Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opzoek naar kleine campings in frankrijk

+3
Parisienne
Verde
Pink!
7 plaatsers

Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Pink! wo 7 aug 2013 - 22:35

Wie weet of helpt mee zoeken?

Ik ben opzoek naar een kleine camping ( max 80 a 100 plaatsen, liefst minder) in frankrijk
Kindervriendelijk
Aan water
En hij moet natuurlijk wel goed zijn ( uit eigen ervaring of bijv van zoover )
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Verde wo 7 aug 2013 - 22:54

Heb je al een regio in beeld waar je ongeveer naartoe wil? Hier is een link naar de website van de Groene Vakantiegids, allemaal kleinschalige campings op het platteland. Je moet alleen wel zoeken op regio en dan kan je elke camping aanklikken voor meer info. 
Is ook in boekvorm te krijgen, wij leenden m altijd bij de bibliotheek voor de vakantie en schreven dan een aantal die ons aanspraken over.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Pink! wo 7 aug 2013 - 22:56

Nou voor dit jaar graag naar bretagne, maar andere zijn ook welkom dan kunnen we meteen voor volgend jaar kijken haha smile
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Parisienne wo 7 aug 2013 - 23:02

Ik ben jarenlang op vakantie geweest naar Camping Mas de la Cam, in de Cevennen. Een mooie, vrij kleine en kindvriendelijke camping. In een heel mooie omgeving. Lieve eigenaren, aardig personeel, schoon en netjes sanitair, een heerlijk zwembad en een leuke speeltuin. Het ligt aan de rivier 'de Gardon'. Deze rivier heeft een diepe en ondiepe kant, gescheiden door een dam. Aan de grasstrook langs de kant kan je lekker zitten/liggen. De ondiepe kant is ideaal voor (kleine) kinderen om in rond te lopen, dammetjes te bouwen, visjes te vangen/zoeken, enz. De diepere kant is perfect om lekker in rond te zwemmen.

Een heerlijke, mooie en vrij rustige camping. Wij hebben hier jaren achter elkaar genoten! Ik heb hier zelfs mijn vriend ontmoet Wink


Camping Mas de la Cam
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Pink! wo 7 aug 2013 - 23:19

Thnx dat klinkt heerlijk!
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Summerlovin do 8 aug 2013 - 0:15

Parisienne schreef:Ik ben jarenlang op vakantie geweest naar Camping Mas de la Cam, in de Cevennen. Een mooie, vrij kleine en kindvriendelijke camping. In een heel mooie omgeving. Lieve eigenaren, aardig personeel, schoon en netjes sanitair, een heerlijk zwembad en een leuke speeltuin. Het ligt aan de rivier 'de Gardon'. Deze rivier heeft een diepe en ondiepe kant, gescheiden door een dam. Aan de grasstrook langs de kant kan je lekker zitten/liggen. De ondiepe kant is ideaal voor (kleine) kinderen om in rond te lopen, dammetjes te bouwen, visjes te vangen/zoeken, enz. De diepere kant is perfect om lekker in rond te zwemmen.

Een heerlijke, mooie en vrij rustige camping. Wij hebben hier jaren achter elkaar genoten! Ik heb hier zelfs mijn vriend ontmoet Wink


Camping Mas de la Cam

Daar ben ik vroeger ook heel vaak geweest smile ! Inderdaad een erg leuke camping toentertijd. Hoe het daar nu is weet ik alleen niet.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  silly-one do 8 aug 2013 - 0:15

Ik heb het als kind altijd heerlijk gehad op La Tuque in de buurt van Cahors. Het was toen nog wel een naturisten camping en ik lees ook dat de eigenaar ondertussen met pensioen is. Maar er werd altijd wel wat georganiseerd voor de gasten. Het is klein, er was een hele leuke gemeenschappelijke barbecue waar het iedere avond druk was.
Het ligt tussen de bomen op een mooie rustige locatie.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Pink! do 8 aug 2013 - 2:02

Dank je silly-one, ik ben even aan t lezen en dat klinkt ook goed!
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Parisienne do 8 aug 2013 - 4:57

Summerlovin schreef:
Parisienne schreef:Ik ben jarenlang op vakantie geweest naar Camping Mas de la Cam, in de Cevennen. Een mooie, vrij kleine en kindvriendelijke camping. In een heel mooie omgeving. Lieve eigenaren, aardig personeel, schoon en netjes sanitair, een heerlijk zwembad en een leuke speeltuin. Het ligt aan de rivier 'de Gardon'. Deze rivier heeft een diepe en ondiepe kant, gescheiden door een dam. Aan de grasstrook langs de kant kan je lekker zitten/liggen. De ondiepe kant is ideaal voor (kleine) kinderen om in rond te lopen, dammetjes te bouwen, visjes te vangen/zoeken, enz. De diepere kant is perfect om lekker in rond te zwemmen.

Een heerlijke, mooie en vrij rustige camping. Wij hebben hier jaren achter elkaar genoten! Ik heb hier zelfs mijn vriend ontmoet Wink


Camping Mas de la Cam
Daar ben ik vroeger ook heel vaak geweest smile! Inderdaad een erg leuke camping toentertijd. Hoe het daar nu is weet ik alleen niet.
Oh echt? Wat toevallig! Ik ben er ook vroeger geweest, 9 tot 10 jaar geleden voor het laatst. 15 jaar geleden kwam ik er denk ik voor het eerst. En jij?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Summerlovin do 8 aug 2013 - 9:00

Parisienne schreef:
Summerlovin schreef:
Parisienne schreef:Ik ben jarenlang op vakantie geweest naar Camping Mas de la Cam, in de Cevennen. Een mooie, vrij kleine en kindvriendelijke camping. In een heel mooie omgeving. Lieve eigenaren, aardig personeel, schoon en netjes sanitair, een heerlijk zwembad en een leuke speeltuin. Het ligt aan de rivier 'de Gardon'. Deze rivier heeft een diepe en ondiepe kant, gescheiden door een dam. Aan de grasstrook langs de kant kan je lekker zitten/liggen. De ondiepe kant is ideaal voor (kleine) kinderen om in rond te lopen, dammetjes te bouwen, visjes te vangen/zoeken, enz. De diepere kant is perfect om lekker in rond te zwemmen.

Een heerlijke, mooie en vrij rustige camping. Wij hebben hier jaren achter elkaar genoten! Ik heb hier zelfs mijn vriend ontmoet Wink


Camping Mas de la Cam
Daar ben ik vroeger ook heel vaak geweest smile! Inderdaad een erg leuke camping toentertijd. Hoe het daar nu is weet ik alleen niet.
Oh echt? Wat toevallig! Ik ben er ook vroeger geweest, 9 tot 10 jaar geleden voor het laatst. 15 jaar geleden kwam ik er denk ik voor het eerst. En jij?
Ik denk dat voor mij de eerste keer ook 15 jaar terug was. Ben toen 3 jaar achter elkaar geweest. Ongeveer dezelfde periode dus! Haha. Misschien sta je wel op mijn vakantiefoto's van toen Razz 
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Parisienne do 8 aug 2013 - 23:15

Misschien zaten we wel in dezelfde 'groep' of hingen we samen rond bij de tafeltennistafels Wink  Heb je een PM gestuurd!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Schaapke vr 9 aug 2013 - 1:40

Wij zijn twee jaar terug naar deze camping geweest:

http://www.camping-le-curtelet.com/nl/index.html

Ligt in het zuid-oosten van Frankrijk, aan de Zwitserse grens. Werkelijk prachtige omgeving en een hele leuke, kleinschalige camping, waar 's avonds van alles georganiseerd wordt door de eigenaar (die een beetje Nederlands praat).
Is kindvriendelijk, klein en ligt direct aan Lac d'Aiguebelette, een helder, niet te koud meer.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Harrison vr 9 aug 2013 - 8:11

Er is een camping in La Roche sur Grane en die is echt fantastisch. Mooie plek, prachtig uitzicht, een zwembad, speeltuintje en 's avonds kun je aan een grote tafel aanschuiven waar je met zn allen kan eten bij de eigenaar en zijn vrouw. Zo leuk! 

Opzoek naar kleine campings in frankrijk IMG_4211
Opzoek naar kleine campings in frankrijk IMG_4206
Hoe gezellig is dit!
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Pink! vr 9 aug 2013 - 19:31

Tof Harrison! Dat ziet er heel gezellig uit!

Bedankt voor alle tip! Ik heb ze opgeslagen smile
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Pink! vr 9 aug 2013 - 19:38

Wij gaan dit jaar naar deze camping: http://www.domaine-les-moulins.com/nl/
Het is niet het kleine wat we wilde maar alles echt alles zat al vol. Deze is aan het strand dus prima, zijn we er toch even een weekje tussen uit.
Na deze zomer gaan we meteen boeken voor volgend jaar zodat we op een kleine camping kunnen staan smile
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzoek naar kleine campings in frankrijk Empty Re: Opzoek naar kleine campings in frankrijk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum