Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

New York Pass of Explorer Pass?

+5
Destino
Capt'n Zero
girli
Atelier Madame
Niekol
9 plaatsers

Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  Niekol ma 5 aug 2013 - 2:09

Ik heb een vraag, omdat ik naar New York ga in september! Je hebt voor NYC dus 3 passen: De Citypass, de Explorer Pass en de New York Pass. De eerste valt voor mij al af, want ik ben geen museum fan! Dan zit ik nog enorm te twijfelen tussen de 2e en 3e! Het zit namelijk zo:

Ik kom in New York aan op een zaterdagavond, dan wil ik eerst naar mijn hotel om me op te frissen etc. en dan ga ik wat eten en vervolgens ga ik de pas ophalen (of andersom). Ik ben er t/m vrijdagmiddag; om 18:00 vlieg ik terug dus moet ik rond 15:00 op Newark zijn, dus op die dag ga ik ook niet heel veel meer doen denk ik.
Met de Explorer Pass zou ik kiezen voor 5 attracties en dan maakt het niet uit op welke dagen ik dingen doe, maar met de New York Pass kan ik onbeperkt attracties bezoeken, maar dan moet het binnen 3 dagen (ik kan ook voor 7 dagen kiezen maar dat vind ik jammer geld omdat ik er maar 5 en halve dag ben ongeveer.) en dan zou ik dus kiezen voor zondag t/m dinsdag. Dan wordt het dus 3 dagen haasten en 2 dagen om te shoppen en te relaxen bijvoorbeeld. Wat zouden jullie doen??? Dilemma! bounce
Niekol
Niekol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 23
Punten : 25
Registratiedatum : 27-05-13
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  Atelier Madame ma 5 aug 2013 - 3:28

Ik volg dit topic even! Heb je toevallig een linkje of prijsoverzicht van de passen? Ik ga in november dus ben benieuwd!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  girli ma 5 aug 2013 - 3:47

Ik ben niet in NY geweest en ik heb er geen ervaring mee.

Wat ik zou doen qua afweging is kijken wat de attracties zijn en welke ik graag zou willen doen. Afhankelijk van het aantal attracties wat ik zou willen doen zou ik kijken welke pas het beste bij me past en eventueel kijken of het haalbaar is in 3 dagen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  Capt'n Zero ma 5 aug 2013 - 3:54

Ik ben er een week geweest in mei en heb geen pas gekocht omdat ik een aantal dingen wilde doen die er niet op stonden en en aantal dingen niet hoefde te zien die er wel op stonden.
Achteraf zou ik met die pas misschien meer hebben gezien, maar me ook een slag in de ronte hebben gelopen. En ik was al aardig kapot.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  Destino ma 5 aug 2013 - 4:04

Ik ben 6 dagen in NY geweest en we hadden 4 dagen de NY pas, waarmee we erg veel gezien en gedaan hebben. Het haasten valt wel mee, je bent overal zo met de metro smile .
Je zou de dagen die je geen pas hebt ook bijv. een dagje Central Park kunnen plannen.
Een aanrader is bijv. met de NY pas de attractie die het Empire State Building zit. Dat is een virtuele tour door de stad, vanuit de lucht gezien en kost normaal 40 dollar p.p. en het is binnen 20 minuten voorbij. Normaal hadden wij dat niet gedaan, maar door die pas hebben we er gewoon gebruik van gemaakt smile .
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  Niekol ma 5 aug 2013 - 20:54

Destino schreef:Ik ben 6 dagen in NY geweest en we hadden 4 dagen de NY pas, waarmee we erg veel gezien en gedaan hebben. Het haasten valt wel mee, je bent overal zo met de metro smile .
Je zou de dagen die je geen pas hebt ook bijv. een dagje Central Park kunnen plannen.
Een aanrader is bijv. met de NY pas de attractie die het Empire State Building zit. Dat is een virtuele tour door de stad, vanuit de lucht gezien en kost normaal 40 dollar p.p. en het is binnen 20 minuten voorbij. Normaal hadden wij dat niet gedaan, maar door die pas hebben we er gewoon gebruik van gemaakt smile .

Heh?? Ik kan alleen kiezen uit 1, 2, 3 of 7 dagen... http://www.newyorkpass.com/En/how-it-works/ zou dat veranderd zijn? 4 dagen zou voor mij ook ideaal zijn namelijk!
Niekol
Niekol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 23
Punten : 25
Registratiedatum : 27-05-13
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  Niekol ma 5 aug 2013 - 20:58

Atelier Madame schreef:Ik volg dit topic even! Heb je toevallig een linkje of prijsoverzicht van de passen? Ik ga in november dus ben benieuwd!

Hoi,

http://www.newyorkpass.com/En/ 
New York Pass; 1, 2, 3, of 7 dagen.

http://www.smartdestinations.com/new-york-attractions-and-tours/_d_Nyc-p1.html?pass=Nyc_Prod_Exp 
Explorer Pass: 3, 5, 7, of 10 attracties.

http://www.citypass.com/new-york 
City Pass: om de top 6 attracties van New York te bezichtigen voor 106 dollar. (maar dus veelal musea, dus moet je van houden)
Niekol
Niekol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 23
Punten : 25
Registratiedatum : 27-05-13
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  Destino ma 5 aug 2013 - 21:03

Ik denk dat wij 2 keer een pasje voor 2 dagen hebben gehad.
Mijn ouders hebben dat vorig jaar geregeld..

Aanrader vond ik zelf ook de Hop on, hop off bus, als je de daarmee in een ochtendje de down town en uptown tour doet, dan zie je al een heleboel smile
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  Marin ma 5 aug 2013 - 21:07

Ik had de NY Explorer Pass maar juist omdat ik veel musea wilde bekijken. Ik vond het fijn dat ik zelf kon kiezen welke attracties ik op de pas zette. Ik had gekozen:

Top of the Rock
Empire State Building
Ellis Island
MOMA
Guggenheim (niet eens tijd voor gehad, dus maar laten gaan)

Grote voordeel vond ik dat je nergens hoeft te wachten in de rijen, maar direct door kunt lopen (behalve bij de ferry naar Ellis Island, daar moet je gewoon op je beurt wachten, maar je hoeft dan in het museum niets meer te kopen)
Nadeel vond ik dat ik me door die pas wel verplichter voelde bepaalde dingen te doen. Het Guggenheim had ik écht geen tijd meer voor in de praktijk, en dat voelde toen heel zonde omdat ik er feitelijk al voor betaald had.

Ik had de pas van te voren via internet gekocht en daar ergens op Times Square opgehaald.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  Poisongirl ma 5 aug 2013 - 22:47

Wij hadden de nypass. Hierdoor inderdaad dingen gezien en gedaan die we anders hadden over geslagen. Wij vonden het de moeite waard. Zijn nog aan het twijfelen of we deze in januari weer een paar dagen willen nemen.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  Niekol di 6 aug 2013 - 1:10

Oke ik denk dat ik ook voor de NY Pass ga! Dan heb ik 3 dagen onbeperkt attracties en 2 dagen om nog andere dingen te plannen smile
Niekol
Niekol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 23
Punten : 25
Registratiedatum : 27-05-13
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  ekiaam87 wo 7 aug 2013 - 7:07

Niekol schreef:Oke ik denk dat ik ook voor de NY Pass ga! Dan heb ik 3 dagen onbeperkt attracties en 2 dagen om nog andere dingen te plannen smile

 Had ik ook en ik heb ook meerdere attracties op 1 dag gedaan (Bijv. ripleys en maddame tussauds die zitten ongeveer naast elkaar)
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  stella.nova wo 14 aug 2013 - 13:03

Niekol ik vroeg mij af hoe jij naar het hotel gaat? Ga jij met de metro of met de taxi?

Ikzelf wou een shuttle nemen maar de reacties op tripadvisor zijn nogal negatief. Taxi vind ik te duur, en metro zie ik niet zitten na een lange reisdag.
Daarom vroeg ik mij af hoe jij gaat, omdat wij in hetzelfde hotel zitten!

Misschien heeft iemand anders nog tips?

Ik wou eerst ook de newyork pass nemen maar uiteindelijk wil ik toch alles apart kopen. Ik wil een bustour los kopen en verder musea gewoon daar.
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  Poisongirl do 15 aug 2013 - 4:09

Welk hotel zit je en op welk vliegveld kom je aan?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

New York Pass of Explorer Pass?  Empty Re: New York Pass of Explorer Pass?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum