Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat valt af?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Kat valt af? Empty Kat valt af?

Bericht  Maple za 17 aug 2013 - 10:52

Of althans, dat denk ik. Ik vind het namelijk moeilijk voor me te halen hoe ze een jaartje terug was. Maar als ze nu ligt, opgerold, en ik aai haar over de rug, dan voel ik haar wervels. Staat ze gewoon rechtop en ik aai haar dan, dan voel ik ze niet tot nauwelijks, en sowieso niet het knokige wat ik voel als ze ligt. Verder heeft ze wel een hangbuik, overgehouden aan de sterilisatie. Daardoor vind ik het lastig inschatten.
Volgens mijn vriend eet ze minder (maar ze eet wel), maar daar heb ik geen zicht op omdat ik hele dagen werk en we natuurlijk twee katten hebben en de ander natuurlijk ook eet. Mijn vriend zit hele dagen thuis dus die kan dat wat beter in de gaten houden.
Drinken doet ze wel goed, ze geeft heel zelden over (meestal na het eten van natvoer) en ik heb nog geen wormen in haar ontlasting gevonden.
Ze is rustig, maar wel erg alert. Als er een vogel op het balkon zit, is ze er als de kippen bij. Sowieso vinden we haar een stuk rustiger geworden na het verlijden van haar broer en de komst van de jongste kat, het minder eten is ook sinds die tijd begonnen.

Ik merk eigenlijk dat ik vooral geschrokken ben nu ik steeds haar wervels voel als ze ligt, want als ik dit plaatje kijk, dan zou je haar qua bovenaanzicht tussen 2 en 3 kunnen zetten, alleen oogt 2 toch echt wel dunner dan zij, en qua zijaanzicht op 4.

Eigenlijk moet ik gewoon naar de dierenarts, maar heeft iemand misschien ervaringen? Zou ze gewoon zijn gaan afvallen of is er iets anders? Ik merk verder niks aan haar dat ze niet lekker in haar vel zit.

Kunnen jullie de ruggegraat van je kat ook zo voelen als ze opgerold liggen? Van de jongste voel ik die niet, maar die krijgt ook een flink stevige bouw en springt ook meteen op zodra ik haar over haar rug wil aaien laughcry 
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat valt af? Empty Re: Kat valt af?

Bericht  Maple za 17 aug 2013 - 11:00

As we speak ligt ze nu trouwens zo naast me, dan vind ik het allemaal reuze meevallen en d'r zelfs vol in d'r vel zitten.

Kat valt af? Acc81b6481708089f3046ac80689d8bd_zpsf8c3f9d3

Lastig, dit smile
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat valt af? Empty Re: Kat valt af?

Bericht  Joan za 17 aug 2013 - 11:10

Ik ben vorige week voor de jaarlijkse controle geweest. De laatste keer was onze kat 5,25 (!) kilo, dus echt te zwaar. We zijn toen verhuisd naar een grotere woning met trap dus ze heeft hierdoor veel meer gaan bewegen. Afgelopen woensdag woog ze 4,6 dus er is flink wat afgegaan! Onze kat is alleen, we hebben het geprobeerd met een andere kat erbij maar ze kreeg hierdoor erg veel stress. Als ze daardoor minder gaan eten, wat in onze kat haar geval wel zo was, dan kunnen ze daardoor wel flink afvallen. Hou er wel rekening mee dat hun vacht in de zomer ook een stuk dunner is en dat ze door stress ook meer haar kunnen verliezen dan normaal. Ik zou het even in de gaten houden en misschien kun je haar eventueel wegen? Ik zet onze kat regelmatig op de weegschaal.

Onze kat mocht trouwens nog wel iets kwijt. De dierenarts gaf aan dat je de ribben wel mocht voelen.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat valt af? Empty Re: Kat valt af?

Bericht  Maple za 17 aug 2013 - 11:14

De laatste keer dat ze gewogen is is echt al jaaaren terug en toen was ze ruim 5,5 kilo, daarna is ze zelfs nog wat meer aangekomen. Het kan dus geen kwaad dat er iets af gaat. Het is ook echt sinds ze aan de rui is dat haar ruggegraat zo dunnetjes voelt. Ik kan me niet heugen dat ik dit in voorgaande jaren ook kon voelen. Met verharen hou ik idd ook rekening, ze verliest ontzettend veel haar.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat valt af? Empty Re: Kat valt af?

Bericht  Joan za 17 aug 2013 - 11:20

Ze ziet er uit als een gezonde kat voor zover ik dat kan beoordelen via een foto Very Happy Ik vond het ook best wel wennen toen onze kat afviel. Ik was heel erg gewend aan haar dikke postuur. Anders kun je voor de zekerheid langsgaan bij de dierenarts. Persoonlijk vind ik een jaarlijkse controle wel fijn smile.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat valt af? Empty Re: Kat valt af?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum