Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oppas zoeken

+17
Esmee
Muppetje
Pineco
Sophiee
MissBitchy
Purpleflower
Vixen
Bosjesvrouw
xxjojootjexx
Slakje
SarahKey
Knillis
Poubelle
Feline
silly-one
-Ieniemienie-
Ella
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Oppas zoeken

Bericht  *Lieke* ma 26 aug 2013 - 4:01

Wij zijn op zoek naar een oppas voor onze zoontjes (en dan heb ik eigenlijk in mijn hoofd een jonge meid die bij wil verdienen zeg maar).

Hebben jullie een vaste oppas voor als jullie er even uit willen een avondje?
Waar heb je die gevonden (internet/familie/vrienden of zo)?
En wat zijn je eisen aan een oppas qua leeftijd/geld/afstand?

Ik vind het namelijk niet erg om zo iemand 's avonds naar huis te brengen. Doe dat liever dan dat ze op zaterdagavond laat alleen naar huis zou moeten fietsen.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Ella ma 26 aug 2013 - 4:03

Ik lees even mee. Heb er nog geen ervaring mee maar we zullen het vast tzt nodig hebben
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  -Ieniemienie- ma 26 aug 2013 - 4:07

Ik heb hier ook nog geen ervaring mee.
Tot nu toe weten we het op te lossen door oma's opa's, ooms en tantes.
Maar we komen wel steeds vaker tegen dat er niemand kan.

Maar hoe vinden we iemand waarvan ik haar 100% vertrouw? Dat vind ik zo lastig!
Nu heb ik contact met een meisje van 18. Mijn moeder was vroeger gastouder en paste dus op haar. Ik woonde toen nog thuis dus kende haar toen heel erg goed.
We hebben altijd nog wel contact gehouden en nu dacht ik dat we haar maar eens moesten vragen.
Ik zie haar niet vaak, maar vertrouw haar voor de volle 100%.

Maar echt een 'vreemd' iemand vinden lijkt me zooo lastig haha.

Ik zou zon meisje, of dit meisje in dit geval zoizo thuisbrengen.
Dat doen we ook altijd als mn man zn nichtje opppast (ook 18jr)
En tot nu toe hebben we nooit mogen betalen. Dus geen idee wat we zo'n meisje moeten betalen.
Het zal vaak om de avonden gana. Betaal je dan meer, of juist minder omdat ze op bed liggen?
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  silly-one ma 26 aug 2013 - 4:09

Mijn zus vraagt vaak hun oude buurmeisje, andere pubermeisjes uit de straat. Deze kennen ze van gezicht en de kids ook. 
Mijn huisgenootje heeft een tijdje veel oppasadressen gehad door een briefje op te hangen in de supermarkt en in het buurtkrantje van de wijk waar ze wilde oppassen. Misschien is dat een idee?
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Feline ma 26 aug 2013 - 4:23

Misschien is er hier iemand op het forum die nog een oppasbijbaantje zoekt? Wie weet wat er allemaal in de buurt woont smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Filoria ma 26 aug 2013 - 4:55

Wij hebben een leuke oppas die 13 was toen ze begon, nu is ze 16. Ik ken haar doordat ik op haar heb gepast vroeger Very Happy We brengen haar inderdaad thuis als het na elven wordt. Het voordeel van zo'n jonge oppas is dat je wat minder hoeft te betalen, dat ze vaak een vrij lege agenda heeft (ze gaat zelf nog niet uit) en dat je een aantal jaar dezelfde oppas hebt. Een oppas van 18 met veel ervaring is fijn, maar ook duurder en als ze in een andere stad gaat studeren en wonen moet je weer op zoek naar een nieuwe oppas...
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Poubelle ma 26 aug 2013 - 4:58

Filoria schreef:Wij hebben een leuke oppas die 13 was toen ze begon, nu is ze 16. Ik ken haar doordat ik op haar heb gepast vroeger :DWe brengen haar inderdaad thuis als het na elven wordt. Het voordeel van zo'n jonge oppas is dat je wat minder hoeft te betalen, dat ze vaak een vrij lege agenda heeft (ze gaat zelf nog niet uit) en dat je een aantal jaar dezelfde oppas hebt. Een oppas van 18 met veel ervaring is fijn, maar ook duurder en als ze in een andere stad gaat studeren en wonen moet je weer op zoek naar een nieuwe oppas...
Wat leuk, ik heb ook op de kinderen van mijn vroegere oppas gepast!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Knillis ma 26 aug 2013 - 5:31

Wij hebben sinds kort ook een meisje van 14. Mijn schoonouders hebben totdat zij naar de middelbare school gingen altijd op haar gepast, en dit was op dezelfde dag als mijn kinderen er ook zijn. Zodoende kennen zij haar al heel erg goed. Nu ze 14 is mag ze van haar ouders oppassen. Ze is nu 2x geweest en het ging super goed. De kinderen zijn helemaal gek met haar en ze heeft echt engelengeduld met ze. Haar ouders wonen 2 minuten lopen verderop, dus als er iets gebeurd staan die meteen paraat. Erg fijn!

Hiervoor brachten we ze eigenlijk altijd naar mijn schoonouders, dan bleven ze daar slapen. Als we nu een feestje hebben o.i.d. dan brengen we ze nog steeds weg, maar voor de rest vragen we haar nu gewoon.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  SarahKey ma 26 aug 2013 - 6:00

Wij hebben een vaste oppas via marktplaats gevonden, 17 jaar is ze.
Eerst een afspraak gemaakt om te kijken of er een klik was. Want of ik haar nu via marktplaats vind of via via, voor mij bleef het een onbekende.
Onze eisen waren: boven de 17 , verstand/weet van ehbo, oppaservaring, niet rokend.
En dat was ze allemaal dus we hadden haar in 1 keer gevonden :cheering: 
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Slakje ma 26 aug 2013 - 6:02

Wij hebben een vaste oppas, dat is mijn beste vriendin. We geven ze gewoon af en toe iets. Verder komt mijn zusje ook wel eens babysitten. En anders gaan de kinderen naar mijn (schoon)ouders.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  xxjojootjexx ma 26 aug 2013 - 8:36

Wij hebben meerdere oppassers, ligt aan het moment van de dag en het aantal uur wie we inschakelen. 
Voor de avond wanneer wij ergens naar verjaardag gaan oid vragen we een van mijn jongste nichtjes van 14 of 16. Wanneer het nachtwerk na 1 uur wordt, vraag ik een van mijn nichtjes van 18 of mijn broertje en zijn vriendin. Wanneer het over logeren gaat is dat altijd bij mijn ouders, omdat de jongste ergens anders moeilijk slaapt. 
Wij hadden voorheen een schoonmaakster, die heeft ook al een aantal keer opgepast. En ook een medewerkster van het Kdv, welke ook schoonmaakster bij ons is geweest per toeval via een schoonmaakbedrijf, heeft ook bij ons opgepast. Ook wel eens een hele dag van 8 tot 18 oid.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Filoria ma 26 aug 2013 - 9:32

Poubelle schreef:
Filoria schreef:Wij hebben een leuke oppas die 13 was toen ze begon, nu is ze 16. Ik ken haar doordat ik op haar heb gepast vroeger :DWe brengen haar inderdaad thuis als het na elven wordt. Het voordeel van zo'n jonge oppas is dat je wat minder hoeft te betalen, dat ze vaak een vrij lege agenda heeft (ze gaat zelf nog niet uit) en dat je een aantal jaar dezelfde oppas hebt. Een oppas van 18 met veel ervaring is fijn, maar ook duurder en als ze in een andere stad gaat studeren en wonen moet je weer op zoek naar een nieuwe oppas...
Wat leuk, ik heb ook op de kinderen van mijn vroegere oppas gepast!
Als jij straks kinderen hebt moeten die kinderen weer daar op passen he? etc. etc. etc. Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Bosjesvrouw ma 26 aug 2013 - 11:55

Ik heb vroeger op kinderen gepast die aan het einde van de straat woonden. 
Ik bleef daar ook wel eens slapen zodat zij niet vroeg thuis hoefden te zijn en ik op tijd naar bed kon.
Ook wel eens door de week. Die vrouw was vaak alleen door de week omdat haar man dan in Zweden zat voor z'n werk.

En ik paste wel op kinderen waar mijn ouders de caravan gestald hebben.
En op de kinderen van mijn moeder haar collega. En op (achter) neefjes/ (achter) nichtjes.
En buurtkinderen.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  *Lieke* ma 26 aug 2013 - 19:29

Feline schreef:Misschien is er hier iemand op het forum die nog een oppasbijbaantje zoekt? Wie weet wat er allemaal in de buurt woont smile
Haha, nou ze mogen zich melden hoor! Wink 

Er is wel een meisje vlakbij op wie mijn schoonouders altijd gepast hebben, maar ik vind haarw nog zo jong (14 geloof ik). Alleen als ik jullie antwoorden zo lees, zou ik het misschien best eens kunnen opperen.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Vixen ma 26 aug 2013 - 19:45

14 zou ik zelf echt te jong vinden. Kan zij adequaat handelen als één van de kinderen in paniek wakker wordt, uit bed valt of als beide kinderen tegelijk wakker worden bijvoorbeeld?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Purpleflower ma 26 aug 2013 - 20:12

Wij hebben een stagiaire die wegging bij kdv.
Ze woon vlakbij, is 20 en heeft opleiding en één jaar stage gelopen op ons kdv.

Overdag of savonds ga ik met een gerust gevoel weg als ze oppast.
Gewoon omdat ze weet hoe te handelen als er iets gebeurd.
Bijvoorbeeld zich helemaal onder poept/spuugt, verslikt, niet wil of kan slapen.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  MissBitchy ma 26 aug 2013 - 20:48

Wij hebben 2 oppassen voor de prijs van 1! Laughing 

Ik heb een vriendin die een tweeling van 19 heeft. Eén van die meiden is onze vaste oppas, maar haar tweelingzus komt ook altijd mee.
Vind dat natuurlijk prima, maar heb wel gezegd dat ik ze niet allebei kan betalen. Maar ze vinden het zo gezellig, dus prima dan!

Misschien dat je er later wat makkelijker in wordt, maar ik moet zeggen dat ik het heel eng zou vinden om een oppas van 13 of 14 te hebben... Ik vond het bij deze meiden al spannend, terwijl ze 'al' 19 zijn, ik ze dus vrij goed ken en dus weet dat ze heel serieus enzo zijn én 1 van de 2 haar SPW (kinderopvang) diploma heeft...
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Sophiee ma 26 aug 2013 - 21:00

Wij lossen het nog steeds op met familie. Moet ook wel zeggen dat we weinig oppas vragen, een keer in de twee maanden ofzo. Meestal staan ze nog te springen om een keertje op te passen smile. Logeren doet ze vrijwel altijd bij mijn ouders. Aankomend weekend gaat ze een nachtje bij mijn schoonouders logeren.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Pineco ma 26 aug 2013 - 21:07

Vixen schreef:14 zou ik zelf echt te jong vinden. Kan zij adequaat handelen als één van de kinderen in paniek wakker wordt, uit bed valt of als beide kinderen tegelijk wakker worden bijvoorbeeld?
Ik paste zelf ook op vanaf mijn dertiende, bij ons in de straat. Mijn moeder stond op die avonden altijd stand-by voor eventuele noodgevallen. Net zoals Knillis het beschrijft eigenlijk. Ik heb haar uiteindelijk nooit hoeven bellen.

In andere gevallen zou ik het overigens ook te jong vinden.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Muppetje ma 26 aug 2013 - 21:18

Als jij bij mij oppast pas ik bij jou op Wink

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  *Lieke* ma 26 aug 2013 - 21:27

Vixen: ik vind 14 ook te jong, mijn voorkeur gaat ook uit naar in ieder geval 17 jaar. Maar als ik naar het betreffende meisje kijk: zij is stapelgek op mijn kinderen. Ze komt nog bijna wekelijks bij mijn schoonmoeder over de vloer op de dag dat zij oppast en is ook echt goed bekend met de mannetjes. Over de jongste kan ik natuurlijk nog niets zeggen, maar mijn oudste is echt gek op haar.
Ik ben het dus eigenlijk wel met je eens, maar in het geval van dit meisje zou ik het nog wel aandurven. Ik denk dat ik eerder voor haar zou kiezen, dan voor een onbekend ouder meisje. Vooral ook omdat mijn kinderen haar goed kennen.

Hahaha Muppetje, ik vind het een goeie deal! Maar dan kunnen we nooit samen uit.....
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Esmee ma 26 aug 2013 - 21:27

Hebben jullie een vaste oppas voor als jullie er even uit willen een avondje?
Ja, wij hebben een oppas van 17. (Heb ik vroeger zelf ook opgepast, dochter van goede vrienden van mijn ouders)
Waar heb je die gevonden (internet/familie/vrienden of zo)?
Via familie dus smile
En wat zijn je eisen aan een oppas qua leeftijd/geld/afstand?
Ik had niet zo heel veel eisen. Waarschijnlijk omdat ik haar goed ken. Ze woont erg dichtbij, is flexibel. Maar belangrijkste vind ik dat ik met een fijn gevoel de deur uitloop. We betalen haar €3,- per uur.

Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Snoes ma 26 aug 2013 - 22:48

Idea Idea  Ben jij het?!

Haha, ik dacht echt dat jij iemand anders was, die ook bij ons heeft meegeschreven (maar niet zo fanatiek als jij en ik kan niet op haar forumnaam komen).

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  *Lieke* ma 26 aug 2013 - 23:47

Snoes schreef:Idea Idea  Ben jij het?!

Haha, ik dacht echt dat jij iemand anders was, die ook bij ons heeft meegeschreven (maar niet zo fanatiek als jij en ik kan niet op haar forumnaam komen).
Wink
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Filoria ma 26 aug 2013 - 23:53

Ik zou ook niet elk 13-jarig meisje op laten passen, maar dit meisje wel. Ze heeft EHBO-uitleg van ons gekregen en de eerste jaren paste ze op als wij dichtbij en bereikbaar waren, bijvoorbeeld bij vrienden om de hoek. De derde of vierde keer dat ze kwam had Tomas overgegeven en toen heeft ze heel adequaat gehandeld: hem gerustgesteld, kort gedoucht, kleren in een sopje en daarna meteen mij gebeld.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas zoeken Empty Re: Oppas zoeken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum