Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cadeautjes van je kat

+10
Aardbei
Bazinga
Minx
Shisha
Kaat
piene1983
May
Reeza
Rush
Dolphinne
14 plaatsers

Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Cadeautjes van je kat

Bericht  Dolphinne vr 9 aug 2013 - 22:09

Onze katten mogen sinds gisteren naar buiten (na een verhuizing)
En nadat we gisteravond al een boel gepiep hoorden lagen er vanochtend idd 2 dode muizen in de tuin.

Cadeautjes van je kat 66111CDA-F824-415E-8D9B-EB12987E0F50-2449-000001EBD0FC8BFB_zps81c49264

Zijn er nog meer dames die geregeld cadeautjes krijgen van hun katten.
Liggen die dan ook netjes buiten of worden ze binnen voor je neus gedropt?
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  Rush vr 9 aug 2013 - 22:42

Onze poes showt haar vangsten voor het raam en daarna eet ze alles helemaal op.

Handig!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  Reeza vr 9 aug 2013 - 22:54

Ah gos, die arme muis! Mijn kat gaat (lees: kan) niet naar buiten, dus daar heb ik geen last van. Maar ik heb net wel een 'cadeautje' gehad in de vorm van kots, joepie! laughcry 
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  May vr 9 aug 2013 - 23:38

Die van mij komen ook niet buiten dus ik heb er ook geen last van. Ze hebben ook nog nooit gekotst, bijna nooit haarballen en als ze een haarbal moeten uitspugen doen ze dat netjes op de kattenbak. Dus ze zijn best lief voor me. Alleen heel af en toe plassen ze naast de bak als ze wat last van gruis hebben, maar sinds ik een tweede bak heb is dat nog maar 1 keer gebeurd.

De kat van mijn ouders had een voorliefde voor duiven, en we hadden 3 duivenmelkers in de buurt. Dus meermaals heeft hij prijzengeld door iemands neus geboord door de duif te vangen laughcry 
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  piene1983 vr 9 aug 2013 - 23:54

Wij hebben een ergens een buurman met een voliere die blijkbaar niet helemaal cat-proof is. Onze katten komen namelijk aan met groene/gele en blauwe vogeltjes, parkietjes dus. We hebben al een keer in de buurt briefjes in de bus gedaan dat onze katten dit deden zodat die persoon zijn voliere kan controleren maar nog steeds krijgen we deze presentjes.... Ook kitrandjes en sokken/handschoenen jatten is favoriet. Niet uit huizen, wel uit tuinen. Ze zijn zo schuw dat ze bij niemand naar binnen gaan gelukkig, zou me geen raad weten!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  Kaat za 10 aug 2013 - 5:28

Mijn vorige kat ging altijd naar buiten en kwam met muizen (regelmatig ook nog levend en die bracht hij gezellig mee naar binnen), vogels, konijnen en zelfs twee keer een mol :shock: thuis.

Mijn huidige twee katten komen niet buiten en laten als cadeautjes alleen haarballen achter en een van de twee moet wel eens kotsen. :nopompom:
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  Shisha za 10 aug 2013 - 7:25

Hier komen ze ook regelmatig met van alles aanzetten. Ergste keer was toen Zoë een vogel had die nog leefde, die binnen los liet waardoor die vogel in paniek de woonkamer door ging en tegen het raam aan knalde, Zoë de vogel weer te pakken kreeg, er mee naar boven rende en er mee op bed ging liggen om hem vervolgens daar kaal te gaan plukken (vogel was toen al wel dood). Ik had de hele woonkamer, hal, trap en slaapkamer onder de veren en het bloed zitten en dat terwijl ik net klaar was met het huishouden. Had echt net het hele huis gezogen, gedweild, afgestoft en beneden de ramen gezeemd. :nopompom:
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  Minx za 10 aug 2013 - 7:40

piene1983 schreef:Wij hebben een ergens een buurman met een voliere die blijkbaar niet helemaal cat-proof is. Onze katten komen namelijk aan met groene/gele en blauwe vogeltjes, parkietjes dus. We hebben al een keer in de buurt briefjes in de bus gedaan dat onze katten dit deden zodat die persoon zijn voliere kan controleren maar nog steeds krijgen we deze presentjes.... Ook kitrandjes en sokken/handschoenen jatten is favoriet. Niet uit huizen, wel uit tuinen. Ze zijn zo schuw dat ze bij niemand naar binnen gaan gelukkig, zou me geen raad weten!
Is het nou heel raar dat ik denk dat jullie je katten dan meer bij jullie moeten houden in plaats van dat de buren hun volière aanpassen...
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  Bazinga za 10 aug 2013 - 9:16

Ik krijg zo nu en dan vliegjes en spinnetjes aangeboden. Meer kan meneer hier niet vangen Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  Aardbei za 10 aug 2013 - 9:17

Muizen vind ik hier ook regelmatig ja, die vindt ze alleen leuk om mee te spelen, die eet ze niet op. Verder zeer regelmatig kikkers, die eet ze wel op. Oh en af en toe eens een duif, waarvan ze alleen een hele hoop veren laat liggen. Brrrrr
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  Rush za 10 aug 2013 - 9:23

Onze poes speelt inderdaad ook eerst een tijdje met de vangst.

Laatst had ze een mol, die eet ze (helaas) niet op. laughcry 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  Fortissimo za 10 aug 2013 - 10:35

Vorige week een grote vogel. Die had ze mee in huis genomen! Zat op de bank en hoorde opeens een raar geluid. Zat die kat met die vogel in de bek, onwijs te grommen. Ze had een nestje vogels gevangen achter onze tuin.. Echt onwijs zielig.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  Dolphinne za 10 aug 2013 - 11:45

Hier vanavond alweer een muis die het denk ik niet overleefd heeft.

Mijn vorige kat nam ook altijd van alles mee. Een keer een voor een 3 jonge merels (hij liet dan allen de ogen over...)
En een keer een parkiet ofzo. In elk geval met knalblauwe veren. Die nam hij mee de kattenbak in om hem daar verder uit elkaar te plukken.

En mn vriend heeft al regelmatig kikkers gevonden (ook levend in de huiskamer) en de kop van een sierduif in de tuin. De rest was al opgevreten...

Ik hoop alleen dat ze wel de tuin van de buurman met rust gaan laten. Die heeft een vijver vol goudvissen. Maar ook 2 honden. Heb hem al gezegd dat als hij een kat ziet hem maar weg moet jagen of de hond erachteraan moet laten gaan. Dan leren ze hopelijk wel daar niet te komen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  MeaVota za 10 aug 2013 - 13:07

Heel erg herkenbaar.
Voor ik de garage instap kijk ik eerst op de mat. Meestal liggen de "cadeautjes" daar! Muizen, vissen, vogels, mollen ze komen overal mee aan zetten. Nu ik vaak in de achtertuin zit ligt er ook regelmatige wat voor de schuifdeur... Laatst lag er een hele mooie (maar wel dode) koi karper, heel even angst dat het één uit eigen vijver was, maar dat gelukkig niet!smile 

Als ik er bij ben, dan zitten ze eerst gerust een uur te spelen voor ze het of opeten of voor mijn voeten neerkwakken.
MeaVota
MeaVota
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 09-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  June za 10 aug 2013 - 17:26

MeaVota schreef:Heel erg herkenbaar.
Voor ik de garage instap kijk ik eerst op de mat. Meestal liggen de "cadeautjes" daar! Muizen, vissen, vogels, mollen ze komen overal mee aan zetten. Nu ik vaak in de achtertuin zit ligt er ook regelmatige wat voor de schuifdeur... Laatst lag er een hele mooie (maar wel dode) koi karper, heel even angst dat het één uit eigen vijver was, maar dat gelukkig niet!smile 

Als ik er bij ben, dan zitten ze eerst gerust een uur te spelen voor ze het of opeten of voor mijn voeten neerkwakken.
Ik zou toch liever hebben dat ze mijn vijver leegeten dan die van de buren. Behoorlijk lullig, zij hebben geen kat genomen die de vijver leeg kan eten. Bovendien vind ik het een eng idee dat iemand dat gezien heeft en misschien daardoor de kat iets aan wil doen.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  Takkie za 10 aug 2013 - 23:41

Onze kat neemt ook wel eens iets mee, gelukkig niet zo vaak. Meestal een musje of een muisje, die zijn dan wel al dood. Echt leuk vind ik het niet om op te ruimen natuurlijk. Vooral niet als ze alles opeten en alleen nog wat ingewanden laten liggen pale
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautjes van je kat Empty Re: Cadeautjes van je kat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum