Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keuken eruit halen, iemand ervaring?

+4
Pineco
rianne287
Ooh La La!
Coco
8 plaatsers

Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Coco wo 14 aug 2013 - 21:19

Wij hebben nu een dichte keuken die ik open wil maken en bij voorkeur wil ik de keuken er ook uit halen om meer ruimte te creeeren door de keuken voor het raam te plaatsen zodat de hele muur eruit kan ipv een halve.

Maar hoe haal je een keuken er netjes huis?
Ik weet nog niet of ik hem wil herplaatsen of verkopen. Het is in principe nog een hele goede keuken, van een jaar of 3 oud dus het zou zonde zijn om hem te slopen tijdens het eruit halen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Ooh La La! wo 14 aug 2013 - 21:22

Ik zou eerst de kastdeurtjes eraf halen. 
Dan zie je vaak wel hoe de kastjes aan de wand gemonteerd zijn. 

Vervolgens de kitranden los snijden zodat het aanrechtblad los komt en verwijderd kan worden. 
Daarna de kastjes één voor één los schroeven en weghalen. 

Ik heb overigens geen ervaring met weghalen, maar dit is de omgekeerde volgorde waarmee wij onze keuken hebben geplaatst.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  rianne287 do 15 aug 2013 - 4:11

Zoals Ooh la la zegt, een keuken herplaatsen moet trouwens geen probleem zijn.
Alleen zit je dan wel met je leidingen etc.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Coco do 15 aug 2013 - 19:34

Herplaatsen zou wel tof zijn, de keuken is nog zo goed als nieuw en het zou in principe ook moeten passen. Dan wil ik alleen een nieuw aanrechtblad en greepjes. Leidingen moeten sowieso verlegd worden inderdaad want de keuken moet dan tegenover de huidige plek komen. Ik heb even in de kastjes gekeken maar daar zie ik niks mbt een bevestiging ofzo. Zal zondag mijn vader er eens naar laten kijken.

Heb jij er wel ervaring mee Rianne?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Pineco do 15 aug 2013 - 21:30

Het kan zeker wel, maar je moet voorzichtig te werk gaan. Zoals Ooh La La zegt, eerst kastdeurtjes eraf, dan het blad en dan de kastjes een voor een demonteren (van elkaar halen en dan elk kastje apart weer van de muur losmaken). Wij hebben het meerdere keren gedaan, een keuken verplaatst of een keuken tweedehands gekocht en hier geplaatst. Je moet er wel rekening mee houden dat het blad vaak niet herplaatst kan worden zodra je voor een iets andere opstelling kiest. Maar alleen het blad vervangen is nog altijd goedkoper dan de hele keuken...
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Coco do 15 aug 2013 - 22:41

We gaan het denk ik maar gewoon proberen en als het toch niet lukt, alsnog een nieuwe keuken kopen en dan moeten we in de tussen tijd maar koken op een kookplaatje van action. :P
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Mermaid vr 16 aug 2013 - 8:45

Mijn vriend heeft dat gedaan. Inderdaad gewoon eerst de deurtjes, planken etc eruit en dan de kastjes zelf, nou zat het bij ons amper vast en wisten we al dat het niet hergebruikt ging worden dus heel netjes hoefde het niet. Maar alle kastjes zijn er wel heel uitgekomen. Nieuwe keuken plaatsen heeft hij ook zelf gedaan, viel eigenlijk ook allemaal wel mee. Maar er hoefde maar 1 stopcontact verplaatst te worden en geen nieuwe leidingen etc. En mijn vriend is heel handig, helpt ook.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Coco za 17 aug 2013 - 10:18

Haha nou mijn man is alles behalve handig op dat gebied en ik vrees dat ik de klus zelf mag klaren. :P
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  rianne287 za 17 aug 2013 - 20:53

Coco schreef:Herplaatsen zou wel tof zijn, de keuken is nog zo goed als nieuw en het zou in principe ook moeten passen. Dan wil ik alleen een nieuw aanrechtblad en greepjes. Leidingen moeten sowieso verlegd worden inderdaad want de keuken moet dan tegenover de huidige plek komen. Ik heb even in de kastjes gekeken maar daar zie ik niks mbt een bevestiging ofzo. Zal zondag mijn vader er eens naar laten kijken.

Heb jij er wel ervaring mee Rianne?
Haha nou ervaring, wij gaan het zelf proberen over 2 weken.
Onze oude keuken gaat naar mijn schoonouders en wij krijgen een nieuwe.
Alles moet hier verlegd worden en een muur moet verplaatst worden. Dus dat wordt 6 weken buiten koken haha
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Coco zo 18 aug 2013 - 6:59

Oh wow waarom gaat dat 6 weken duren? Ik hoop het hier toch met een week, maximaal twee weken klaar te hebben. We gaan eerst de keuken verplaatsen (en leidingen uiteraard) en daarna de muur eruit slopen.

We gaan beginnen zodra we het over de koopprijs eens zijn en de hypotheek geregeld is. Dus ook snel, hoop ik. Ben dus heel benieuwd naar jullie ervaring. Zou je de ervaring tegen die tijd willen delen?
Gaan jullie het plaatsen ook zelf doen?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  rianne287 zo 18 aug 2013 - 7:44

Coco schreef:Oh wow waarom gaat dat 6 weken duren? Ik hoop het hier toch met een week, maximaal twee weken klaar te hebben. We gaan eerst de keuken verplaatsen (en leidingen uiteraard) en daarna de muur eruit slopen.

We gaan beginnen zodra we het over de koopprijs eens zijn en de hypotheek geregeld is. Dus ook snel, hoop ik. Ben dus heel benieuwd naar jullie ervaring. Zou je de ervaring tegen die tijd willen delen?
Gaan jullie het plaatsen ook zelf doen?
Nee het plaatsen doen wij niet zelf.
Wij beginnen 31 aug en de nieuwe keuken komt half oktober. Het is wel een ruime planning hoor.
31 augustus beginnen we met de oude keuken eruit halen, dit moet natuurlijk wel netjes. De dag erna gaat de oude keukenvloer eruit en eigenlijk willen we de dag erna de muur eruit halen. Dan moeten alle wanden nog kaal. Alle leidingen moeten verlegd worden en de  cv leidingen ook. Dan moet er een nieuwe muur in. Dan wordt alle electra aangesloten en een nieuw plafond erin. Dan mag de stucadoor aan het werk. Nieuwe tegels op de vloer en muur en de rest geschilderd. Maaaar wij moeten gewoon werken overdag Wink we hebben dus alleen een stucadoor/spakspuiter voor overdag.

Maar wie weet, is 6 weken wel veeeelste veel haha
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  rianne287 zo 18 aug 2013 - 7:57

Maar jij haalt ook een muur eruit dus dan heb je toch ook een stucadoor nodig en een nieuw plafond waarschijnlijk?
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Pineco zo 18 aug 2013 - 8:10

Ik denk dat die 6 weken wel een reële planning is met de hele verbouwing eromheen. Ik neem aan dat je niet fulltime ermee bezig kunt zijn en het is toch een heleboel werk. Niet handig trouwens dat jullie schoonouders in dezelfde periode een andere keuken krijgen, anders had je daar mooi kunnen gaan eten tijdens de verbouwing Laughing
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  meisje zo 18 aug 2013 - 8:15

Wij hebben pas een nieuw huis gekocht.
Hier zat een hele oude keuken in die wij wilden vervangen. We hebben de keuken dus verkocht.
De mensen die hem gekocht hadden zijn hem er zelf uit komen halen. Ze zijn begonnen met de kastdeurtjes. Wat ik er van weet is dat ze heel secuur te werk gingen en het voorzichtig gedemonteerd hebben.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  rianne287 zo 18 aug 2013 - 8:51

Pineco schreef:Ik denk dat die 6 weken wel een reële planning is met de hele verbouwing eromheen. Ik neem aan dat je niet fulltime ermee bezig kunt zijn en het is toch een heleboel werk. Niet handig trouwens dat jullie schoonouders in dezelfde periode een andere keuken krijgen, anders had je daar mooi kunnen gaan eten tijdens de verbouwing Laughing
Haha ja klopt 6 weken lijkt ook ons goed, liever een week te vroeg klaar dan problemen. maar wij gaan lekker buiten koken. De partytent staat al klaar, we hebben een tafel voor eronder met een 4 pitsgaskookstel. Het is net kamperen dus.:cheering:
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Coco di 20 aug 2013 - 2:24

rianne287 schreef:Maar jij haalt ook een muur eruit dus dan heb je toch ook een stucadoor nodig en een nieuw plafond waarschijnlijk?
Ja, dat zit er wel in inderaad. Maar ik denk dat mijn schoonvader dat op zich neemt. Die kan alles wel doen, maar heeft het nogal druk met zijn bedrijven, dus de rest laten we doen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Bazinga di 20 aug 2013 - 21:07

Wij hebben paar jaar geleden in ons huis de WC verplaatst, gang verkort, trap verplaatst en keuken dus ook verplaatst. Mijn vader heeft alles zelf gedaan en 't zag er goed uit. Ik wil zeggen dat ik heb geholpen, maar ik keek alleen maar toe Wink Hij zei steeds dat je gewoon moest opletten waar je wat vanaf haalde en alles met beleid moet verwijderen.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Eppie di 20 aug 2013 - 23:12

6 weken valt nog mee.
Wij hebben bijna 4 maanden in de schuur gekookt.
We hebben dan ook de hele benedenverdieping aangepakt inclusief de keuken.

De keuken hebben we eruit gehaald zoals wordt beschreven. De kitnaden loshalen, blad eraf en dan de deurtjes eraf.
De kastjes kun je dan gemakkelijk loshalen. (tenminste bij de onze: Ikea)
We hebben de keuken zolang opgeslagen in onze grote schuur. Na een maand of 4 is de keuken teruggeplaatst.
Als het opnieuw wordt gestuucd, kan het wel zijn dat het passen en meten wordt. De muren zijn toch aangepast.
Bij ons zat er ook een glazen wand achter de keuken, dit werd nog spannend. Maar deze zit er ook weer in.

Gelukkig heb ik een hele handige vriend en schoonvader. En is dit zonder veel gedoe gelukt.

Succes met jullie verbouwing!
Eppie
Eppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 48
Registratiedatum : 20-08-13
Woonplaats : Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken eruit halen, iemand ervaring? Empty Re: Keuken eruit halen, iemand ervaring?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum