Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

+26
Jezzie
PiP
Snoes
Suus
Laced
Aardbei
Tummy
Limburg85
Jasmine
vlinder-19
Star007
Susan
_Lana_
koNijntje
Balloon
Ella
Steep
Printje
Aimee
Robin_
meisjesmama
Vixen
Parel
maiadebij
Paper Crown
Pien
30 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Pien zo 25 aug 2013 - 8:09

Ja ja, ben ik weer met een vraagje! Sinds afgelopen woensdag heb ik behoorlijk last van voorweeen,
donderdag na een pittig dagje toch de vk maar gebeld omdat ik het advies gekregen had laagdrempelig te bellen ivm een dwarsliggertje. 's avonds rond half 7 was de vk er en heeft ze onderzoeken gedaan, ze gaf aan dat mijn baarmoederhals aan het verweken is en er een kleine vingertop ontsluiting was. Naar haar idee was het begonnen maar kon het allemaal nog wel even duren. Ik kreeg de tip 2 paracematollen in te nemen en een goede nachtrust te pakken aangezien ik woe.dag of do.dag bijna niet geslapen had.

Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en heb ik nog steeds last van voorweeen, over het algemeen word het 's avonds erger en zwakt het gedurende de nacht af. Als ik douche verdwijnt het niet en word het de ene keer erger, de andere keer blijft het hetzelfde.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en dergelijke? Hoe lang duurde het bij jullie?
Door het hele gedoe met het dwarsliggen steeds en de ervaring van het overtijd lopen bij E ben ik gewoon erg onrustig en onzeker. Dat word er nu ook niet echt beter op....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Paper Crown zo 25 aug 2013 - 8:13

Snap ik, maar probeer je te ontspannen. Hij komt als hij wil. Echte weeen zal je herkennen en je bent 38 weken zwanger de kans bestaat dat je nog wel even zwanger bent. Krijg je een keizersnee?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  maiadebij zo 25 aug 2013 - 8:15

Lastig he? Ik dacht ook voor weeën te hebben,  begon om 6:00 in de ochtend. 13:30 kwam de vk en bleek ik al 5cm te hebben. 14:30 brak ze mijn vliezen en 14:45 is hij geboren. 

Spannend hoor, kan je de vk niet vragen om nog even langs te komen?


Edit: ik herkende ze dus niet als echte weeën, ook al was het de derde.  Ze namen ook niet toe in frequentie of kracht.


Laatst aangepast door maiadebij op zo 25 aug 2013 - 8:17; in totaal 1 keer bewerkt

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Parel zo 25 aug 2013 - 8:16

Bij mij duurde het een week of 3.
De verloskundige is ook 2x geweest, en ik ben 3x gestript.
Uiteindelijk kwam ze met 40+2 weken, en het begon allemaal al rond de 37 weken.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Vixen zo 25 aug 2013 - 8:16

De eerste keer begon het voorwerk al met 36 weken, met 40 weken precies bevallen. Heeft wel al voor ontsluiting gezorgd waarschijnlijk, ik had direct al 4cm ontsluiting. Bij de tweede begon het rond 38 weken, met 39 weken precies bevallen. Dat gerommel heeft niets gedaan, ik had nog geen ontsluiting toen de bevalling begon.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  meisjesmama zo 25 aug 2013 - 8:16

Vaak heb je bij een 2de zwangerschap meer last van voorweeen enz.
Ik heb met de 2de ook overgelopen is geen pretje maar je kan er niets aan doen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Pien zo 25 aug 2013 - 8:19

Morgen krijg ik weer een echo om te kijken hoe hij ligt. Donderdag dacht de vk dat hij goed lag maar ik twijfel nu. Voel weer een erge druk op mijn linkerheup en daar lag hij steeds heerlijk met zijn koppie.

Zolang er een kans is dat hij toch terug draaid, word er geen keizersnede gepland. Dan hopen we toch een natuurlijke bevalling te kunnen doen. Eigenlijk word het pas besloten als mijn vliezen daadwerkelijk gebroken zijn... Ook die onzekerheid maakt me gek.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Robin_ zo 25 aug 2013 - 8:20

.


Laatst aangepast door Robin_ op zo 1 sep 2013 - 2:43; in totaal 1 keer bewerkt
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Pien zo 25 aug 2013 - 8:30

Robin_ schreef:Verder ben ik het eens met PC. Er is geen pijl op te trekken, het gaat bij iedereen anders. Dat dit bij mij zo ging, zegt niks over of het bij jou ook zo gaat. Sorry.. het is gewoon een kwestie van afwachten. Wel heel moeilijk, ik weet het.


Dat snap ik zelf ook maar verhalen van andere lezen kan soms wel afleiding geven en daarbij wordt er hier toch wel vaker om ervaringen van andere gevraagd?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Aimee zo 25 aug 2013 - 8:33

Ik had ook wel wat last van voorwerk, maar mijn bevalling begon voor mijn gevoel toch heel onverwacht toen plots mijn vliezen braken.

Hoop voor je dat het gewoon gauw begint allemaal en dat je in ieder geval dit keer niet overtijd hoeft te lopen! hug 
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Robin_ zo 25 aug 2013 - 8:35

Ja, is ook prima dat je het hier vraagt! Bedoel er ook niks verkeerds mee. Alleen dat het bij iedereen anders gaat en dat het daarom een kwestie is van afwachten. Waarschijnlijk kun je pas achteraf zeggen of dit al echte weeën waren of toch nog voorweeën. Succes in ieder geval!
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Steep zo 25 aug 2013 - 8:40

Ik denk dat de situatie/ervaring van Pien ook heeul anders is dan de doorsnee ervaring die wij hebben.
Ik kan alleen maar hopen dat het deze keer wel vlot, iets anders had ik graag voor je gedaan maar kan ik niet.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Printje zo 25 aug 2013 - 8:40

Ik herkende de weeën ook niet meteen bij de tweede, het was ook nog eens s'nachts en ik wilde haar niet zomaar uit bed gaan bellen voor misschien wel helemaal niets. Kan best hun werk zijn maar ik wilde niet zomaar gaan bellen. Achteraf gezien hebben we op tijd gebeld want ik had al 4-5 cm toen ze kwam geloof ik. En daarna ging het snel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Parel zo 25 aug 2013 - 8:53

Weet je, ik snap dat je gek van onzekerheid wordt, ook mede dankzij je hormonen, je verleden en dat het 'niet niks' is, bevallen. Maar hij moet er toch uit, hoe dan ook, dus probeer erin te berusten. Niks is zeker, zeker niet met een bevalling. Sterkte nog even!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Ella zo 25 aug 2013 - 8:55

Ik had de 2 weken voor de bevalling op momenten last van voorweeen. De dag voor de bevalling en de nacht helemaal nergens last van. Aan mijn verhaal heb je dus niets.

Sterkte!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Balloon zo 25 aug 2013 - 9:24

Ik had bij mijn laatste zwangerschap ook rond de 38 weken voorweeen die echt pijn deden. Maar ons kleine meisje kwam mooi met 41 weken en nog ingeleid ook....
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Pien zo 25 aug 2013 - 10:27

Sinds een half uurtje word het nu echt pittiger.... Ze houden langer aan en ze doen nu echt pijn!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  koNijntje zo 25 aug 2013 - 10:28

Ik zou bellen, vooral vanwege de ligging van je zoontje!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Steep zo 25 aug 2013 - 10:29

koNijntje schreef:Ik zou bellen, zeker ivm de ligging van je zoontje!
Dit!! En dat het nu maar mag doorzetten!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  _Lana_ zo 25 aug 2013 - 10:48

Wat spannend Pien, hopelijk zet het door. Heel veel succes!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Susan zo 25 aug 2013 - 10:55

Ik hoop dat het doorzet, Pien, en dat je lekker gaat bevallen met 39 weken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Star007 zo 25 aug 2013 - 10:59

Spannend! Hopelijk lees ik hier morgenvroeg leuk nieuws Wink
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  vlinder-19 zo 25 aug 2013 - 13:37

Succes Pien!
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Jasmine zo 25 aug 2013 - 15:30

Spannend Pien! Hopelijk heeft het nu echt doorgezet en is de kleine man in aantocht.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Limburg85 zo 25 aug 2013 - 16:11

Spannend! Heeft het idd doorgezet?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt..... Empty Re: Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum