Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

+4
Engelse Drop
Ellusss
rapa nui
TukTuk
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  iloverocknroll1984 ma 12 aug 2013 - 21:45

Fox heeft volgens mij ook individuele reizen naar Myanmar, maar dat zijn meer echte reizen al dan bouwstenen

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  Marin ma 12 aug 2013 - 21:47

iloverocknroll1984 schreef:Fox heeft volgens mij ook individuele reizen naar Myanmar, maar dat zijn meer echte reizen al dan bouwstenen
Complete reizen vind ik ook niet erg, als iets goed aansluit bij onze wensen. Dank je voor de tip, ga er direct even naar kijken en zal het op m'n lijst zetten. Dacht dat Fox alleen groepsreizen deed.
Oh ik zie het al: Wel duur. (Nog duurder dan Kuoni) en minimaal 15 dagen. Dat is al haast te lang, ik denk dat wij max 10 a 12 dagen willen omdat we eerst nog naar Maleisië gaan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  iloverocknroll1984 ma 12 aug 2013 - 21:51

Marin schreef:
iloverocknroll1984 schreef:Fox heeft volgens mij ook individuele reizen naar Myanmar, maar dat zijn meer echte reizen al dan bouwstenen
Complete reizen vind ik ook niet erg, als iets goed aansluit bij onze wensen. Dank je voor de tip, ga er direct even naar kijken en zal het op m'n lijst zetten. Dacht dat Fox alleen groepsreizen deed.
Oh ik zie het al: Wel duur. (Nog duurder dan Kuoni) en minimaal 15 dagen. Dat is al haast te lang, ik denk dat wij max 10 a 12 dagen willen omdat we eerst nog naar Maleisië gaan.
Ah dat schiet niet op dan. En deze misschien: http://www.pangeatravel.nl/hoogtepunten_myanmar_prive_reis.html
Is wel alleen via Singapore, misschien niet handig als je liever op KL vliegt

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  Marin ma 12 aug 2013 - 21:58

Ah dank je, die kende ik nog niet nee. Ik ga 'm even bekijken! Wie weet kan je 't ook wel regelen vanuit KL.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  Marin wo 14 aug 2013 - 23:11

Oh ja ik heb nog een vraag: hoe zit het met de betaling aan zo'n reisorganisatie? Moet ie bij boeking direct het hele bedrag overmaken of eerst een deel en later nog een deel? Want anders wordt t natuurlijk eerst even flink sparen (dat moet sowieso hoor) alvorens we boeken maar dan weten we beetje wat realistisch is om te plannen qua boeking. Het liefst toch zo snel mogelijk zodat nog niet alles vol zit natuurlijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  rapa nui wo 14 aug 2013 - 23:59

Ik denk dat je een aanbetaling moet doen van zo'n 15% dat is volgens mij het standaard bedrag volgens de ANVR regels. De rest van het bedrag moet je dan 6 weken voor vertrek betaald hebben.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  Ellusss do 15 aug 2013 - 0:22

rapa nui schreef:Ik denk dat je een aanbetaling moet doen van zo'n 15% dat is volgens mij het standaard bedrag volgens de ANVR regels. De rest van het bedrag moet je dan 6 weken voor vertrek betaald hebben.
Yess, volgens mij was het idd zoiets. Percentages weet ik even niet zeker, maar het was iig in delen Wink
Ellusss
Ellusss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  Engelse Drop do 15 aug 2013 - 1:16

Marin schreef:
Engelse Drop schreef:

Nee? Dus je ontmoet helemaal geen mensen op reis? Hoe doe je dat dan? Ik ontmoet juist voortdurend mensen wanneer ik op reis ben... Dat is een van de leukste dingen, die uitwisseling van verschillende verhalen/culturen/gewoontes etc.
Ik heb vrij veel alleen gereisd en dan met name city trips, ook wel in hostels geslapen, maar ik heb totaal geen behoefte aan contact met anderen op zo'n moment. Dat is niet de reden dat ik reis. Dat lijkt me voor iedereen anders. Natuurlijk spreek ik hier en daar wel mensen, in een bar/kroeg/cafe/restaurant maak ik wel eens een praatje met iemand, of heb wel eens een lang gesprek met een zwerver in Parijs gehad (in 't Frans haha dus heel diepgaand was het niet), maar nee, ik heb daar geen behoefte aan persé, zeker niet van die hostel jongeren die allemaal aan elkaar klitten en 's nachts uit gaan en overdag hun roes uitslapen in het hostel. Daar heb ik al helemaal niks mee.  
Ik heb wel eens een hele gave ervaring gehad hoor, met mensen die ik in Sofia had ontmoet en ze mij (en vriendin) uitnodigden voor een roadtrip naar Macedonie en dat was inderdaad één van de gaafste reizen ooit, omdat het zo random en spontaan was, samen met een Canadese, Kazachstaan, Belg etc. Ik vond dat heel leuk. Maar dat contact is voor mij niet de reden dat ik reis. Ik fotografeer liever en ben denk ik meer een observeerder dan een communiceerder (dat zijn niet echt woorden haha).


Oh ja, ED, in Myanmar zijn homestays niet toegestaan. Guesthouses wel, dus dat is dan the next best thing, maar het wordt wel afgeraden, omdat het toerisme de authenticiteit van het volk te veel beinvloed. Voorkeur gaat dus eigenlijk naar 'gewone' hotels, want het land wordt al overspoeld door massatoerisme ineens waardoor het al veel authenticiteit verliest.
Ok, wat jammer dat je het zo ervaart met die 'hostel jongeren'. Ik vind het juist een verrijking om met mensen te praten op reis, omdat je zoveel mensen tegenkomt van over de hele wereld. Ik ga altijd naar kleinschalige hostels, niet naar die enorme pakhuizen vol met opgeschoten jeugd. In die kleinschalige hostels kom je mensen tegen uit allerlei landen en van alle leeftijden. Misschien is het ook anders, omdat ik naar landen ga waar het toerisme niet zo overheersend is, daar hou ik namelijk niet van. Als ik alleen reis dan ben ik vaak de hele dag alleen aan het rondkijken en wandelen en dan vind ik het prettig om samen met anderen de dag af te sluiten, te eten etc. Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  Engelse Drop do 15 aug 2013 - 1:20

Marin schreef:
Feline schreef:Ik ga juist op reis om mensen te ontmoeten. Dat is ook de insteek van onze reis. Het is de reden waarom we een enkele reis geboekt hebben en geen wereldticket, omdat we wel zien waar ontmoetingen ons gaan brengen.

Grappig dat dat zo kan verschillen smile
Haha ja dat lijkt me gewoon persoonlijk. Ik heb daar niet zo veel mee. Misschien ook omdat ik al ZO veel mensen van over de hele wereld heb ontmoet. Al die oppervlakkige gesprekken heb ik al honderd keer gevoerd en ooit vond ik het wel leuk, nu heb ik er niet zoveel meer mee. Neemt niet weg dat iedereen oppervlakkig is hoor, verre van, maar ik krijg altijd beetje kriebels bij die standaard taalgrapjes enzo.

Ik vind de rust die ik in m'n eentje krijg juist vaak zo heerlijk, helemaal met niemand HOEVEN praten.

Enfin, ik ga nu natuurlijk niet in m'n eentje op reis, maar m'n vriend is net zo. Ons doel is wat moois van het land te zien en we houden allebei erg van authentiek eten, dus we zullen wel een food tour willen doen en zelf op zoek willen gaan naar kleine eettentjes (al schijnt het lastiger te zijn dan in bijv Vietnam of Thailand), en verder veel mooie plaatsen bezoeken en vast te leggen op de camera.
Al die oppervlakkige gesprekken? Huh? Je maakt natuurlijk zelf of een gesprek oppervlakkig wordt, of juist de diepte in gaat. Ik merk juist op reis dat gesprekken snel de diepte in gaan. De ene dag ken je iemand niet, de volgende dag vertel je elkaar de meest persoonlijke details uit je leven. Ik heb zoveel geleerd van de mensen die ik op reis ben tegengekomen, denk nog vaak aan bepaalde personen die me een andere kijk op de wereld hebben gegeven.

Ik vind het echt jammer dat jij kennelijk alleen maar oppervlakkige gesprekken voert wanneer je op reis bent, dat zou voor mij toch wel een groot gemist zijn! Al ben ik ook graag alleen hoor, op reis. Daarom ga ik ook altijd alleen, maar als ik van 6 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds alleen heb rondgedwaald vind ik het ook heerlijk om onder het genot van een goede maaltijd met wat mensen te praten en van gedachten te wisselen.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  Marin do 15 aug 2013 - 3:11

Tja ik heb die behoefte totaal niet. Ben altijd een einzelgänger geweest en vind dat juist heerlijk aan alleen reizen. Ik hoef niemand te spreken, daarvoor ben ik niet op reis.
En ja, ik heb echt al honderden keren hetzelfde gesprek gevoerd. Ik ben geen sociaal wonder en ik hoef óók niet aan Jan en alleman persoonlijke eigen te vertellen (daar heb ik t forum al voor laughcry ) en al die standaard gesprekken vind ik niet boeiend nee.
Maar goed, dat is gewoon verschil in persoonlijkheid. Jij zal fotografie minder belangrijk vinden dan ik. Ik ga 's avonds liever op de kamer even alle foto's doornemen, kost ook altijd wel een uurtje. Daar ontspan ik weer door. Dat snapt ook niet iedereen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  Marin ma 19 aug 2013 - 3:35

Nou onze voorkeur gaat tot nu toe uit naar Riksja inderdaad, dus Elluss, heel erg bedankt voor die positieve woorden, dat heeft zeker meesgepeeld.

We zijn zelf al lekker aan het puzzelen met de bouwstenen en hebben waarschijnlijk wel een geschikt idee gekregen van hoe en wat we willen. Binnenkort maar eens een reisvoorstel aanvragen, kijken of zij dat ook denken dat het goed op elkaar aansluit. Zij zullen dat toch beter weten dan wij denk ik.

Wel blijkt nu ineens dat we waarschijnlijk tóch via Bangkok gaan vliegen, omdat de vriend uit Kuala Lumpur weer naar NL gaat verhuizen. Leuk voor ons thuis, en stiekem eigenlijk handiger om op Bangkok te vliegen dan KL! In KL wilden we echt 3 dagen blijven, nu zouden we in theorie direct door kunnen naar Yangon. Of toch een dagje Bangkok in? Hm..We zijn er nog niet over uit (Ik ben nog nooit in Azië geweest dus lijkt me geweldig, en m'n vriend kent Bangkok al wel redelijk). In elk geval scheelt het wel tijd dus kunnen we een extra bouwsteen in Myanmar nemen en dat is wel heel erg leuk! Dan kunnen we naast de wat standaard route (die gaan we sowieso doen) nog nét even iets extra's doen, zoals bijv olifanten wassen en naar een wat minder toeristisch gebied vol vergroeide vervallen pagodes. En kunnen we misschien nog wat daagjes rustiger aan doen. Misschien toch wel heel erg lekker om ook eens een (mid)dagje rustig bij 't zwembad te hangen (strandverlenging hoeft van mij niet zo).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  Ellusss ma 19 aug 2013 - 7:02

Marin schreef:Nou onze voorkeur gaat tot nu toe uit naar Riksja inderdaad, dus Elluss, heel erg bedankt voor die positieve woorden, dat heeft zeker meesgepeeld.

We zijn zelf al lekker aan het puzzelen met de bouwstenen en hebben waarschijnlijk wel een geschikt idee gekregen van hoe en wat we willen. Binnenkort maar eens een reisvoorstel aanvragen, kijken of zij dat ook denken dat het goed op elkaar aansluit. Zij zullen dat toch beter weten dan wij denk ik.
Geen dank! Hopelijk bevalt he jullie net zo goed als ons! Very Happy 
Ellusss
Ellusss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum