Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

+3
Atelier Madame
Lonely Goatherd
Antibes
7 plaatsers

Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Antibes wo 24 jul 2013 - 5:13

Tips anyone? Must-see's in één van de deze steden of de omgeving? De juiste buurt waar je in een hostel wilt zitten? Eventueel andere steden in die hoek die een bezoek waard zijn?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Lonely Goatherd wo 24 jul 2013 - 6:25

Ik zou Budapest ook meepakken.

In Rome vind ik het Vaticaanmuseum best te missen als je verder niet enorm geïnteresseerd bent in de Sixtijnse kapel. Zoooo druk en elke willekeurige kerk heeft (in de ogen van deze leek Wink) net zulke mooie kunst. Villa Borghese daarentegen was echt prachtig. Daar moet je wel van tevoren je kaartjes voor kopen (zou ik voor dingen in Rome en Venetië sowieso doen waar mogelijk, met die shitload aan toeristen). Underground tour in Colosseum was ook de moeite waard, dan mag je ook in de catacomben waar de gladiatoren en dieren zaten. Zeker een keer cacio e pepe eten (pasta met kaas en peper... heel simpel, maar goddelijk lekker) en veel ijs en lekkere koffie.smile Tavola calda is doordeweeks een relatief goedkope buffetlunch in sommige restaurants, wel aan te raden als je genoeg hebt van je zoveelste pizza.Wink

In Praag heb je een soort uitkijktoren waar je met de kabelbaan heen gaat, vond ik wel leuk en ook het speelgoedmuseum was tof (veel Barbies!:cheering: ). Wij zaten daar in het Mosaïc hotel (heeft ook hostelkamers). Weet niet of dat per sé de beste of goedkoopste is, maar ik vond het een prettig hotel op een goede locatie en hij was toen in ieder geval één van de goedkoopste.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Lonely Goatherd wo 24 jul 2013 - 6:27

Ik kan m'n post niet editen: het hotel/hostel in Praag heette Mosaïc House.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Antibes wo 24 jul 2013 - 6:28

Budapest ga ik ook heen, maar ben ik in Mei al uitgebreid geweest. Dus niet echt tips nodig en ga vooral voor Sziget.. Vandaar dat ik alle andere steden in de topictitel heb geprobeerd te proppen.. :P

Andere tips, klinkt goed!! =D Thanks! Villa Borghese hadden wij ook op ons lijstje staan inderdaad, maar wel half half afhankelijk van hoe druk het wat. Maar die schuif ik even naar boven dan.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Lonely Goatherd wo 24 jul 2013 - 6:33

Kampeer je ook op Sziget of zit je in een hostel? Als je pas na lunchtijd richting Sziget gaat kun je heel erg lekker (en een stuk goedkoper dan op Sziget gok ik) eten bij Lecsó, zit aan de Pest-kant van de Margithíd (brug). Als je dan de brug over loopt kun je zo op het treintje naar Sziget stappen.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Atelier Madame wo 24 jul 2013 - 6:58

De stadswandeling in Zagreb heb ik destijds gelopen, via het VVV kun je die daar krijgen. Daardoor hadden we echt alles van die stad gezien in een halve dag. Zou daar niet langer dan 1 of 2 nachtjes blijven.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Mizz_S wo 24 jul 2013 - 7:30

Ik ben alleen in Rome niet geweest van jouw lijstje! Maar ehh, ff denken want veel dingen zijn wel wat langer geleden.

Praag -> als je even wilt relaxen is de botanische tuin leuk, kun je heen met de bus (het is vlak bij de Zoo, je kunt dezelfde bus nemen). Als je iets wilt zien dat niet per sé 'standaard touristisch' is dan kun je naar de wijk Visegrad gaan. Daar is prachtig kasteel met schitterend uitzicht boven op een berg. In die wijk zit ook een groot zwembad en veel leuke goedkope restaurantjes (althans, een aantal jaar geleden).
Krakau -> je zit vlakbij Auswitz, dat is wel de moeite waard om te bezoeken. Je kunt er heel makkelijk met de trein heen, zeker als je toch al een interrail pas hebt. Mijn tip is om te gaan op een dag dat het niet zo mooi weer is, dan is het nog veel indrukwekkender op de een of andere manier. Je kunt vanaf Krakau ook naar de zoutmijnen bij Wielizcka, maar dat vonden wij leuk maar niet spectaculair.
Warschau -> best leuk, maar ik zou persoonlijk liever naar een andere Poolse stad gaan, ik ben echt op veel plekken in Polen geweest maar ik vond Warschau een van de minste steden dan (maar nog steeds wel leuk hoor)
Zagreb en Ljubljana -> vond ik beide heel leuk maar ik heb niet speciaal tips voor.
Wenen -> daar ben ik zelf in de winter geweest, het was toen -15 ofzo. Maar uhm, ik zou wel gewoon naar het Sissi kasteel gaan, is wel lekker cliche maar ook leuk.


Ik weet niet of het echt op de route ligt (denk het niet) maar ik zou je aanraden ook naar Belgrado te gaan, super leuk! Vilnius is ook heel leuk (maar niet zo handig met de trein).
Oh ja, in Hongarije is Gyor ook heel leuk. Hoef je niet lang te zijn maar een tussenstop van een dagje is misschien leuk?
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Antibes wo 24 jul 2013 - 7:31

Ga inderdaad naar Krakau vanwege Auschwitz. Zit ook nog te twijfelen over Warschau dus... Maar Krakau ook leuker dan Warschau?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Mizz_S wo 24 jul 2013 - 7:34

Ja, Krakau is wel leuker vond ik. Maar persoonlijk vond ik Wroclaw, Lublin en Gdansk dan nog leuker in Polen. Maar goed, ik ben dan ook al vaak in Polen geweest en dan is het wel anders misschien.  Op zich is Warschau best de moeite waard hoor, zeker als je nog niet eerder in Polen bent geweest, maar ik zou er dan niet zo heel lang blijven.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Antibes wo 24 jul 2013 - 8:31

Hmm, dan ga ik denk ik alleen naar Krakau. Warschau is al gelijk een stuk meer treinen.. Belgrado heb ik nog niet overwogen, maar lijkt eventueel een makkelijk driehoekje te zijn Zagreb --> Belgrado --> Budapest.. Houd ik even in mijn achterhoofd!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Mizz_S wo 24 jul 2013 - 8:36

Ik vond Belgrado wel een stuk leuker dan Warschau. Vooral omdat je  er 's avonds ook heerlijk op een terrasje kunt hangen en cocktails drinken. Mocht je er heen gaan dan zou ik in ieder geval naar het graf van Tito gaan en het bijbehorende museum. Kun je heel makkelijk met de tram heen. En daar weet ik evt ook nog een goed hostel (bij de andere steden is dat al weer een tijdje geleden dus das dan lastiger).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  iloverocknroll1984 wo 24 jul 2013 - 8:48

Ik heb vorig jaar in Wenen in een gloednieuw hostel geslapen, Wombats aan de Näschmarkt of zo. Maar er zitten meerdere Wombats hostels in Wenen dacht ik. Zag er in ieder geval zeer netjes uit en vlakbij een metrostation.

In Krakow ben ik 5 jaar geleden geweest en toen hadden we een heel mooi hostel wat uitkeek op het centrale plein daar. Heb het even opgezocht en dat hostel heette Rynek 7. Ook prima in orde. Zelf vond ik ook Krakow veel leuker dan Warschau, dus zou Warschau lekker laten zitten.

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Carra wo 24 jul 2013 - 9:24

In hoeveel weken ga je al deze steden proppen? :O 
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Antibes wo 24 jul 2013 - 9:34

Carra schreef:In hoeveel weken ga je al deze steden proppen? :O 

Vier weken.. :P En het is nog niet zeker dat ik naar allemaal ga hoor.. Wink Ben meer opties aan het afwegen en ga ter plekke beetje kijken.. Llubjana bijvoorbeeld een dagje vanuit Zagreb denk ik. En Budapest alleen 1 of 2 dagen Sziget, maar bijv. Praag wil ik juist weer drie daagjes en Rome ga ik 4 dagen heen (wel incl. napels/vesuvius/pompei)...

En Warschau ga ik dan dus waarschijnlijk niet doen, was Warschau of Krakau en dan ga ik voor Krakau.. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Carra do 25 jul 2013 - 1:17

Wel gave reis zeg. Veel plezier!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  litllejoy ma 29 jul 2013 - 20:05

Hoi Antibes,

Je bent volgens mij al onderweg en ik ben heel erg benieuwd naar je reis!
Volgend jaar wil ik namelijk ook zoiets gaan doen.
Het plan is: Praag-Krakow-Boedapest-Wenen-Zagreb-Plitvicemeren-Split (strand)-Ljublana-Venetie.
Lijkt erg op jou reis, dus ik ben wel benieuwd naar jou ervaringen..
Zou je na je reis een update willen doen met hoe het was, je ervaringen en tips?

Dank je wel!
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Antibes do 1 aug 2013 - 0:21

Klopt! Ik ben vorige week vertrokken en ik heb al 5 dagen Rome en 2 dagjes Venetie erop zitten. Neem vanavond de trein naar Zagreb (Tip 1: de verbinding Noord-Italie -> Ljubljana/Zagreb zuigt! Andersom dus ook waarschijnlijk) en dan daar een dag of vijf blijven (dagje Ljubjlana, dagje Split, dagje Plitvice meren). Daarna ga ik door naar Budapest voor Sziget! smile 

Heb het heerlijk! Hoewel ik vannacht wel een beetje spannend vind. Pak straks de nachttrein naar Villach, maar kom daar om middernacht aan en er gaat pas een trein om 4 am. en die moet je reserveren (wat niet hier kan, wat niet online kan en wat vast om half 1 's nachts daar ook niet kan).. Dus waarschijnlijk kan ik die niet pakken en moet ik wachten op de trein van 6:28 en die kan ik niet reserveren, dus misschien heb ik niet eens een stoel... Ach, avontuur! laughcry Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau.. Empty Re: Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum