Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontmoeting/koppeling katten

+11
Laurientje
Dolphinne
Jilke
Aziraphale
Penélope
Razz
Verona
Maple
Linnie1985
Lot
Jip83
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Maple za 17 aug 2013 - 22:22

Ja, maar dat het huis onder de poep zit lijkt me niet het probleem van de katten, dat ze aan elkaar moeten wennen wel. Je moet ze wel de gelegenheid geven om aan elkaar te wennen, en hard gezegd, die poep, tsja, jíj wilde nog een kat erbij en dan is dit blijkbaar iets wat er in dit proces helaas bij hoort, en waar je even doorheen moet. Je zou eventueel een tweede kattenbak erbij kunnen zetten. Je bestaande kattenbak ruikt waarschijnlijk naar Milo, en daar is Ollie al zo bang voor. Stelregel is eigenlijk ook altijd: één bak meer dan je katten hebt. Dus in jouw geval drie bakken. Nu denk ik dat weinig mensen dat doen, maar een tweede bak is denk ik wel een stap in de goede richting.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Aziraphale za 17 aug 2013 - 22:24

Maple schreef:Ja, maar dat het huis onder de poep zit lijkt me niet het probleem van de katten, dat ze aan elkaar moeten wennen wel. Je moet ze wel de gelegenheid geven om aan elkaar te wennen, en hard gezegd, die poep, tsja, jíj wilde nog een kat erbij en dan is dit blijkbaar iets wat er in dit proces helaas bij hoort, en waar je even doorheen moet. Je zou eventueel een tweede kattenbak erbij kunnen zetten. Je bestaande kattenbak ruikt waarschijnlijk naar Milo, en daar is Ollie al zo bang voor. Stelregel is eigenlijk ook altijd: één bak meer dan je katten hebt. Dus in jouw geval drie bakken. Nu denk ik dat weinig mensen dat doen, maar een tweede bak is denk ik wel een stap in de goede richting.
Eens! En zeker nog een tweede kattenbak erbij. Wij hebben drie katten en drie bakken, dus inderdaad zou eentje extra ideaal zijn maar in ins geval gelukkig niet nodig en we hebben er geen goede plaats voor. Ik wil geen bakken door het hele huis hebben, dan duurt scheppen een eeuwigheid Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jip83 za 17 aug 2013 - 22:30

Er staat een kittenkattenbak, met het grind wat hij bij zijn moeder en broers/zussen ook had, in de woonkamer. Milo laten we bewust niet op die bak (hij heeft het al geprobeerd, maar opgetild en op zijn eigen bak gezet) ollie is er al een paar keer op gegaan uit zichzelf en ik heb hem er uiteraard al een paar keer opgezet. bijna meteen na thuiskomst. Verder staan er nog twee bakken. milo had dus al twee bakken voor ollie kwam. Milo en Ollie zijn halfbroers.

Ik vind poep overal wel te ver gaan. Dat het op de trap zit is helemaal niet erg, maar als het op de bank zit is dat toch wel erg vervelend. Die geur krijg je er nooit meer uit. Dus dat ik dan door een periode van poep moet vind ik wat extreem gedacht.

Hij heeft nu niet meer gepoept, maar ik heb hem ook niet meer zo in het nauw gezien als gisteren.
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Maple za 17 aug 2013 - 22:32

En anders de bank toedekken met een oud laken?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Aziraphale zo 18 aug 2013 - 7:20

Hoe gaat het nu? Kunnen ze vannacht al samen blijven denk je?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jip83 zo 18 aug 2013 - 7:24

Mijn vriend heeft Ollie vastgehouden en toen ging Milo de rug van Ollie wassen. 5minuten later waren ze weer aan het rollebollen. Ik was er niet bij.

Net weer samen van een schoteltje gegeten en Milo liet toe dat Ollie eten bij hem pikte. Zelfs 1 seconde samen aan 1 schoteltje.

Ik vind het lastig in te schatten voor vannacht... Gisteren ging het mis omdat Ollie met ons mee naar boven liep en toen op de trap in de 'val' zat. Zolang hij weg kan vluchten is er geen gevaar voor ontlasting denk ik... Ollie heeft een vluchtplekje in de la onder de bank. Dus zolang hij in om de bank blijft... Maar ja het is een kitten en die volgen je het liefste overal smile
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jilke zo 18 aug 2013 - 7:27

Iedere keer dat je ze uit elkaar haalt doorbreek je het proces van rangorde bepalen. Zolang er geen wonden zijn gewoon laten doen. Zorg dat ze voldoende kunnen verstoppen en weglopen voor elkaar.

En vooral niks dwingen. Hier duurde het altijd ong 2 mnd voor ze volledig gewend zijn. Voor acceptatie was al sneller. Het echte grommen is na 2 weken minder, zelfde als het wegkruipen.

Een snauw of mep geeft niks. Is puur afbakening van grenzen. Zet desnoods een paar dozen weg in de kamer voor verstopplekjes. Of iets in die trant.


Laatst aangepast door Jilke op zo 18 aug 2013 - 7:29; in totaal 1 keer bewerkt
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Aziraphale zo 18 aug 2013 - 7:27

Als ik het zo lees zou ik ze persoonlijk wel vannacht samen laten.
Onze poes vond het nieuwe kitten ook niet zo leuk en gromde, sloeg en blies steeds naar hem. Kitten was totaal niet onder de indruk trouwens, precies andersom dus als bij jou Wink Toch hebben we ze vanaf het begin gewoon allemaal bij elkaar gelaten, ook 's nachts. Het lijkt er soms hard aan toe te gaan, maar zo lang er geen bloed vloeit is het echt oké en komt het ook wel goed. Maar dat kan zo een week of twee duren.

Verder eens met Jilke.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jilke zo 18 aug 2013 - 7:40

Heel normaal trouwens het filmpje, bij ons vlogen de plukken haar soms ook rond. Dat ik in bed lag en aan de geluiden dacht te horen of de kleine vermoord werd bij wijze van. Ik keek dan gewoon ff met de cameras wat ze uitspookten en dat ging altijd toch wel goed.

Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jip83 zo 18 aug 2013 - 7:41

Oohja, daar ben ik echt bang voor inderdaad... Ik doe maar oordoppen in dan. Op hoop van zegen vannacht...ik kan er altijd nog uit als het echt te heftig is.
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jilke zo 18 aug 2013 - 7:47

Gewoon desnoods je wekker om 2 en 4 uur zetten
voor je gerustsyelling. Kun je even kijken. Zul je zien dat ze of samrn liggen, of dat er 1 weggedoken zit. Maar dat geeft niks, geef ze een paar weken de tijd. Katten voelen jouw spanning ook.

Zorg er wel voor dat de bange kat bij zijn eten kan en drinken. Desnoods op 2 plaatsen tijdelijk wat wegzetten.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jip83 zo 18 aug 2013 - 7:49

Milo laat Ollie wel eten dus dat scheelt. Eten staat ook vlakbij de bank. Net als de kattenbak. Ook de speeltjes staan en liggen in de buurt. En een mandje voor het geval ze samen willen liggen Wink
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jilke zo 18 aug 2013 - 7:52

Helemaal prima, gewoon lekker samen laten aanmodderen dan. Na een tijdje merk je dat het vanzelf relaxter word.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Dolphinne zo 18 aug 2013 - 7:53

Wij hebben 4 katten van verschillende leeftijden. Ik had een kitten van een half jaar en mijn vriend 3 katten van 6, 4 en 2 jaar ongeveer.
We hebben eerst die van 2 verhuisd naar mijn huis (waar kitten al een maand of 2 woonde) en een maand of 2 later de andere 2. Het duurde wel een aantal dagen voor ze elkaar een beetje accepteerden. En nog zijn het zeker geen vriendjes, maar ze kunnen goed naast elkaar leven met af en toe kijken wie er de baas is.

Het is geregeld blazen en grommen naar elkaar geweest. Vooral tussen die van een half en 2 jaar. En nog steeds vliegen ze soms door het hele huis achter elkaar aan. Meestal is de jongste de aanstichter. De grootste en oudste is het soms volgens mij wel zat. Dan neemt hij de jongste in een soort houdgreep en houd de jongste ook wel even op.
We laten ze verder ook gewoon hun gang gaan zolang er idd geen bloed etc. vloeit.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jip83 zo 18 aug 2013 - 7:55

Bedankt overigens voor het meedenken en jullie ervaringsverhalen! Ollie is gewoon nog zoooo klein! Hij weegt nog maar een kilo! En Milo is al ruim 4kilo... Dus het voelt zo zielig..

Overigens Milo deelt nu maar 1 tikje uit en loopt dan steeds weg. Alsof hij steeds checkt 'ja Ollie is nog steeds bang, ik probeer het zo nog een keer'
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Maple zo 18 aug 2013 - 7:58

Ik denk trouwens echt dat je zelfs mazzel hebt met hoe het nu gaat. Ollie went wel, maar meestal is het de kat die er al woont die z'n territorium als een agressieve malle gaat verdedigen. En dan kom je er echt veel moeilijker door. Maar hierin, bij Milo en Ollie, voorzie ik eigenlijk weinig moeilijkheden.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jilke zo 18 aug 2013 - 7:59

Ze kunnen wel tegen een stootje. Die van ons de kleine was 750 gram, de andere woog toen 6,2 kilo. Dook er ook gerust bovenop. Zag je 4 pootjes eronder spartelen.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jip83 zo 18 aug 2013 - 8:40

Doorbraak! Milo dook op Ollie...even haren en gegrom en blazen van Ollie. Daarna een enorme stinkscheet...maar Milo ging Ollie wassen! Ollie liet het al blazend en grommend toe... Vanavond dekentjes op de bank tegen ongelukjes, wel met een vuilniszak eronder.
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jip83 zo 18 aug 2013 - 19:46

We waren 10minuten boven en een kabaal beneden. Toch maar even gekeken. Ollie had weer gepoept en zichzelf er door gerold en heel erg bang. Ondanks dat het niet slim is heb ik ze voor de nacht toch apart gedaan vannacht.

Mijn vriend en ik kregen zelfs ruzie om de katten...

Ollie blijft zo vreselijk bang voor Milo :-( nu is Milo buiten en dan is Ollie een ondernemend speels katje...
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jip83 ma 19 aug 2013 - 0:19

Van dit

https://youtu.be/e0wtFPoVB2U

Naar dit in nog geen 5minuten

https://youtu.be/QvhCxxNDJ3E
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jilke ma 19 aug 2013 - 0:23

Zolang je geen verwondingen ziet zou ik ze samen laten. Ziet eruit als rangorde bepalen. Dat likken en wassen is al een goed teken.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Laurientje ma 19 aug 2013 - 0:34

Ik heb geen verstand van katten maar alleen van honden en de rangorde bepalen bij honden kan er ook heftig aan toe gaan, de dierenarts zei altijd tegen ons: zo lang je geen bloed of verwondingen ziet is er geen probleem en ze spreken dezelfde taal, elkaar opvreten zullen ze echt niet doen.

Ik zou ze dus bij elkaar laten, des te sneller gaat het goed lijkt me, als ik je filmpjes bekijk ziet het er heel goed uit hoor!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Penélope ma 19 aug 2013 - 0:45

Jip, Ik snap heel goed dat je ze vannacht apart hebt gezet! Ik vind het knap van de andere meiden dat hun daar tegen konden maar ik kon er ook niet tegen en liet dat niet toe! Ik vind het zielig als de kitten zich onder poept van angst het kan dan wel rangorde zijn maar kan me goed voorstellen dat je het niet makkelijk vind dit toe te staan!!
Wij hebben ze s'nachts niet apart gezet want ze sliepen beide bij ons op bed. Wij wonen gelijkvloers en ze mogen overal komen behalve de babykamer misschien scheelde dat bij ons ook dat er altijd iemand bij was.
Nu nemen ze elkaar ook wel eens in de houtgreep en vraag ik mij af of het spelen is maar laat ik dit gewoon toe omdat ze ook al wat ouder zijn.

Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Pien ma 19 aug 2013 - 2:45

Als je wilt dat ze aan elkaar gewend raken moet je ze juist niet scheiden!! Katten (en honden) bepalen dmv vechten, grommen, blazen, stoeien de rangorde en iedere keer dat jij 1 van de katten weg pakt, verstoor je deze.

Wij hebben 3 kittens gehad, hadden er 1 van een half jaar toen de tweede erbij kwam, hebben ze gelijk samen gelaten en het zelf uit laten vechten, met 4 dagen lagen ze omstrengeld in 1 mand te slapen. Toen is de oudste doodgereden en kwam er al vrij snel een nieuwe kitten, ook deze hebben we gelijk samen gelaten en ook dat ging heel goed. Nu hebben we er wederom nog maar 1 omdat er 2 jaar terug weer 1 is doodgereden, mocht er ooit een kat/ kitten bij komen, zal ik het weer precies zo doen.

Wel zorgte wij overigens dat we thuis bleven de eerste paar dagen én dat ze beide een eigen kattenbak, mand en eten/ waterbakje hadden.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Jip83 ma 19 aug 2013 - 2:56

Ik kom net bij de dierenarts vandaan voor de inenting. Filmpje laten zien en ze vindt Milo veel te ruw doen. Ik moet dat wel afkappen en mag ze niet alleen samen laten, want dit kan ook fout gaan..
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontmoeting/koppeling katten - Pagina 2 Empty Re: Ontmoeting/koppeling katten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum