Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

+32
xxDila
Primrose
Zora
TukTuk
Bruintje Beer
Lejow
Muppetje
M_as
Kqip
Didi
BJA
Enelya
VeryCherry
Dennenappel
Chocoholic
Atelier Madame
Pomodori
Lotus
Lady4
Parisienne
Tania
Hoochie
Pien
Zonnetje
Toet
ExpressoB
TwistedAngel
Sarah1985
InweCulnamo
girli
aniet
sonly
36 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 9:33

Feest of een pijnlijke portemonnee? Very Happy

Mogen jullie ontvangen of betalen? Wink Als 't goed is... *Fingers crossed* krijgen we 3000,- terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 9:34

Ook wij krijgen terug, zo rond de 2500 euro. Correctie , ik hoor net van mijn vriend dat het 2800 euro moet zijn, ook geen probleem Wink


Laatst aangepast door Mama_van2 op do 3 maa 2011 - 9:40; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  sonly do 3 maa 2011 - 9:38

Als het goed is krijg ik 409 weer! Very Happy Had op niks gerekend dus zeker wel fijn! Maar, ik moet waarschijnlijk een aantal maanden huurtoeslag terugbetalen aangezien de belastingdienst een 5 voor een 2 aanzag.. heb dus vanaf februari ipv mei huurtoeslag gehad terwijl ik er toen nog geen recht op had. En dat komt aardig in de buurt van die 409 euro.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 9:40

Tot mijn grote verbazing kwam ik bij 'proefberekening' (ben mijn DigiD kwijt) uit op iets meer als 2100 euro ontvangen.
Vorig jaar moest ik nog 600 euro betalen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 9:42

Ik mag eerst 500 euro gaan terugbetalen voor 18 maart, dus ik mag hopen dat ik ze voor 1 april ook nog even goed een poot kan uitdraaien. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  aniet do 3 maa 2011 - 9:43

Ik mag eerst nog 121 euro terugbetalen en dan kijken we wel of het nog lukt iets terug te krijgen..
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  girli do 3 maa 2011 - 9:47

Als het goed is, krijg ik rond de 500 euro terug.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  InweCulnamo do 3 maa 2011 - 9:50

ik moet rond de 800 betalen

Bah!
InweCulnamo
InweCulnamo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 234
Punten : 315
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 9:51

Ik moet het nog invullen, krijg er binnenkort hulp bij haha.
Waar hangt het eigenlijk vanaf of je geld terug krijgt of moet betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Sarah1985 do 3 maa 2011 - 9:52

wij moeten zn 3000 betalen. MAarja is bij ons ook anders vanwege eigen bedrijf
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  TwistedAngel do 3 maa 2011 - 10:08

AGGGGHHH ik moet er nog aanbeginnen... snap er niets van !

Mijn pa en ma maar even lief aan kijken of hun belastingmannetje ook wil helpen
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 10:16

Ik heb gisteren belastingaangifte gedaan, en als alles klopt, krijg ik 900 euro terug! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  ExpressoB do 3 maa 2011 - 10:19

ik moet iemand of mijn broer vragen het te doen....heb echt veel Jaaropgaves! pfff maakt dat het ingewikkelder???
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Toet do 3 maa 2011 - 10:21

Als het goed is.. krijg ik 1400 terug!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Zonnetje do 3 maa 2011 - 10:26

Ik moet 200 euro betalen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  sonly do 3 maa 2011 - 10:33

ExpressoB schreef:ik moet iemand of mijn broer vragen het te doen....heb echt veel Jaaropgaves! pfff maakt dat het ingewikkelder???

Nou, als je na 1 maart je opgave invult, heb je een kans dat al die gegevens er automatisch al ingezet zijn door de belasting (omdat de bedrijven het ook door moeten geven) en dan hoef je dat alleen maar even te controleren of de bedragen kloppen.
Dus dan is het niet heel ingewikkeld als je verder niet veel aftrekposten hebt. Zoiezo staat alles wel uitgelegd onder help-knopjes enzo, maar dan moet je dus wel het geduld hebben om dat eventueel te lezen.
En je kan ook de belastingtelefoon bellen als je er niet uitkomt als je het toch zelf wilt doen.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 10:36

Ik krijg €24 en dat mogen ze houden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  InweCulnamo do 3 maa 2011 - 11:06

Marin schreef:Ik moet het nog invullen, krijg er binnenkort hulp bij haha.
Waar hangt het eigenlijk vanaf of je geld terug krijgt of moet betalen.

eigenlijk weet ik dit niet eens. Weet wel dat als je bv veel spaargeld hebt, dat je hier best veel belasting over moet betalen..mijn geval
baal er best van..
InweCulnamo
InweCulnamo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 234
Punten : 315
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Pien do 3 maa 2011 - 11:09

volgens mij hangt het af van hoeveel loonheffing je betaald hebt over je verdiende loon....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Hoochie do 3 maa 2011 - 11:18

Ik moet 6 euro betalen. Nou daar word ik ook niet armer van, paar jaar geleden kreeg ik tenminste nog tussen de 400 en 500 euro omdat ik nog veel ziektekosten af mocht trekken Evil or Very Mad
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Tania do 3 maa 2011 - 11:19

Wij krijgen iets van 2600 euro terug.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 11:20

Wat een bedragen zie ik hier voorbij komen! Is het nou ook zo dat je met een koopwoning meer terug kunt krijgen (of juist moet betalen)? Los van de hypotheekrenteaftrek (die we al maandelijks krijgen)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Parisienne do 3 maa 2011 - 11:23

Heb ik even een vraagje:

Mijn vriend heeft sinds oktober een vast contract, daarvoor op 0-uren basis gewerkt (overigens wel fulltime voor het grootste gedeelte). Nu gaan we voor het eerst belastingaangifte doen. Nu is mijn vraag waarom je iemand als toeslagpartner zou opgeven? Wij zijn niet getrouwd, geen geregistreerd partnerschap, etc. We wonen wel samen (in een huurhuis). Geen huurtoeslag, wel kinderbijslag. Zou hij mij als toeslagpartner op moeten/kunnen geven? Ik ben overigens nog aan het studeren, heb geen studiefinanciering meer maar leen nog wel een heel klein bedrag per maand van de IBG (om mijn studie te kunnen betalen). Verder geen inkomsten gehad in 2010, op kindgebonden budget na (bedrag per maand van de belastingdienst omdat ik geen officiële inkomsten heb). Maar dit zijn natuurlijk geen echte inkomsten maar een soort tegemoetkoming.

Voor ons is het helemaal nieuw en hoop dat jullie mij iets duidelijkheid kunnen geven.



Laatst aangepast door Parisienne op do 3 maa 2011 - 11:24; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Tania do 3 maa 2011 - 11:24

Maple schreef:Wat een bedragen zie ik hier voorbij komen! Is het nou ook zo dat je met een koopwoning meer terug kunt krijgen (of juist moet betalen)? Los van de hypotheekrenteaftrek (die we al maandelijks krijgen)?

Volgens mij alleen de hypotheekrenteaftrek. Bij ons in ieder geval wel. Als je net een huis gekocht hebt, kun je wel nog wat andere dingen aftrekken (van de kosten koper).
Wij krijgen iedere maand te weinig hypotheekrenteaftrek terug daarom krijgen we met de aangifte ook nog geld. Bovendien krijgen we combinatiekorting omdat we een kind hebben en allebei werken. Dat is bij ons ook iets van rond de 1000 euro.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 11:27

@Maple: Op papier is mijn inkomen heel laag, zodat mijn inkomen hier thuis niet 'meetelt' en mijn moeder mij onderhoudt.. Omdat ze alleenstaande moeder is, met een kind onder de 23 of 27... Weet niet meer precies, dat thuis woont, krijgt zij meer terug. Verder weet ik niet waarom 'ons' bedrag zo hoog is :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum