopen dat hij door het opnieuw wennen terug in zijn schulp kruipt. Dit zal zijn praten niet ten goede komen. Hij zal zich op de peuterspeelzaal ook aan andere kinderen op kunnen/willen trekken. Als hij aan allemaal andere kinderen moet wennen, zal hij dit waarschijnlijk minder goed durven.

Dit is overigens ook één van de redenen waarom wij niet voor de speciale peutergroep zijn gegaan. J. heeft het nu zo naar d'r zin op de psz, begint eindelijk lekker te babbelen. Voor dat ene jaartje willen wij haar niet ergens anders opnieuw laten beginnen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Teddyaapje di 27 aug 2013 - 3:30

Ik zou bij de psz in de buurt vragen of hij eens mag komen om te proberen, evt samen met jou. Aan de hand daarvan zou ik de beslissing maken. Of misschien is t een optie om eerst beide half te doen zodag hij kan wennen en toch in zn vertrouwde plek komt. En volledig over te stappen als hin gewend is op de nieuwe plek. Als hij echt niet op zn plek bliijkt te zijn zou ik hem laten waar hjj nj zit.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Razz di 27 aug 2013 - 3:33

Teddyaapje schreef:Ik zou bij de psz in de buurt vragen of hij eens mag komen om te proberen, evt samen met jou. Aan de hand daarvan zou ik de beslissing maken. Of misschien is t een optie om eerst beide half te doen zodag hij kan wennen en toch in zn vertrouwde plek komt. En volledig over te stappen als hin gewend is op de nieuwe plek. Als hij echt niet op zn plek bliijkt te zijn zou ik hem laten waar hjj nj zit.
Dit zou ik ook doen

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum