Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

+5
silly-one
Bisq
_Poppy_
Marin
Caribbeanlover
9 plaatsers

Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Caribbeanlover di 6 aug 2013 - 11:03

Titel staat er een beetje dom, maar ik wist anders ook niet hoe ik het moest omschrijven.
Tot welke graad wordt je vakantie/vliegticket vergoed mocht je eerder dan gepland naar huis willen gaan?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Marin di 6 aug 2013 - 11:06

Bedoel je percentage ofzo?

Ik denk dat dat heel erg van de reden afhangt waarom je terug wilt keren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  _Poppy_ di 6 aug 2013 - 11:07

Willen? Niet. Moeten? Wegens overlijden oid, dit ligt aan de reisverzekering. Vaak krijg je je terugreis vergoed en soms ook de reissom.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Caribbeanlover di 6 aug 2013 - 11:11

Men moet nog altijd niks da's je eigen keuze natuurlijk.

 Mbt overlijden geldt het toch alleen voor de 1e graad? Mijn schoonouders zijn eerder teruggekomen ivm dat het niet zo goed gaat met mijn nichtje, maar het is niet levensbedreigend ofzo dus ze hadden net zo goed nog die 3 dgn die ze nog hadden kunnen blijven.
Hij beweerd dat het vergoed wordt, maar hem kennende moet je alles met een korrel zout nemen.

Ze zien cliënten al aankomen ''ja we willen eerder naar huis, want ons kleinkind is ziek''. Dat is voor de verzekering niet echt een goede reden om perse naar huis te willen tenslotte is het niet zo dat er een kind op sterven ligt.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op di 6 aug 2013 - 11:15; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Marin di 6 aug 2013 - 11:12

Caribbeanlover schreef:Men moet nog altijd niks da's je eigen keuze natuurlijk.

Nee maar 't is nogal een verschil of je naar huis 'wilt' omdat je moeder is overleden of dat je naar huis 'wilt' omdat je het hotel toch niet zo leuk vond.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  _Poppy_ di 6 aug 2013 - 11:15

Marin schreef:
Caribbeanlover schreef:Men moet nog altijd niks da's je eigen keuze natuurlijk.

Nee maar 't is nogal een verschil of je naar huis 'wilt' omdat je moeder is overleden of dat je naar huis 'wilt' omdat je het hotel toch niet zo leuk vond.

 Precies mijn punt.

Er is echt geen reisverzekering die gaat vergoeden dat jij je geld terugkrijgt omdat je het eten niet lekker vind ofzo.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Caribbeanlover di 6 aug 2013 - 11:18

_Poppy_ schreef:
Marin schreef:
Caribbeanlover schreef:Men moet nog altijd niks da's je eigen keuze natuurlijk.

Nee maar 't is nogal een verschil of je naar huis 'wilt' omdat je moeder is overleden of dat je naar huis 'wilt' omdat je het hotel toch niet zo leuk vond.

 Precies mijn punt.

Er is echt geen reisverzekering die gaat vergoeden dat jij je geld terugkrijgt omdat je het eten niet lekker vind ofzo.


Oh zo, maar dat bedoelde ik ook niet. Hallo verzekering, het water van de zee is niet zo blauw als ik gehoopt had, ik wil graag over worden geplaatst en anders naar huis.
Ik zat ermee omdat mijn oma ziek was en wij nog op vakantie gaan en of ik dan naar huis zou gaan mocht zij overlijden. Ze is zondagnacht overleden dus ik vind het erg fijn dat ik haar laatst nog heb gezien en naar de begrafenis kan en haar nog kan zien als ik wil.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Marin di 6 aug 2013 - 11:43

Gecondoleerd CBL. je vraag kan iemand anders die er meer vanaf weet vast beter beantwoorden dan ik, maar wilde dat even zeggen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Bisq di 6 aug 2013 - 12:00

Gecondoleerd.

Het heeft mij verbaasd wat de verzekering nog vergoedt. Toen ik de diagnose kreeg vorig jaar toen hebben mijn schoonouders hun vakantie geannuleerd (snap nog steeds niet waarom laughcry ) en kregen alles terug.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  silly-one di 6 aug 2013 - 12:21

Toen mijn oom overleed en mijn zus voor een jaar in Frankrijk studeerde kregen mijn ouders de reis niet vergoed die mijn zus maakte om naar de uitvaart te gaan. 2de graads is het dan. 
Maar ik denk dat het heel afhankelijk is van je verzekering en de daarbijhorende voorwaarden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Coco di 6 aug 2013 - 17:35

Gecondoleerd CBL.

Wij hebben niks vergoed gekregen toen er overstromingen waren.Mochtrn ons ticket ook niet omboeken voor een eerdere datum. Toen hebben we zelf tickets terug geboekt. Waren meer kwijt aan twee enkeltjes terug dan dat de reis in totaal heeft gekost.

Toen mijn zus twee jaar terug met haar kinderen in Griekenland zat is mijn opa overleden op dag 8 van hun 10 dagen, hij is 's nachts om half 5 overleden en de reisleiding heeft direct tickets terug geboekt voor ze, om 16u waren ze weer in NL en mijn zus heeft elke cent terug gekregen, ondanks tweedegraads en dat er al 7 dagen daar volgemaakt waren. Ze heeft wel vooraf bij de verzekering aangegeven dat die kans erin zat.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Sun88 di 6 aug 2013 - 18:33

Bij overlijden geldt eerste en tweede graad. Eerste graad zijn je ouders en kinderen, tweede graad broers, zussen, opa oma kleinkinderen. Ooms en tantes is dus derde graad. Dit geld dan voor het hele geboekte reisgezelschap, mits je goed verzekerd bent natuurlijk.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Caribbeanlover di 6 aug 2013 - 19:54

Bedankt allemaal voor het medeleven hug .

Bisq, Fijn dat je schoonouders alles terug kregen, maar wel apart aangezien je geen naaste familie bent om het zo even te zeggen en dat bedoel ik niet lullig hoor.

Voor een overlijden snap ik dat men het vergoed krijgt iig bij de 1e graad, maar daar was nu geen sprake van en bovendien was het mijn schoonouders beslissing dus ze hadden die aantal dagen ook best uit kunnen zitten aangezien ze toch niet veel konden doen hier.

Als ik kids had, had ik het mijn ouders denk ik geen eens verteld ook omdat er niet echt duidelijkheid was en bovendien hebben zowel zij als ik er dan niks aan dat ze eerder terug zouden komen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Bisq di 6 aug 2013 - 21:40

Klopt, heel apart CBL. Ik vond (en vind nog steeds) het ten eerste al belachelijk dat ze hun vakantie af gingen zeggen, ik had ze in die periode liever weg dan hier en ze konden toch helemaal niks voor me doen. En ten tweede vind ik het echt vreemd dat de verzekering alles vergoedde en ze hebben zelfs veel meer terug gekregen dan de reissom. Ze hebben daar melding van gemaakt, maar daar is nooit wat mee gedaan.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Caribbeanlover di 6 aug 2013 - 22:49

Wat had jij dan als ik vragen mag? Vreemd dat ze meer kregen, maar wel netjes dat ze het gemeld hebben.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  ellibre wo 7 aug 2013 - 0:52

silly-one schreef:Toen mijn oom overleed en mijn zus voor een jaar in Frankrijk studeerde kregen mijn ouders de reis niet vergoed die mijn zus maakte om naar de uitvaart te gaan. 2de graads is het dan. 
Maar ik denk dat het heel afhankelijk is van je verzekering en de daarbijhorende voorwaarden.
Een oom is 3e graads familie. En een jaar in het buitenland studeren valt onder andere voorwaarden dan een kortdurende vakantie.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Bosjesvrouw wo 7 aug 2013 - 1:24

Het verschilt erg per verzekeraar en hoe je terug komt.

3 jaar geleden is mijn moeder haar broer plotseling overleden. Ze waren op dat moment in italie. Ze hebben besloten om zelf met de auto en caravan terug te rijden. Ze kregen niks vergoed omdat ze anders ook terug moesten ( ze waren nu 2week eerder thuis gekomen) en dus de onkosten ook kwijt waren.
Maar een echtpaar bij hun uit het dorp die in dezelfde week een broer verloren hadden. Die hadden het vliegtuig terug genomen. Dus moest hun auto en caravan ( ook vanuut italie) weer naar nl gebracht worden kregen wel de onkosten vergoed.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Caribbeanlover wo 7 aug 2013 - 9:51

Wat raar dat dat stel wel het vergoed kreeg en je ouders/moeder niet. Is een verzekering dat niet verplicht? Dat staat toch wettelijk vastgesteld dacht ik?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Bisq wo 7 aug 2013 - 12:41

Caribbeanlover schreef:Wat had jij dan als ik vragen mag? Vreemd dat ze meer kregen, maar wel netjes dat ze het gemeld hebben.

Borstkanker. Dus een langlopend proces en niet iets om als schoonouders zijnde je vakantie voor af te zeggen. En vooral irritant dat je dan nog tig keer hoort dat ze nu toch wel aan vakantie toe zijn omdat ze dat al zo lang niet gehad hebben laughcry 
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Caribbeanlover wo 7 aug 2013 - 19:45

Verschrikkelijk zeg. Hoe is het nu met je? Raar zeg dat je schoonouders dat zeggen, erg flauw ook het was hun eigen keuze. Zijn ze daarna nog op vakantie geweest of was die ene de laatste keer tot nu toe?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie. Empty Re: Tot welke graad vergoeden terugkeer vakantie.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum