Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koelbox/koelkast voor kamperen

+7
Zora
silly-one
Fortissimo
Steep
Arwyn
Sanne
Jerry
11 plaatsers

Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Jerry wo 3 jul 2013 - 6:02

Wij zijn een aantal jaren geleden voor het eerst gaan kamperen en dit bevalt ons prima, dus doen we het iedere zomer!
Nou willen we onszelf iets meer luxe toe-eigenen door een koelbox/koelkast mee te nemen. We hebben een 'gewone' koelbox, maar als je daar niet iets in stopt wat koud is, heb je er niks aan...
Dus zijn we op zoek naar een koelbox/-kast waar je de temperatuur van in kunt stellen. Ik heb op internet gezocht en heb er een aantal gevonden die tot bijv. 15 graden onder de buitentemperatuur kunnen koelen, maar in Zuid Frankrijk met 30 graden hebben we daar dus niks aan...

Wie heeft er een koelbox/-kast en kan mij advies geven? Hij moet tot in ieder geval een graad of 4 gekoeld kunnen worden én hij moet vooral geen herrie maken (het liefst helemaal geen geluid Embarassed  ).

Wie heeft een goede tip?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Sanne wo 3 jul 2013 - 6:16

Wij hebben zo'n soort ding (maar dan één van 25 jaar oud, nog van mijn moeder). Hij werkt prima en het wordt echt heel koud. Rond de 4 graden en bij het koelelement zit altijd ijs. Wij gebruiken hem ook altijd in Frankrijk.

En hier dan de link:

http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/koelen/portacool-45e.html?category_params=gclid%3DCJmA88Tpk7gCFYhQ3godJBYAIw%26s_company%3D1%26category_id%3D1220

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Arwyn wo 3 jul 2013 - 6:31

Wij hebben een elektrische koelbox van euh.. geen idee welk merk!
Vriend weet het ook niet helaas.. Bevalt wel erg goed trouwens, ook als het 30 graden is houdt-ie de boel goed koud! Zelf het vriezerplankje-dingetje doet het goed genoeg om 2 ijsjes op te bewaren Yes
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Jerry wo 3 jul 2013 - 6:59

Ben dan toch erg benieuwd wat voor eentje dat is :P 

Sanne, hoeveel herrie maakt dat ding? Ik ben nogal een lichte slaper...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Steep wo 3 jul 2013 - 8:47

Wij hebben een koelbox van elektolux. Ik weet niet wat je budget is, maar je hebt 2 type koelers. De geluidarme zijn vaak wat duurder omdat die op een andere manier koelen. Je ziet ook het verschil in de boxen zelf. Vaak zijn degene met een ventilator in het deksel ook degene die lawaai maken. Wij hebben er 1 met een soort koelelement erin en die is geluidsarm.

Edit: waar Arwyn dus over praat. Dat element wordt zo koud dat er zo'n ijsblokjesbakje bij zit en wij altijd ijsblokjes hebben :cheering: 
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Jerry wo 3 jul 2013 - 9:06

Steep schreef:Wij hebben een koelbox van elektolux. Ik weet niet wat je budget is, maar je hebt 2 type koelers. De geluidarme zijn vaak wat duurder omdat die op een andere manier koelen. Je ziet ook het verschil in de boxen zelf. Vaak zijn degene met een ventilator in het deksel ook degene die lawaai maken. Wij hebben er 1 met een soort koelelement erin en die is geluidsarm.

Edit: waar Arwyn dus over praat. Dat element wordt zo koud dat er zo'n ijsblokjesbakje bij zit en wij altijd ijsblokjes hebben :cheering: 

Ik denk dat wij zo'n box met koelelement willen, dus de wat duurdere.... Heeft dat ook nog een andere naam?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Sanne wo 3 jul 2013 - 9:17

Die met zo'n koelelement maakt geen geluid inderdaad.
Wij hebben ook zo'n elektrische koelbox met ventilator in het deksel, die maakt wel geluid.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Jerry wo 3 jul 2013 - 9:22

Die in dat linkje van jou Sanne, spreekt me wel aan. Maar is 25 graden onder de omgevingstemperatuur voldoende?
Ik kan op de site van Obelink geen koelboxen vinden die ook kunnen vriezen, maar die stil zijn... Denk dat we sowieso binnenkort een bezoekje aan Winterswijk (daar zitten ze toch?) gaan brengen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Steep wo 3 jul 2013 - 10:23

Als jr een koelbox wil die kan vriezen dan kom je denk ik toch gauw uit op een tafelmodel denk ik. Erbzijn wel koelboxen die dat kunnen maar volgens mij zijn die schreeuwend duur..
Ik weet niet hoe die boxen heten haha sorry!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Fortissimo wo 3 jul 2013 - 10:50

Wij gebruiken deze naast onze gewone koelbox, voor het spul dat goed koud moet blijven. Werkt bij ons prima! Hij werkt wel hard als het warm is, maar het blijft wel koud!

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=&productId=116590
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  silly-one wo 3 jul 2013 - 12:01

Mijn ouders hadden er eentje die op gas en op electra kon. Bij het element stond er altijd ijs op. Daar konden we dan ijsblokjes maken. De rest was koel genoeg voor de rest.

een voorbeeld daarvan is deze
http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/koelen/dometic-sibir-rc-1200-egp.html?category_params=gclid%3DCP2iw-22lLgCFcFV3godw0sAxQ%26s_company%3D1%26category_id%3D1220
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Zora wo 3 jul 2013 - 18:06

Wij staan nooit op plekken met elektriciteit, maar we een koelbox die aan de autolader kan. Als we dus onderweg zijn, en de eerste dag dat we ergens zijn (wij staan nooit lang op 1 plek) hebben we wel koud eten en drinken smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Snirp wo 3 jul 2013 - 19:19

Wij hebben een elektrische koelbox.
Deze maakt wel geluid...
Eerste nacht moet je eraan wennen, daarna sliepen we er gewoon doorheen.
Vriezen doet deze echter niet.
http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikelen/koelboxen/campingaz-powerbox-classic-36-l/
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Corsica wo 3 jul 2013 - 19:26

Wij hebben een elektrische koelbox met een gewone stekker en een autostekker eraan. Ideaal voor als je langere afstanden rijdt. Wij hebben de koelbox bij de ANWB gekocht paar jaar geleden en volgens mij is hij van het merk Campingaz.
Corsica
Corsica
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 29
Punten : 31
Registratiedatum : 03-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Eep wo 3 jul 2013 - 21:02

Sanne schreef:Wij hebben zo'n soort ding (maar dan één van 25 jaar oud, nog van mijn moeder). Hij werkt prima en het wordt echt heel koud. Rond de 4 graden en bij het koelelement zit altijd ijs. Wij gebruiken hem ook altijd in Frankrijk.

En hier dan de link:

http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/koelen/portacool-45e.html?category_params=gclid%3DCJmA88Tpk7gCFYhQ3godJBYAIw%26s_company%3D1%26category_id%3D1220

Deze hebben wij ook al een paar jaar in gebruik. We sluiten hem tijdens de reis aan in de auto, zodat we onderweg ook lekker koel drinken hebben. Zelfs in Kroatië, bij ruim 40 graden buiten, zat er ijs in de watermeloen die erin lag. Dus koelen doet hij zeker goed!
Eep
Eep
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 85
Registratiedatum : 26-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Jerry za 20 jul 2013 - 1:27

Het is deze geworden:

http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/koelen/mobicool-c40.html

We hebben met de verkoper de verschillende opties besproken (ook die in het linkje van Sanne). De Tristar Portacool doet echt max 25 graden onder de buitentemperatuur. In een tent kan het overdag gemakkelijk boven de 30 graden worden, waardoor het in de koelbox ook al gauw een stuk 'warmer' is.

We hebben de koelbox in de winkel aan de stroom gehad en we hoorden hem wel zachtjes zoemen, maar helemaal niet zo hard als ik had verwacht. Een klein beetje als een gewone koelkast die, als de temperatuur bereikt is, ook weer uitslaat.

Volgende week hebben we hier een verjaardag dus kunnen 'm dan mooi uitproberen!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Middleme za 20 jul 2013 - 2:03

Daar heb je wel een goede aan, Jerry! Is van de 3 mogelijkheden die je hebt om te koelen (thermo-elektrisch, absorptie en compressie) de meest 'zware': omdat hij ook kan vriezen, wat de rest niet kan.

Weet niet of je 'm ook onderweg wilt gaan gebruiken?
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Steep za 20 jul 2013 - 5:26

Nog ff een tip, zet m niet gelijk heel koud! Dan moet hij super hard werken en dan wordt hij weer warm ;-). Eerst ff een tijdje op half koud en dan op koud.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Jerry za 20 jul 2013 - 5:30

Middleme schreef:Daar heb je wel een goede aan, Jerry! Is van de 3 mogelijkheden die je hebt om te koelen (thermo-elektrisch, absorptie en compressie) de meest 'zware': omdat hij ook kan vriezen, wat de rest niet kan.

Weet niet of je 'm ook onderweg wilt gaan gebruiken?

Nee, onderweg hoeft ie van ons niet aan, dus daarom voor deze gekozen.

Steep, thanks voor de tip! Very Happy 
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koelbox/koelkast voor kamperen Empty Re: Koelbox/koelkast voor kamperen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum