Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Interrailen - concreet vraagje!

+2
Atelier Madame
Antibes
6 plaatsers

Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Antibes wo 17 jul 2013 - 10:24

Binnenkort (te snel al eigenlijk) wil ik gaan interrailen. We hebben last-minute de planning omgegooid om éérst een paar dagen Rome te doen en dan pas te gaan interrailen ipv. andersom. Alleen nu heb ik dus het probleem dat ik eigenlijk volgende week donderdag (25e) al naar Rome wil vliegen en ik mijn interrailticket nog moet bestellen.

Dus een vraagje aan iemand die het wellicht ooit al eens gedaan heeft: kun je een Interrail Pass alleen online bestellen + thuisbezorgen (wat een hel, dat kan echt alleen met 25 euro extra betalen hopelijk NET op tijd). Of kun je hem ook gewoon bij NS op een station kopen? :O :O Cry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Atelier Madame wo 17 jul 2013 - 10:26

6/7 jaar geleden kocht ik hem bij de ns hi speed. Maar geen idee of dat nu nog kan!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Antibes wo 17 jul 2013 - 10:26

Atelier Madame schreef:6/7 jaar geleden kocht ik hem bij de ns hi speed. Maar geen idee of dat nu nog kan!

 Dat schept hoop!

 De NS hispeed op een station bedoel je? Of online? Want online kan, als er tien werkdagen tussen zitten.. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Atelier Madame wo 17 jul 2013 - 10:31

Antibes schreef:
Atelier Madame schreef:6/7 jaar geleden kocht ik hem bij de ns hi speed. Maar geen idee of dat nu nog kan!

 Dat schept hoop!

 De NS hispeed op een station bedoel je? Of online? Want online kan, als er tien werkdagen tussen zitten.. laughcry

Nee echt gewoon op Utrecht centraal! Daar woon jij toch ook?
Even terugtellen ik was 19 nu 25 dus 6 jaar geleden!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Roxi3 wo 17 jul 2013 - 10:33

Volgens mijn man kun je een interrail pass op alle grotere stations halen, de stations waar een NS hispeed verkooppunt is. Als je het daar koopt kun je echter maar één trein reserveren, dan zou je de andere treinen ter plaatse moeten reserveren. Je kunt je ticket ook bij treinreiswinkel kopen, daar kunnen ze alle treinen voor je reserveren. Ze hebben een winkel in Leiden maar dat kan ook via de mail. Als je daar langs gaat kun je de tickets gelijk meenemen en als je het via de mail/telefoon doet dan heb je de tickets binnen 2 dagen in huis.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Antibes wo 17 jul 2013 - 10:39

Roxi3 schreef:Volgens mijn man kun je een interrail pass op alle grotere stations halen, de stations waar een NS hispeed verkooppunt is. Als je het daar koopt kun je echter maar één trein reserveren, dan zou je de andere treinen ter plaatse moeten reserveren. Je kunt je ticket ook bij treinreiswinkel kopen, daar kunnen ze alle treinen voor je reserveren. Ze hebben een winkel in Leiden maar dat kan ook via de mail. Als je daar langs gaat kun je de tickets gelijk meenemen en als je het via de mail/telefoon doet dan heb je de tickets binnen 2 dagen in huis.

 Ja, online mag je ook max. 2 treinen reserveren geloof ik. En ik wil sowieso ter plekke kijken waar ik heen wil, dus ik hoef niet per se van tevoren te reserveren. Weet alleen dat ik 30 juli van Rome naar Venetië wil, maar ben dan ook al 5 dagen in Rome om dat daar te regelen. smile 

Oefff, ik ben al iets meer gerust gesteld. Ga er dan gewoon vanuit dat ik hem morgen op Utrecht CS kan kopen! Ik zag al bijna al mijn plannen in het water vallen haha!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Juliette wo 17 jul 2013 - 16:36

Leuk Antibes, ga je rondreizen binnen Italie? Of ook nog naar andere landen? Wij zijn dit ook van plan in het najaar Very Happy 
Tot zover mijn zinloze reactie haha.
Juliette
Juliette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Antibes wo 17 jul 2013 - 19:27

Nee, andere landen ook. Ik vlieg volgende week naar Rome voor een paar dagen met mijn zus en dan gaat zij naar huis en ga ik vanuit daar dan drie weken interrailen. Ik wil denk ik naar Praag, Wenen, Krakau/Auschwitz en Budapest/Sziget. Volgorde moet ik nog even kijken.. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 19:33

Leuk, ik heb een paar jaar geleden ook interrail gedaan. Ik zou inderdaad niet van te voren de treinen reserveren, dan ben je veel flexibeler. Ik was bijvoorbeeld ook in Venetië en vond er niks aan, dus dan kon ik snel weer verder. Als je een nachttrein hebt, zou ik echt een bedje reserveren. Dat kost misschien 10 euro meer, maar ik vond het echt vreselijk om zittend te slapen, met 5 andere mensen die geluid maken, in en uit lopen, het licht aan doen, etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Atelier Madame wo 17 jul 2013 - 21:09

Ja idd wel echt een bedje nemen idd!

Ik heb 6 jaar terug een giga reis gedaan in een maand:
Berlijn, Praag, Wenen, Boedapest, balatonmeer, Zagreb, Ljubljana, Rome, Florence, Venetië, Turijn en we zijn vanuit Rome nog naar Napels en pompei geweest.
Dit dus met zon global maand pass.
Echt zo hard lopen racen, maar wel ontzettend veel gezien!

Wij vonden Zagreb en Ljubljana ook geweldig trouwens!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  minoessepoes wo 17 jul 2013 - 21:33

Ik ben hem destijds inderdaad ook in Utrecht aan het loket gaan halen, dat kon in een paar steden o.a Utrecht en Arnhem naar mijn weten. Utrecht zou voor jou ideaal zijn dan he! Onder het grote bord met vertrektijden zat toen/ zit een loket voor internationale reizen.

Wij zijn toen door Oost europa geweest, van jou rijtje ben ik alleen in Krakow geweest met het interrailen, dat vond ik een absolute aanrader!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Antibes wo 17 jul 2013 - 23:24

Thanks voor alle tips! Kerp them coming haha!

Was Pompeii de moeite waard? Zou ik ook wel heen willen alleen is dat beetje vervelend eerst naar het Zuiden vanuit Rome en dan weer naar het Noorden..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 23:46

Mijn reisroute was: Berlijn-Praag-Budapest-Zagreb-Venetië-Milaan-Nice/Monaco-Parijs-Londen
In Italië (Venetië-Milaan) zeiden ze dat we voor een paar euro een zitplek moesten reserveren omdat we anders geen gegarandeerde plek hadden. Uiteindelijk zaten we in een compleet lege trein. Het was niet duur, maar wel zonde van de 10 euro!
Als je nog naar niet-EU landen gaat, hou dan je paspoort bij de hand, want de douane komt dan controleren. Zorg dat je genoeg te eten en drinken hebt op langere ritten, niet in alle treinen kun je iets kopen. 
En kijk goed naar welk station je wilt. Vaak zijn er meerdere stations met moeilijke namen, dus je moet goed weten waar je precies naartoe wilt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Atelier Madame do 18 jul 2013 - 0:13

Antibes schreef:Thanks voor alle tips! Kerp them coming haha!

Was Pompeii de moeite waard? Zou ik ook wel heen willen alleen is dat beetje vervelend eerst naar het Zuiden vanuit Rome en dan weer naar het Noorden..

Ik vond het wel heel gaaf! Vooral met die oude vulkaan op de achtergrond. Denk dat we 3/4 uur enkele reis hebben gereisd vanuit Rome. Was voor een dag wel te doen uiteindelijk.

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Antibes do 18 jul 2013 - 0:18

Nou, ik heb iig mijn Global Pass hoor! :cheering: :cheering: 

Ticket naar Rome al geboek en ingecheckt. Interrail pas ook op zak. Vanavond even kijken of ik ook nog ergens kan slapen en in de steden waar ik naar toe wil alvast wat hostels opzoeken en telefoonnummers noteren... Ik heb er zin in! :cheering: 
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Pompoen vr 19 jul 2013 - 10:35

Ik heb niet geinterraild, maar wel een grote rondreis gedaan en dat was zoooo gaaf! Wij hebben het zo gedaan: Amersfoort - Budapest - Brasov - Sighisoara - Boekarest - Istanbul - Thessalonki - Athene - Patras - Venetië - Amersfoort.
Patras Venetie was overigens een boot. We hebben er een maand over gedaan.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Interrailen - concreet vraagje! Empty Re: Interrailen - concreet vraagje!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum