Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thailand

+2
TukTuk
Clapperdie
6 plaatsers

Ga naar beneden

Thailand Empty Thailand

Bericht  Clapperdie wo 31 jul 2013 - 3:08

Wij, of liever gezegd ik, willen graag begin volgend jaar weer naar Thailand.

Mijn vriend ziet heel erg op tegen het vliegen met onze zoon die dan bijna 2 is. En het feit dat hij nu al 3x last van zijn darmen heeft gehad daar (incl 2x ziekenhuisbezoek en veel antibiotica). Hij heeft al 2x aangegeven dat wij, mijn zoon en ik, kunnen gaan en dat hij dan thuis blijft.

Aan de ene kant wil ik gewoon met zijn 3e gaan. Maar aan de andere kant wil ik ook graag in die periode naar Thailand. Wij hebben namelijk familie daar die ik graag wil opzoeken. En omdat wij er al 3x zijn geweest voelt het zo vertrouwd daar.

Wat zouden jullie doen? Gewoon niet gaan? Of toch samen met mijn zoon gaan. Of toch proberen om mijn vriend over te halen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  TukTuk wo 31 jul 2013 - 3:11

Thailand is zo mooi! Zonde dat je vriend niet graag terug wilt! Wat je zou kunnen overwegen, is om een vlucht te nemen met tussenstop in Dubai bijvoorbeeld, en dan daar 1 of 2 nachten blijven. Op die manier heb je tenminste niet 1 lange vlucht. Mijn ouders zijn dit ook van plan als ze mij volgend jaar komen opzoeken tijdens mijn stage, die zien ook enorm tegen die vlucht op.

En wat betreft problemen met zijn darmen, denk dat dat echt pech hebben is. Heb je ook enig idee hoe het kwam? Vaak hoor je juist dat mensen ziek worden van het westerse eten wat er verkocht wordt, of dat het mis gaat met bijvoorbeeld de ijsblokjes.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Clapperdie wo 31 jul 2013 - 3:15

Ja maar wat doe je in een land als Dubai met een dreumes? Het fijne vind ik om rechtstreeks te gaan. De vorige keer was onze zoon 10 maanden. Heen ging prima alleen terug heeft hij wel wat gejengeld. Die 12 uur komen we wel door denk ik dan maar hij ziet daar tegen op.

Nee geen idee hoe het komt. Hij heeft er last van gekregen sinds hij een keer de avond voor vertrek een portobello gegeten die niet goed gevallen is. Sinds dien (nu 4 jaar) heeft hij bij elke vakantie en elk land last van zijn darmen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Flower_L wo 31 jul 2013 - 10:14

Wat jammer zeg. Ik moet zeggen dat ik destijds in ZO Azië 3x antibiotica heb gehad in 3 maanden tijd, ook vanwege mijn buik. Heb 5x een ziekenhuis bezocht en bloed af laten nemen.
Sindsdien kan ik minder verdragen, en heb ik vaker last. Dit weerhoudt mij er ook van om met de kinderen die kant op te gaan voor een vakantie, omdat ik bang ben dat ik weer last krijg, en mijn vriend er enigszins alleen voor staat.
Dus ik begrijp het wel enigszins.

Wat ik juist in jouw situatie zou doen...lastig. Ik zou zo'n reis graag met vriend willen maken, en het plezier zou een stuk minder zijn wanneer hij thuis zou blijven eerlijk gezegd.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Twellie wo 31 jul 2013 - 10:33

Als je vriend er echt tegenop ziet, is het misschien geen goed plan hem alsnog over te halen.

Persoonlijk zou ik dan wel in mijn uppie gaan of met mijn dochter in de tijd dat ik nog maar één kind had. Ik zou dan weer nooit alleen met twee kinderen die kant op gaan.

Snap dat het het leukste is om te delen met je vriend natuurlijk, maar aan de andere kant... Thailand is ook wel heel erg leuk, ook zonder vriend waarschijnlijk smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Twellie wo 31 jul 2013 - 10:34

Hoe lang was je van plan om te gaan trouwens?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Clapperdie wo 31 jul 2013 - 18:19

3 weken. En ik blijf dan bij familie dus ga ook niet rondreizen.

Natuurlijk is het leuker om met ons 3 te gaan. Ik moet hem gewoon overhalen! 

En als dat niet lukt misschien toch alleen met T. gaan. Laughing
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Jip83 wo 31 jul 2013 - 22:10

Kan hij geen probiotica poeder van orthica nemen voor 10 dagen om zijn darmen wat aan te sterken? Of krijgt hij teveel darmklachten doordat hij veel te veel water gaat drinken?
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Tiara wo 31 jul 2013 - 22:42

Ik zou ook lekker gaan met t en proberen je vriend nog over te halen.hij is dan nog gratis :-)
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Twellie vr 2 aug 2013 - 10:09

Jip83 schreef:Kan hij geen probiotica poeder van orthica nemen voor 10 dagen om zijn darmen wat aan te sterken? Of krijgt hij teveel darmklachten doordat hij veel te veel water gaat drinken?

Kan in dat soort landen ook echt veroorzaakt worden door een infectie of vergiftiging. Al zal het inderdaad nooit kwaad kunnen om aan de probiotica te gaan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Jip83 vr 2 aug 2013 - 18:47

Twellie schreef:
Jip83 schreef:Kan hij geen probiotica poeder van orthica nemen voor 10 dagen om zijn darmen wat aan te sterken? Of krijgt hij teveel darmklachten doordat hij veel te veel water gaat drinken?

Kan in dat soort landen ook echt veroorzaakt worden door een infectie of vergiftiging. Al zal het inderdaad nooit kwaad kunnen om aan de probiotica te gaan.

Dat weet ik, maar omdat hij nu bijna altijd last krijgt in andere landen. Ik dacht als hij voor de reis zijn darmen wat kan aansterken. Ik heb heel snel laat van buik klachten. Tijdens mijnbackpackreis door azië heb ik nergens last van gehad! Het ging juist veel beter. Ik heb van te voren dus wel een probioticum gebruikt om alles te verbeteren..
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand Empty Re: Thailand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum