Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hard vallen op je knie

+11
Auxo
sonly
Isabel_
Lady4
Middleme
Pitufo
Kruidkoek
Joan
_Poppy_
Minx
Atelier Madame
15 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Hard vallen op je knie

Bericht  Auxo vr 23 aug 2013 - 10:08

Ben vanavond flink hard gevallen, meteen gekoeld (wilde niet maar 'moest'), dacht dat wel mee zou vallen maar ga echt kapot van de pijn nu, en hij is flink dik. Heb een pijnstiller genomen net (beetje jammer dat ik er serieus nog maar een had..) en ga nu naar bed. Wil er geen HAP voor bellen oid, maar ben benieuwd of je door een val serieuze schade aan kan richten aan je knie?

Even een fotootje, jullie zien wel welke knie het is denk ik

Hard vallen op je knie  Null_zps46045ca8


Laatst aangepast door Auxo op vr 23 aug 2013 - 10:27; in totaal 1 keer bewerkt
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Atelier Madame vr 23 aug 2013 - 10:12

Als je echt raar bent gevallen kun je idd wel iets breken of kneuzen. Breken bij het tibia plateau of een kruisband scheuren, of dus je gehele gewicht kneuzen. Allemaal heel pijnlijk. Mijn advies goed blijven koelen en proberen soepel te houden. Moren goed aan de paracetamol. Mocht het echt flink gaan zwellen kun je altijd even overleggen met de hap.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Auxo vr 23 aug 2013 - 10:15

Ja toch nog blijven koelen? Dacht dat dat misschien na een tijdje geen zin meer had. Morgenvroeg inderdaad ook eerst paracetamol (laten) halen. Probeer nu ook nog te bewegen en wat te lopen, maar echt, zoveel pijn heb ik lang niet gehad. Moet weekend ook werken (lopend beroep, hele dag aan de wandel) dus moet morgenochtend even kijken wat ik daarmee doe.

En het ging echt hard, zusje dacht dat de wandelwagens omviel..
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Atelier Madame vr 23 aug 2013 - 10:17

Nee niet de hele nscht koelen hoor :p. Bij ons (afdeling orthopedie) koelen de mensen meestal 3x daags een uur om de zwelling te voorkomen na een knieoperatie. 
En goed je been omhoog houden!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Auxo vr 23 aug 2013 - 10:22

Nee dat snap ik Wink Nu ff uurtje koelen (met bevroren bonen in een dikke waahand, bij gebrek aan een koelelement..) en dan proberen te slapen. Bedankt voor je tips.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Auxo vr 23 aug 2013 - 10:33

Oh pff ik heb zitten googlen en een tibiaplateau fractuur lijkt me toch helemaal niks.. pale
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Atelier Madame vr 23 aug 2013 - 10:37

Nee dat is echt Nasr hoor als je dat hebt! Maar z snel komt at niet voor hoor. Goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd de hap bellen!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Auxo vr 23 aug 2013 - 10:47

Ik moet daar eigenlijk ook niet meteen aan denken. Misschien is het 'maar' gekneusd.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Minx vr 23 aug 2013 - 11:01

Kijk het ff aan, een knie word vrij snel dik als je er op valt. Er kan inderdaad van alles kapot zijn, maar ja dat is ook zo als je je teen stoot of op je bil valt. Koelen werkt ook pijnstillend en kan dus Wel fijn zijn. Fijn is anders, maar kijk het gewoon even aan. Op het moment dat een knie zo dik is is het ook moeilijk om een goede diagnose te stellen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  _Poppy_ vr 23 aug 2013 - 11:08

Ik ben een week geleden met 30 km per uur op mn knie terecht gekomen en ik heb slechts  8 hechtingen in mn knie nu :P Rontgenfoto was niet nodig, mijn knieschijf lag bloot.

Het is echt kut! Hopelijk valt het mee bij je.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Auxo vr 23 aug 2013 - 11:13

Zag inderdaad in een ander topic dat jij ook flink gevallen was, beterschap! Hoe gaar het nu met jouw knie? 

Begint wat uit te stralen naar mijn onderbeen nu. Hopelijk kan ik zo wat slapen, maar tot nu toe kan ik mijn draai nog niet echt vinden.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Joan vr 23 aug 2013 - 11:20

Ja, je lichaam krijgt echt een opdonder. Ik ben een aantal maanden geleden van de trap gevallen. Ooh man, dik en blauwe bil, niet normaal! Ook pijnlijk en stijf. Ik hoop dat je een beetje kunt slapen en dat het geen fractuur is maar gewoon beurs. Beterschap!
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Kruidkoek vr 23 aug 2013 - 11:21

Ik had in 1 val allebei mijn kruisbanden en meniscus gescheurd en knieschijf gebroken plus verschoven. Dus ik weet hoe pijn in je knie voelt smile 
Kun je er geen verbandje om doen? Dan heb je daar voor de nacht misschien wat steun aan en ook tegen verdere zwelling.
En als het nu echt ontzettend zeer blijft doen, dan wel even de HAP bellen hoor!

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  _Poppy_ vr 23 aug 2013 - 11:32

Auxo schreef:Zag inderdaad in een ander topic dat jij ook flink gevallen was, beterschap! Hoe gaar het nu met jouw knie? 

Begint wat uit te stralen naar mijn onderbeen nu. Hopelijk kan ik zo wat slapen, maar tot nu toe kan ik mijn draai nog niet echt vinden.
Mijn knie is nog gaan ontsteken, dus ik heb een antibioticakuur gekregen en moet nog minstens een week rust houden. Ben echt hartstikke mank en mag hem niet buigen ook!

Ik heb de eerste 2 dagen na de val ook echt overal pijn gehad. Nu is het gevoelig en heb ik het idee dat mn knieschijf heel instabiel is, maar dat zou dus niet zo moeten zijn.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Auxo vr 23 aug 2013 - 14:11

Ik bel in de ochtend sowieso even op, nu niet want kan zelf toch niet weg. Moest net plassen en kan er gewoon vrijwel niet meer op staan. Even proberen te lopen maar weinig tot geen verbetering. Lig nu weer met mijn been omhoog en ijs op mijn knie, klaarwakker natuurlijk. Cry
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Pitufo vr 23 aug 2013 - 19:23

Bah klinkt naar Auxo. Ben je uiteindelijk nog in slaap gevallen? En hoe is het nu met je knie? Ik zou inderdaad sowieso iemand pijnstillers laten halen en misschien zelfs toch even  naar de HAP gaan, afhankelijk van hoe het nu met je knie is.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Auxo vr 23 aug 2013 - 19:47

Ik heb volgens mij licht geslapen, maar ook maar hooguit 1,5 uur. Had mijn vader geappt of hij me wilde bellen als hij wakker was ivm eventueel meerijden, dus half 8 ging de telefoon. Kan om half 10 terecht. Ik zeg niet dat er perse iets mis is, maar ik vertrouw het niet. Toen ik uitlegde aan de telefoon wat er was maakte ze ook zonder aarzelen meteen een afspraak.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Middleme vr 23 aug 2013 - 19:53

Klinkt ook niet echt goed, sterkte en succes bij de HAP zo!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Lady4 vr 23 aug 2013 - 20:36

In je knie breekt gelukkig niet zo snel wat. Koelen is inderdaad een goed ding om te doen en je zou een drukverband kunnen aanleggen. Been hoog houden zodat de zwelling eruit kant en belasten op geleide van de pijnklachten.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Auxo vr 23 aug 2013 - 21:31

Ze denkt inderdaad dat het niet kapot is, aangezien ik er op kan steunen, al is het minimaal. Ze zei ook dat onderzoek aan een knie waar je een dag ervoor op gevallen bent niet heel betrouwbaar was ivm de zwelling. Heb nu de diagnose flinke kneuzing, minimaal
2 dagen met mijn been omhoog, af en toe koelen en pijnstillers nemen. Is het maandag of dinsdag nog hetzelfde dan moet ik de huisarts bellen om opnieuw te laten kijken. 

Had een HA in opleiding en de 'gewone' huisarts wilde voor de zekerheid toch ook even kijken. Dus er is iig goed naar gekeken. Nu maar bij mijn ouders wat films uitzoeken en me op de bank installeren voor 2 dagen..
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Isabel_ vr 23 aug 2013 - 22:18

Een val op je knie kan inderdaad veel pijn doen. Ik ben anderhalf jaar geleden op mijn knie gevallen en er kon toen op de HAP ook niet direct gezien worden wat er mis was i.v.m. de zwelling. Ik ben naar huis gestuurd met een drukverband en een afspraak voor een aantal dagen later. Daar zagen ze dat mijn knieschijf uit de kom was. Toen nog een tijd met een brace gelopen en fysiotherapie. Tijdens dat traject scheurde mijn knieband in (tijdens het omdraaien in bed confused ) en kreeg ik weer een andere brace. Ik heb ruim een jaar fysiotherapie gehad maar mijn knie blijft een plek wat snel pijn doet en overbelast raakt helaas. 

Fijn dat er goed naar je knie gekeken is en ik zou inderdaad op tijd aan de bel trekken voor een nieuwe afspraak als het maandag of dinsdag nog niet veel beter is. Sterkte!

Isabel_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  sonly vr 23 aug 2013 - 23:47

Oeh pijnlijk! Ik heb het een keer gehad toen ik op het ijs gevallen was, bleek uiteindelijk (daardoor) een slijmbeursontsteking te zijn. Dat was na een week grotendeels over gelukkig, maar m'n knie was echt HUGE. Bijna anderhalf keer zo dik, kon geen eens een normale broek aan. (dus maar een legging aangedaan).

Beterschap in ieder geval!!
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Auxo za 24 aug 2013 - 6:08

Klinkt ook erg pijnlijk sonly en Isabel! 

Heb vanmiddag wat bijgeslapen. Verder verveel ik me nu al. Luieren vind ik leuk, maar niet als het verplicht is Rolling Eyes
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Burn za 24 aug 2013 - 8:59

Auxo schreef:Verder verveel ik me nu al. Luieren vind ik leuk, maar niet als het verplicht is Rolling Eyes
Heel herkenbaar! Bah!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  _Poppy_ za 24 aug 2013 - 9:04

Burn schreef:
Auxo schreef:Verder verveel ik me nu al. Luieren vind ik leuk, maar niet als het verplicht is Rolling Eyes
Heel herkenbaar! Bah!
Hier ook al....
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hard vallen op je knie  Empty Re: Hard vallen op je knie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum