Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Badkamer schoonmaken

+6
minoessepoes
anne87
Novalee
*Lookie*
Saga
Nyx
10 plaatsers

Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Badkamer schoonmaken

Bericht  Nyx zo 25 aug 2013 - 20:27

Toch maar weer eens een topic over het schoonmaken van de Badkamer, want ik bak er echt niets van.

Het probleem is dat ik geen kracht in mijn handen heb en dus niet kan boenen. Ik probeer het wel, maar mijn boenen is dus meer aaien en dat werkt niet. Ik heb inmiddels schoongemaakt met een veger, met een handborstel en zelfs met een tandenborstel, maar ik krijg mijn badkamer niet schoon.

Van het weekend heb ik een Duits goedje gekregen. Dat zou dé oplossing moeten zijn. Dat staat ook op de verpakking. Mijn Duits is niet geweldig, maar dit kon ik voor mezelf nog wel vertalen. Opspuiten, intrekken, afspoelen en Fertig! Dat heb ik inmiddels drie keer gedaan en de vlekken zitten nog op de vloer. Wel iets minder dan anders, maar nog steeds niet schoon.

Qua schoonmaakmiddelen heb ik trouwens ook alles al geprobeerd. Chloor, Cif Cuisine (ja, dat is officieel voor de keuken), Cif met bleek, Ajax schoonmaakmiddel, Dreft, Schoonmaakazijn. Niets werkt. Cry 

Jullie nog tips?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  Saga zo 25 aug 2013 - 21:15

Ik spuit de badkamer af en toe helemaal in met van de HG spul tegen vocht en schimmelplekken en laat dit dan de hele middag intrekken. Daarna spoel ik alles af en is het echt blinkend schoon. En zo hoef ik inderdaad niet te boenen want dan krijg ik ook al snel zere armen.

Tussendoor maak ik het wekelijks schoon met badkamerreiniger van Dettol, dat is spuiten en een paar minuutjes intrekken en daarna met een schone doek vegen.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  *Lookie* ma 26 aug 2013 - 0:33

Saga schreef:Ik spuit de badkamer af en toe helemaal in met van de HG spul tegen vocht en schimmelplekken en laat dit dan de hele middag intrekken. Daarna spoel ik alles af en is het echt blinkend schoon. En zo hoef ik inderdaad niet te boenen want dan krijg ik ook al snel zere armen.

Tussendoor maak ik het wekelijks schoon met badkamerreiniger van Dettol, dat is spuiten en een paar minuutjes intrekken en daarna met een schone doek vegen.
Dat gebruik ik ook, de Wibra heeft het ook van Dasty en die werkt ook perfect. Ik gebruik daarnaast de badkamerreiniger van de Lidl, die is ook prima.
Lijkt me wel lastig als je niet veel kracht hebt, ook met andere dingen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  Nyx ma 26 aug 2013 - 2:57

Lookie, het is ook vervelend. Maar ik heb inmiddels het meeste wel een oplossing kunnen vinden. Een pot augurken wordt bijvoorbeeld opengemaakt met behulp van een vork.  En als ik mijn cola fles niet open krijg, dan kan ik extra kracht zetten met een theedoek. En als ik het echt niet kan, dan bel ik mijn vader of klop ik aan bij de buren. laughcry 

Qua schoonmaken zoek ik altijd naar middeltjes die makkelijk zijn. Opspuiten, intrekken en afspoelen. Voor de keuken heb ik dan Cif Cuisine, wat vergelijkbaar is Dasty. De badkamer is dan ook het enige onderdeel waar ik nog niets voor heb gevonden. En ik vind het zo vies. Visite komt ook in de badkamer en kunnen wel denken dat ik een smeerpoets ben. Terwijl ik er echt wel wat tijd aan besteed.

Maar zal bij de volgende ronde boodschappen eens kijken naar HG. Goede verhalen over gehoord, maar nog nooit echt naar gekeken.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  Novalee ma 26 aug 2013 - 3:09

Wat voor vlekken zijn het dan? Want misschien gebruik je ook de verkeerde schoonmaakmiddelen?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  Nyx ma 26 aug 2013 - 4:03

Novalee schreef:Wat voor vlekken zijn het dan? Want misschien gebruik je ook de verkeerde schoonmaakmiddelen?
Het zijn kringen om het afvoerputje heen, dus ik ga er vanuit dat het zeepvlekken zijn. Het kan ook aangekoekt kalk zijn, want het water is hier heel erg hard.

De andere vlek die ik er waarschijnlijk nooit meer afkrijg is uitgebeten n.a.v. een poging met schoonmaakazijn. Maar zeker weten doe ik het gewoon niet. Het staat heel lelijk.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  anne87 ma 26 aug 2013 - 23:27

Wat ook onwijs goed helpt op tegels zijn wondersponsjes van de kruidvat! 
Ze kosten 1 euro voor 2 sponsjes het zijn witte sponsjes en je voegen en tegels worden er zonder kracht te zetten schoon van!!
Ik gebruik de wondersponsjes en gebruik Antical, de echte vind ik toch het schoonst werken, en alles gaat van de tegels en voegen af!! 
Het zijn echt wondersponsjes! haha 

succes!!!
anne87
anne87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 77
Registratiedatum : 08-08-11
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  minoessepoes di 27 aug 2013 - 0:24

Ik boen echt nooit op de badkamer?

Meestal spuit ik de douche gewoon in met badkamerreiniger, bijvoorbeeld van de Wibra of AH eigen merk, dan ga ik rustig ontbijten e.d. zodat het even in kan trekken en vervolgens ga ik zelf douchen en dan ga ik even met een schuursponsje over de tegels, gewoon heel licht, dus niet echt boenen. Dit doe ik wekelijks en ik heb nooit last van kalk of zeep plekken eigenlijk.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  Esmee di 27 aug 2013 - 0:38

Ik hoef ook nooit echt te boenen, eigenlijk. Heb je door al die verschillende producten niet de tegels e.d. aangetast? Want kan me voorstellen dat je die vlekken er nniet gauw uitkrijgt.

Ik gebruik vaak voor de afvoerputjes de 'wondersponzen' van de action. Zijn lichtgrijs, 5 in een pakje. Daar hoef je geen druk voor te zetten, krijg je alles mee weg. Zonder schoonmaakmiddel.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  Nyx di 27 aug 2013 - 7:30

Mijn vader is vandaag langs geweest voor wat klusjes en zo kwam hij ook in de badkamer. Gelukkig vielen volgens hem de vlekken mee, maar het bleek wel kalk te zijn. Hij komt binnenkort een middel langsbrengen wat hij zelf ook gebruikt in de douches op het voetbalveld. Een industrieel goedje ofzo. Eerst dat eens uitproberen en dan jullie tips uitproberen als het niet blinkend schoon wordt. smile
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  Printje di 27 aug 2013 - 7:43

Ik spuit ook alles in, laat het inwerken en spoel het af. Ik ben zeer lui haha doe het liefste zo makkelijk mogelijk. Ik gebruik wel Dettol omdat dat voor mijn gevoel beter werkt..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  Paper Crown di 27 aug 2013 - 7:48

Gebruik eens azijn. Gewoon een nachtje laten trekken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  Nyx di 27 aug 2013 - 8:00

Paper Crown schreef:Gebruik eens azijn. Gewoon een nachtje laten trekken.
Gewone azijn of schoonmaakazijn? Want het laatste heb ik eens gedaan. En inderdaad nachtje laten trekken. En daar heb ik een witte vlek van overgehouden.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  Manderijn di 27 aug 2013 - 8:01

Ik boen nooit eigenlijk.
IK gebruik altijd Antikal, alles inspuiten, even in laten trekken, afspoelen, en dan met de wisser er over heen. Klaar is klara.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer schoonmaken Empty Re: Badkamer schoonmaken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum