Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

+32
Aagje!
Sam
Joli86
flower
Twellie
Rituals_
Razz
blondje1313
Lady4
xxjojootjexx
Destino
Parel
Sophiee
Lejow
Zonnetje
Sterre
Tania
Reeza
rianne287
Paper Crown
Linda
GreenGrass
Nyx
Artemis
Coco
rapa nui
PiP
Maple
Shisha
Luce
Flower_L
Vixen
36 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Parel zo 18 aug 2013 - 10:13

Wij konden 278.000 lenen en hebben een hypotheek van 219.400.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Destino zo 18 aug 2013 - 23:02

-=


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 5:45; in totaal 2 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  xxjojootjexx zo 18 aug 2013 - 23:04

6 jaar geleden gekocht, dat was toen 95%. Inmiddels is het door inkomensstijging en schuldenverlaging zo'n 65%.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Lady4 zo 18 aug 2013 - 23:14

Ik zit 20.000 onder wat ik max in mijn eentje aan hypotheek kon krijgen. Nu we samen zijn zitten we hiermee denk ik wel zo'n 125.000 onder wat we samen kunnen krijgen aan hypotheek.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  blondje1313 ma 19 aug 2013 - 6:21

110 procent ongeveer. Maar die 10 procent hielden we over van het bouwdepot en hebben we afgelost.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Razz ma 19 aug 2013 - 22:01

Geen idee eigenlijk. Wel heeft mijn vriend het toen der tijd in z'n eentje gekocht.Voor bijna het maximale wat hij kon lenen toen. Mijn salaris is nu dus over en dus geen idee op hoeveel procent we dan komen..

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Rituals_ ma 19 aug 2013 - 22:12

Wij hebben een hypotheek van 85 000 minder als dat we nu zouden kunnen lenen. Tenminste als ik snel dat programma invul bij de ing weet niet of daar nog verschil in is.


uitrekenen vind ik lastig.
hoe reken je dat eigenlijk uit? Embarassed (voel me heel dom nu)


Laatst aangepast door Rituals_ op di 20 aug 2013 - 6:39; in totaal 1 keer bewerkt
Rituals_
Rituals_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 113
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Twellie di 20 aug 2013 - 0:41

Ongeveer 50% zonder alles precies nagerekend te hebben.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  flower di 20 aug 2013 - 4:09

IK verbaas me dat sommige 50% van het kunnen hebben geleend..
Wij kunnen 271.000 lenen, maar de huize zijn hier al snel 210.000 dan komt de kosten koper er nog bij.
Misschien tijd om te verhuizen;)
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Joli86 di 20 aug 2013 - 7:56

Lejow schreef:Ik heb eerlijk gezegd echt géén idee..
Ik ook niet. Wij zijn met een brochure van ons huis naar de bank gegaan. Kunnen we dit voor dit bedrag kopen? Wat zijn dan onze maandlasten?
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 7:58

Op dit moment is dat zo'n 50%, misschien iets minder.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Razz di 20 aug 2013 - 7:59

flower schreef:IK verbaas me dat sommige 50% van het kunnen hebben geleend..
Wij kunnen 271.000 lenen, maar de huize zijn hier al snel 210.000 dan komt de kosten koper er nog bij.
Misschien tijd om te verhuizen;)
Of ze hebben idd een goedkope woning of ze verdienen heel veel. Hier zijn de goedkopere huizen ook nog steeds net boven de 2 ton. En 4 ton kunnen wij toch echt niet samen lenen.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 7:59

flower schreef:IK verbaas me dat sommige 50% van het kunnen hebben geleend..
Wij kunnen 271.000 lenen, maar de huize zijn hier al snel 210.000 dan komt de kosten koper er nog bij.
Misschien tijd om te verhuizen;)
Dat ligt natuurlijk ook aan de salarissen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Aagje! di 20 aug 2013 - 8:00

Ik heb ook echt geen flauw idee!

Ik weet wel dat we met de huidige hypotheek regels, en mijn nieuwe salaris dit niet meer hadden kunnen kopen. We kunnen het daar in tegen wel betalen. dus ben heel blij dat we het toen gedaan hebben smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Aziraphale di 20 aug 2013 - 8:10

Op dit moment is onze hypotheek 45% van wat wij kunnen lenen. Mijn man heeft dit huis 14 jaar geleden gekocht voor een leuke prijs op één loon. Inmiddels wat verbouwd en de hypotheek is hierdoor ietsje hoger geworden.
Voorlopig gaan we nog lang niet verhuizen, wonen hier veel te fijn voor weinig. Alhoewel we soms rond kijken, zouden wel een oud huis willen opknappen mettertijd.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 8:18

Aan de ene kant zouden wij ook wel meer ruimte willen. Maar wonen nu erg leuk in een super omgeving. Voor ons is denk ik in de toekomst vrije tijd belangrijker. Ieder dag ofzo minder werken, meer tijd samen. Geniet je meer van denk ik.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Aziraphale di 20 aug 2013 - 8:28

Sam schreef:Aan de ene kant zouden wij ook wel meer ruimte willen. Maar wonen nu erg leuk in een super omgeving. Voor ons is denk ik in de toekomst vrije tijd belangrijker. Ieder dag ofzo minder werken, meer tijd samen. Geniet je meer van denk ik.
Wij werken ook bewust minder, beiden niet fulltime. Bevalt heel goed!
Uiteindelijk zouden we wel meer ruimte om ons heen willen, wat vrijer wonen. Vooral m'n man, die is dat gewend van huis uit.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Vixen di 20 aug 2013 - 8:35

Aziraphale, ik bedoel vooral op het moment van afsluiten van de hypotheek. Ik denk dat over 14 jaar onze hypotheek ook heel wat lager is dan het bedrag dat we maximaal kunnen lenen en dan zijn we ook al op de helft met afbetalen hoop ik.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Aziraphale di 20 aug 2013 - 8:38

Vixen schreef:Aziraphale, ik bedoel vooral op het moment van afsluiten van de hypotheek. Ik denk dat over 14 jaar onze hypotheek ook heel wat lager is dan het bedrag dat we maximaal kunnen lenen en dan zijn we ook al op de helft met afbetalen hoop ik.
Ja, dat snap ik, maar in die 14 jaar was niets nog afbetaald hoor :)Zijn we dit jaar pas mee begonnen. M'n man weet niet wat zijn maximale hypotheek toen was, wel een stuk meer dan hij heeft geleend.
Maar onze situatie is sowieso niet vergelijkbaar, man en ik werken beiden parttime en hebben een hele lage hypotheek. En de omgeving waar je woont of koopt speelt natuurlijk ook mee. De huizen zijn hier niet zo duur als bijv. in het westen.


Laatst aangepast door Aziraphale op do 22 aug 2013 - 6:03; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Vixen di 20 aug 2013 - 21:33

Plus de waarde van het huis. Dat was veertien jaar geleden ws. Ook een stuk lager. Jullie huis zal nu ook wel een stuk meer waard zijn dan toen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Carrie do 22 aug 2013 - 1:47

Wij zitten ongeveer een ton onder ons maximum.
Carrie
Carrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 90
Registratiedatum : 21-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Champagne do 22 aug 2013 - 1:49

Carrie schreef:Wij zitten ongeveer een ton onder ons maximum.
Wij ook.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  minoessepoes do 22 aug 2013 - 2:01

Champagne schreef:
Carrie schreef:Wij zitten ongeveer een ton onder ons maximum.
Wij ook.
Wij ook!

Ons appartement is nieuwbouw en na het plaatsen van de keuken, het doen van de muren, vloeren enz, heeft het volgens de makelaar een waarde van zo'n 50.000 euro meer dan de hypotheek bedraagt, wij hebben een vergelijkbaar bedrag gedeeltelijk in de hypotheek en voor de rest in de aankleding van het appartement gestopt. Ik vind het wel een gerust gevoel dat als we ooit het appartement met verlies verkopen de kans op een restschuld dan klein is, dan zijn we natuurlijk wel ons geinvesteerde geld kwijt maar blijven in ieder geval niet met een schuld achter. Voor nu is dat nog lang niet aan de orde, we wonen er pas kort en heel fijn!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Destino do 22 aug 2013 - 2:52

Carrie schreef:Wij zitten ongeveer een ton onder ons maximum.
Wij ook.
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek - Pagina 2 Empty Re: maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum