Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Misschien een kat er bij?

+11
Bazinga
Penélope
nijntje4
Moira
Aziraphale
iloverocknroll1984
Exogenesis
Caroow
Joan
Merel
Jip83
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Misschien een kat er bij?

Bericht  Jip83 ma 29 jul 2013 - 0:23

Onze (ex) kater is alleen. Hij komt niet eenzaam over, als wij thuis zijn mag hij lekker naar buiten. Verder zit hij binnen, sloopt niks en miauwt alleen als hij ons tegenkomt als zijnde hallo! Het is een echte goedzak. Wel soms wat bijterig bij het spelen.

Buiten reageert hij heel goed op de buurtpoezen/katers. Hij zit nu bij de buren te neuzen met een poes. Hij blaast totaal niet.

Nu kreeg ik net een mail, dat zijn mama weer een nestje heeft.... Heel verleidelijk om toch een katje er bij te nemen, omdat hij zo goed reageert op de buurtkatten. Mijn vriend wil er over denken, maar er zijn wel consequenties aan verbonden zegt hij. Ik wil ook over de consequenties nadenken, maar verder dan extra stofzuigen kom ik niet. We worden namelijk wel gek van de haren overal....
Tuurlijk zijn twee katten ook twee keer zoveel voer/kattenbakgrind/kosten, maar dat kunnen we financieel goed betalen. Voor de aanschaf van de kleine wil ik wel wat spaargeld van mezelf gebruiken.

Kunnen jullie meedenken?
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Merel ma 29 jul 2013 - 1:02

Mijn kat was ook hartstikke leuk en lief voor de buurkatten, maar toen we er een kitten bijnamen vond ze er eigenlijk niks aan. Ze vond hem eng en stom en eigenlijk is dat nog steeds zo. We zijn twee jaar verder en ze accepteert hem, maar hij moet echt niet te druk worden of te veel om haar heen gaan draaien want dan blaast ze naar hem en af en toe vallen er rake klappen. Ik vind de poes ook echt wel veranderd sinds we het katertje hebben. Het is echt een beetje een grumpy old lady geworden. Als één van de twee er dus niet meer is neem ik geen nieuwe meer. Ik neem pas weer twee katten als ze er allebei niet meer zijn en ik ze tegelijkertijd aan kan schaffen. 

Het kan natuurlijk ook wél goed gaan. Er zijn zat verhalen over katten die elkaar moeiteloos accepteren binnen een paar weken maar dit is mijn ervaring. Misschien heb je er iets aan.
Merel
Merel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 31
Registratiedatum : 16-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Joan ma 29 jul 2013 - 1:14

Onze kat was ook alleen en toen we groter gingen wonen wilden we graag een maatje voor haar aanschaffen. Ze kom niet buitenbuiten, wel op het dakterras maar gaat niet om met buurtkatten. Toen er een tweede kat bij kwam, liet ze zich volledig ondersneeuwen. Ze was niet meer zichzelf en trok zich heel erg terug. Na ongeveer drie weken uitproberen hebben we toch besloten om het tweede katje weer terug te brengen naar het asiel. Inmiddels is ze weer haar vrolijke zelf en de koningin in huis Very Happy Het kan goed gaat maar bedenk wel dat jouw kat nu buiten komt bij buurtkatten. Ze komen niet op zijn territorium. Als dat wel zo is, kan ie misschien wel heel anders reageren. Voordeel van een asiel is, is de proefperiode. Dat vond ik echt een uitkomst!
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Caroow ma 29 jul 2013 - 1:17

Spaargeld om een kat aan te schaffen? Ik dacht altijd dat katten gratis waren.

Wij hadden vroeger 2 poezen en die hadden het altijd hartstikke leuk met elkaar. Nu hebben mijn ouders 1 kat en die mauwt altijd heel sip, daarom zou ik er 2 nemen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Joan ma 29 jul 2013 - 1:24

Caroow schreef:Spaargeld om een kat aan te schaffen? Ik dacht altijd dat katten gratis waren.

Wij hadden  vroeger 2 poezen en die hadden het altijd hartstikke leuk met elkaar. Nu hebben mijn ouders 1 kat en die mauwt altijd heel sip, daarom zou ik er 2 nemen.

Soms zijn kittens gratis, maar ze moeten prikjes en gecastreerd worden. Als je een kat uit het asiel haalt ben je al snel rond de €70,- kwijt. Kittens zijn rond de €110,-. Dan heb je wel alle prikjes en zijn ze vaak al geholpen. Raskatten zijn nog even iets duurder maar afhankelijk van het ras zit je soms wel op een paar honderd euro. Dan nog de nodige spulletjes zoals voerbakjes en extra kattenbak. Ze zijn zeker niet gratis Wink
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Exogenesis ma 29 jul 2013 - 1:29

Ik had in Almere eerst ook één kat. Omdat ik weinig thuis was, heb ik toen een kitten erbij gehaald.  Dat was eerst even wennen, maar daarna zijn ze elkaars beste maatjes geworden! Zo lief!

Na een dik jaar ging ik verhuizen en zijn m'n katten naar de woonboerderij van mijn schoonouders gegaan. Ze hebben echt een fantastische tijd gehad daar. Lekker naar buiten en véél ruimte. Helaas ging mijn kitten na zo'n twee jaar dood, door een aanrijding. Nu hebben m'n schoonouders een nieuwe kitten. De oude poes is daar niet zo blij mee. Inmiddels is ze op een leeftijd dat ze niet meer zo goed van zich af kan bijten.

Wat ik wil zeggen, is dat het op verschillende manieren kan lopen. Een wat oudere kat heeft vaak geen behoefte meer aan een nieuw gezicht in huis, maar het kan natuurlijk ook goed gaan. Wat Joan heeft gedaan, via het asiel een week of twee op proef, is denk ik een heel goede manier om het te testen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Jip83 ma 29 jul 2013 - 1:38

Het gaat niet via het asiel. We willen bij dezelfde fokker van dezelfde moeder een kitten. En doordat het een raskat is, kost het best wat geld buiten de inentingen om.

Zou het gek zijn een terugbrenggarantie te vragen als blijkt dat het niet gaat na twee weken of zo?
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  iloverocknroll1984 ma 29 jul 2013 - 2:31

Volgens mij is dit zelfs heel normaal om te vragen. Ik neem aan dat de fokker graag ook zeker weet dat het katje goed terechtkomt, dus zou het gewoon vragen!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Aziraphale ma 29 jul 2013 - 2:45

Jouw katertje is nog jong toch? Nog geen 1 jaar? Dan gaat het vaak heel goed wanneer je er een jonger kitten bij plaatst. Oudere katten hebben niet altijd behoefte aan een maatje, jongere katten wel. Kunnen ze lekker samen spelen!
Wij hebben drie katten en dat gaat super. We begonnen met twee kittens, kater en poes, die zijn samen opgegroeid. Toen ze ruim een jaar waren hebben we er een kitten bij genomen, dat ging met kater + kitten prima en met poes + kitten iets minder. Poes was erg bang voor het kitten. Na drie weken was dat voorbij en na drie maanden lagen ze samen in de mand Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Jip83 ma 29 jul 2013 - 3:11

Onze kat wordt eind augustus 1. Kitten zou eind oktober dan komen. Mag half september bij moeder weg, maar wij gaan na 2 weken dan op vakantie, lijkt me niet handig..
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Moira ma 29 jul 2013 - 4:06

Mijn ervaring is dat jonge katten nog makkelijk te koppelen zijn aan een nieuw jong katje. En zo heeft hij ook een speelmaatje, super gezellig voor hem! Ik heb hier twee gecastreerde katers en dat gaat goed. Ze spelen veel met elkaar en houden van elkaars gezelschap. Ze schelen ongeveer een half jaar met elkaar.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Jip83 ma 29 jul 2013 - 4:18

Ik zie het wel zitten....nu mijn vriendje nog overhalen!!!
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  nijntje4 ma 29 jul 2013 - 4:56

Als het goed gaat met volwassen katten buiten dan zou ik eerder een volwassen kat erbij nemen als een kitten.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Jip83 ma 29 jul 2013 - 5:03

nijntje4 schreef:Als het goed gaat met volwassen katten buiten dan zou ik eerder een volwassen kat erbij nemen als een kitten.

Omdat?

Een htk- kat kan niet ivm allergie. Brits korthaar gaat wel goed.
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  nijntje4 ma 29 jul 2013 - 5:05

Nou omdat je dan zeker weet dat het goed gaat, gezien de commentaren hierboven dat volwassen en kitten niet altijd goed gaat. Maar dat komt omdat ik het fijn zou vinden om een asielkat een huisje te geven.

Ik snap dat het met raskat + allergie lastig is.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Aziraphale ma 29 jul 2013 - 5:12

nijntje4 schreef:Nou omdat je dan zeker weet dat het goed gaat, gezien de commentaren hierboven dat volwassen en kitten niet altijd goed gaat. Maar dat komt omdat ik het fijn zou vinden om een asielkat een huisje te geven.

Ik snap dat het met raskat + allergie lastig is.

Maar Jip's kat is niet volwassen, hij is zelf nog een kitten. En daarbij is het heel anders wanneer er een kat in je huis komt wonen, wat je dan vervolgens moet delen, dan een volwassen kat buiten wel lief vinden.
Eigenlijk is het belangrijk dat je een kat erbij neemt die jonger is dan de bestaande kat, zo is de kans op acceptatie vele malen groter.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Jip83 ma 29 jul 2013 - 5:19

De poes buiten, waarmee het klikt, is zelf ook nog geen jaar. Dus ook nog een kitten. smile

Ik snap dat samen delen ook anders is dan een speelkameraadje buiten.
Ik heb het voorgelegd aan de fokster.
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Penélope ma 29 jul 2013 - 5:26

Wij hebben toen Nyla 8 maanden was een 2e kat erbij genomen. In het begin ging dit helemaal niet goed. Nyla moest niets van de kitten hebben veel blazen,slaan en bijten. Na een tijdje ging het wel goed maar Nyla heeft zich erg teruggetrokken. Sinds een maand ongeveer gaat het iets beter en laat ze zich niet meer zo ondersneeuwen en komt ze ook weer bij ons om te knuffelen. De kitten woont sinds december bij ons.
Ik had gedacht dat het wel goed zou gaan omdat ze nog jong waren en ik het fijn vond dat Nyla een speelmaatje zou hebben als wij werken zijn.
Als ik het nog eens had moeten doen had ik het denk ik niet gedaan. We deden het voor Nyla maar die is er niet gelukkiger op geworden heb ik het idee.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Bazinga ma 29 jul 2013 - 5:30

Wij hebben ooit voor Frits een geholpen kater erbij gehaald, met 't idee dat-ie dan niet meer zo alleen was, maar ik heb mijn baby gewoon niet meer gezien zodra die andere kat binnen was! We hebben alle 'regeltjes' en tips gevolgd, maar 't klikte gewoon echt niet. Ze hadden steeds ruzie en Fritsie werd een bang mormeltje Sad

Uiteindelijk heb ik die andere kat terug kunnen brengen, gelukkig en Frits kalmeerde. Maar, we dachten alsnog dat-ie wat eenzaam was! Dus we hebben uiteindelijk gezocht naar een kitten en dat ging echt perfect! Frits was op dat moment een jaartje en de kitten 6 wkn en we hebben echt 0,0 problemen gehad.

Alleen nu, paar jaar later... Blijkt dat Frits prima alleen had kunnen zijn... Grmbl.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Jip83 ma 29 jul 2013 - 5:31

Hmmmm, dat is wel balen Penelope! Daarom vraag ik ook een teruggeef garantie of zo.
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Penélope ma 29 jul 2013 - 5:42

Jip83 schreef:Hmmmm, dat is wel balen Penelope! Daarom vraag ik ook een teruggeef garantie of zo.

Ik had de kitten terug kunnen geven maar dat kreeg ik niet over mijn hart. Ook had ik zoiets wennen aan elkaar gaat ook niet binnen 2 weken.
Nu gaat het stukken beter maar zijn wel wat maanden overheen gegaan. Soms breken ze samen de tent af rennen ze achter elkaar en vliegen de plukken haar door het rond maar samen liggen doen ze zelden. Het is ook dat Nyla een goedzak is en het kleintje erg overheersend kan zijn.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Jip83 ma 29 jul 2013 - 5:50

Zijn ze van hetzelfde ras?
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Penélope ma 29 jul 2013 - 6:10

Jip83 schreef:Zijn ze van hetzelfde ras?

Nee Nyla is een britse langhaar en Nora een pers.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Moira ma 29 jul 2013 - 6:53

Je moet wel de tijd nemen om een kat goed te introduceren in huis. En de eerste tijd zal het wel wat stress kunnen geven. Maar dat trekt bijna altijd wel weer bij als je het goed doet. Handig om dan naar een fokker te gaan, die hebben er meestal veel ervaring mee en kunnen tips geven.

Leuk als er nog een komt, wel een foto tzt he Wink . Grappig trouwens: ik ben allergisch voor katten en bij de Britse korthaar heb ik er juist heel erg veel last van. Wij hebben thuis twee Siberische katten rondlopen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Jip83 ma 29 jul 2013 - 8:45

Het katje zou dan half augustus komen en wij gaan eind september op vakantie. Of zou het beter zijn te wachten tot we terug zijn van vakantie? In onze vakantie komt er iemand in ons huis.
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een kat er bij? Empty Re: Misschien een kat er bij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum