Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stage in het buitenland

+7
Punk'd
Moira
Carra
nina
Blond
Pineco
Toet
11 plaatsers

Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Stage in het buitenland

Bericht  Toet za 27 jul 2013 - 0:58

Wie van jullie is er naar het buitenland geweest voor stage of werk? Hoe was het? Wat zijn je ervaringen, tips, alle info is welkom! Ik ga over iets meer dan een jaar voor +/- 5 maanden op stage naar waarschijnlijk Curaçao maar ik vind het vooral heel moeilijk een goede indicatie van de kosten te maken omdat deze erg verschillend zijn, dus als je daar iets over kwijt wil, graag!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Pineco za 27 jul 2013 - 1:01

Moira had hier vorige week een topic over, misschien heb je hier iets aan: http://www.zegmaaryes.nl/t46751-stage-in-het-buitenland?highlight=stage+buitenland

Edit: leuk vooruitzicht trouwens, Curaçao lijkt me geweldig!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Toet za 27 jul 2013 - 1:09

Oh sorry haha ik ben ook gewoon te lui om te zoekfunctie te gebruiken..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Blond za 27 jul 2013 - 7:22

Whaa wat gaaf Toeter!! Nou ik ben daar dus voor stage 5 jaar geleden geweest, vraag maar raak Very Happy
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  nina za 27 jul 2013 - 10:27

Ik ben 5 maanden in Zuid-Afrika geweest om les te geven.

De kosten kan ik je dus niet bij helpen. Wel dat ik het heel stoer van je vindt. Deze ervaring neem je je hele leven mee en staat goed op je cv! Cool
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Carra za 27 jul 2013 - 23:00

Jaaa, stage in het buitenland is leuk! Je ontmoet zoveel leuke mensen! Ik weet niet meer wat het bij mij allemaal gekost heeft (laaaang geleden) maar je moet je even verdiepen in de soorten beurzen die er zijn. Dat scheelt weer in de kosten.

Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Moira ma 29 jul 2013 - 6:43

Ja, had er toevallig ook een topic over geopend! Alleen wil jij een wat warmere bestemming dan ik Wink . Ik zou mij zeker verdiepen in de verschillende beurzen en ook via school informeren. Bij sommige instanties krijg je maandelijks kostgeld, bij andere weer een vast bedrag en bij weer andere de reis (gedeeltelijk) vergoed. Echt de moeite waard om een middag in te duiken.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Toet di 30 jul 2013 - 20:55

Ja dat ga ik ook zeker doen! Het duurt nog lang voordat ik ga maar ik ben er wel al mee bezig, ik wil zeker weten dat ik het financieel rond kan krijgen voordat ik concrete stappen ga zetten.

Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Toet di 30 jul 2013 - 20:58

Blond schreef:Whaa wat gaaf Toeter!! Nou ik ben daar dus voor stage 5 jaar geleden geweest, vraag maar raak Very Happy

Jaaa i know, zo cool! Ik ben dus vooral heel benieuwd naar de kosten ervan. Waar woonde je in die tijd? Er is zo veel keus.. En weet jij of je bijvoorbeeld ook daar mag werken of heb je daar een apart visum voor nodig? (Ik wil zelf graag naast mijn stage 1 of 2 avonden per week in de horeca gaan werken)
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Blond di 30 jul 2013 - 21:06

Toet schreef:
Blond schreef:Whaa wat gaaf Toeter!! Nou ik ben daar dus voor stage 5 jaar geleden geweest, vraag maar raak Very Happy

Jaaa i know, zo cool! Ik ben dus vooral heel benieuwd naar de kosten ervan. Waar woonde je in die tijd? Er is zo veel keus.. En weet jij of je bijvoorbeeld ook daar mag werken of heb je daar een apart visum voor nodig? (Ik wil zelf graag naast mijn stage 1 of 2 avonden per week in de horeca gaan werken)

 Ik woonde op de Telamonstraat 8 (http://www.kamersopcuracao.com/telamonstraat8/). Dat huis had destijds 12 kamers, maar het is volgens mij compleet verbouwd. Telamonstraat 43 heeft ook een zwembad. Destijds betaalde ik 600 ANG excl. per maand. Kwam inclusief ongeveer neer op 300 euro per maand. Fijne van daar was dat je in een woonwijk zit, Salina, wat ook niet zo gevaarlijk is. (Maar ga nooit alleen 's avonds wandelen ofzo).

En qua werken, volgens mij heb je daar geen visum voor nodig. Een paar huisgenoten van mij werkten gewoon en ik heb ze er nog nooit over gehoord. Zij werkten idd in de horeca (bijv. Plein cafe Wilhelmina).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Toet di 30 jul 2013 - 21:19

Ah fijn, dat is echt goed nieuws haha. Wij hoeven maar twee middagen per week stage te lopen (in een kindertehuis o.i.d) omdat het in de praktijk moeilijk werken is omdat de kinderen Papiaments spreken. Daarnaast moeten we dan ongeveer twee dagen tellen die we kwijt zijn aan de uitwerken van je onderzoekt/opdracht/project. Dan ben ik dus maar 24 uur per week bezig en ik ken mezelf, ik heb graag iets te doen dus het lijkt mij heel leuk om ergens te werken in de horeca. Dan leer je ook weer mensen kennen. Jij bent 3 maanden geweest toch? Vond je dat lang genoeg? Ik wil 5 maanden gaan, wel erg lang maar lijkt me zo tof! En heb je nog tips voor goedkope tickets?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Punk'd di 30 jul 2013 - 21:28

Zooo cool Toet!

Ik ben een keer een maand op vakantie geweest, gewoon in een appartement met huurjeepje haha. Zo heerlijk die vrijheid.

De spirit van dat eiland past zo bij jou Laughing Laid back!

Wij hadden trouwens 7/8 maanden voordat we gingen tickets geboekt en daarna gingen de prijzen alleen maar omhoog. Wij vlogen met Arkefly (en hebben geen vertragingen of stomme dingen gehad. Staan nogal veel negatieve reacties over Arkefly online). Maar lekker boeiend, was 85 euro p.p goedkoper haha).

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Blond di 30 jul 2013 - 21:32

Ja 3 maanden was wel kort ja.. Maar dat wist ik vooraf ook niet. Ik was zo bang voor heimwee, dat het wel prima was.
Ik heb 650 euro voor mijn ticket betaald (Martinair, vliegt niet meer op Curacao), maar mijn vriendinnen hebben meer dan 900 euro betaald. Ik ging een week eerder terug dan zij waardoor ik binnen de 3 maanden grens bleef, en zij zaten daar net boven en dan krijg je een 6 maands ticket.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Banaan wo 31 jul 2013 - 5:44

Eindelijk de stap gezet om mij aan te melden om hierop te kunnen reageren (jarenlang meelezer geweest).

Volgens mij doe ik dezelfde opleiding als jij Toet (ik voel mij nu een beetje een stalker:laughcry: )
Ook ik ben naar Curacao geweest en heb daar gezeten voor 5,5 maand.
Ik heb stage gelopen met jongens, alleen was vanuit de organisatie de eis dat wij 4 dagen stage kwamen lopen. De directrice wilde ook dat wij op de groep gingen staan, al hadden we aangegeven dat wij ook opdrachten vanuit school hadden.
In de praktijk is het inderdaad moeilijk om te communiceren met de kinderen, al hebben we vanuit school enkele lessen Papiaments gehad. De stage was niet altijd even leuk (o.a door de taalbarrière). Ik vond de Curacaose mentaliteit ook wel wennen.

Ik heb in een groot studentenhuis gezeten, maar die is niet aan te raden omdat het vies was en de eigenaren waren ook niet leuk. Achteraf leken de foto's op de site ook helemaal niet op wat het was. Regelmatig zijn er studenten vertrokken, omdat het tegenviel.  Eigenlijk wilde ik ook naar de Telamonstraat toe, maar een andere student (wij gingen er met z'n drieen naartoe), had een fijner gevoel bij het studentenhuis waar wij hebben gezeten. Uiteindelijk is die student na 11 dagen weer naar Nederland gegaan. Van wat ik hoor is de Telamonstraat een fijn studentenhuis. Maar voor een appartement betaal je ongeveer hetzelfde als je even zoekt. Ik betaalde voor een kamer van 9 vierkante meter 300 euro, daar zat wel alles bij.
Ik had daar ongeveer 1000 euro in de maand nodig om te kunnen leven (dingen erbij gerekend die ik in Nederland gewoon moest doorbetalen (opleiding, zorgverzekering).

Ik heb toen met KLM gevlogen en iets van 650 euro betaald.

Banaan
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 31-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Toet wo 31 jul 2013 - 6:35

Dat klinkt niet heel positief Banaan, was het verder well leuk? (wel leuk dat je je hebt aangemeld trouwens, blijven posten hoor, is veel leuker!) 
Ik wil mijn woonruimte eigenlijk proberen te regelen via iemand die ik ken die op Curacao woont, dat lijkt me het meest betrouwbaar. Ik denk dat ik wel weet waar jij stage hebt gelopen, ik heb daarover gelezen. Ik had zelf iets meer dan 1000 in gedachte maar fijn dus dat ik het dan ruim heb ingecalculeerd.  Ik wil 2500 sparen zodat ik 500 per maand heb daar + mn stufi (ook 500) + wat ik daar extra verdien in de horeca en mocht dat niet voldoende zijn dan knal ik m'n lening tijdelijk omhoog.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Banaan wo 31 jul 2013 - 7:02

Oh ja dat is inderdaad betrouwbaar! Een site kan wel vanalles vermelden op hun site natuurlijk. 
Het klinkt nu alsof ik heel negatief ben over de stageplaatsen, maar dat valt wel mee. 
Ik heb wel mijn ideeen moeten bijstellen daarover. Ik had het wel heel leuk gevonden om meer contact met de kinderen te hebben.  
Ik vond het echt een geweldige tijd, ik had het niet willen missen. Ik denk er nog bijna iedere dag aan terug. Ik kreeg trouwens geregeld iets van mijn ouders, dus iets meer dan 1000 euro inderdaad. 
Moet wel nog wel zeggen dat ik een auto deelde met een student, dus dat scheelde in kosten. 
De auto was ook niet heel duur, maar het was dan ook een oude auto met stukjes tape overal geplakt.

Banaan
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 31-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Moira do 1 aug 2013 - 3:13

Toet schreef:Ja dat ga ik ook zeker doen! Het duurt nog lang voordat ik ga maar ik ben er wel al mee bezig, ik wil zeker weten dat ik het financieel rond kan krijgen voordat ik concrete stappen ga zetten.


 Ja, helemaal mee eens! Zodra ik weet hoe lang ik ongeveer mag en er ook een akkoord is voor een bepaald land, ga ik ook de financien induiken. Kijken of het haalbaar is. Als je daar toch bent, wil je natuurlijk ook leuke dingen ondernemen en dat kost ook weer wat.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Gympie do 1 aug 2013 - 7:06

Leuk, Toet! Ik heb in het buitenland stage gelopen, maar toen heeft het mij niks gekost, ik kreeg zelfs €500 per maand aan salaris (ticket, inwoning, etc hoefde ik niet te betalen) en daarvan moest ik alleen boodschappen doen.

Ik kan ook naar Curaçao volgend jaar. Ik weet nog niet of ik wil, kan, etc., maar ik ga me er wel in verdiepen. Grappig, want dat is dezelfde periode als jij gaat.

Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Toet wo 7 aug 2013 - 1:38

Wow dat is chill Gympie! Werd dat door jouw opleiding betaald dan?

Mijn plannen beginnen nu echt vorm te krijgen, ik vind het zo spannend! Heb het er straks uitgebreid met mijn ouders over gehad, vooral het financiële gedeelte omdat ik het zonder hen niet red en het is heel fijn om te weten dat ze achter mij staan. Ik betaal al vanaf mijn 16e alles zelf dus ik vond het best eng mijn ouders te vragen of ze me hierin willen ondersteunen maar gelukkig willen (en kunnen) ze dat. Dit geeft voor mij in ieder geval de zekerheid dat ik kán gaan. Woehooee! Ik heb ook al een afspraak gemaakt bij het stagebureau op school, over 3 weken krijg ik meer informatie :cheering: 
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Poubelle wo 7 aug 2013 - 1:40

Wat gaaf Toet!
Ik heb in Engeland stage gelopen en toen kreeg ik de Erasmus-beurs, uitwonende studiebeurs en vergoeding omdat m'n ov was stilgezet. Daar kon ik alles van betalen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Niekske wo 7 aug 2013 - 2:33

Poubelle schreef:Wat gaaf Toet!
Ik heb in Engeland stage gelopen en toen kreeg ik de Erasmus-beurs, uitwonende studiebeurs en vergoeding omdat m'n ov was stilgezet. Daar kon ik alles van betalen.

Ik heb ook in Engeland stage gelopen, met bovenstaande beurzen, maar ik zat in London, dus het was bij lange na niet toereikend Wink  maar het was een geweldige ervaring!

Wat ga je precies doen daar? Is het iets van onderzoek? Want ik heb voor mijn stage zitten googelen op stichtingen en bedrijven met enige raakvlakken met het onderzoek dat ik ging doen en hier beursaanvragen ingediend. Uiteindelijk heb ik nog 500 euro gehad van een of andere stichting, ik hoefde alleen mijn stageverslag op te sturen.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Toet do 8 aug 2013 - 0:18

Nee niet echt onderzoek. Ik ga stage lopen bij een kindertehuis/jeugdzorginstelling/o.i.d. en krijg van daaruit een opdracht om iets te verbeteren. Voor die opdracht moet ik eerst onderzoek doen, de beginsituatie vaststellen d.m.v. observaties/interviews/etc. en aan de hand daarvan een plan ontwikkelen zodat de werknemers daarmee aan de slag kunnen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Gympie do 8 aug 2013 - 0:45

Toet schreef:Wow dat is chill Gympie! Werd dat door jouw opleiding betaald dan?

 

Nee, het stagebedrijf betaalde dat allemaal! Maar chill dat het al concreet wordt! Kun je nog een beurs aanvragen ofzo?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage in het buitenland Empty Re: Stage in het buitenland

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum