Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoekhuis of tussenwoning?

+26
Mermaid
Viva
Zonnetje
Mees
Fayebella
Enelya
Moira
Pitufo
Elliot
Coco
liesje
Framboos
Razz
Printje
Aagje!
GreenGrass
Atelier Madame
Marin
M-G
rapa nui
Middleme
Ella
Jeanette
Nyx
Fortissimo
Reeza
30 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Reeza ma 12 aug 2013 - 9:05

Wat heeft jouw voorkeur en waarom?
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Fortissimo ma 12 aug 2013 - 9:06

Hoekwoning. Als ik denk aan een tussenwoning, krijg ik zo'n benauwend gevoel. Heb altijd vrijstaand gewoond (ouders), vervolgens naar een hoekappartement op de bovenste verdieping en nu dus een hoekwoning. Waar dat gevoel vandaan komt, weet ik niet, maar ik zou nooit een tussenwoning kopen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Nyx ma 12 aug 2013 - 9:15

Voor de gasrekening is het wel voordeling om tussen twee woningen te wonen, maar een hoekhuis heeft weer een eigen inrit.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Jeanette ma 12 aug 2013 - 9:43

Scheelt er aan. Ik woon zelf nu in een tussenwoning. Hoekwoning had hier ook geen eigen oprit en tuin is even groot, dus vond daar geen meerwaarde aan zitten. Maar als dat er wel zou zijn, een hoekwoning inderdaad.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Gast ma 12 aug 2013 - 9:44

Hoekhuis!

Ruimte voor uitbouw, een mogelijke bron van herrie minder en vaak een extra raam en daardoor meer licht binnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Ella ma 12 aug 2013 - 9:46

Minneke schreef:Hoekhuis!

Ruimte voor uitbouw, een mogelijke bron van herrie minder en vaak een extra raam en daardoor meer licht binnen.
Dit dus met bovenstaande voordelen. Woon nu midden in een rijtje maar das ook niet erg
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Middleme ma 12 aug 2013 - 9:55

Wij hadden ins ons blok de keuze rtussen een hoekhuis of een tussenwoning. Wij zijn voor de hoek gegaan: het maakte qua oppervlakte niet uit met een tussenwoning, alleen qua inhoud op zolder is het iets kleiner. Daarentegen hebben wij zowel beneden als boven meer ramen en dat geeft veel meer licht!
(Nu hebben wij een huis met alleen 'een voorkant', dus wij hebben nu aan 2 zijden ramen. De tussenwoningen hebben slechts aan 1 zijde ramen.)
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  rapa nui ma 12 aug 2013 - 9:56

Hoekhuis. Ik woon zelf in een tussenwoning ivm hoekhuis te duur. Ik mis het vooral dat je niet om je huis kunt lopen maar steeds door je huis heen moet als je bv in de voortuin bezig bent. Bij de hoekhuizen hier in het rijtje komen bekenden vooral achterom, is met kinderen ook wel net zo handig (maar goed, dat moet je net prettig vinden). Ze kunnen met de vuilnis en kliko om het huis heen lopen en dit aan de voorkant neerzetten in plaats van dat ze het hele paadje achterlangs moeten. Er is meer ruimte. Minder geluidsoverlast. Evt. parkeerruimte naast het huis.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  M-G ma 12 aug 2013 - 10:44

Wij wonen nu in een hoekhuis en ik vind dat toch wel fijn. We hebben maar aan één kant buren (het gebeurd hier nooit maar eventueel geluidsoverlast komt maar van 1 kant), we hebben ruimte zat om de auto's te parkeren als de parkeerplaats weer eens vol is. Het levert ons nog een groot stuk tuin op naast het huis, De schuur kan op den duur ook naast het huis komen zodat de achtertuin nog groter wordt.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Marin ma 12 aug 2013 - 10:46

Ik zou liever in een hoekhuis wonen. Dan heb je maar 1 paar directe buren, plus alle andere voordelen die al genoemd zijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Atelier Madame ma 12 aug 2013 - 10:47

Fortissimo schreef:Hoekwoning. Als ik denk aan een tussenwoning, krijg ik zo'n benauwend gevoel. Heb altijd vrijstaand gewoond (ouders), vervolgens naar een hoekappartement op de bovenste verdieping en nu dus een hoekwoning. Waar dat gevoel vandaan komt, weet ik niet, maar ik zou nooit een tussenwoning kopen.
Dit heeft mijn vriend ook, die wil graag een hoekwoning kopen om die reden. Ik juist liever tussenwoning qua gevoel, ik vind het een prettig idee om tussen de mensen te wonen
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  GreenGrass ma 12 aug 2013 - 18:05

Hoekhuis. De vrijheid die je meer hebt: een buurman minder die direct in je achtertuin kijkt, eigen parkeerruimte/mogelijkheid tot garage, makkelijk met je fiets 'achter' komen zonder dat hele stuk om moet via smal paadje. 

Wij hebben bij de koop van ons huis niet gekeken naar een tussenwoning, alleen naar hoek, 2-onder-1-kap en vrijstaand.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Aagje! ma 12 aug 2013 - 20:18

Bij ons in de straat heeft de hoekwoning echt 0 extra's. Geen extra tuin of een groter huis. 

Ik woon in een tussenwoning en vind het prima!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Printje ma 12 aug 2013 - 20:55

Het maakt me eigenlijk niets uit. Hiervoor hadden we een hoekwoning en daar hadden we juist ook veel schimmel ( was een huurhuis) op de muren waar de regen het meeste op stond. Maar nu hebben we een tussenwoning en dat bevalt ook gewoon goed. Bij een hoekwoning heb ik wel altijd het gevoel dat ze er sneller kunnen inbreken maar ze hebben in dit huis ( tussenwoning) ook geprobeerd in te breken of dat het dus echt een verschil is... meer een gevoel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Razz ma 12 aug 2013 - 21:05

Mijn voorkeur gaat uit naar een hoekhuis. Maar aan een kant buren, meestal een grotere tuin etc

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Framboos ma 12 aug 2013 - 21:11

Een hoekhuis. Een hoekhuis heeft toch wat vaker meer ruimte rondom. Helaas zijn die huizen daardoor vaak ook net wat duurder.
Framboos
Framboos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  liesje ma 12 aug 2013 - 21:12

Wij hebben een tussenwoning en vind het heerlijk. Zou niet anders willen
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Coco ma 12 aug 2013 - 21:20

Ik heb niet echt een voorkeur. Wij wonen nu in een tussenwoning, maar aan een kant is het huis gelijk met ons, de andere zit maar tegen de helft van ons huis, waardoor we geen inkijk in de tuin hebben daarvan, dat huis staat verder naar achteren,alleen de dichte keuken en voorste slaapkamer zit aan ons huis. Hiervoor woonden we in een hoekapartement en daarvoor in een hoekwoning. Ben opgegroeid in een tussenwoning. Ik vind het allemaal wel best eigenlijk.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Elliot ma 12 aug 2013 - 21:24

Ik ben opgegroeid in een tussenwoning en dat was prima. Nu woon ik in een appartement, maar dat is op de begane grond van een hoekhuis. Wat daar fijn aan is is dat we aan drie kanten van ons huis een tuintje hebben. Ook hebben we lekker veel ramen. Al is dat ergens ook wel weer een nadeel; we hebben geen blinde muur in huis en daardoor hadden we wel moeite met het kopen van een geschikt tv-meubel. nerd
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Pitufo ma 12 aug 2013 - 21:37

Ik woon voor het eerst in m'n leven vrijstaand en vind het heerlijk. Kan gewoon op ieder moment van de dag piano spelen zonder me af te vragen of er geen mensen zijn die daar last van hebben.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Moira ma 12 aug 2013 - 22:59

Marin schreef:Ik zou liever in een hoekhuis wonen. Dan heb je maar 1 paar directe buren, plus alle andere voordelen die al genoemd zijn.
 Ik ook. Vooral die 1 paar buren vind ik fijn. Ik wil niet het gevoel krijgen dat ik helemaal ben ingebouwd tussen de mensen. Dat heb ik nu wel en ik ben blij dat dit huur is! Met een koopwoning straks wil ik minimaal een hoekhuis of twee-onder-een-kap.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Enelya ma 12 aug 2013 - 23:36

Hoekwoning!

Wij konden kiezen tussen twee hoekwoningen en twee tussenwoningen. De grootte van de huizen is hetzelfde, alleen de grootte van de tuin is verschillend. Wij hebben toen gekozen voor de grootste oppervlakte, die overigens net zo duur was als de hoekwoning met iets kleinere tuin. Onze tuin is zo heerlijk groot, kan er echt van genieten. En we hebben een eigen oprit, wat ook erg fijn is. En idd meer licht door de extra ramen. Één van de tussenwoningen heeft echt een kleine tuin. Maar ik ben ook opgegroeid in een hoekwoning, dus ben ook niet anders gewend.
Enelya
Enelya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Fayebella di 13 aug 2013 - 0:52

Ik woon nu in een tussenwoning en dat vind oke. Als ik mocht kiezen dan zou ik voor een hoekwoning gaan en dan met name dat je makkelijk achterom kunt lopen. Nu moet ik eerst het hele blok voorbij en dan door zo'n smal gangetje om bij mijn poort te komen. Dat vind ik er lastig aan.
En omdat de meeste hoekwoningen meer tuin hebben, zou ik de volgende keer kiezen voor een hoekwoning.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Mees di 13 aug 2013 - 2:06

Aagje! schreef:Bij ons in de straat heeft de hoekwoning echt 0 extra's. Geen extra tuin of een groter huis. 

Ik woon in een tussenwoning en vind het prima!
Wij wonen in een hoekwoning en hebben inderdaad ook niet echt voordelen ten opzichte van de buren. Ik vind het alleen heerlijk dat we maar één paar buren hebben.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Zonnetje di 13 aug 2013 - 2:40

Wij hebben een hoekwoning en het lijkt mij veel fijner dan een tussenwoning. We hebben maar aan 1 kant buren die aan ons 'vast'zitten, we hebben een bredere tuin, een oprit en een raam aan de zijkant van de woonkamer.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoekhuis of tussenwoning?  Empty Re: Hoekhuis of tussenwoning?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum